Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:13

Nordic schreef:
ElsieC schreef:
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik studeer deze zomer af en dan komt het paard er. Eerst vertrek ik ook nog 5 maanden op uitwisseling en eerlijk gezegd ben ik veel meer bezig met het toekomstig paard dan met die uitwisseling. Ik heb al een hele verlanglijst op agradi, ik ben al naar een stal gaan kijken en heb prijzen van nog andere pensions gevraagd en ik heb al iemand gevonden die mee gaat bij de aankoop voor een second opinion. Het is zo erg dat ik er echt in vastloop en wil blijven opzoeken maar alles al heb gevonden. Ik kan er vaak niet van slapen en moet het soms echt van me af zetten :(

Ik ben zelf op zoek naar een groot dressuurpaard tussen de 4 en de 10 jaar oud. Qua niveau liefst minimaal B. Mijn budget ligt op 8000 tenzij ik het zadel ed erbij krijg. En ik hoop op een zwarte met witte sokken maarja, een goed paard heeft geen kleur zeggen ze he


Ik herken het helemaal ElsieC. Ik ben er continu mee bezig, slaap er ook niet van en check standaard een aantal websites 5x per dag in de hoop dat er nog een advertentie is bij gekomen :+ Ik zoek (een ruin) in dezelfde leeftijd- en prijscategorie :D Moest je nu al eentje vinden dat aan je eisen voldoet, zou je hem dan kopen? Hier is het eigenlijk ook nét iets te vroeg nu maar ik ben bang dat als ik niet blijf rondkijken ik 'het' paard mis :')

Moest ik er nu eentje vinden zou ik hem niet kopen nee. Dat heeft vooral te maken met die 5 maanden in het buitenland en het feit dat ik nog op kot zit. Anders waarschijnlijk wel :+


Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:18

Ik wil ook in de niet al te dichtbije toekomst een paard kopen, wanneer ik klaar ben met studeren (zoals ik al eerder heb gelezen hier).
Ik heb nu al helemaal een beeld erbij, maar wie weet verandert dat nog (ik heb nog zo'n 4 jaar omdat ik net met een nieuwe studie begonnen ben). Zoals ik het nu voor me zie zoek ik een leuk veelzijdig paard, bij voorkeur koudbloed, niet te hoog en rond de 8-10 jaar. Maar ik ken ook hele leuke jonge warmbloeden van 2 meter dus eeeh :Y)

Ik kijk ook af en toe al rond, maar ben juist bang dat ik te snel verliefd word en ik heb nu gewoon echt de mogelijkheid voor een eigen paard niet... daarom kijk ik juist bewust minder rond, haha.. Maarja over 4 jaar is ook nog echt een heel stuk weg :')

Het lijkt me wel leuk om hier wat mee te lezen :)

&if=1

[o]

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:01

Ik meld me ook!

Het plan is vanaf juni 2018 serieus te gaan kijken, maar mischien word dat wat eerder :o .

Ik kijk zelf naar een ouder, braaf dier. Omdat ik vanwege mijn gezondheid het 'echte rijden' niet meer kan, heb ik niet zoveel eisen daarin :) . Ik ben allang blij als ik 1 tot 2x per week recreatief kan rijden :j .Het paard komt aan huis dus zelf verder de volledige zorg wat mij ook al voldoening geeft :D .

Lijkt me leuk om hier mee te lezen!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:42

Ha! Ik breek ook even in :)) Momenteel delen mijn moeder en ik een super fjord, maar als ik de middelen heb zou ik heel graag een écht eigen paardje kopen. Al klinkt dat alsof Rimska - de fjord dus - niet echt van mij is, wat ze wel is :D

Gewoon een diertje dat aan mijn eisen voldoet en niet aan de eisen "gezins paard-dat-nog-niet-schrikt-van-een-bom" :))

En rijervaring: dat komt nadat je een paard koopt :') Man man man wat heb ik afgezien.

IG: @arabierjoep

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:45

Kennen jullie dat? Dat je het geld nog niet bij elkaar hebt en alvast op marktplaats en boktmarkt gaat kijken en al een beetje 'verliefd' wordt op de advertentie? :o
Ben er nog niet qua sparen, dus het kan nog niet.
Wel ben ik een beetje bang dat als het zover is dat ik dan niet het juiste paard kan vinden (geen klik) of dat ik wel een klik heb, maar dat het paard eigenlijk lichamelijk niet in orde blijkt te zijn. Ik ga zeker wel laten keuren hoor.
Gaan jullie ook röntgenologisch laten keuren? En zo ja, wat? Benen/rug enz?
Wat gaat jullie budget worden?

