Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:00

Gefeliciteerd!
Ik heb die van mij nu bijna 5 maanden al. Wat gaat de tijd toch snel
Ik zit er nu 2 maanden op en ben super tevreden hoe ze het oppakt.

Grote gok genomen om haar te kopen maar tot nu toe geen spijt


XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:58

Donna89 schreef:
Gefeliciteerd!
Ik heb die van mij nu bijna 5 maanden al. Wat gaat de tijd toch snel
Ik zit er nu 2 maanden op en ben super tevreden hoe ze het oppakt.

Grote gok genomen om haar te kopen maar tot nu toe geen spijt


Een gok blijft het bijna altijd tenzij die al op je stal stond of dat het je bijrijdpaard was. Waarom zat je die 3 maanden er niet op?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 10:41

Pff, moet even iets van me afschrijven.
Ik spaar al jaren voor een eigen paard, en verzorg op dit moment twee hele leuke paarden.
Het knagende van een eigen paard willen hebben werd veel minder, doordat ik met deze paarden ook kon doen wat ik leuk vond. Dit in de vorm van lekker grote stukken wandelen en soms hier en daar een ritje.
Nu is het zo dat de oudste, een welsh arabiertje van 35, nu nog nét het stukje stal-wei-stal gelopen krijgt, en dus niet echt meer mee kan. De jongere, een angloarabier van rond de 25, heeft iedere zomer het probleem dat er, zodra ze de wei op gaan, gewoon geen land meer mee te bezeilen valt. Je kunt wel nog met hem gaan wandelen, maar hij dribbelt (zonder over mijn tempo heen te gaan, maar dus stuiteren), en hinnikt iedere 5 seconden. Je wordt er gewoon gek van, maar corrigeren kan je het niet echt.
Het knaagt dus weer ontzettend om een eigen paardje te gaan zoeken waar ik wél mee naar buiten kan. Toch voel ik me ontzettend banketstaaf en ondankbaar... Ik heb al meer dan de meeste zouden kunnen dromen (twee verzorgpaarden waarmee ik doen en laten kan wat ik wil, zolang ze het aankunnen natuurlijk).

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:30

Maddoxx schreef:
Pff, moet even iets van me afschrijven.
Ik spaar al jaren voor een eigen paard, en verzorg op dit moment twee hele leuke paarden.
Het knagende van een eigen paard willen hebben werd veel minder, doordat ik met deze paarden ook kon doen wat ik leuk vond. Dit in de vorm van lekker grote stukken wandelen en soms hier en daar een ritje.
Nu is het zo dat de oudste, een welsh arabiertje van 35, nu nog nét het stukje stal-wei-stal gelopen krijgt, en dus niet echt meer mee kan. De jongere, een angloarabier van rond de 25, heeft iedere zomer het probleem dat er, zodra ze de wei op gaan, gewoon geen land meer mee te bezeilen valt. Je kunt wel nog met hem gaan wandelen, maar hij dribbelt (zonder over mijn tempo heen te gaan, maar dus stuiteren), en hinnikt iedere 5 seconden. Je wordt er gewoon gek van, maar corrigeren kan je het niet echt.
Het knaagt dus weer ontzettend om een eigen paardje te gaan zoeken waar ik wél mee naar buiten kan. Toch voel ik me ontzettend banketstaaf en ondankbaar... Ik heb al meer dan de meeste zouden kunnen dromen (twee verzorgpaarden waarmee ik doen en laten kan wat ik wil, zolang ze het aankunnen natuurlijk).


Eerlijk gezegd: er gaat niets boven een paard of pony die echt van jou is.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 22:08

XRuby_SymmyX schreef:
Donna89 schreef:
Gefeliciteerd!
Ik heb die van mij nu bijna 5 maanden al. Wat gaat de tijd toch snel
Ik zit er nu 2 maanden op en ben super tevreden hoe ze het oppakt.

Grote gok genomen om haar te kopen maar tot nu toe geen spijt


Een gok blijft het bijna altijd tenzij die al op je stal stond of dat het je bijrijdpaard was. Waarom zat je die 3 maanden er niet op?


