Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:42

Ehm puur toeval dat het een valk is eigenlijk :')
Kleur stond onderaan mijn eisenlijstje, en ben dan ook bij een vos, schimmel en deze wezen kijken haha.

Ik kwam haar tegen op marktplaats (maar ze stond ook op fb in die verkoopgroepen) en er waren wel meteen veel geïntresseerden weet ik.


MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:34

Toch hier maar eens de vraag stellen, waar ik ondertussen tegenaan loop. Wanneer en hoe hebben jullie bedacht dat jullie een eigen paard wilden kopen?
Ik heb eigenlijk nooit echt de droom/ambitie gehad om een eigen paard te hebben, maar de afgelopen tijd gaat het toch steeds meer kriebelen.

Waarschijnlijk komt dit doordat ik momenteel een heel fijn bijrijdpaard heb, waar het super mee klikt en waar ik lekker mee aan de slag ben.
Ik zou hem niet over willen nemen, maar ik merk wel dat ik steeds meer aan het rondkijken ben naar een paardje voor mezelf..

Van de week zag ik een knapperd voorbij komen en ben ik toch eens gaan informeren bij de eigenaren en ook gaan informeren bij stallen.

Waar komt dit vandaan? En doe ik hier wel goed aan? :\

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:23

Wat houdt je tegen MuSLi, als je het financieel kan opbrengen, waarom zou je er dan niet goed aan doen?

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:33

Wat me tegenhoudt is ten eerste het idee dat ik het nooit echt gewild heb en nu "ineens" gaat het kriebelen en ga ik erover nadenken.
Terwijl ik al vanaf mijn 6e met paarden bezig ben. En ik heb naast paardrijden nog een aantal andere hobby's.
Die zal ik dan toch ook echt voor een groot gedeelte gedag moeten zeggen en ik vind het spannend..
Je kan ook niet meer (makkelijk) terug naar de situatie zoals hij nu is...

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:46

Je zou kunnen nadenken over een bijrijder, heb je misschien mensen in je kring die geïnteresseerd zijn om het paard voor je bij te rijden? Dan zou je nog ruimte over houden voor je eigen hobby's. En het scheelt ook al enorm als je je paard volpension kunt stallen. En tuurlijk is het spannend, maar je kunt het paard vervolgens altijd nog verkopen (makkelijker gezegd dan gedaan, want je raakt immers ook gehecht aan zo'n dier).

En je hoeft ook niet vandaag of morgen een paard te kopen hé. Ik ga pas over 5 jaar een paard kopen en zet daar nu iedere maand geld voor weg. Ook omdat ik nog niet in staat ben om mijn andere grote hobby gedag te zeggen. Vind mezelf ook nog echt te onervaren voor een eigen paard. En mocht ik over 5 jaar toch besluiten dat ik liever voor een lease-constructie ga of gewoon als manegeruiter blijf rijden, heb ik toch een mooie spaarpot opgebouwd. Dus je zou ook eerst een tijd kunnen sparen en het idee nog voor een jaar kunnen parkeren.

MuSLi

Berichten: 5205
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:55

Als ik een paard zou kopen, zou ik hem sowieso volpension stallen. Aangezien ik ook fulltime werk en ik het daarom prettig zou vinden als ik de tijd die ik op stal ben, lekker aan mijn paard kan besteden en niet aan alles eromheen :) Een bijrijder is natuurlijk een optie, maar met dat idee zou ik geen paard aanschaffen. Dan kan ik beter zelf gewoon als bijrijder blijven rijden...

Ik heb in ieder geval zeker nog genoeg tijd om na te denken hoor. En dat ga ik ook zeker nog doen. Misschien zakt het gevoel van een eigen paard ook wel weer wat af met de tijd. Ik weet het niet.

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:26

Ik heb hier een tijdje terug geschreven dat ik pas na mijn studie een eigen paard zou kunnen aanschaffen ivm de tijd. Nu is dat iets anders gelopen.. ik heb namelijk een veulen gekocht. En niet zo maar eentje, maar het veulen van de oude merrie die ik al 6 jaar lang rijd en verzorg. De kans deed zich voor en toen kon ik t ook eigenlijk niet laten schieten. Ik ben er in iedergeval heel gelukkig mee!

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 15:28

ikheetesmee schreef:
Ik heb hier een tijdje terug geschreven dat ik pas na mijn studie een eigen paard zou kunnen aanschaffen ivm de tijd. Nu is dat iets anders gelopen.. ik heb namelijk een veulen gekocht. En niet zo maar eentje, maar het veulen van de oude merrie die ik al 6 jaar lang rijd en verzorg. De kans deed zich voor en toen kon ik t ook eigenlijk niet laten schieten. Ik ben er in iedergeval heel gelukkig mee!


*\o/* Wat ontzettend leuk voor je! Heb je een foto?

Ik heb vandaag een concreet plan bedacht om over 3 jaar een spaarpotje te hebben voor een eigen paard.
Aangezien ik pas een eigen paard wil als ik tijd, ruimte (ik wil hem aan huis, dus eerst nog een huis kopen :+ ) en geld heb.
Voor mij duurt het kopen van een paard dus nog even, maar dat ik nu weet dat het sparen ervoor geen onbegonnen werk is maakt het al stukken beter!

"Love the life you live, live the life you love."

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:28

Zeker heb ik n foto, t is een 4 maanden oude merrie van volfonic xx x centauer Z. 87% volbloed en een echte draak van een merrie, maar ik kan er mee lezen en schrijvenhaha
Haar vorige eigenaar heeft haar echt niet opgevoed, dus daar ben ik nu langzamerhand mee aan de slag. Ze staat nog bij haar moeder maar ik kan nu gelukkig al veel dingetjes doen. Ze kan mooi op deze stal blijven staan en samen met 2 andere merrie veulens opgroeien. Afbeelding

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 10:16

Ze ziet er erg lief uit, veel geluk samen!