De kleine dierentuin is een zootje.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 07:47

Ik ga niet keuren. Ten eerste koop ik een jonkie (niet nodig dus vind ik) ten tweede zie ik het zelf ook prima. :j

IG: @arabierjoep

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:19

Ja hier ook in afwachting van een eigen paard :D. Met 24jaar rijervaring en 22jaar ervaring met verzorgpaarden mag dat ook wel een keer. Maar helaas wil ik ook een koophuis dus voorlopig rij ik lekker door op m'n verzorgpaard (die echt helemaal geweldig is!).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:25

Leuk topic! Ik heb een eigen paard, alleen is zij vorig jaar naar mijn tante gegaan. Ik redde het niet meer met mijn studie en de 4 uur reistijd erbij. Zodra ik aan het werk ga wil ik ook weer mijn paard terug. Ze heeft het nu super, maar ik mis haar wel erg.
Maar nu ben ik ook bang dat genoeg tijd hebben naast het werkende leven niet vanzelfsprekend is. Mijn vriend is nu een jaar aan het werk en is ontzettend druk, moet meestal ook ‘s avonds en in het weekend nog werken. En dit zie ik ook bij mijn vader en schoonouders.
En nu heb ik eerst ook bijrijders gehad, maar dat zou ik toch echt niet meer willen dan.
Zijn jullie hier niet bang voor?

[o]

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:38

Ik rij mijn vzpaard 3/4x per week naast 40uur werk + volledige studie (ongeveer 20uur pw mee bezig). Dus nee daar maak ik me niet druk om. Paard komt wel volpension te staan. Wil m'n vrije uurtjes wel echt aan m'n paard besteden en niet aan uitmesten oid.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:45

Ik meld me ook! Ik droom al jaren van een eigen paard maar nu ik een baan heb begint het steeds meer te kriebelen. Ik moet helaas nog wel even wachten tot volgend jaar, eerst trouwen en een eigen huis en dat kost helaas ook een hoop geld :').

Maar ik kijk af en toe wel wat rond en er is genoeg leuks op de markt :j

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:55

Maar werk kun je vaak zelf een beetje sturen he :) ik heb dan geen werk waaraan ik thuis verder kan werken (ziekenhuis) maar mijn vriend wel (ICT). Heel af en toe doet ie iets vanuit thuis als ze in de knoop zitten maar hij zegt ook gewoon, ik heb al 8 uur gewerkt vandaag dus het is wel goed. Morgen weer een dag.
Ik had met mijn studie wel veel meer tijd dan nu :p maar ligt ook aan welke studie want had niet 5 dagen per week school of van 8 tot 5 elke dag of zo. Wel 4 uur reistijd elke keer.

Hoe jong wil je kopen Isabel? Echt jaarling of jonger? Voor een 2 jarige is het volgens mij al wel nuttig om te keuren.

Jaa ik kijk ook elke dag op marktplaats, heel slecht :') nu ben ik deze toevallig tegengekomen op Facebook maar ja ga ik toch maar kijken he hahaha.
Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 19-10-17 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 08:59

@auriela; maximaal jaarling :D Voor een twee jarige is keuren idd al nuttig.

IG: @arabierjoep

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:06

Ik meld mij ook!

Al sinds ik begon met paardrijden op de manege (13 jaar geleden) wist ik dat ik ooit een eigen paard zou kopen. Mijn leven heeft aardig wat plottwists genomen (woon nu in Australië) :+ maar ik ben er nog steeds zeker van dat ik ooit een eigen paard ga kopen. Eerst flink werken, sparen, rondreizen, meer sparen en dan in Nederland settelen en dan een paardje kopen. Of nouja, dat is het plan momenteel, maarja naar Australië verhuizen is tot afgelopen mei ook nooit het plan geweest :')

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 09:50

Wat heerlijk een droomtopic <3
Ik wil mijn verhaal graag met jullie delen.
Ik droomde mijn hele leven van een eigen paard, echt zolang ik me kon herinneren maar ja, geen manege, geen priverijlessen niks, alleen de paarden de in de wei stonden waar ik naar kon kijken en één keer een ponykamp

