Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 07:25

Geslacht: ruin

Ras, kruising: welsh a

Leeftijd: 0-1 jaar

Kleur, aftekeningen: maakt niet uit. Als hij maar veel wit heeft.

Schofthoogte: maximaal 1.20

Discipline(s): grondwerken, lange lijnen, mennen

Nog iets?: Neuh :D

Soort stalling: zo veel mogelijk (of alleen maar) buiten

Al moet ik zeggen dat ik nu een hele leuke fjord heb :')

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:01

JvS1998 schreef:
Als jij je eigen droompaard(en) mag samenstellen, hoe ziet het paard er dan uit en hoe zou je deze dan willen stallen?? Pony's zijn ook welkom :P.

Geslacht: Merrie (geen pismerrie) of ruin

Ras, kruising: iets met een fjord erin, maar dan wel kruising met een sportpony dat het een leuke E wordt voor in de sport.

Leeftijd: 6 jaar

Kleur, aftekeningen: valk/palomino

Schofthoogte: grote E pony

Discipline(s): moet veelzijdig zijn, hoeft geen L/M te lopen maar moet wel potentie hebben voor minimaal L en een B parcourtje kunnen springen voor de lol.

Nog iets?: moet braaf zijn op buitenrit en natuurlijk een paard dat voor je wilt werken met een lief karakter.

Soort stalling:
lekker hele dag op de wei, s’nachts in stal. Gezellige stal met binnen en buitenbak en mogelijkheid tot springen.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:22

Geslacht: ruin en als het een hengst is dan wordt die gecastreerd.

Ras, kruising: sport fries.

Leeftijd:7-10 jaar oud

Kleur, aftekeningen: niet al te langen sokken maar wel een mooie staart en manen

Schofthoogte:1,60-1,70 meter

Discipline(s): hoge dressuur dus het liefste zz of z2

Nog iets?:een lief werkeillig en helemaal bomproef en koel in het hoofd.

Soort stalling:een groot pensionstal met alles eraan en erop. Met overdag in het land en snachts in een mooie ruime stal met hooi.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 08:37

Geslacht: Merrie

Ras: Het liefst koudbloed, maar een mooie brede, bonte KWPNer gaat ook door.

Leeftijd: 4 jaar

Kleur, aftekeningen: Bij barocke paarden maakt dat me weinig uit. Hou wel veel van bont. Wel met wat wits op het hoofd.

Disciplines: Lekker buiten rijden, dressuur en springen.

Nog iets? Lief karakter, mag wel iets merriegedrag in zitten. Lief met mijn shetlandpony.

Stalling: Ruime box waarbij ze naar buiten kan kijken, overdag minstens 12 uur lekker naar buiten.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:33

Geslacht: merrie

Ras, kruising: KWPN of Trakehner, niet een te rank type

Leeftijd: 6-8

Kleur, aftekeningen: Donkerbruin bont, bles en met een volle zwarte staart

Schofthoogte: 1.75+

Discipline(s): Dressuur

Nog iets?: Wel een sprongetje kunnen maken, goed verkeersmak en geen stalgebreken

Soort stalling: Buitenbox met "buurcontact", voldoende weidegang+paddocks met binnen & buitenbak in de buurt van het bos.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:48

Ik ben blij met mijn eigen paarden. Gouden karakter staat op 1 natuurlijk! Maar als we dan toch mogen jeugddromen :D

JvS1998 schreef:
Geslacht: goede fokmerrie (Mijn droom is fokken met paarden (niet realistisch))

Ras: Rocky Mountain Horse

Leeftijd: droomaankoopleeftijd tussen 1 en 2 jaar Voor mij is een ouder paard realistischer.

Kleur, aftekeningen: Chocolade met de blonde manen en staart

Schofthoogte: 1.50 m

Discipline(s): Veelzijdig recreatiepaard: western (basis trail en de basis in reining), Endurance (op basis niveau), heel betrouwbaar paard op buitenritten en trektochten, grondwerk, hele goede moeder, en super braaf en mensgericht karakter

Nog iets?: Beschikken over 4 goede gangen.

