Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:01

Ik heb in Nederland verschillende paarden gehad maar uiteindelijk weg moeten doen ivm emigreren.

Daarna heb ik altijd gezegd, of ze komen aan huis, of ze komen niet meer.
Ik heb hier op verschillende stallen gewoond en het is gewoon zo fijn als je je paard kan zien wanneer je wilt, zelf alles kan doen etc.

Nu woon ik na 4 jr in Afrika op een fijn terrein, in een fijn huis, met een nog fijnere man die zelf al 2 paarden had. Een daarvan heeft hij aan mij gegeven, omdat het beter klikt tussen mij en Tarikh. Tarikh is nu mijn endurance paard en Arrow, die ik onlangs gekocht heb mijn dressuur paard (Althans, das de bedoeling, daarover zo meer...)

Ik had het niet kunnen opbrengen als ik de paarden niet aan huis had. Ik ben voor 2 paarden in de maand 200 euro kwijt, dat is inclusief de groom die ze doordeweeks verzorgd en het hooi. Alleen de brokken komen daar nog bij.

Ik had nooit durven denken dat ik weer een eigen paard zou hebben, laat staan 2, maar ik ben erg gelukkig!

Over Arrow, mn nieuwe paard. Ik ben er onlangs op gaan zitten en dat liep niet zoals gepland... Hij is erg wantrouwend en voor ik goed en wel zat bokte hij me er al af, zo de doorns in. Had niet eens de kans om mn beugels in te doen! Hij was met uitproberen al angstig, maar ik denk dat we wat meer tijd nodig hebben om het vertrouwen op te bouwen!
Nu heeft de sukkel zich geblesseerd, wondje op zn kogel. Vrij diep, maar op een plek waar je niet kunt hechten. Gok dat we nog een week eruit zijn voor ik verder kan longeren. Plan is om dat te doen tot het vertrouwen goed genoeg is om weer op te stappen!

Positieve is wel dat er steeds meer vertrouwen begint te komen, door de dagelijks verzorging van zn been en tijd die we samen doorbrengen. Ik zit gerust in de tuin lekker te lezen terwijl hij naast me staat <3

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


lycil8
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-05-14

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:25

Wat heb jij een gouden vriend L_iek dat hij zo mee helpt! Ik denk dat als ik een vriend zou hebben en ga samenwonen dat mijn droom ook eindelijk in vervulling kan gaan.

Wat tof in Afrika Iriscope! Lijkt me heel fijn je paarden aan huis, in je eigen tuin! Maar voorlopig zou ik mijn paard op pension willen hebben. En ook daar heb ik wel een paar eisen aan wat het direct nog duurder maakt. Ook wedstrijden rijden is niet bepaald goedkoop en alles wat er omheen bij komt kijken... Misschien kan ik wel wat eerder beginnen als ik in het begin mijn wensen nog even opzij zet haha. Al is het dan voorlopig nog steeds ver weg.

Talitha ~ B+2 dressuur

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:39

lycil8 schreef:
Wat heb jij een gouden vriend L_iek dat hij zo mee helpt! Ik denk dat als ik een vriend zou hebben en ga samenwonen dat mijn droom ook eindelijk in vervulling kan gaan.


Ja zeker, heel blij met hem. Heb mijn fjord wel gewoon zelf aangeschaft. Stalling betaal ik ook zelf maar voor alle bijkomende kosten is hij niet te beroerd om mee te betalen. Hij gaat zelfs vaak mee en als ik moet werken ( onregelmatig) gaat hij een wortel brengen. Het is heel schattig, haha!


Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:06

Mijn man heeft niets met paarden, ik heb sinds deze maand mijn eigen locatie, doe dus veel zelf. Mijn man heeft mijn paard nog niet eens gezien := (die heb ik sinds december) behalve op de foto :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:06

leuk hoor al die aanwinsten.. hier wil het niet echt lukken. kijk al vanaf sept en vanaf dec/jan echt dagelijks maar ik pies gewoon steeds naast de pot. vorige week was ik heel serieus met 1 iemand bezig maar die liet niks meer van zich horen en de andere had ik dinsdag benaderd. zou zaterdag gaan kijken krijg ik donderdag een berichtje dat hij toch al verkocht is. Andere andere leuke paardjes zijn binnen een paar uur verkocht ik kan er gewoon niet tegen bolwerken.. De vraag naar E pony/ klein paard en braaf is momenteel heel erg hoog merk ik...
Maar we zoeken gestaagd door.. ooit komt er een lieverd op mijn pad..

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:23

Ik kan stellen dat het bij mij ook even onhold staat omdat een kans heb gekregen om een paard te berijden (wat echt een paard is waar ik naar opzoek zou gaan om te kopen) waar ik echt alles mee mag doen en alle vrijheid krijg van een eigen paard. Mag zelfs de auto van de eigenaar mee ok een weekendje weg te gaan met paard en ik hoef niks te betalen dat is het mooiste. Ik werk momenteel 28 uur en dat zou net te weinig worden als ik op mijzelf ga en dan een paard aan te schaffen. En wie weet kan ik haar ooit overnemen :D

pantarhei

Berichten: 9060
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 07:40

Mooi aanbod Horsetimex

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:21

Ik ben al op ponyzoektocht. Heb sinds juni 2017 een pony maar de klik er niet mee. De pony die ik wil kopen staat in noord-Brabant Mierlo. Ik zoek nog een veearts die hem klinisch kan keuren voor mij. Iemand een idee welke echt goed is?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 05:23

immanuela29 schreef:
Is er ook iemand nu al bezig met het zoeken naar een paard? :) Vind het altijd leuk om het hele proces van een paard kopen te zien! :)


Ik!! Meerdere al bekeken en betere maar ook minder goede ervaringen helaas. De ene keer val je na 3 rondjes van de pony af om de volgende dag een snelle 4 jarige te rijden. Dit is wel een goed leerproces want ik ben best een onzekere ruiter. Heb er 8 geprobeerd en heb mijn droompony gevonden. Het rijden gaat nog niet vlekkenloos maar er is nog veel winst te behalen. Dit ga ik doen dmv prive lessen van een zz ruiter.
Nu de volgende stap: keuren

Mijn ouders hadden mijn pony gekeurd toen ik 11 was. Nu komt voor mij deze stap er aan om alles te doen.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:01

[***] schreef:
Ik meld me ook! Sinds mijn 12e is het al een droom om een eigen paard te hebben, nu ben ik bijna 20 maar er is nog niks van gekomen. :') Ik rijd ook al een aantal jaar geen paard meer o.a. omdat ik het geld er nu niet echt voor heb. Maar ik weet zeker dat dat paard er later komt, het zal alleen nog wel even een aantal jaren duren. Ik wil eerst mijn studie afmaken (dat duurt nog drie jaar als het goed is), dan een fulltime baan vinden, weer gaan rijlessen, veel geld sparen, een huis kopen, opnieuw sparen om een trailer rijbewijs te halen, en als ik die gehaald heb weer opnieuw sparen voor een paard, eindelijk. Dus het zal nog wel minimaal vijf jaar duren. Ik word wel steeds ongeduldiger, ik wil het gewoon zo graag. Soms zit ook wel eens te kijken Marktplaats, en dan word ik verliefd op een advertentie als er opeens naar binnen schiet dat het nog jaren gaat duren voordat het zo ver is. Frustrerend. :=

Ik heb overigens geen specifiek ras in mijn hoofd, het moet wel een paard zijn, omdat ik zelf zo'n 1.75 ben. Ik wil lekker buiten kunnen rijden, wat dressuur, springen of gewoon lekker wandelen. In ieder geval geen wedstrijden. Daarom ga ik tegen die tijd opzoek naar een 'bomproof' paard, geen jong heet ding. Ook wil ik graag bitloos rijden.