Pas op mijn 20e, toen ik eindelijk een baan had en op een plek woonde met een manege ben ik gaan leren rijden, en super fanatiek 2 of 3 keer per week les en een strandrit op zondagochtend. Dat heb ik twee jaar volgehouden maar toen verhuisde ik naar Gouda (Ik werd doodongelukkig op een flatje in Spijkenisse)
In Gouda wel een manege (ik heb er 2 geprobeerd) maar precies hoe ik dat niet wilde, hoe ik zeker niet wilde leren rijden.
Na weer wat jaren verhuisden we naar Zeewolde, bos, ruimte heerlijk, ook hier de manege maar net niet hoe ik dat voor me zag. Overgestapt op western (tenminste dat dacht ik, dat dat western was :') )

En toen eindelijk gedurfd om mijn droom werkelijk te laten worden, O wat vond ik dat spannend. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad; Wat als het paard koliek krijgt, hoe weet ik of ze wel genoeg eten krijgt hoeveel eten moet ze eigenlijk etc etc etc.
Het eerste paard waar ik daadwerkelijk ging kijken heb ik ook gekocht en heb ik nog steeds, Een destijds 7 jarige quartermerrie die basis beleerd was.

Het is precies net zo leuk als ik dacht. Ik zit nog steeds op mijn paard gelukkig te zijn. Het duurde lang voor ik de echte band met haar voelde maar hij is er. En hij is subtiel, ik denk een richting en zij gaat erheen. Zij is bang voor een container met allerlei wapperende slierten maar op mijn "toen maar ga maar kijken" neust ze er toch aan. Ik moet erbij blijven als de hoefsmid komt. ze loopt zelf de trailer op, dat hebben we samen geleerd.
Het is geweldig, het kost meer dan mijn halve salaris maar ze is mijn redding van mijn werk, als ik bij mijn paard ben is de enige tijd dat ik volledig los van mijn werk ben.
Ik heb pas leren rijden toen ik mijn eigen paard had, het is geen vergelijk met wat voor manege dan ook. Mijn paard staat nog op de dezelfde plek waar ik haar kocht, de beste plek voor een paard (en mij )die je kunt bedenken. Ik rij er een uur voor heen en weer.

Ik mocht pas een account op Bokt van mezelf wanneer ik mijn eigen paard had :') Mijn droom was vooral stil, ik ben de enige in mijn omgeving die iets met paarden heeft dus niemand die me echt begreep.
Daarom vind ik dit zo'n leuk topic, al die dromen en plannen.
Wanneer het een droom blijft is prima, die heb ik ook 40 jaar gehad maar wanneer je hem uit kun laten komen.. doen!!

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:11

Wat een leuk topic, ik kom gezellig mee kletsen! Ik volg al een hele tijd het 'Een nieuw paard kopen' topic, maar reageer nooit omdat ik dus nog niet écht opzoek ben...

Begin van de zomer ben ik afgestudeerd en per 1 november heb ik een baan *\o/*. Dusja nu komt een eigen paard wel heel dichtbij, hopelijk binnen een half jaar.

Ik ga opzoek naar een onbleerde grote pony of paard. Momenteel kijk ik vooral naar welsh cobs omdat ik hun uitstraling erg mooi vind. Enige twijfelpuntje is voor mij de holle rug en hoge kont. Maar ik heb mij laten vertellen dat er ook cobs zijn die meer rijtypisch gebouwd zijn, dus daar houd ik me dan maar aan vast.

Ik weet al op welke stal mijn toekomstige paard gaat staan. Ze (want ik wil een merrie) krijgt daar een eigen wei en paddock met onbeperkt hooi :D . Dit is zo'n beetje de enige stal in deze omgeving waar dat kan en nog een van de goedkoopste ook! Ik moet verder wel alles zelf doen, maarja dat neem ik dan op de koop toe.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:14

Wat een leuk verhaal justkid! Ik kan me die spanning heel goed voorstellen. Als het aan mij lag had ik vorig jaar al een eigen paard :')

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:21

justkid schreef:
Wat heerlijk een droomtopic <3
Ik wil mijn verhaal graag met jullie delen.
Ik droomde mijn hele leven van een eigen paard, echt zolang ik me kon herinneren maar ja, geen manege, geen priverijlessen niks, alleen de paarden de in de wei stonden waar ik naar kon kijken en één keer een ponykamp

