Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:41

Mijn paard is er nog niet maar ik ga er een afsluiten ja, brief ligt al bijna klaar :) je hebt voor en tegens maar het feit dat áls er iets is, dat ik het dan gewoon kan betalen (binnen de regeltjes van de verzekering natuurlijk :roll: ) en dat dan niet ineens mijn potje op is en er echt niks meer kan gebeuren anders ben ik mijn paard kwijt, heeft me overgehaald een verzekering te nemen.
Ik heb ook nog eens een jong paard, dus die zou z'n hele leven nog voor zich moeten hebben en is misschien nog wat speels dat ie zichzelf in de penarie brengt haha.
Ja het kost veel geld, en uiteindelijk zou je, als je het hebt gespaard ipv verzekering, een groot bedrag op je spaarrekening hebben staan. Maar ik ga liever voor het zekere dan het onzekere.
En wellicht zeg ik over x aantal jaren ik ben er klaar mee, maar voor nu denk ik er zo over :)


davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:00

Ik heb mijn pony in de verzekering gehad. Ik ben er nu maar wat blij mee. Ik heb hem een aantal weken ivm blijvende ongeschiktheid moeten laten gaan maar heb van de verzekering wel het verzekerde bedrag uitgekeerd gekregen. Daarvoor hebben ze zeker 2000 aan ziekte kosten vergoed. Ik raad het wel aan.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:14

waar hebben jullie de verzekering afgesloten?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 22:16

Ik was verzekerd bij xcellent horse insurance

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:08

Ik bij bierum

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:06

En wat voor verzekering hadden jullie of nemen jullie? En zijn al die premies bij bierum ook per jaar of per maand?

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:14

Ik neem basis en ziektekosten. Premie is per jaar maar je kan ook per half jaar of kwartaal betalen (dan wel een toeslag van 5 euro of zo). Ik doe per kwartaal.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:24

Ja ik dacht eerst, is dat per maand, dag :wave: :+
Maar per jaar klinkt inderdaad logischer. Per kwartaal is dan inderdaad prettiger.
Hmm, dan ga ik mij toch eens verdiepen in de voorwaarden die ze daar hebben. Vond de site bij Bierum er erg prettig uit zien.

Bedankt voor je antwoord!!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:35

Ik had een ongevallen verzekering en blijvende ongeschiktheids verzekering bij kreupelheid. Geloof bij xcellent dat dat de 4starts excellent was en de 2 stars

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 12:26

ook hier een stap verder. Ik heb de eigenaar van mijn verzorgpony gezegd dat ik hem wel wil laten keuren en een vraagprijs wil weten. Het geval is dat de pony van hun dochter is die nagenoeg nooit komt. haar ouders hebben zoiets van hij mag wel weg. maar de dochter moet eerst nog " overstag". Ik verzorg hem nu een half jaar. hij is 6 en nog echt groen. heeft heel wat gedraakt maar wordt nu een rustige pony. hij moet nog heel veel leren maar buiten is hij nagenoeg bomproof en ik heb er gewoon een klik mee. Ik heb nachten wakker gelegen met vragen als.. wil ik dit wel.. kan ik dit wel... etcetc... maar bij het idee dat hij anders misschien aan een ander wordt verkocht raak ik zowat in paniek. Nu na 4 weken nadenken heb ik de knoop doorgehakt en echt ik vind het rete spannend... hopelijk wilt de eigenaar hem verkopen en komt hij door de keuring heen. De plek waar hij staat is 20 minuten rijden voor mij en de vraag van de eigenaar was of hij daar mag blijven staan zodat ze af en toe kan komen kijken. Ik heb nu gezegd dat als de rijafstand me op gaat breken ik hem verkas naar een stal hier 8 minuten vandaan en dat ze daar dan heen kan komen. De andere bijrijder heb ik dat ook gemeld.. geen idee of ze dan meegaat maar dat zien we dan wel... Het moet geen rede zijn om niet tot koop over te gaan.. Daar op die plek staat hij ook goed en daar ontmoet ik wel weer nieuwe mensen.. De stal waar hij nu staat kom ik al 15 jaar dus voelt wel eigen en vertrouwd maar ja ik heb altijd verzorgpaarden gehad voor 3 a 4 dagen in de week en dat is goed te doen... echter nu wil ik er een voor mij en mijn dochter. spannend dus.... slapeloze nachten en heel eng.. maar ik neem aan dat jullie dat ook hadden???

overigens vind ik de naam vh dier ook vreselijk.. hebben jullie de naam veranderd van jullie paard/pony?