Soort stalling: Op de wei




JvS1998 schreef:
Geslacht: goede fokmerrie (Mijn droom is fokken met paarden (niet realistisch))

Ras: Arabier

Leeftijd: droomaankoopleeftijd tussen 1 en 2 jaar Voor mij is een ouder paard realistischer.

Kleur, aftekeningen: zwart

Schofthoogte: 1.40 m

Discipline(s): Veelzijdig recreatiepaard: western (basis trail en de basis in reining), Endurance (op basis niveau), heel betrouwbaar paard op buitenritten en trektochten, grondwerk, hele goede moeder, en super braaf en mensgericht karakter

Soort stalling: Op de wei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:55

Geslacht: Merrie

Ras, kruising: Een gelders tuigpaard! En dan niet het ranke sporttype :)

Leeftijd: 7 - 12

Kleur, aftekeningen: lichtbruin met heerlijk veel wit; 4 hoge witte benen en een brede bles.

Schofthoogte: rond de 1.60

Discipline(s): recreatieve men-buitenritten. Onder het zadel pak ik af en toe een dressuurwedstrijdje mee :D

Nog iets?: koel in het hoofd, werkwillig en geschikt voor 'evenementen' zoals ringsteken en sinterklaas. Dus qua koelheid met nieuwe dingen een soort politiepaard :D

Soort stalling: lekker de wei op met soortgenoten! Snachts en met zeer slecht weer in een ruime groepsbox met een paar andere paarden. (Dan ligt het er echt aan met hoeveel andere paarden het goed klikt.)

WybeUrsula
Berichten: 131
Geregistreerd: 09-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:00

Leuk!

Geslacht: Ruin

Ras, kruising: KWPN

Leeftijd: rond de 8 jaar

Kleur, aftekeningen: vos, zonder wit op de benen, smalle bles

Schofthoogte: 1.70/1.80

Discipline(s): Recreatief, boscrossen, af en toe een sprongetje

Nog iets?: Vriendelijk paard, lekker koel in de kop en toch werkwillig en actief. Betrouwbaar zodat vrienden/familie er ook een rondje op kan.

Soort stalling: Stalling aan huis, zo veel mogelijk buiten met de mogelijkheid om zelf een stal in te kunnen.

Leuk welshje erbij als maatje is altijd welkom!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:08

Leuk topic!

Geslacht: ruin of merrie (maar dan niet eentje met een hoop hormonen ;) )

Ras: American Quarter Horse

Leeftijd: 6

Kleur: gitzwart zonder aftekening

Discipline: reining! Maar ook lekker cool buiten.

Nog iets?: ik ben verliefd op de echte quarterbouw bij reining quarters. Inclusief lange manen en een brede kaak <3

Soort stalling: mogelijkheid tot 24/7 buiten. Binnen: ruime lichte geventileerde box met 24/7 beschikking tot ruwvoer. Groepsverband heel graag, maar met slidingplates achter is dat lastig weet ik uit ervaring.

Maar ik moet er even bij noteren dat mijn perfecte paardje nu 18 maanden oud is en in een fijne opfok staat... Ik wil haar zeker niet tekort doen :D

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:11

Geslacht: ruin

Ras, kruising: KWPN

Leeftijd: 3-6

Kleur, aftekeningen: Donker of een beetje apart door veel wit. Moet vooral aanspreken!

Schofthoogte: 1.65-1.75

Discipline(s): Dressuur, bosritje voor de verandering, klein sprongetje.

Nog iets?: Lief, maar vooral een beetje 'grappig'

Soort stalling: zolang hij maar lekker naar buiten kan en in een frisse stal staat.

Goh, laat ik mijn zelf samengestelde paard nu al hebben <3 :o

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:14

mavantos schreef:
Geslacht: ruin

Ras, kruising: KWPN

Leeftijd: 3-6

Kleur, aftekeningen: Donker of een beetje apart door veel wit. Moet vooral aanspreken!