Omdat ze zowel mentaal en fysiek vast zat. Lichamelijk laten behandelen en verder veel grondwerk en longeerwerk gedaan, ze was op het punt dat ze je haast de stal uit mepte als je met een zadel aan kwam en onder het zadel alleen maar bokken.
Dua focus even op iets anders gelegd en kwa rijden echt bij 0 begonnen
Dus eerst longeren met zadel, hangen, rondje stappen, etc

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 23:06

XRuby_SymmyX schreef:
Maddoxx schreef:
Pff, moet even iets van me afschrijven.
Ik spaar al jaren voor een eigen paard, en verzorg op dit moment twee hele leuke paarden.
Het knagende van een eigen paard willen hebben werd veel minder, doordat ik met deze paarden ook kon doen wat ik leuk vond. Dit in de vorm van lekker grote stukken wandelen en soms hier en daar een ritje.
Nu is het zo dat de oudste, een welsh arabiertje van 35, nu nog nét het stukje stal-wei-stal gelopen krijgt, en dus niet echt meer mee kan. De jongere, een angloarabier van rond de 25, heeft iedere zomer het probleem dat er, zodra ze de wei op gaan, gewoon geen land meer mee te bezeilen valt. Je kunt wel nog met hem gaan wandelen, maar hij dribbelt (zonder over mijn tempo heen te gaan, maar dus stuiteren), en hinnikt iedere 5 seconden. Je wordt er gewoon gek van, maar corrigeren kan je het niet echt.
Het knaagt dus weer ontzettend om een eigen paardje te gaan zoeken waar ik wél mee naar buiten kan. Toch voel ik me ontzettend banketstaaf en ondankbaar... Ik heb al meer dan de meeste zouden kunnen dromen (twee verzorgpaarden waarmee ik doen en laten kan wat ik wil, zolang ze het aankunnen natuurlijk).


Eerlijk gezegd: er gaat niets boven een paard of pony die echt van jou is.


Mee eens, ik heb nu een jaarling gekocht die bij mijn bijrijpaard staat. Ik heb zoveel lol met MIJN knol en dat maakt dat ik ook meer plezier beleef aan mijn bijrijpaard. Op één of andere manier is de paniekknop ook verdwenen bij mijn bijrijpaard sinds Pleun erbij staat. Ik kan veel relaxter rijden en met haar werken.

Dus ik zou zeggen, koop lekker je eigen paardje en als je het niet erg vind, een jong dier, zo kun je nog even door met je verzorgpaarden en ondertussen genieten van iets dat helemaal van jou is.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

immanuela29

Berichten: 654
Geregistreerd: 16-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:55

Maddoxx schreef:
Pff, moet even iets van me afschrijven.
Ik spaar al jaren voor een eigen paard, en verzorg op dit moment twee hele leuke paarden.
Het knagende van een eigen paard willen hebben werd veel minder, doordat ik met deze paarden ook kon doen wat ik leuk vond. Dit in de vorm van lekker grote stukken wandelen en soms hier en daar een ritje.
Nu is het zo dat de oudste, een welsh arabiertje van 35, nu nog nét het stukje stal-wei-stal gelopen krijgt, en dus niet echt meer mee kan. De jongere, een angloarabier van rond de 25, heeft iedere zomer het probleem dat er, zodra ze de wei op gaan, gewoon geen land meer mee te bezeilen valt. Je kunt wel nog met hem gaan wandelen, maar hij dribbelt (zonder over mijn tempo heen te gaan, maar dus stuiteren), en hinnikt iedere 5 seconden. Je wordt er gewoon gek van, maar corrigeren kan je het niet echt.
Het knaagt dus weer ontzettend om een eigen paardje te gaan zoeken waar ik wél mee naar buiten kan. Toch voel ik me ontzettend banketstaaf en ondankbaar... Ik heb al meer dan de meeste zouden kunnen dromen (twee verzorgpaarden waarmee ik doen en laten kan wat ik wil, zolang ze het aankunnen natuurlijk).


