Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:15

Ik kom hier ook een keer voorzichtig meepraten :))
Ben langzaam aan het rondkijken. Afgelopen jaar leasepony in volledig eigen beheer gehad, dus heb al stalling beschikbaar e.d.
Deze gaat over een maandje weer terug naar de eigenaren en dan wil ik wel gaan kijken voor een eigen.

Niet met heel veel haast, de staleigenaar is bereid mijn stal vast te houden dus dat is heel erg fijn!

Ben zelf opzoek naar een lekker allround paard, ben zelf fan van crossen & springen maar dressuur ook veel. Niet te groot, rond de 1.60/1.65 & tussen de 3/7 ofzo. Vind een jonkie heel leuk! Maar het liefst wel al zadel/ruitermak. Doorgereden hoeft niet percee maad beetje stap draf galop moet er wel opzitten. Voorkeur voor een ruin maar ik sluit merrie's niet uit :+

Ik ga dus rustig eens kijken, proberen en zoeken :*


lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:23

Ook ik meld me!

Sinds ongeveer twee weken ben ik met mijn zoektocht bezig. Afgelopen zondag bij een erg leuk paard wezen kijken, afspraak gemaakt om vrijdag weer te gaan, maar helaas kreeg ik maandagavond bericht dat de merrie al verkocht was. Erg jammer!
Maar de volgende bezichtiging staat al gepland :)

Ik ben op zoek naar een leuke allrounder. Leeftijd 4-10 ongeveer. Geslacht maakt niet zo veel uit.

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:01

lideli schreef:
Ook ik meld me!

Sinds ongeveer twee weken ben ik met mijn zoektocht bezig. Afgelopen zondag bij een erg leuk paard wezen kijken, afspraak gemaakt om vrijdag weer te gaan, maar helaas kreeg ik maandagavond bericht dat de merrie al verkocht was. Erg jammer!
Maar de volgende bezichtiging staat al gepland :)

Ik ben op zoek naar een leuke allrounder. Leeftijd 4-10 ongeveer. Geslacht maakt niet zo veel uit.


Oh, wat jammer. Maar alleen maar goed dat je het het zo aanpakt (meerdere keren gaan kijken).

Wanneer ga je bij de andere kijken, en wat voor paard is het? :)

"In riding a horse, we borrow freedom."

Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:05

Wat zouden jullie trouwens doen later? Want ik bedenk me dat nu ook, wil later graag wel 1, 2 of 3 peerdjs, maar laat je hem meteen keuren als je hem eens bezichtigd hebt, kom je drie keer langs voor je het geld besteed aan een keuring. Onafhankelijke DA wil ik zeker doen dan, maar ik begin daar nu al over te denken (terwijl dat toch pas kan als ik zelf geld verdien, maar laat een dromer lekker dromen :') ) want wat als het niet klikt achteraf?

~ The comeback is always stronger than the setback ~

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:42

Ik ben vandaag naar twee paarden toe geweest. Vanochtend naar een Connemara en vanavond naar een KWPN'er. De Connemara ben ik erg weg van, de KWPN'er vond ik niks. Ik ga dus een vervolgafspraak maken met de mensen van de Connemara en hem laten keuren :D

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:51

Kairos schreef:
Wat zouden jullie trouwens doen later? Want ik bedenk me dat nu ook, wil later graag wel 1, 2 of 3 peerdjs, maar laat je hem meteen keuren als je hem eens bezichtigd hebt, kom je drie keer langs voor je het geld besteed aan een keuring. Onafhankelijke DA wil ik zeker doen dan, maar ik begin daar nu al over te denken (terwijl dat toch pas kan als ik zelf geld verdien, maar laat een dromer lekker dromen :') ) want wat als het niet klikt achteraf?

Ik ben twee gaan kijken voordat ik een afspraak voor een keuring heb gemaakt. Zelf wilde ik eerst afgaan op gevoel.

Het paard heb ik overigens op de praktijk laten keuren wat als voordeel had dat ik ook direct kon zien hoe hij was met laden op de trailer en in een heel andere omgeving.

lideli schreef:
Ik ben vandaag naar twee paarden toe geweest. Vanochtend naar een Connemara en vanavond naar een KWPN'er. De Connemara ben ik erg weg van, de KWPN'er vond ik niks. Ik ga dus een vervolgafspraak maken met de mensen van de Connemara en hem laten keuren :D

Ha, spannend! *\o/*

"In riding a horse, we borrow freedom."