Pas op mijn 20e, toen ik eindelijk een baan had en op een plek woonde met een manege ben ik gaan leren rijden, en super fanatiek 2 of 3 keer per week les en een strandrit op zondagochtend. Dat heb ik twee jaar volgehouden maar toen verhuisde ik naar Gouda (Ik werd doodongelukkig op een flatje in Spijkenisse)
In Gouda wel een manege (ik heb er 2 geprobeerd) maar precies hoe ik dat niet wilde, hoe ik zeker niet wilde leren rijden.
Na weer wat jaren verhuisden we naar Zeewolde, bos, ruimte heerlijk, ook hier de manege maar net niet hoe ik dat voor me zag. Overgestapt op western (tenminste dat dacht ik, dat dat western was :') )

En toen eindelijk gedurfd om mijn droom werkelijk te laten worden, O wat vond ik dat spannend. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad; Wat als het paard koliek krijgt, hoe weet ik of ze wel genoeg eten krijgt hoeveel eten moet ze eigenlijk etc etc etc.
Het eerste paard waar ik daadwerkelijk ging kijken heb ik ook gekocht en heb ik nog steeds, Een destijds 7 jarige quartermerrie die basis beleerd was.

Het is precies net zo leuk als ik dacht. Ik zit nog steeds op mijn paard gelukkig te zijn. Het duurde lang voor ik de echte band met haar voelde maar hij is er. En hij is subtiel, ik denk een richting en zij gaat erheen. Zij is bang voor een container met allerlei wapperende slierten maar op mijn "toen maar ga maar kijken" neust ze er toch aan. Ik moet erbij blijven als de hoefsmid komt. ze loopt zelf de trailer op, dat hebben we samen geleerd.
Het is geweldig, het kost meer dan mijn halve salaris maar ze is mijn redding van mijn werk, als ik bij mijn paard ben is de enige tijd dat ik volledig los van mijn werk ben.
Ik heb pas leren rijden toen ik mijn eigen paard had, het is geen vergelijk met wat voor manege dan ook. Mijn paard staat nog op de dezelfde plek waar ik haar kocht, de beste plek voor een paard (en mij )die je kunt bedenken. Ik rij er een uur voor heen en weer.

Ik mocht pas een account op Bokt van mezelf wanneer ik mijn eigen paard had :') Mijn droom was vooral stil, ik ben de enige in mijn omgeving die iets met paarden heeft dus niemand die me echt begreep.
Daarom vind ik dit zo'n leuk topic, al die dromen en plannen.
Wanneer het een droom blijft is prima, die heb ik ook 40 jaar gehad maar wanneer je hem uit kun laten komen.. doen!!


Wat enorm leuk om te horen! *\o/* gaaf dat het ook nog steeds even geweldig is. :j

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:35

Dat je met je paardje op de Veluwe rijdt en gewoon alleen maar denkt mooier kan niet, gelukkiger kan ik niet worden.
Ik gun het echt iedereen.
En het is niet altijd leuk , ik heb zelfs een poosje gedacht dat ik er beter aan zou doen om haar te verkopen maar ik ben zo blij dat ik het niet heb gedaan.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:50

Wat leuk om te lezen dat jouw droom is uitgekomen justkid!

Ik mag echt niet klagen want ik heb zo goed als een eigen paard maar dan zonder de kosten. Maar uiteindelijk wil ik toch een paardje 100% van mezelf, ooit ;).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Anoniem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:18

Zucht... het lijkt me toch zo heerlijk om helemaal als enige met je eigen paard aan de slag te kunnen... samen steeds beter worden... samen genieten van buitenritjes, zonder dat er iemand anders bij is... lekker klooien en prutsen op stal alleen met je paardje... dekjes enzo uitzoeken die hem mooi staan... <3

Dat zijn echt dingen waar ik bij voorbaat al naar uitkijk. Vooral die momentjes alleen samen.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:25

justkid schreef:
Wat heerlijk een droomtopic <3
Ik wil mijn verhaal graag met jullie delen.
Ik droomde mijn hele leven van een eigen paard, echt zolang ik me kon herinneren maar ja, geen manege, geen priverijlessen niks, alleen de paarden de in de wei stonden waar ik naar kon kijken en één keer een ponykamp