Erg moeilijk! Ik snap je helemaal! Maar zoals hierboven ook al gezegd wordt; uiteindelijk is een eigen paard veel fijner! Probeer anders gewoon langzaam rond te kijken, wie weet vind je een leuk paard dat helemaal bij jou past! :j En waar je gewoon lekker mee naar buiten kan! :D

[o]

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:01

Ja je zoekt een paard uit op wat jij belangrijk vind en er is genoeg keus. Daarnaast ga je een aantal keer proefrijden om te kijken wat je nou vind en voel je die klik. Als je eenmaal je paardje thuis hebt en je gaat rijden moet je soms nog erg aan elkaar wennen maar als je eenmaal voelt dat je het samen doet dan is dat zo mooi niet te beschrijven en dat allemaal op jouwn eigen paard!

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:08

Nou hier komen toch wel een beetje de zenuwen. Morgen wordt mijn oude verzorgpony gekeurd en laat ik foto s en echo maken. Als dat allemaal goed is neem ik hem over. Sommige weten mss wel dat mijn traject wat obstakels heeft gehad. Maar ik vind het best wel eng allemaal. Dan inene na jaren van vrijheid blijheid nu ineen overgaat in zorg voor een dier 7 dgn p week.. regelmarig schieten die angstmomenten langs.. kan ik het wel, durf ik het wel, etcetc maar gelukkig zegt mijn hart nog steeds.. onderga het gewoon en kijk niet tever in de toekomst en beleef het per dag. Spannend dus. Als hij wordt goedgekeurd meteen een tandarts en bitfitter regelen en de osteopaat.. en dan lekker opbouwen samen. Laatste drie maanden, nadat ik ermee gestopt was, is er weinig mee gedaan dus hij mist al aardig bespiering. We beginnen dus weer vanaf nul. Maar dat geeft niet.. ik heb de tijd... dus fingers crossed tomorow

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

hmetwn

Berichten: 121
Geregistreerd: 16-08-17
Woonplaats: the nether

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:42

Helaas pas over 2 jaar ;-;
Eerst diploma halen, en geld sparen :3

Do u wanna glo? Baby we could glo <3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:44

lnvdh schreef:
Nou hier komen toch wel een beetje de zenuwen. Morgen wordt mijn oude verzorgpony gekeurd en laat ik foto s en echo maken. Als dat allemaal goed is neem ik hem over. Sommige weten mss wel dat mijn traject wat obstakels heeft gehad. Maar ik vind het best wel eng allemaal. Dan inene na jaren van vrijheid blijheid nu ineen overgaat in zorg voor een dier 7 dgn p week.. regelmarig schieten die angstmomenten langs.. kan ik het wel, durf ik het wel, etcetc maar gelukkig zegt mijn hart nog steeds.. onderga het gewoon en kijk niet tever in de toekomst en beleef het per dag. Spannend dus. Als hij wordt goedgekeurd meteen een tandarts en bitfitter regelen en de osteopaat.. en dan lekker opbouwen samen. Laatste drie maanden, nadat ik ermee gestopt was, is er weinig mee gedaan dus hij mist al aardig bespiering. We beginnen dus weer vanaf nul. Maar dat geeft niet.. ik heb de tijd... dus fingers crossed tomorow


Spannend hoor! Ik herken het gevoel sinds ik overweeg om mijn bijrijpaard tzt over te kopen. Heel veel succes morgen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:52

nou we zijn terug van de keuring en hij is goedgekeurd maar wel met een paar opmerkingen nl
een oud griffelbeeen# maar heeft hier geen hinder/problemen aan. onbekend hoe lang dit er al zit het is een oude #
2 kleine plekjes op de huid die mogelijk een sacroid kunnen zijn, er is een swap afgenomen voor onderzoek uitslag volgt volgende week
en op de röntgen eigenlijk alle foto s een 1 of een 2. maar dan wel een magere 2. Dus wel goedgekeurd maar wel wat op of aanmerkingen.
Er is nog een echo gemaakt van zijn spronggewricht maar deze was prima. Ik laat het nu even bezinken en wil de uitslag vh biopt afwachten Dat wordt na het weekend bekend. Dus geduld wordt nog even op de proef gesteld. Als het een sacroid is dan kan het aangekeken worden of met Zovirax behandelen of als het te groot wordt weg laten snijden.
de 2 tjes op de foto s waren echt magere 2 tjes zei ze maar goed hij had her en der een klein puntje of rafeltje dus kan ze er geen 1 van maken.. ze zei dat ik me er geen zorgen om hoefte te maken. hij is goedgekeurd voor de sport...