Anoniem

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:08

Ik lees hier ook al tijdje mee maar echt, ik kan echt niet wachten. Eergisteren heb ik drie dekjes opgehaald, ze waren in totaal namelijk maar 20 euro, van Anky en 2 ervan zijn zo goed als nieuw dus die ik toch niet laten liggen. Stiekem ook af en toe kijken op Marktplaats voor paarden, gewoon voor de leuk. Maar het gaat nog wel even duren ben ik bang. Ik moet nog twee jaar voordat ik afgestudeerd ben, dus voor die tijd heb ik niet genoeg maandelijkse inkomsten om het allemaal te kunnen financieren. Hopelijk heb ik daarna snel een vaste baan, maarja, ga ik dan eerst uit het huis of komt het paard het eerst? Mijn verstand zegt het eerste maar mijn gevoel het laatste haha.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:56

Nou, ik begin ook voorzichtig weer rond te kijken naar een paard erbij, begin oktober heb ik het financieel rond om er een paardje bij te kopen en dus mag ik nu al wat rond neuzen van mezelf.
Mijn bijrijpaard blijft kreupel en ik wil gewoon verder, aangezien mijn eigen jaarling de komende 3-4 jaar nog lekker mag uitgroeien, zit er niets anders op dan zelf een leuk paard erbij te kopen.

Wat ik zoek:
- Stokmaat: minimaal 1.68 (ik ben zelf 1.82 lang met normaal postuur mt.42, dus wil wel wat body in een paard) liever nog een stokmaat boven de 1.70
- Geslacht: Merrie of ruin
- Leeftijd: vanaf 5 tot 16 jaar (liefste 10-12 jaar)
- Niveau: Goed ingereden, makkelijk op buitenrit, lekker een dressuurles mee te lopen en een balkje mee te springen. Geen wedstrijd ambitie, maar ik ben wel wel “fanatiek” recreatie ruiter.
Ras/papier: maakt mij niets uit, kleur ook niet.
Budget: €2.000-€4.500 even afhankelijk van leeftijd, niveau en keuringen.

Ik verwacht dat er de komende tijd weer genoeg te koop komt te staan, maar misschien vinden jullie het leuk mee te zoeken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:05

Daphara schreef:
Nou, ik begin ook voorzichtig weer rond te kijken naar een paard erbij, begin oktober heb ik het financieel rond om er een paardje bij te kopen en dus mag ik nu al wat rond neuzen van mezelf.
Mijn bijrijpaard blijft kreupel en ik wil gewoon verder, aangezien mijn eigen jaarling de komende 3-4 jaar nog lekker mag uitgroeien, zit er niets anders op dan zelf een leuk paard erbij te kopen.

Wat ik zoek:
- Stokmaat: minimaal 1.68 (ik ben zelf 1.82 lang met normaal postuur mt.42, dus wil wel wat body in een paard) liever nog een stokmaat boven de 1.70
- Geslacht: Merrie of ruin
- Leeftijd: vanaf 5 tot 16 jaar (liefste 10-12 jaar)
- Niveau: Goed ingereden, makkelijk op buitenrit, lekker een dressuurles mee te lopen en een balkje mee te springen. Geen wedstrijd ambitie, maar ik ben wel wel “fanatiek” recreatie ruiter.
Ras/papier: maakt mij niets uit, kleur ook niet.
Budget: €2.000-€4.500 even afhankelijk van leeftijd, niveau en keuringen.

Ik verwacht dat er de komende tijd weer genoeg te koop komt te staan, maar misschien vinden jullie het leuk mee te zoeken.


Er is op facebook een groep genaamd "Paarden & Pony's te Koop" en als je zo'n lijstje met eisen neerzet zijn er vaak een aantal mensen die reageren met een leuk aanbod! Misschien handig om daar eens te kijken?

"Love the life you live, live the life you love."

DuploJarig

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 15:17

Wat een leuk topic, hier hoop ik eind van het jaar een paardje te kunnen kopen.
Zie al veel leuks voorbij komen, word vooral hobby recreatie gebruik. Evt draver, kruising etc denk geen koudbloed maar voor je het weet kom ik daar mijn droompaardje in tegen.

Wil vooral een nuchter paard, niet te nerveus maar hoeft geen sloom paard te zijn.
Lagere prijsklasse, rond de 2/3 duizend euro

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:53

Wat is het stil hier! Hoe gaat het met iedereen?

Hier weinig te berichten. Het kriebelt hééél erg een eigen paard aan te schaffen, maar ik heb mezelf beloofd te wachten totdat ik in ieder geval dit bijrijdpaard niet meer heb. Dit paard rijd ik namelijk maar een jaartje totdat de vaste verzorgster uit het buitenland terug is.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:01

Hey grappig, weer leven in het topic!

Ik plaatste bovenaan de pagina dat ik langzaam op zoek ging, en 2 weken terug heb ik mijn nieuwe topper opgehaald!
Iets kleiner dan de bedoeling was én een merrie ipv een ruin... maar ze is zooooo leuk <3
Wij zweven nog even verder op een roze wolkje

Afbeelding

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:13

Leuk beestje zeg! Is toch altijd, dat je net niet thuiskomt met wat je eigenlijk gepland had.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

xRaisin

Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:17

Wat een knapperd xSannee! Vind valk kleurige paarden echt mooi! Veel plezier samen!

