Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:08

Ik heb dus geen eigen paard, maar qua tijd en kosten wel zo goed als, en werk fulltime. Sinds ik fulltime werk heeft dit paard ook het een en ander gehad qua hoesten en ook door de warmte heeft ze een groot deel van de zomer stilgestaan.

Nu ben ik haar weer 6 dagen per week aan het oppakken, maar wel met hulp van een bijrijder die twee dagen per week doet. Anders lukt het ook wel, maar ik merkte dat het dan meer aan ging voelen als een verplichting in plaats van een hobby

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:37

Ik heb het geluk dat mijn man en ik beide verdienen en dat we net een huis gekocht hebben. Dus afgesproken dat ik nu mag gaan sparen voor een paard en dat gaat gelukkig goed :o .

Ik denk dat ik uiteindelijk wel een onbeleerd paard wil liefst rond de 4 jaar en merrie. Zul je zien dat ik met een hengstveulen thuis kom _O-

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:06

Ik kan de maandelijkse kosten betalen als het zo veel komt maar het sparen wil idd niet vlotten omdat het zo ver weg lijkt. Ik zit ook over een bruikleen paard te denken omdat ik toch echt wil rijden, weet alleen niet precies waar ik het zoeken moet

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:09

Ik heb mijn bruikleenpaard eerst al 4 jaar verzorgd, en toen de eigenaresse aan de andere kant van het land ging studeren, is ze gedurende die tijd bij mij gebleven. Ik heb haar dus ook niet als bruikleen paard ergens gevonden :)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Amber_anne

Berichten: 6898
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:39

NienkeV1994 schreef:
Ik heb mijn bruikleenpaard eerst al 4 jaar verzorgd, en toen de eigenaresse aan de andere kant van het land ging studeren, is ze gedurende die tijd bij mij gebleven. Ik heb haar dus ook niet als bruikleen paard ergens gevonden :)


Dat is wel een fijne oplossing idd!
Hier in de buurt zijn geen bijrijdpaarden en daarom zit ik over bruikleen na te denken

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:04

Hoe ik het combineer.. sja... ze gaat gewoon vaak voor haha!

Ik heb 4 dagen college & 3 dagen/avonden werk. Maar vorig jaar werkte is fulltime (en vaak 6 dagen) en toen ging het ook goed.

Mijn ervaring is dat je snel genoeg een routine ontwikkeld.

Sta op een stal waar ze gerust ook een dagje zonder mij kan. Ze komt dan buiten, krijg eten en zelfs knuffels van stalgenootjes haha. Dus dat is heel fijn.

[EDIT] Alleen mesten doe ik zelf, maar goed 1 dagje niet kan ze aan als het moet (of stalgenootje neemt het even over)

Geldtechnisch snapt familie het hier niet zo, maar voor mij is het het waard _O-
Laatst bijgewerkt door xSannee op 11-10-18 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:33

Dat is inderdaad ook een goed punt, de mijne staat ook in volpension, dus ik 'hoef' eigenlijk niks anders te doen dan met haar werken

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:16

En hoe doen jullie het wanneer paard een blessure heeft en je bijvoorbeeld drie keer per dag moet koelen? 's ochtends en 's avonds zou dat wel lukken, maar 's middags kan ik dat echt niet combineren met mijn werk, dus daar maak ik me wel druk over.

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:21

Ik heb 20 stalgenootjes... denk dat daar wel iets mee te regelen is mocht het echt zo ver komen. En wat vrienden die in de paarden zitten!

Denk dat er weinig mensen zijn die 3x per dag even naar stal kunnen hoor...
Bijna al mijn stalgenoten werken fulltime of studeren.

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:29

Loopt wel los dus! Nou dan kan ik weer verder met sparen! Vind de paardenprijzen op dit moment wel echt hoog zeg!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:49

Ik heb wel eens gehad dat ik 2x per dag moest gaan, dus dan ook voor mijn werk nog, maar 3x zou mij ook echt niet lukken. Gelukkig heb ik hele behulpzame stalgenoten wiens hulp ik dan in zou kunnen schakelen.

Ik vind de prijzen ook aan de hoge kant, maar zie af en toe wel leuke dieren voor een mooie prijs voorbij komen. De vraag is dan natuurlijk wel hoe ze de keuring doorkomen.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:09

Echt he! Dan zie je een leuk dier die voldoet aan de wensen/eisen, maar dan zie je de vraagprijs en dan vertrouw ik het bij voorbaat al niet. Wat is beter - kopen van een particulier of een goede stal? Als ik bijvoorbeeld de advertenties op Bokt Markt zie met de omschrijvingen van de te koop aangeboden paarden waarbij er ellenlange voorwaarden worden benoemd, weet ik niet zeker of ik daar zin in heb.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:12

Ellenlange voorwaarden van een oude eigenaar zou ik ook niet op zitten te wachten. Je koopt een eigen paard om het allemaal zelf te kunnen bepalen, niet om aan de verwachtingen van een oude eigenaar te moeten voldoen

Ik denk dat je zowel met particulieren als handelstallen rotte appels hebt, en bij beide kun je een paard met een (verborgen) gebrek kopen, of we verkoper daar nou wel of niet van op de hoogte is. Ik denk dat keuren en iemand meenemen die er verstand van heeft heel belangrijk is. Ik was in eerste instantie van plan om allee klinisch te keuren, want ik wil toch 'maar' een recreatiepaard, maar krijg vanuit mijn omgeving toch wel de tip om ook de benen en de rug op de foto te zetten omdat die tegenwoordig zo vaak al kapot zijn