Pas op mijn 20e, toen ik eindelijk een baan had en op een plek woonde met een manege ben ik gaan leren rijden, en super fanatiek 2 of 3 keer per week les en een strandrit op zondagochtend. Dat heb ik twee jaar volgehouden maar toen verhuisde ik naar Gouda (Ik werd doodongelukkig op een flatje in Spijkenisse)
In Gouda wel een manege (ik heb er 2 geprobeerd) maar precies hoe ik dat niet wilde, hoe ik zeker niet wilde leren rijden.
Na weer wat jaren verhuisden we naar Zeewolde, bos, ruimte heerlijk, ook hier de manege maar net niet hoe ik dat voor me zag. Overgestapt op western (tenminste dat dacht ik, dat dat western was :') )

En toen eindelijk gedurfd om mijn droom werkelijk te laten worden, O wat vond ik dat spannend. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad; Wat als het paard koliek krijgt, hoe weet ik of ze wel genoeg eten krijgt hoeveel eten moet ze eigenlijk etc etc etc.
Het eerste paard waar ik daadwerkelijk ging kijken heb ik ook gekocht en heb ik nog steeds, Een destijds 7 jarige quartermerrie die basis beleerd was.

Het is precies net zo leuk als ik dacht. Ik zit nog steeds op mijn paard gelukkig te zijn. Het duurde lang voor ik de echte band met haar voelde maar hij is er. En hij is subtiel, ik denk een richting en zij gaat erheen. Zij is bang voor een container met allerlei wapperende slierten maar op mijn "toen maar ga maar kijken" neust ze er toch aan. Ik moet erbij blijven als de hoefsmid komt. ze loopt zelf de trailer op, dat hebben we samen geleerd.
Het is geweldig, het kost meer dan mijn halve salaris maar ze is mijn redding van mijn werk, als ik bij mijn paard ben is de enige tijd dat ik volledig los van mijn werk ben.
Ik heb pas leren rijden toen ik mijn eigen paard had, het is geen vergelijk met wat voor manege dan ook. Mijn paard staat nog op de dezelfde plek waar ik haar kocht, de beste plek voor een paard (en mij )die je kunt bedenken. Ik rij er een uur voor heen en weer.

Ik mocht pas een account op Bokt van mezelf wanneer ik mijn eigen paard had :') Mijn droom was vooral stil, ik ben de enige in mijn omgeving die iets met paarden heeft dus niemand die me echt begreep.
Daarom vind ik dit zo'n leuk topic, al die dromen en plannen.
Wanneer het een droom blijft is prima, die heb ik ook 40 jaar gehad maar wanneer je hem uit kun laten komen.. doen!!



Oh wauw! Wat een mooi verhaal! Jammer dat je in je omgeving de enige bent. Wel leuke stalgenoten?
Moest wel even lachen bij die afspraak met jezelf: ‘ik mocht pas een account op bokt van mezelf wanneer ik mijn eigen paard had’, hoe mooi! :j

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:30

Ik heb mijn droompaardje al, mijn geweldig lieve Ruin Eros (v. Special D)

Afbeelding

Afbeelding


Maar ik ben van plan er misschien rond 2018 of 2019 nog 1 bij te kopen

~Riding is the best solution to any problem~

xRivaldo

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:36

Ik meld mij hier ook!

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als de meesten hier: studie en ook geen hoog inkomen. Daarnaast ouders die het maar "stink beesten" blijven vinden :')

Op mijn 9e ben ik begonnen met paardrijden. Toen een lease pony gehad, voor 2 maanden die volledig als eigen pony beschouwt mocht worden. Daarna rond mijn 15e een verzorgpaard. Welke niet verkocht werd zolang ik hem bleef verzorgen. Een enorme luxe positie. Maar met mijn paar jaar manege ervaring op een 3 jarige volbloed werd geen succes. Ik kon het niet. Zo zonde..

Inmiddels ben ik 21. De laatste keer dat ik in het zadel zat was op 29 december 2015 ;( Tweede jaars hbo studente technische bedrijfskunde. En nu heel druk bezig met mijn eigen webshop voor verzorgingsproducten voor paarden. Via deze webshop hoop ik dat ik na een tijd ook iets kan sparen, voor een eigen paard. Die webshop houdt mij ook nog een beetje in de paardenwereld.