Schofthoogte: 1.65-1.75

Discipline(s): Dressuur, bosritje voor de verandering, klein sprongetje.

Nog iets?: Lief, maar vooral een beetje 'grappig'

Soort stalling: zolang hij maar lekker naar buiten kan en in een frisse stal staat.

Goh, laat ik mijn zelf samengestelde paard nu al hebben <3 :o

[ [url=m/OmUhLu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier nog eentje dus! Afgezien van dat ze niet zwart is, maar kijk even naar dat koppie! <3
Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:21

Geslacht: hmmm geen voorkeur eigenlijk :P
Ras: een kruising zoals Eclair vind ik stiekem wel erg leuk. Of een IJslander........
Leeftijd: een veulentje, dan kan ik hem naar mijn eigen hand zetten :j
Aftekingen: niet nodig :P
Schofthoogte: E/D
Disiciplines: recreatief dressuur, springen, lekker veel buitenrijden.
Karakter: koel in het koppie, eerlijk, bom proef, houden van knuffelen.
Soort stal: paddock Paradise, 24/7 buiten en dicht bij het strand en het bos <3

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:27

Eigenlijk mijn huidige paard, alleen een stuk ongecompliceerder. Zou voor haar ook zo fijn zijn als ze kan genieten van een buitenrit.

En ik zou mijn paard in een ideale wereld aan huis willen hebben staan zodat ik het stalmanagement zelf in de hand heb.

Dus;
KWPN
Merrie
1.73 cm
14 jaar
Zwartbruin stekelharig
4 witte benen (zie foto + bles)
Beweging graag zoals mijn huidige paard
Karakter zoals huidige paard, maar iets minder gecompliceerd
Aan huis, eigen stalmanagement

Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:33

Geslacht: ruin

Ras, kruising: quarter of paint

Leeftijd: maakt niet uit

Kleur, aftekeningen: Quarter: zwart. Paint: sorrel/red dun frame overo met blauwe ogen <3

Schofthoogte: tussen de 1.40-1.55

Discipline(s): Reining! En daarnaast trail/allround.

Nog iets?: Moet braaf zijn op buitenrit :D

Soort stalling: het liefst 24/7 buiten (HIT of pp), maar dan wel met een binnenbak met reiningbodem. En dan wel op loopafstand van het bos. Heb zo’n stal nog niet gezien hier in de buurt helaas :-(

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:52

ikkedus schreef:
Graag een haflinger ruin ( ouderwetser type) met een stokmaat van 1.73-1.75. Met talent voor alles eigenlijk.
Leeftijd: va 5 en graag ingereden door een top dressuur ruiter, klassieke dressuur. En ook beleerd voor de wagen en getraind voltige paard.
Ik wil die dan graag stallen in de buurt van mijn schattige cottage op de Veluwe of Drenthe. Niet aan huis, maar op een kleinschalige pensionstal met overdag wei en met binnenbak. Uiteraard grenzend aan een waanzinnig groot natuurgebied. :D
Mijn droom is om dan met de wagen boodschappen te gaan doen en verder op elk moment te schitteren in de dressuurring en voor de afwisseling lekker boscrossen met sprongetjes.
( en ja, dit is totaal niet realistisch, maar heerlijk om over te dromen).


Ik weet dat het om een droomtopic gaat, maar ik vond deze combi van ouderwetse Haflinger en stokmaat 1.73m-1.75m wel grappig. De nieuwe types Haflinger zijn dan wel groter, maar niet meer ouderwets te noemen. Voor de rest zou ik ook wel graag boodschappen doen met paard en kar, lijkt me heerlijk! :j

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:57

Geslacht: Merrie

Ras, kruising: KWPN oid

Leeftijd: 8-12

Kleur, aftekeningen: zwart met bles

Schofthoogte: 170-175

Discipline(s): Dressuur, buitenritten en af en toe een klein sprongetje

Nog iets?: Braaf onder het zadel, maar wel met karakter

Soort stalling: Minimaal 12 uur per dag buiten in een ruime paddock met vriendjes. Hit-actief zou helemaal perfect zijn.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:57

Al heb ik nu mijn droompaard gewoon onderverdeeld in 7 paarden en pony's, dit is het samengevat in 1 haha

Geslacht: merrie of hengst

Ras, kruising: Haflinger of in ieder geval lekker fors

Leeftijd: tussen de 5 en 8 jaar

Kleur, aftekeningen: klein kolletje en haflinger kleur natuurlijk. Speciaal kleurtje houd ik ook van!