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Niqui

Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:06

Als het echt sarcoides blijken te zijn, dan zou ik het je persoonlijk afraden om hem te kopen. Je weet namelijk nooit van tevoren of het helemaal weg gaat. Soms komt het weer terug op dezelfde plaats (en dan zelfs groter). Dit gebeurt regelmatig als ze weggesneden worden. Daarom wordt het wegsnijden van sarcoides vaak afgeraden. En mocht de Zovirax niet helpen en blijken er dan andere methodes nodig te zijn om de sarcoides te bestrijden, dan kan het nog aardig in de papieren lopen. Bijvoorbeeld bij toepassing van de Liverpool creme of de BCG injecties die in Utrecht worden gegeven.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:10

ik wacht de uitslag van het biopt sowieso af.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:32

Hoe gaat het bij iedereen?

Ik wacht nog altijd geduldig af... Sparen sparen en nog meer sparen. Helaas lijkt het erop dat ik met beide paarden in de toekomst niet meer echt lekker lange buitenritten kan gaan maken, wat ik het liefste doe, dus dat geduld raakt langzaam op...

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 06:09

ik heb de pony gekocht en ben sinds vrijdag ( dus al bijna een week) de trotse eigenaar van " storm". Hij had een andere naam maar die hebben we veranderd. De uitslag van de biopten waren niet helemaal goed. Een plekje was een sarcoid maar na goed overleg toch besloten hem te kopen. Het is een gok maar we zien het wel, ook een gezond paard van 8 die nu nog niets heeft kan ze zomaar krijgen, je krijgt nooit garantie. En hij zit op een plek wat in het ergste geval goed te verwijderen valt. Het dier zat in mijn hart dus we hebben hem genomen
Deze week al druk bezig geweest. nieuw hoofdstel, ander bit. zadelmaker en hoefsmid besteld. nu met tandarts bezig en vandaag wordt hij behandeld door een fysio. Het dier had een redelijke achterstand in onderhoud zeg maar. Eergisteren is hij over gegaan naar een ander land met veel meer ruimte. de andere kudde accepteerde hem meteen, maar kenden hem ook nog wel aangezien hij hier tot 4 mnd geleden hier ook bij had gestaan. Nu ga ik het buiten staan langzaam uitbouwen. aangezien ze op het andere land korter staan en veel minder gras staat. De bedoeling is dat hij uiteindelijk 12-14 uur p dag buiten komt en de andere 10-12 uur op stal. Ik heb een grote box van 3.5x3,5. 24/7 buiten is hier geen optie omdat er geen schuilstallen zijn maar 14 uur is altijd nog beter dan 5/6 uurtjes in de zomer en 2 uur in de winter. Het enige waar ik me hart voor vast houd is of hij niet te dik of hoefbevangen gaat raken. het is een haflinger. er is geen zandpaddock op het andere land, alleen maar gras en het is zo groot dat ze het niet opkrijgen. Maar ik zie ze gelukkig ook heel veel rennen en niet alleen maar eten en de andere 5 paarden zijn ook niet dik en daar staat een fjord en een fries bij. Maar goed evengoed ga ik rustig opbouwen en hem goed in de gaten houden en hem ook meer laten bewegen dan wat hij tot nu toe had gedaan ( werk nu nog maar 2x p week wat mee gedaan door vorige eigenaar)

We gaan het zien, mocht het echt niet lukken zal ik op zoek gaan naar een andere stal, maar 5 uurtjes buiten.. dat nooit meer...

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:04

Invdh dat vraagt natuurlijk om foto’s! :D

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:59

Maddoxx schreef:
Hoe gaat het bij iedereen?

Ik wacht nog altijd geduldig af... Sparen sparen en nog meer sparen. Helaas lijkt het erop dat ik met beide paarden in de toekomst niet meer echt lekker lange buitenritten kan gaan maken, wat ik het liefste doe, dus dat geduld raakt langzaam op...


Wat jammer is dat ;(
Ben je al wat aan het rondkijken? Zoals Immanuela al schrijft, zou ik inderdaad rustig het aanbod in de gaten houden. Wie weet wat je tegenkomt.

lnvdh, gefeliciteerd met je pony! Wat fijn dat hij bij jou zo'n fijn thuis krijgt :)

"In riding a horse, we borrow freedom."