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:02

Het verbaast mij gewoon wel echt dat die prijzen zo absurd zijn dat je een merrie met peesblessure die niet meer bereden kan worden met een redelijk papier, maar zonder prestaties of predikaten nu als fokmerrie wordt aangeboden in de lagere prijsklasse van jawel: €4000 / €5000,- en dat zie je nu heel erg veel. Of als er een OCD in zit zeggen ze gunstig geprijsd voor slechts €5750,- := Ik sla echt achterover. Paarden waar je vroeger 1000 / 1500 voor betaalde zijn nu dus 4 x zo duur... :=

Tot 2 jaar terug on je gewoon nog een leuk basis sportpaard klinisch ggk kopen voor 3000 / 4000 en nu krijg je daar een afgekeurd paard voor of een tinker / haflinger oid.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Farjen

Berichten: 7962
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 05:31

Oh dit is het perfect topic voor mij :D
Ik heb een eigen paard maar deze staat op rust al enkele jaren ivm gezondheidsproblemen.
Redelijk frustrerend zo'n eigen paard waar je niets meer mee kan, dus rij ik al jaren voor fokkers en handelaars hun paarden. Maar ik haal hier nog weinig plezier uit, ze willen de paarden zo snel mogelijk verkopen, je kan nooit echt een niveau opbouwen of lessen nemen want wat later is het paard al weg, vaak commentaar op je rijstijl, ...
Dus ik droom van nog een rijpaard erbij en binnenkort kan die droom uitkomen *\o/*
Maar dan begint mijn vriend over kinderen en ik heb ook wel een kinderwens maar dan betwijfel ik of er wel vrije tijd overblijft voor een extra paard... -O-

En inderdaad die prijzen, echt gekkenwerk :wow:

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 06:45

Ik ga zondag kijken bij een hengst... ik wilde een ruin of een merrie en nu ga ik toch kijken bij een hengst. Ik wilde goed ingereden en deze is net zadelmak. Ik wilde 7-10 jaar, deze is 5 jaar. Mijn budget was kleiner dan de vaste VP voor dit paard en ik had hem ook nog eens graag tenminste 5 cm groter gezien...

Maar ik ben helemaal verliefd <3 wordt zo vrolijk als ik naar foto’s en filmpjes van hem kijk. Daar gaat mijn wensenlijstje... :wave:

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:41

Haha herkenbaar. De enige no die ik op mijn lijstje heb staan, is dat het geen schimmel mag zijn, maar ik blijf toch de hele tijd kijken naar die knapperds op marktplaats en sporthorses. Hoe is het zondag gegaan?

rijpaarden
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-02-18

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 13:29

Mocht iemand nog een paard zoeken. Ik ken een fokker die op dit moment meerdere fijne allround rijpaarden te koop heeft. Je mag mij een pb doen voor de contactgegevens.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 00:09

dudette schreef:
Haha herkenbaar. De enige no die ik op mijn lijstje heb staan, is dat het geen schimmel mag zijn, maar ik blijf toch de hele tijd kijken naar die knapperds op marktplaats en sporthorses. Hoe is het zondag gegaan?


Erg goed, hij is leuk! Ik heb er heel even op rond gehobbeld, echt rijden daar is hij nog niet klaar voor, hij mist nog bespiering en conditie. Het is een erg leuk paard met een gouden karakter. De stalhoudster heeft er geen probleem mee als ik hem hengst wil laten, zolang hij zich maar gedraagd. Bij de eerste hengstenstreken, moet hij zijn ballen inleveren!

Komende vrijdag wordt hij gekeurd en als hij goedgekeurd wordt mag hij mee naar huis.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 00:18

Hee wat leuk Daphara! Denk dat wij elkaar hebben gezien op de Shire Show (ik was mee met Chanelle & Dara!)

Ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, duimen dat hij wordt goedgekeurd!

En dudette; i loooove schimmels! (Op het vele wassen na) maar het is toch een valk geworden _O-

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 00:28

xSannee schreef:
Hee wat leuk Daphara! Denk dat wij elkaar hebben gezien op de Shire Show (ik was mee met Chanelle & Dara!)

Ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, duimen dat hij wordt goedgekeurd!

En dudette; i loooove schimmels! (Op het vele wassen na) maar het is toch een valk geworden _O-


Dat klopt, ik had 10 jarige Roos bij me.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 00:32

Jaaa dan heb ik de goede voor me! *D
Leuk! Succes vrijdag!

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 16:06

Ik zal voor je duimen vrijdag Daphara. Fijn dat je zo enthousiast bent, is dit ook een Shire?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 17:40

dudette schreef:
Ik zal voor je duimen vrijdag Daphara. Fijn dat je zo enthousiast bent, is dit ook een Shire?

Natuurlijk! :D

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:32

xSannee schreef:
Hee wat leuk Daphara! Denk dat wij elkaar hebben gezien op de Shire Show (ik was mee met Chanelle & Dara!)

Ben heel benieuwd naar je nieuwe aanwinst, duimen dat hij wordt goedgekeurd!

En dudette; i loooove schimmels! (Op het vele wassen na) maar het is toch een valk geworden _O-


Ten eerste: super leuke pony heb je! M’n droom is ooit een eigen valkje te hebben. Hoe heb je haar gevonden? Ik kom op internet bijna geen valken tegen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, IASCrawler, MerelV, nick_en_ik, paljaslaura, Utixo en 93 bezoekers