Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:06

Bedankt, heb die site gevonden, denk ik, maar ik vind niks bij paard zoeken.
Heb ook een site met verschillende mutatieformulieren gevonden. Er is een formulier met wijziging van houder. Hierop moet de oude en nieuwe eigenaar gegevens invullen. Ook rijksrgistratienummer, die ik niet heb omdat ik niet in Belgie woon :P
Ik zie ook een formulier met wijziging bedrijf/export/sterfte/wijziging status. En bij export is het enige wat je moet invullen 'Land' en een handtekening en gegevens van (ik denk..) de oude eigenaar (gezien ook rijksreg.nr. ingevuld moet worden).
Dus ik denk haast dat ik die tweede moet hebben :P Dan print ik die voor de zekerheid maar uit en die moet dan denk ik de oude eigenaar opsturen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:08

Ja je kan altijd even contact opnemen met de registratie dienst, ze hebben ook een telefonische dienst dus daar kan je altijd het helemaal even na vragen!

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:33

Wow, net weer een prachtige appaloosa/haflinger kruising gezien op marktplaats. Wie heeft deze ook gezien?
Maar is van een nogal dubieuze stal (b.uitengewoon), geen goede verhalen over gehoord.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:12

Had hem gezien ja, ziet er mooi uit!
Tjah.. je hoort ook positieve verhalen.. ze zullen echt niet alleen maar slechte paarden hebben (alleen zijn ze over de slechte waarschijnlijk dan niet helemaal eerlijk over, ken de stal verder niet).
Als je echt verliefd bent zou ik gewoon kijken, neem iemand mee die verstand van zaken heeft die kan zien hoe hij loopt ed, rug afvoelen. En als je hem leuk vind uitgebreid keuren, dus ook rontgen.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:17

kunamosity schreef:
Wow, net weer een prachtige appaloosa/haflinger kruising gezien op marktplaats. Wie heeft deze ook gezien?
Maar is van een nogal dubieuze stal (b.uitengewoon), geen goede verhalen over gehoord.


Ik heb hem ook gezien. Super tof dier! Ik ken de stal niet maar zou me daar niet te veel door laten leiden. Ga gewoon eens kijken en bij twijfel gewoon niet doen. Eventueel keuren mocht het zover komen dan sluit je t meeste uit. En natuurlijk uitgebreid testen op de dingen die jij belangrijk vindt.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:32

Een handelsstal die met paarden werkt in de lagere prijsklasse heeft nu eenmaal ander publiek en andere kwaliteit. De kans dat er een misser tussen zit is groter (gedrag / gezondheid om het even) dan krijg je dus ook sneller klachten. hoeft niet aan de stal te liggen, maar gewoon ook aan het aanbod en wat het afneemt. Als jij die kruising leuk vindt moet je gewoon gaan kijken en laten keuren. Niets mis mee.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:01

Ik ben aan het zoeken geweest, maar kan hem niet vinden. Ben wel nieuwsgierig nu :=

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:29

Lienie_F schreef:
Ik ben aan het zoeken geweest, maar kan hem niet vinden. Ben wel nieuwsgierig nu :=


Heb je een Pbtje gestuurd (mag geen links plaatsen van advertenties)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:31

Dankjewel! :)

Wel een hele gave pony zeg <3

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:31

Aurelia schreef:
Had hem gezien ja, ziet er mooi uit!
Tjah.. je hoort ook positieve verhalen.. ze zullen echt niet alleen maar slechte paarden hebben (alleen zijn ze over de slechte waarschijnlijk dan niet helemaal eerlijk over, ken de stal verder niet).
Als je echt verliefd bent zou ik gewoon kijken, neem iemand mee die verstand van zaken heeft die kan zien hoe hij loopt ed, rug afvoelen. En als je hem leuk vind uitgebreid keuren, dus ook rontgen.


Ah vind het gewoon een heel mooi, apart paard. Verliefd? Dat niet hoor. En mag toch pas vanaf volgend jaar juni echt gaan kijken naar een paard :D . Ook is hij een klein beetje boven mijn budget. Maar windowshoppen mag altijd he? :+

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:34

Ik heb hem gevonden ja. Aparte kleur wel!
Idd als het wat lijkt, gewoon gaan kijken

Heb ook een leuke gezien. Een Andalusier van 3.5 merrie. Niet duur, lijkt helemaal mijn ding.
Helaas de centjes nog niet bij elkaar.
En moet eerst afscheid nemen van mijn huidige 'verzorg/bijrijd' paard.. Die staat er inmiddels ook op :(

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:50

Donna89 schreef:
Ik heb hem gevonden ja. Aparte kleur wel!
Idd als het wat lijkt, gewoon gaan kijken