Ik heb me voorgenomen dat ik vanaf een bepaald bedrag op mijn spaarrekening een paard mag kopen, en als ik geen financiële tegenslagen tussendoor heb zal dat voorjaar 2019 zijn!
Intussen wel aan het kijken wat er te koop staat en had nog bijna op een paardje gereageerd. Toch niet gedaan en nu is ie weg en heb ik toch een beetje spijt |o

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:30

Ik hoop dat ik volgend jaar ook een eigen paard kan aanschaffen. Kan er nu vol voor gaan sparen :D

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:41

Ik lees hier ook mee, ik hoop volgend jaar of in 2020 een paard te kunnen kopen. Op dit moment nog een paard in bruikleen, wat als het goed is volgend jaar teruggaat naar de eigenaresse, en dan ga ik voor een eigen paard kijken :))

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:42

Leuk!

Ik merk vooral dat ik er tegenaan loop dat ik, doordat er altijd met "wacht tot je een auto/huis/vaste baan/etc. hebt" gegooid wordt, altijd maar denk "oei, maar als ik toch pas over x jaar een paard kan kopen, kan ik dat geld waar ik nu voor werk net zo goed nu uitgeven! Het is toch maar 10/20/50/100 euro" waarbij ik achteraf denk "uhm, ik was toch aan het sparen?"

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:44

Dat ken ik ook ja, ik ben ook aan het sparen, maar geef ook alsnog te makkelijk geld uit. Met mijn bruikleen paard heb ik nu ook al alle vaste kosten, dus daar maak ik me niet druk om, dat kan ik van mijn salaris gewoon betalen, maar ik moet echt de aanschafkosten nog bij elkaar sparen en dat wil nog niet erg

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:52

Ik vind het ook nog vrij akelig om dat te bepalen. Kan ik het betalen of niet? Wie weet. Voor hetzelfde geld sta ik straks op een andere plek met duurdere maandelijkse kosten als nu?
Ik houd altijd maandelijks 350 gemiddeld als richtlijn aan voor stalling, hoefsmid, tandarts, entingen, etc.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:53

Ik heb mijn paard 1 november een jaar! Maar wij hebben veel tegenslag gehad en bijna €4000 da kosten. Kon het wel betalen maar sparen toch zeker goed doen!! Mijne had blijkbaar head shaking syndroom of heeft het bij mij gekregen. Konden we niet bewijzen of onderzoeken dus super jammer. Nu gaat het wel weer beter en ben ik heel blij met haar. Het kost wel veel geld en elke maand doet dat stalgeld betalen toch pijn, maar ik heb er wel een hobby voor terug terwijl ik eerst echt niks had. Afbeelding

xSannee

Berichten: 4341
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:09

Dankjewel!
De maandelijkse kosten & de tijd die ik er aan kwijt ben had ik al "geoefent" vorig jaar met een fulltime leasepony haha.

Dus dat zat wel goed. Spaar is ook "oke" en dat huis/auto enz... ja... dat komt ooit _O-

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:15

Haha, auto heb ik al, en paard is nu ook te combineren met een huurhuis, huis kopen komt over een jaar of 5-10 wel.

Wat vervelend dat je zoveel pech hebt gehad k_m!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:17

Leuk beestje k_m maar dat is inderdaad wel zuur!

Dat zeg ik dus ook Sanne, tot grote ergernis van mijn familie :') ja, bij paardengekken staan paarden nou eenmaal op de eerste plaats. Zelfs na 20 jaar willen ze het nog niet geloven/accepteren.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤

dudette
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:20

Mag ik ook meeschrijven? Bij mij gaat het wel heel erg lang duren, omdat ik eerst een flinke spaarpot wil hebben. Heb nu berekend dat ik over 5 jaar een flinke spaarpot heb voor medische kosten en een flinke pot voor het aankoopbedrag en dat ik dan kan beginnen met rondkijken. Ook hoop ik dan voldoende rijtechnische ervaring te hebben. Omdat ik nu slechts 1x in de week les bij een manage, duurt dat stukje bij mij wat langer.

Op welke manier combineren jullie een eigen paard met een fulltime baan?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Het mensen-die-in-de-toekomst-een-paard-gaan-kopen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:54

Bij mij duurt het waarschijnlijk ook nog wel even hoor! Waarschijnlijk minstens een jaar, als niet zelfs 2 of nog meer.

❤ Nala 29/06/2019 ❤
❤ Bayron 06/04/2014 ❤ Titan 06/07/2016 ❤


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Googlebot, OmgiliBot en 99 bezoekers