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Anoniem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:10

Ik ga mij toch is melden! inmiddels al 4 jaar een eigen paard maar wat heerlijk om zo mee te lezen en te genieten van al die zoektochten en spanning :D Je gaat het gewoon missen zodra je je paard gevonden hebt :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:40

Ik had ook een bod gedaan op mijn verzorg paard maar helaas. Ze willen er meer voor dan ik er aan kwijt wil.

Dus beetje Door sparen nog en dan verder kijken

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:23

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:19

Donna89 schreef:
Ik had ook een bod gedaan op mijn verzorg paard maar helaas. Ze willen er meer voor dan ik er aan kwijt wil.

Dus beetje Door sparen nog en dan verder kijken


balen maar dan inderdaad doorsparen.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:08

Wauw gefeliciteerd zeg met je fjord heel leuk! O jammer Donna, hopelijk inderdaad nog even doorsparen!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:49

Nouja deze gaat dus sowieso weg. Dus dat is gewoon erg jammer.
Maargoed. Heb er dan ook zelf geen kosten maar aan dus gaat sparen iets sneller

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:32

hier trekt de eigenaar van mijn verzorgpony ook der keutel een beetje in.. zo komt ze maanden niet kijken en nu ik over overnemen hebben is ze ineens weer drie keer gekomen en mist ze het toch wel.... ik ga maar op internet kijken naar een andere eigen.. baal wel.. maar goed.. misschien komt ze er volgende week of maand er weer op terug :-)

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:42

Nog meer mensen bezig met zoeken? Hier alweer bijna een week verder sinds mijn nieuwe aanwinst er is. Hij doet het echt super goed en heeft al nieuwe vrienden gemaakt in de wei waar hij staat. Nu lekker rustig opbouwen en elkaar leren kennen.

ElinaSK

Berichten: 2657
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 19:44

Ik kijk wel wat rond nog en als ik ooit de mogelijkheid krijg om mijn bijrijdpaard over te nemen dan ga ik dat serieus overwegen. Geweldig beest is dat :D.

Voor nu maar niet te veel zoeken kan eerst toch nog niet kopen :').

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:38

Getsie, ik zie allemaal leukerds voorbij komen, maar ik ben er (financieel) nog niet klaar voor!
Hoeveel sparen jullie voor het harnachement en evt. 'potje'?

De kleine dierentuin is een zootje.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:52

kunamosity schreef:
Getsie, ik zie allemaal leukerds voorbij komen, maar ik ben er (financieel) nog niet klaar voor!
Hoeveel sparen jullie voor het harnachement en evt. 'potje'?


Ik weet het nog niet. :) Momenteel loopt mijn huidige paard vrij slecht. Eigenlijk wilde ik komend jaar een opleiding met haar gaan doen, maar nu durf ik daar nog niet op te hopen.

Naar alle waarschijnlijkheid koop ik dan ook geen jonge welsh a, maar een jonge welsh cob als 'vervanging', waar ik dus over een paar jaar die opleiding mee kan doen. Dat is een andere prijskaart dan een a pony. En buiten dat: misschien ga ik toch voor iets anders van rond de 1.50

IG: @arabierjoep

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:16

Weet iemand iets over een mutatieformulier? Hoe dat werkt als een paard van België naar Nederland gaat?
Want zo'n formulier is een ding uit België als ik het zo lees, maar moet ik daar dan verder nog iets mee doen?

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:43

Je paard staat in belgië ingeschreven in de databank, dit moet je op jou naam laten zetten. De eigenaar moet via chip nummer het paard aan jou toewijzen via een website..

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:10

Dat moet de eigenaar dus doen? En dan dat formulier dan invullen en die moet zij weer mee terug of ik? (Ik weet niet hoe het eruit ziet maar ze zou het meenemen als het goed is, ze komt het paard brengen)

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:31

Ik heb dat document wel maar het overzetten gebeurd gewoon elektronisch, als het goed is hebben ze met de keuring de chip uit gelezen en staat die nu op de vorige eigenaar hun naam. Jij moet nu een account aanvragen in de databank, en aangeven dat je dit paard hebt gekocht (zoeken op chip nr) de eigenaar moet dit dan goedkeuren. Denk dat je dan ook kan aangeven dat het paard nu in Nederland staat. Denk dat het mutatie document dat bewijs is maar ben niet 100% zeker.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, mika11, Noukie123, Sanet, Tientjeblij en 122 bezoekers