Heb ook een leuke gezien. Een Andalusier van 3.5 merrie. Niet duur, lijkt helemaal mijn ding.
Helaas de centjes nog niet bij elkaar.
En moet eerst afscheid nemen van mijn huidige 'verzorg/bijrijd' paard.. Die staat er inmiddels ook op :(


He, dat is balen altijd, afscheid nemen van een paard. Er is in de toekomst vast een heel leuk paardje voor je, Donna! :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:53

Ja heel jammer. Zoveel tijd en energie in gestoken en dan weer afscheid nemen.
Hoop komende zomer wat te kunnen kopen

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:46

Ik heb elke keer dat ik een heel aantal leuke paarden op mijn lijstje heb staan. Maar dat ze dan toch elke keer om de een of andere reden afvallen. Ik begin te denken dat ik misschien te veel eisen stel.. Hebben jullie hier ook last van?
Heb 2 paarden gezien die echt precies zijn waar ik naar opzoek ben ( denk ik) maar helaas nog een aardig eind boven budget.
Ohja misschien even handig om te melden maar ben op het moment vooral aan het kijken in Engeland/Ierland. Daarom vraag ik veel beeldmateriaal aan van te voren. Hierdoor vallen de meeste dus af.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 13:15

Ik heb mijn 'eis' prachtig uiterlijk en minimaal ingereden laten vallen :')
De eisen die ik had die mijn paard uiteindelijk heeft zijn het ras, hengst/ruin en mensgericht/leergierig(dit denk ik dat hij wel is, hij is nog niet aan het werk geweest)

Maar goed het karakter kun je pas echt zien wanneer je het paard in het echt ziet natuurlijk. Daarnaast moet je het doen met wat de eigenaar je verteld.

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:08

davinci2412 schreef:
Ik heb elke keer dat ik een heel aantal leuke paarden op mijn lijstje heb staan. Maar dat ze dan toch elke keer om de een of andere reden afvallen. Ik begin te denken dat ik misschien te veel eisen stel.. Hebben jullie hier ook last van?
Heb 2 paarden gezien die echt precies zijn waar ik naar opzoek ben ( denk ik) maar helaas nog een aardig eind boven budget.
Ohja misschien even handig om te melden maar ben op het moment vooral aan het kijken in Engeland/Ierland. Daarom vraag ik veel beeldmateriaal aan van te voren. Hierdoor vallen de meeste dus af.


En ga je dan wel eerst kijken in Engeland/Ierland? Want zelfs dan kan een paard nog afvallen, omdat er misschien geen klik is. Welke eisen heb je dan eigenlijk?

Ik heb zelf eigenlijk weinig eisen, het ras maakt me niet uit, de kleur ook niet en het uiterlijk ook niet (echt), moet natuurlijk wel correct gebouwd zijn en gezond. Maar het allerbelangrijkste vind ik dat ik er relaxed mee kan rijden. Maar ik ben wel lastig qua 'klik'. Ik heb niet heel snel een klik met een paard.

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:34

kunamosity schreef:
davinci2412 schreef:
Ik heb elke keer dat ik een heel aantal leuke paarden op mijn lijstje heb staan. Maar dat ze dan toch elke keer om de een of andere reden afvallen. Ik begin te denken dat ik misschien te veel eisen stel.. Hebben jullie hier ook last van?
Heb 2 paarden gezien die echt precies zijn waar ik naar opzoek ben ( denk ik) maar helaas nog een aardig eind boven budget.
Ohja misschien even handig om te melden maar ben op het moment vooral aan het kijken in Engeland/Ierland. Daarom vraag ik veel beeldmateriaal aan van te voren. Hierdoor vallen de meeste dus af.


En ga je dan wel eerst kijken in Engeland/Ierland? Want zelfs dan kan een paard nog afvallen, omdat er misschien geen klik is. Welke eisen heb je dan eigenlijk?

Ik heb zelf eigenlijk weinig eisen, het ras maakt me niet uit, de kleur ook niet en het uiterlijk ook niet (echt), moet natuurlijk wel correct gebouwd zijn en gezond. Maar het allerbelangrijkste vind ik dat ik er relaxed mee kan rijden. Maar ik ben wel lastig qua 'klik'. Ik heb niet heel snel een klik met een paard.


Ja natuurlijk gaan we wel kijken, maar niet bij een paard die niet aan mijn eisen voldoet.