Maarja, eerst nog maar wat jaartjes wachten dus...



Een 1,5 trailer en goede zware auto mag gewoon met B rijbewijs gereden worden. Wist je dat?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:14

RubyXMillyX schreef:
[***] schreef:
Ik meld me ook! Sinds mijn 12e is het al een droom om een eigen paard te hebben, nu ben ik bijna 20 maar er is nog niks van gekomen. :') Ik rijd ook al een aantal jaar geen paard meer o.a. omdat ik het geld er nu niet echt voor heb. Maar ik weet zeker dat dat paard er later komt, het zal alleen nog wel even een aantal jaren duren. Ik wil eerst mijn studie afmaken (dat duurt nog drie jaar als het goed is), dan een fulltime baan vinden, weer gaan rijlessen, veel geld sparen, een huis kopen, opnieuw sparen om een trailer rijbewijs te halen, en als ik die gehaald heb weer opnieuw sparen voor een paard, eindelijk. Dus het zal nog wel minimaal vijf jaar duren. Ik word wel steeds ongeduldiger, ik wil het gewoon zo graag. Soms zit ook wel eens te kijken Marktplaats, en dan word ik verliefd op een advertentie als er opeens naar binnen schiet dat het nog jaren gaat duren voordat het zo ver is. Frustrerend. :=

Ik heb overigens geen specifiek ras in mijn hoofd, het moet wel een paard zijn, omdat ik zelf zo'n 1.75 ben. Ik wil lekker buiten kunnen rijden, wat dressuur, springen of gewoon lekker wandelen. In ieder geval geen wedstrijden. Daarom ga ik tegen die tijd opzoek naar een 'bomproof' paard, geen jong heet ding. Ook wil ik graag bitloos rijden.

Maarja, eerst nog maar wat jaartjes wachten dus...



Een 1,5 trailer en goede zware auto mag gewoon met B rijbewijs gereden worden. Wist je dat?


Niet als de auto te zwaar is.. dan komt de combinatie boven de 3500 kilo en mag hij niet meer met B rijbewijs gereden worden. Maar goed dit is off topic.

Wanneer ga je keuren?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:35

davinci2412 schreef:
[***] schreef:
Ik meld me ook! Sinds mijn 12e is het al een droom om een eigen paard te hebben, nu ben ik bijna 20 maar er is nog niks van gekomen. :') Ik rijd ook al een aantal jaar geen paard meer o.a. omdat ik het geld er nu niet echt voor heb. Maar ik weet zeker dat dat paard er later komt, het zal alleen nog wel even een aantal jaren duren. Ik wil eerst mijn studie afmaken (dat duurt nog drie jaar als het goed is), dan een fulltime baan vinden, weer gaan rijlessen, veel geld sparen, een huis kopen, opnieuw sparen om een trailer rijbewijs te halen, en als ik die gehaald heb weer opnieuw sparen voor een paard, eindelijk. Dus het zal nog wel minimaal vijf jaar duren. Ik word wel steeds ongeduldiger, ik wil het gewoon zo graag. Soms zit ook wel eens te kijken Marktplaats, en dan word ik verliefd op een advertentie als er opeens naar binnen schiet dat het nog jaren gaat duren voordat het zo ver is. Frustrerend. :=

Ik heb overigens geen specifiek ras in mijn hoofd, het moet wel een paard zijn, omdat ik zelf zo'n 1.75 ben. Ik wil lekker buiten kunnen rijden, wat dressuur, springen of gewoon lekker wandelen. In ieder geval geen wedstrijden. Daarom ga ik tegen die tijd opzoek naar een 'bomproof' paard, geen jong heet ding. Ook wil ik graag bitloos rijden.

Maarja, eerst nog maar wat jaartjes wachten dus...



Een 1,5 trailer en goede zware auto mag gewoon met B rijbewijs gereden worden. Wist je dat?


Niet als de auto te zwaar is.. dan komt de combinatie boven de 3500 kilo en mag hij niet meer met B rijbewijs gereden worden. Maar goed dit is off topic.

