Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:55

wouwww wat een knapperd zeg... heel veel plezier ermee.
Nou hier ook een kleine update. Gister na heel veel twijfel besloten niet tot overname van mijn verzorgpony te gaan en de eigenaar gebeld. ze kon het begrijpen en vond het wel jammer. Ze had hem graag bij mij zien oud worden.. Na een paar uur begonnen de tranen en ik heb de hele nacht niet geslapen. Vandaag op gesprek gegaan bij de eigenaar en haar mijn twijfels uitgelegd en ze begreep me helemaal. Hij is jong en groen en heel sterk en soms enorm lomp maar tegelijkertijd een enorme lieverd die nooit zal bijten schoppen oid. Hij heeft niet de beste basis aangeleerd maar doet wel zijn best... Ik heb nu de kans van de eigenaar gekregen hem voorlopig te leasen. Zodat ik kan ervaren hoe het is om een eigen pony te hebben. Ik ga achter grondwerklessen aan en werken aan de hand. mijn dochter is dol op vrijheidsdressuur en ik weet iemand die haar hiermee kan helpen. de pony vind dat ook erg leuk om te doen. Hopelijk kunnen we zo de komende weken echt een bewuste keuze maken.
Voor nu dus even heel erg blij dat hij niet accuut weggaat en de mogelijkheid om hem beter te leren kennen op mijn eigen manier....

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:03

Klinkt als een goede beslissing!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:14

O dat is een hele fijne oplossing :)

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 22:36

Geweldig mooi paard Donna!

En fijn dat die oplossing mogelijk was Invdh!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 08:06

Wat een fijne oplossing en wat een lieve eigenaresse heeft hij nu!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 15:05

Ik weet niet of het hier mag maar doe het toch. Kennis van mij is ernstig ziek en moet haar paard weg doen
Mocht iemand nog een 18 jarig leerpaard zoeken. Staat al even stil maar is vraag dus kan je zo weer oppakken. Goed huis is belangrijker dan de prijs. Voor een snelle beslisser

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 17:23

Typefouten zie ik nu. Ze is dus heel braaf haha

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 20:06

Heb een leuke Tinker gezien, wil iemand even meekijken of het wat lijkt? Advertentie via PB.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 21:33

Donna89 schreef:
Ik weet niet of het hier mag maar doe het toch. Kennis van mij is ernstig ziek en moet haar paard weg doen
Mocht iemand nog een 18 jarig leerpaard zoeken. Staat al even stil maar is vraag dus kan je zo weer oppakken. Goed huis is belangrijker dan de prijs. Voor een snelle beslisser


Wat voor leerpaard? springen? dressuur? ruin? merrie? hoogte? etc ;) Ik ken iemand die nog een opleidingspaard dressuur zoekt op Z niveau voor de komende 2 jaar.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:02

Sorry. Overhaast bericht, was nogal geschokt
Dressuur paard, merrie, ik gok ongeveer 168. Ze is niet recent uit gebracht. Kent alle oefeningen sowieso t/m m2. Z kan ze wel maar niet bevestigd.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 22:07

Bij een merrie is het wellicht ook nog wel leuk om te weten of ze al eens een veulen heeft gehad en wat haar afstamming is. Als ze nooit een veulen heeft gehad zou ik het zelf niet echt meer aandurven met 18 jaar. (wordt ze 18 of is het volgend jaar alweer 19?)

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:35

Ik ga over twee weekjes kijken bij een Tinkertje. Ben benieuwd! :)
(meer info via pb als je wil)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:32

LEUK! Ben benieuwd
Mijn nieuwe topper doet het super
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 20:01

Dat is een leukerd <3

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:52

Hier nog eentje die (onrustig) wacht op het kunnen kopen van mijn eigen paard!

Heb vroeger altijd paard gereden, jumping. En had toen verschillende pony's en paarden. Op een gegeven moment wou ik niet meer paardrijden (steek het op de pubertijd |o ) en alles verkocht...10 jaar later en de paardenkriebels kruipen nog steeds door mijn lijf...

Deze zomer besloten om er helemaal voor te gaan...nu ik financieel onafhankelijk én een stabiel leventje heb...en toen...werd ik zwanger <3 dus weeer geduld hebben haha.

Ik wil gewoon op dezelfde stal als vroeger staan dus dat is wel gemakkelijk. We zijn recent ook terug dichter daar naartoe verhuist (zogezegd toeval :)) ).