Schofthoogte: kleine e pony

Discipline(s): Vooral dressuurmatig en Bomproef, voor de afwisseling wat springen en voor de kar.

Nog iets?: Ik houd van een pony met karakter, maar over het algemeen heel betrouwbaar

Soort stalling: Ik sta het liefst op een plekje wat ik voor mezelf heb, ik sta nu gewoon thuis. Maar het liefst had ik wel een grote binnenbak, luxe buitenbak en alle luxe van dien. Een paddock paradise lijkt mij verder ook wel wat. Is bij mij thuis helaas niet mogelijk ;(

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:54

Ik droom heel veel :D

Geslacht: Merrie

Ras, kruising: Akhal Teke

Leeftijd: 2-6 jaar

Kleur, aftekeningen: Geen voorkeur, al smelt ik wel voor een mooie metallic buckskin of een dubbele verdunning!

Schofthoogte: Rond de 1,60

Discipline(s): Endurance, en uiteraard zo nu en dan wat dressuurwerk en een sprongetje voor de leuk

Nog iets?: Het karakter is natuurlijk 't belangrijkst! Ik wil een paardje voor het leven waarmee ik altijd wil en kan van genieten!

Soort stalling: Aan huis waar ik een paar mooie stallen heb, een fijne bak om in te rijden, een aantal mooi omheinde weilanden en natuurlijk kilometers aan bos, weilanden en meren om langs te rijden. O:)

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Jouw eigen paard of pony samenstellen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:20

Geslacht: Merrie

Ras, kruising: KWPN of NRPS

Leeftijd: 3-6 jaar

Kleur, aftekeningen: Helemaal zwart of vos met veel wit (4 hoge witte benen). Of een gave aftekening op het hoofd.

Schofthoogte: 1.60-1.70m

Discipline(s): Dressuur, maar een buitenritje of een klein sprongetje maken moet ook kunnen

Nog iets?: beetje pit, maar niet rillerig. Correct ingereden. Liefst bomproof (buitenritten gewend)

Soort stalling: veel weidegang, contact met andere paarden, binnen en buitenbak, als het ooit kan het liefst aan huis :D

ikkedus
Berichten: 3274
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:24

tess_84 schreef:
ikkedus schreef:
Graag een haflinger ruin ( ouderwetser type) met een stokmaat van 1.73-1.75. Met talent voor alles eigenlijk.
Leeftijd: va 5 en graag ingereden door een top dressuur ruiter, klassieke dressuur. En ook beleerd voor de wagen en getraind voltige paard.
Ik wil die dan graag stallen in de buurt van mijn schattige cottage op de Veluwe of Drenthe. Niet aan huis, maar op een kleinschalige pensionstal met overdag wei en met binnenbak. Uiteraard grenzend aan een waanzinnig groot natuurgebied. :D
Mijn droom is om dan met de wagen boodschappen te gaan doen en verder op elk moment te schitteren in de dressuurring en voor de afwisseling lekker boscrossen met sprongetjes.
( en ja, dit is totaal niet realistisch, maar heerlijk om over te dromen).