1,5 maand geleden nog een dekje gekocht. De reactie van mijn moeder toen ik zei dat deze voor mijn toekomstige paard is: :=

Dus mochten jullie straks leuke verzorgingsproducten nodig hebben voor jullie eigen droom; help mij ook een handje :+ :D

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:25

Hier ook ouders die paarden maar niets vinden :') Het begint langzamerhand wel wat bij te trekken gelukkig, maar 8 jaar geleden toen ik begon met rijden... Ze zijn van mening verandert toen ik langere tijd op een hele lieve pony mocht rijden, de pony en ik hadden echt meteen een klik. Jammer genoeg is hij vorig jaar zomaar verkocht zonder dat ik het wist want als ik het had geweten := Ik was net zolang doorgegaan tot we hem hadden gekocht. Waarschijnlijk had ik mijn moeder dan al vrij snel kunnen overtuigen.
Mijn instructrice had 2 jaar geleden gevraagd of ik een van haar paarden wilde overnemen maar mijn vader was meteen volop tegen want "ze is pas 16, ze kan het echt nog niet aan" _-:( Maar goed, het duurt dus nog wel een tijdje voor ik een eigen paard kan hebben.

En Resistance, heerlijk lijkt me dat om met een eigen paard te kunnen prutten <3 Mooie matchende setjes bij elkaar zoeken vind ik nu al leuk maar dat gaat een beetje lastig met manegepaarden := Dus voor nu blijft het bij dromen over lange buitenritten en oefenen van dressuurproefjes in de bak...

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:37

justkid schreef:
Wat heerlijk een droomtopic <3
Ik wil mijn verhaal graag met jullie delen.
Ik droomde mijn hele leven van een eigen paard, echt zolang ik me kon herinneren maar ja, geen manege, geen priverijlessen niks, alleen de paarden de in de wei stonden waar ik naar kon kijken en één keer een ponykamp

Pas op mijn 20e, toen ik eindelijk een baan had en op een plek woonde met een manege ben ik gaan leren rijden, en super fanatiek 2 of 3 keer per week les en een strandrit op zondagochtend. Dat heb ik twee jaar volgehouden maar toen verhuisde ik naar Gouda (Ik werd doodongelukkig op een flatje in Spijkenisse)
In Gouda wel een manege (ik heb er 2 geprobeerd) maar precies hoe ik dat niet wilde, hoe ik zeker niet wilde leren rijden.
Na weer wat jaren verhuisden we naar Zeewolde, bos, ruimte heerlijk, ook hier de manege maar net niet hoe ik dat voor me zag. Overgestapt op western (tenminste dat dacht ik, dat dat western was :') )

En toen eindelijk gedurfd om mijn droom werkelijk te laten worden, O wat vond ik dat spannend. Slapeloze nachten heb ik ervan gehad; Wat als het paard koliek krijgt, hoe weet ik of ze wel genoeg eten krijgt hoeveel eten moet ze eigenlijk etc etc etc.
Het eerste paard waar ik daadwerkelijk ging kijken heb ik ook gekocht en heb ik nog steeds, Een destijds 7 jarige quartermerrie die basis beleerd was.

Het is precies net zo leuk als ik dacht. Ik zit nog steeds op mijn paard gelukkig te zijn. Het duurde lang voor ik de echte band met haar voelde maar hij is er. En hij is subtiel, ik denk een richting en zij gaat erheen. Zij is bang voor een container met allerlei wapperende slierten maar op mijn "toen maar ga maar kijken" neust ze er toch aan. Ik moet erbij blijven als de hoefsmid komt. ze loopt zelf de trailer op, dat hebben we samen geleerd.
Het is geweldig, het kost meer dan mijn halve salaris maar ze is mijn redding van mijn werk, als ik bij mijn paard ben is de enige tijd dat ik volledig los van mijn werk ben.
Ik heb pas leren rijden toen ik mijn eigen paard had, het is geen vergelijk met wat voor manege dan ook. Mijn paard staat nog op de dezelfde plek waar ik haar kocht, de beste plek voor een paard (en mij )die je kunt bedenken. Ik rij er een uur voor heen en weer.

Ik mocht pas een account op Bokt van mezelf wanneer ik mijn eigen paard had :') Mijn droom was vooral stil, ik ben de enige in mijn omgeving die iets met paarden heeft dus niemand die me echt begreep.
Daarom vind ik dit zo'n leuk topic, al die dromen en plannen.
Wanneer het een droom blijft is prima, die heb ik ook 40 jaar gehad maar wanneer je hem uit kun laten komen.. doen!!


Mooi verhaal Justkid!

Even alvast een tip haha :') Keur het paard aub klinisch EN röntgenologisch. Ik ken en heb zelf al genoeg nare ervaringen ervan gekregen. :o (Dit telt natuurlijk niet als je een veulen koopt :') )

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense, Joyceee86, Maanon_ en 70 bezoekers