Natuurlijk is een gezond, correct paard het belangrijkste.
Ik zoek naar een eventingpaard waarmee ik (uiteindelijk) in ieder geval 1* kan gaan rijden. Het moet dus wel een paardje zijn met kwaliteit.
Leeftijd tussen de 3 & 7.
Moet beleerd zijn en het niveau wat hij loopt moet aansluiten bij de leeftijd. Bijv. een 7 jarige die B loopt valt af, maar andersom ook dus een 4 jarige die M loopt ook.
Liefst een schofthoogte tussen de 163 en de 170
Dressuurmatig op redelijk niveau en moet een correcte sprong laten zien.
In Engeland/Ierland is het normaal om je paard vrij snel mee te nemen naar een eventing terrein. Dus wanneer ze dat gedaan hebben probeer ik te zien of ze dapper zijn, met name op het water.

Het is natuurlijk ook altijd fijn als ze braaf zijn op transport, bij de smid en de veearts. Een plus vind ik ook als ze het kennen om geschoren te worden. Maar dat zijn bijzaken.

Het is een behoorlijk eisen lijstje maar goed er wordt ook wat verwacht van het dier.

Ik zoek rustig verder, heb ook totaal geen haast. Mijn droompaard zal er vast zijn :)

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:07

@davinci2412, dat is inderdaad een behoorlijk eisenlijstje, maar als je geduld hebt dan komt jouw droompaard vanzelf (tenzij je budget er niet naar is natuurlijk).

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 23:20

Wellicht ook een idee om in Duitsland te kijken? Daar is de eventing sport ook aardig groot, danwel niet zo als in UK/IE natuurlijk.

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:50

Nog bokkers op zoek hier? Mijn paard is er a.s. Woensdag alweer 3 weken. Gaat echt super goed!

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:58

Niet echt actief op zoek nog hier :D.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:13

Ik heb net een stel nieuwe verzorgarabiertjes, maar ben nog steeds me aan het inlezen op het arabisch volbloed om te leren wat voor type ik wil en hoe de prijzen liggen.
Ik heb helaas nogal een dure smaak haha :')
Af en toe zie ik eens een paardje voorbij komen waarvan ik denk HEBBEN :D Maar het is voor mij nog even sparen (tenzij ik toch een steenrijke oudoom blijk te hebben die alles aan mij nalaat _O- O:) )

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:58

abeltje_xx schreef:
Ik heb net een stel nieuwe verzorgarabiertjes, maar ben nog steeds me aan het inlezen op het arabisch volbloed om te leren wat voor type ik wil en hoe de prijzen liggen.
Ik heb helaas nogal een dure smaak haha :')
Af en toe zie ik eens een paardje voorbij komen waarvan ik denk HEBBEN :D Maar het is voor mij nog even sparen (tenzij ik toch een steenrijke oudoom blijk te hebben die alles aan mij nalaat _O- O:) )


Wil je perse een Arabier dan? Zijn wel erg mooi trouwens. Heb daar in ook een dure smaak (maar ik ben te groot voor de gemiddelde Arabier :o )

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:34

kunamosity schreef:
abeltje_xx schreef:
Ik heb net een stel nieuwe verzorgarabiertjes, maar ben nog steeds me aan het inlezen op het arabisch volbloed om te leren wat voor type ik wil en hoe de prijzen liggen.
Ik heb helaas nogal een dure smaak haha :')
Af en toe zie ik eens een paardje voorbij komen waarvan ik denk HEBBEN :D Maar het is voor mij nog even sparen (tenzij ik toch een steenrijke oudoom blijk te hebben die alles aan mij nalaat _O- O:) )


Wil je perse een Arabier dan? Zijn wel erg mooi trouwens. Heb daar in ook een dure smaak (maar ik ben te groot voor de gemiddelde Arabier :o )


Ja zeker! :D

Ik ben 10 jaar geleden per toeval de arabieren in gerold en ik ben mijn hart echt verloren aan het ras. <3
Dus als er een paardje komt dan wordt het zeker een arabier.

Iig de eerste, want ik heb ook wel een zwak voor spikkels, maar laat ik eerst maar eentje kunnen betalen :o



Als je je zorgen maakt om hoe groot je bent zou ik bij wat robuustere lijnen kijken. Russische en crabbet lijnen zijn meestal wat steviger. Poolse ook wel. Het zijn meestal de echte egyptenaren die wat fijner zijn.
Persoonlijk hou ik ook het meest van russisch en pools, dat zijn vaak ook de paarden die in de sport meer presteren.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:51

OMG
Was echt nog niet op zoek maar heb mijn oog laten vallen op een paard hier op bokt.
En ik ga morgen kijken......
Spannend!
Ze moet wel echt echt echt heeel erg leuk zijn wil ik het doen maar foto's en verhaal spreken me zo aan dat ik toch wil kijken