Ben alleen getrouwd met een man die absoluuut niet uit de paardenwereld komt. Dus hij snapt mijn intense verlangen en uuurenlange dagdromen niet...

In ieder geval, dat paard komt er! Na de bevalling. En mijn kinders zullen (hopelijk) ook in de paardenwereld terecht komen, heb ik al gepland! :))

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:11

Mijn vriend heeft ook niks met paarden hoor, wel fijn als ze je steunen dan al niet financieel dan wel door te begrijpen dat je een verantwoording bent aangegaan en je paard niet op hok kan lagen staan.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-18 09:21

Mijn man heeft er ook niks mee maar support wel Door niet moeilijk te doen over dat ik toch elke dag er ff heen ga en dus niet altijd ons zoontje mee kan nemen.
Verder zegt ie :nee het is niet ONS paard, het is JOUW paard.... haha
Maar stiekem gaat ie af en toe wel mee en staat ie tegen haar te praten en haar te aaien

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:42

Meld me ook maar eens.
Geen actieve zoektocht. Hoop ooit een eigen paard aan te schaffen maar ik zit nu in de enorm luxe positie dat ik bij een springstal kan rijden wanneer ik maar wil. Dus op dit moment is de behoefte aan een eigen paard niet zo groot.
Lees met name mee omdat ik het erg leuk vind jullie “dagdromen” en zoektochten te volgen.

@donna98: wat een leukerd! Misschien heb ik het gemist, maar hoe oud is ze, welk ras, ervaring? En wat hoop je met haar te gaan doen/bereiken?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:00

Ja je hebt wat gemist haha
Haflinger X kwpn. Word in maart 6.
Ik hoop met haar zonder haast te kijken hoever we dressuurmatig gaan komen.
Door alle handelspaarden die ik heb gereden zelf nooit verder dan L1 gekomen haha. Dus opleiden is het probleem niet. Maar dan verder...
Dus we gaan het zien.
Ook hoop ik ooit weer te durven springen. Dus daarom beginnen we lekker bij 0 en zijn we nu aant longeren en wat grondwerken.

Op zo'n stal rijden is ook leuk! Maar ik was klaar met het afscheid nemen en niet verder komen.

Nordic
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:50

Mijn droom wordt ook meer en meer werkelijkheid. Over een kleine week wordt mijn hopelijk toekomstige dressuurtopper gekeurd, bij goedkeuring is de koop rond :D Door omstandigheden 3 weken moeten wachten op deze keuring en ik weet ondertussen geen blijf meer met mijzelf van spanning :') Hij is nét iets ouder dan ik eigenlijk zocht maar verder wel mijn droompaard. Al is er wel wat werk aan om hem terug in sportconditie te krijgen ;)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:34

@donna: sorry, niet goed gelezen dus... :)
Inderdaad, heel fijn om rustig aan de slag te kunnen met een eigen paard! Dat mis ik idd ook wel eens. Succes met haar, heb je een volgtopic oid?

@Nordic: spannend zeg!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:57

Wat leuk allemaal! En spannend de komende tijd met de keuring van het paard Nordic.

Hier alweer een paar maandjes verder met mijn nieuwe aanwinst. Pony voelt zich goed thuis maar heeft besloten om mij lekker uit te gaan proberen. We zijn dus nog lekker aan het wennen aan en elkaar.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:07

Nee nog geen volgtopic. Ben meestal ook alleen en kan momenteel weinig
Maar mocht daar animo voor zij kan dat best doen zodra we iets meer kunnen

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:29

Er is wel een eigen paarden topic. Dat topic is nog nav een vd eerste zoek topics

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:42

worden jullie soms niet benauwd bij de gedachte dat je 7 dan p week voor je dier moet zorgen en als het meezit wel 20 jaar??? ik zelf rij nu 10 jaar paard met tussenposes ve zwangerschap....wil ergens heel graag een eigen maar het idee dat je dan echt altijd verantwoordelijk bent benauwd me wel een beetje.. tuurlijk kan je bijrijders zoeken ed of een volle pension stal maar desalniettemin... zover kan je niet in de toekomst kijken....ik weet niet of ik zomaar zou kunnen verkopen als het niet meer gaat tijdtechnisch of financieel....ben ik nu een doemdenker???