"Love the life you live, live the life you love."

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:10

Gefeliciteerd!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:59

Hoe gaat het met iedereen?

Hier sparen we nog steeds vrolijk door.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:09

Ik ben ook nog lekker aan het sparen haha
Spoiler:
sowieso nog voor de komende 5 jaar denk ik :=

"Love the life you live, live the life you love."

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:19

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Ben nog maar 500 verwijderd van mijn minimum doelbedrag voor spaarpot en paard zelf.

De komende 9 maanden dan nog sparen voor die 500 en de eenmalige kosten van zadel en dergelijke.

Vanaf dan mag ik van mezelf verder kijken aangezien dan mijn huidige bijrijdpaard waarschijnlijk weer terug gaat bij de vorige bijrijdster.
Laatst bijgewerkt door Nala op 09-12-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:23

oh wat spannend! Mag ik vragen wat jou minimum doelbedrag is?
Ik heb ooit ergens op bokt gelezen dat dat het beste rond de 6000 kan zijn, dus dat is mijn doel.
Tenzij ik ergens halverwege denk dat het toch meer moet zijn haha

Ik studeer nog en verdien vrij weinig in de maand dus vandaar dat mijn spaarpotje zich ook niet zo snel vult.

"Love the life you live, live the life you love."

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:32

Voor noodgevallen 10.000, voor het paard 3.000 (zoek een fjord/tinker/haffi voor buitenritten, dus niks speciaals) en voor zadel en keuring en en en zo'n 2.000. Dus in totaal 15.000.

Ik studeer ook en werk een dag in het weekend.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:50

Als ik jou zo hoor is 6000 wel heel erg minimaal, vooral omdat een noodgevallen potje inderdaad wel praktisch is.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar je vorderingen over 9 maanden!

"Love the life you live, live the life you love."

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:11

Ik ook! En de spaarpot ligt ook helemaal aan wat je wilt doen natuurlijk. Een shet als grasmaaier/kinderpony of een paard voor wedstrijden, even als uitersten.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:16

Ja dat is zeker waar, maar ik zoek ook een leuk paardje voor buitenritten en ik ben iets te lang om mezelf op een fjord ofzoiets te proppen (als zou ik wel graag willen haha)
En grotere paarden die de juiste maat hebben en tussen de 7-15 jaar zijn, zijn al gauw rond de 3000-4500 euro.
Hierom vind ik het dus fijner om op alles voorbereid te zijn en aan een noodpotje had ik nog niet gedacht :o?

"Love the life you live, live the life you love."

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:53

Ik denk er vooral aan in de zin van, wat als ik even geen tijd/mogelijkheid heb om te werken.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:47

Hier een pony in bruikleen gekregen sinds vorige week dus eindelijk is het zover *\o/*

Geen noodpotje hier en spullen komen langzaam maar zeker bij elkaar

MariekeS_

Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:04

Het is ook maar net hoeveel geld je in je noodpotje wil hebben. 10.000 is heel ruim als je denkt aan alleen medische noodgevallen. Maar als je hier ook in meeneemt dat je je paard zorgeloos wil kunnen houden als je een paar maanden werkloos bent, of als je auto het begeeft en je deze nodig hebt om naar je paard te gaan etc, dan is het al een ander verhaal...
Sommige mensen zullen onafhankelijk van óf ze het kunnen betalen, bepaalde medische behandelingen simpelweg niet doen. Het is dus vooral belangrijk dat je voor jezelf bedenkt hoeveel geld je achter de hand wil hebben (of kan je in geval van nood bij ouders/partner terecht etc)


TROY (2019) & LAYS (2014)


Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:21

Voor mij is het een spaarpotje voor alles, eigenlijk. Gewoon geld achter de hand zodat ik niet hoef te lenen oid. Waar het dan ook voor nodig zou mogen zijn.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:20

Hmm jammer, even een tegenslag(je). De stal die ik op het oog heb heeft geen plek vrij.

Hoe gaat het bij de rest?

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:50

Dee_Es schreef:
Ja hier ook in afwachting van een eigen paard :D. Met 24jaar rijervaring en 22jaar ervaring met verzorgpaarden mag dat ook wel een keer. Maar helaas wil ik ook een koophuis dus voorlopig rij ik lekker door op m'n verzorgpaard (die echt helemaal geweldig is!).


Ik plaatste dit in 2017. Inmiddels ben ik sinds 2,5 week eigenaar van zit zelfde verzorgpaard. Was helemaal niet de bedoeling maar de eigenaar kon hem niet langer aanhouden dus toen was de keuze vrij snel gemaakt. Hij doet het ontzettend goed op zijn nieuwe stal, verder is er weinig veranderd want ik verzorgde hem toch al fulltime, regelde alles rond voer, spullen etc.

Verder niet laten keuren aangezien ik hem al 4 jaar ken, geen spaarpotje want was niet van plan een paard te kopen, geen stallen zoektocht want hij staat lekker bij mijn instructrice/andere verzorgpaard op stal, geen spullen zoektocht want kreeg alles er bij (al was een groot deel al van mezelf). Oh ja en geen sensibele dressuur-merrie maar een rustige kruising Gelder-ruin maar ik had het echt niet anders gewild, ben super blij dat hij nu voor altijd bij me blijft.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Albertina71, Besje, criollo_yess, desireeee_x, GoogleAdsense, Poety en 51 bezoekers