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:09

Ik zou zo graag al rustig rondkijken, maar ik mag van mezelf nog niet. Ik heb pas 10.000 gespaard en kan op dit moment nog niet de maandelijkse kosten, of tenminste de stalling, zo ophoesten. En tot die tijd wil ik nog niet echt rondkijken.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nordic
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:09

Maddoxx schreef:
Ik zou zo graag al rustig rondkijken, maar ik mag van mezelf nog niet. Ik heb pas 10.000 gespaard en kan op dit moment nog niet de maandelijkse kosten, of tenminste de stalling, zo ophoesten. En tot die tijd wil ik nog niet echt rondkijken.


Wat zijn je eisen voor een toekomstig paard Maddoxx? Ik zit in dezelfde situatie. Het bedrag voor het paard zelf is er in principe wel maar heb nog geen vast werk (afstudeerjaar) dus voor de maandelijkse kosten wordt het dan wat moeilijk. Tot die tijd wacht ik nog liever even met kijken :D

Start somewhere.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:14

Mijn eisen zijn:
Koudbloed
1.35-1.50cm
Kan goed alleen op buitenrit
Liefst niet ouder dan 15

Ik heb wel werk, en mijn contract is ook weer verlengd, maar ik verdien nog nét niet genoeg voor de maandelijkse lasten.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

Nordic
Berichten: 34
Geregistreerd: 02-07-13
Woonplaats: België

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 13:44

Leuk! Heb je een voorkeur merrie/ruin?

Begrijp het, er komt ook veel bij kijken. Ik zit al jaren in de paarden maar toch, toen mijn plannen voor een eigen paard wat concreter werden, schrok ik nog van de vaste kosten die ingecalculeerd moeten worden. Ik had het laatste jaar leuk werk naast mijn studie maar jammer genoeg is mijn contract (wegens inkrimping) vorige week niet verlengd.

Start somewhere.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:02

Eigenlijk heb ik meestal een betere klik met merries, maar een grote voorkeur heb ik niet. Een hengst wil ik niet vanwege stallingsproblemen enzo.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:13

Ik meld mij ook aan om dit topic te volgen *\o/*
Geloof het of niet maar ik heb de hele middag gespendeerd aan het lezen van al deze mooie verhalen :list:
Zelf zit ik pas in het eerste jaar van mijn opleiding verpleegkunde dus voor mij is echte zoektocht voor een paard nog zeer ver weg, toch kan ik het uiteraard niet laten om alle advertenties af te gaan op zoek naar een paardje die lijkt op mijn toekomstige droompaardje :')

Ook heb ik bedacht dat ik nu alvast ga sparen om mijn studieschuld af te betalen/paard te kopen/huisje met wei op de kop te tikken/auto te kopen... Ja de lijst is lang en de dromen zijn groot.
Ik heb een leuke vriend die vaak zegt dat hij wil leren paardrijden en ergens buiten de stad wil wonen, dus vriendlief hoef ik niet meer te overtuigen <3

Toen ik vandaag in al mijn enthousiasme bij mijn familie aankondigde dat ik zeker wist dat ik later een eigen paard ga kopen was niemand verbaasd :+
Ik rijdt dan ook al 10 jaar lang paard en heb meerdere verzorgpaarden gehad, nu staat het paardrijden voor mij even stil ivm te weinig tijd maar oh man, wat kriebelt het!

Ik droom dus nog even verder en geniet in de tussentijd van jullie prachtige verhalen waarin dromen ook echt uitkomen :z :wow:

"Love the life you live, live the life you love."

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:04

Zoals meerdere hier kriebelt het enorm. In tegenstelling tot het het niet hebben van de kosten voor de stalling mis ik de kosten voor het kopen van een paard. Ik woon in een goedkope gemeente waar de stalling 150 euro kost. Ik ben vorig jaar met mijn vriend gaan samen wonen dus veel sparen voor een paard naast de andere potjes zit er niet in. Ik spaar nu het 'stallingsgeld' alvast en kijk er naar uit als ik het bij elkaar heb


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jildou1979, Mark0919 en 45 bezoekers