Wanneer ga je keuren?[/quote]

Goed dat je het zegt. Mijn vriend is bezig om voor een auto te kijken om een trailer er achter te kunnen hebben. Hij heeft nu geen trekhaak. Suoer lief want dat doet hij allemaal speciaal voor mij.

Keuring is as dinsdag door sip ouwekerk de man van karin terera. Zij is een grand prix jurylid.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:27

Mijn pony is goedgekeurd en heb hem al aanbetaald wat ook op papier staat. Maandagavond word hij naar mij gebracht *\o/*

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:30

Gefeliciteerd meid, je zult wel aan het aftellen zijn!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:41

Iriscope schreef:
Gefeliciteerd meid, je zult wel aan het aftellen zijn!



Ja al zou ik mijn huidige pony ook ontzettend missen

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb mijn knapperd nu een weekje bijna en ben zo trots op hem

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:02

Hij is ook knap hoor <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 06:33

Mer1980 schreef:
Hij is ook knap hoor <3


Dank je wel!!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:53

Wat een plaatje! <3

L_iek
Berichten: 9664
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:02

Proficiat! Wat een leukerd!

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:00

vandaag na maanden van twijfelen de sprong genomen en mijn verzorgpony gekocht. Volgende week wordt hij gekeurd en als hij dan goed gekeurd word gaat het avontuur beginnen
Ik vind het heel erg spannend. Het is een haflinger 6 jaar en het is afgelopen maanden niet altijd lekker gegaan tussen de eigenaar en mij maar goed ze zag in dat ik altijd goed voor hem was en ziet hem graag in de buurt blijven. Ik vind het erg spannend dat mogen jullie best weten.. mijn eerste eigen paard... wordt volgens mij een heel ander leven... maar ik wil het gewoon proberen... ik zie echt wel beren.. maar ik heb dat met alles.. met vakantie, verhuizen, werk etcetc... nu probeer ik die echt weg te stoppen en gewoon te genieten... niet denken aan wat als dit en wat als dat... gewoon erin stappen en gaan ervaren... Je kan pas ergens spijt van krijgen als je het hebt gedaan toch???

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:37

lnvdh schreef:
vandaag na maanden van twijfelen de sprong genomen en mijn verzorgpony gekocht. Volgende week wordt hij gekeurd en als hij dan goed gekeurd word gaat het avontuur beginnen
Ik vind het heel erg spannend. Het is een haflinger 6 jaar en het is afgelopen maanden niet altijd lekker gegaan tussen de eigenaar en mij maar goed ze zag in dat ik altijd goed voor hem was en ziet hem graag in de buurt blijven. Ik vind het erg spannend dat mogen jullie best weten.. mijn eerste eigen paard... wordt volgens mij een heel ander leven... maar ik wil het gewoon proberen... ik zie echt wel beren.. maar ik heb dat met alles.. met vakantie, verhuizen, werk etcetc... nu probeer ik die echt weg te stoppen en gewoon te genieten... niet denken aan wat als dit en wat als dat... gewoon erin stappen en gaan ervaren... Je kan pas ergens spijt van krijgen als je het hebt gedaan toch???


Super herkenbaar! Als het goed is heb ik mijn pony tot ik ongeveer 50 ben. Super fijn maar als je de pony nog niet echt kent weet je toch niet 100% zeker of je een team word. Daarnaast is het een dure buurt hier om je paardje te onderhouden. Jij hebt gelukkig al veel meer ervaring met je pony op kunnen doen.

Gefeliciteerd!!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:37

xRivaldo schreef:
Wat een plaatje! <3



Dank je!!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:37

L_iek schreef:
Proficiat! Wat een leukerd!


Dank je!!!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 01:41

Afbeelding

Hoe trots je kan zijn op je pony! Vandaag weer les gehad en weer veel geleerd

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, DenieesB, GrapeshotBot, Kla4tje, marloesxx en 44 bezoekers