Ik weet dat het om een droomtopic gaat, maar ik vond deze combi van ouderwetse Haflinger en stokmaat 1.73m-1.75m wel grappig. De nieuwe types Haflinger zijn dan wel groter, maar niet meer ouderwets te noemen. Voor de rest zou ik ook wel graag boodschappen doen met paard en kar, lijkt me heerlijk! :j


Daar ging het topic over toch? En dan is dat mijn onrealistische droom. :D
Ik ben tot nu toe de enige die een onrealistisch droompaard heeft. Van mij mogen er wel meer fabel droompaarden voorbij komen. :P

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:58

Geslacht: ruin

Ras, kruising: draver

Leeftijd: 6-10

Kleur, aftekeningen: bont :D Maar aangezien dat niet echt voorkomt bij dravers, is een andere kleur ook goed :))

Schofthoogte: 1.55-1.60

Discipline(s): recreatief, bitloos, vrijheidsdressuur

Nog iets?: slim, werkwillig, vlot, betrouwbaar, knuffel

Soort stalling: veel of altijd buiten met ruime schuilstal. Wanneer ook een stal(naast weidegang), lijkt me een grote stal met uitloop er aan wel wat :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:59

Haha, wat leuk!
Alleen heeft moeder natuur mij een groot plezier gedaan en ik heb ongeveer het paard uit mijn dromen gevonden, plus een mini kopie er van!

Dit waren de wensen
Geslacht: Merrie

Ras, kruising: Clydesdale

Leeftijd: 6-10 jaar

Kleur, aftekeningen: Bay, 4 witte sokken, zwarte manen en witte bles

Schofthoogte: 1m80 of hoger

Discipline(s): Niet belangrijk

Nog iets?: AUB graag puppy ogen :+

Soort stalling: 24/7 buiten

Het enige dat niet gelukt is, is dat ik een ruin heb gekocht. :D
En ik ben het volledige wensenlijstje nog eens opnieuw af gegaan voor Dexter's dubbelspan maatje, maar ook hier thuis gekomen met een vent 8-) Ze draaien je zo rond je vinger, die mannen :=

amyblub

Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:10

Geslacht: Ruin

Ras, kruising:Haflinger

Leeftijd: 7-12

Kleur, aftekeningen: Vos/haflinger kleur :P liefst een lichte variant, niet al te donker. Een bles die niet te ver doorloopt met een klein snebje. Niet een hele witte neus. 4 half witte benen.
Schofthoogte: 150+-

Discipline(s): Vooral bomproof, allrounder; springen, dressuur, cross en gewoon simpele buitenritjes.

Nog iets?: Een lekker knuffelpaard dat wel een beetje werkwillig is, geen rare streken!

Soort stalling: Het liefst aan huis natuurlijk :P

If only!

melanie0906

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:44

Geslacht: Ruin of hengst

Ras, kruising: Pré

Leeftijd:5 tot 10 jaar

Kleur, aftekeningen: Donkerbruin of schimmel met veel grijs.

Schofthoogte: 1,65 tot 1,70

Discipline(s):dressuur


Soort stalling: Mooie sportstal met veel ruimte grote binnen en buitenbak. En veel weidegang.

Ik kan eigenlijk nog wel 3 van die lijstjes invullen dus dat ga ik ook lekker doen:')


Geslacht: Ruin of hengst

Ras, kruising: Kwpn

Leeftijd:5 tot 10 jaar

Kleur, aftekeningen: Zwart of vos.

Schofthoogte: 1,70 tot 1,80

Discipline(s): Allrounder.



Geslacht: hengst

Ras, kruising: Pecheron

Leeftijd: 10 jaar

Kleur, aftekeningen: schimmel met veel grijs en 2 sneeuwvlokejs op zijn billen

Schofthoogte: 1,75

Discipline(s): Lol met je knol

Deze ruin loopt rond hier in Nederland, heb hem 3 jaar gereden voor een kennis. Toen hij verkocht werd heb ik de kans gekregen om hem over te nemen, helaas had ik er niet het geld voor 3 jaar geleden...

sacha_charly

Berichten: 4
Geregistreerd: 16-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:10

Geslacht: ruin

Ras, kruising: Mustang

Leeftijd: 8 jaar

Kleur, aftekeningen: bont of wildkleur

Schofthoogte: 165+

Discipline(s): Springen of cross

Nog iets?: groot talent en super slim

Soort stalling: gigantische weide en schuilstal