[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:25

Wat is ze toch leuk <3
Kan niet wachten op de volgende update, 'paris' schrijft zo leuk *\o/*


SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:01

Super leuk! Ik volg mee. Ben benieuwd naar het volgende avontuur van Paris!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Bloodymary
Berichten: 4529
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 17:40

Sinds ik dit topic volg, hoor ik in mijn hoofd tijdens het rijden mijn eigen paard steeds zo praten als Paris... Bijvoorbeeld gisteren had ik pilonnen in een cirkel gezet om omheen te galopperen. Dan hoor ik hem zeggen:

"mijn mens had rare oranje hoedjes in een rondje gezet. Daar moest ik omheen galopperen. Ik vond het maar raar en ook niet fijn, was best zwaar aan mijn achterbenen. Maar ja, ik denk ik doe het maar snel, des te eerder ben ik er vanaf. En dat was gelukkig ook zo. En daarna kreeg ik een snoepje, toen wist ik weer waar ik het allemaal voor doe."

Echt sinds dit topic heb ik dat... Meer die daar last van hebben?

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 03:29

Haha bedankt voor de leuke omschrijving Bloodymary! Nee maar vroeger hield ik wel een website bij met stukjes vanuit mijn paard, een beetje zoals dit volgtopic. Ik geniet erg van alle leuke stukjes!

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 08:08

Wat een leuk verhaal en wat vertel jij leuk!
Ik ga je volgen.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:45

Wat schrijf jij leuk! Ik ga volgen :D

Anoniem

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:53

Wat een grote vooruitgang zeg! :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 23:17

Wat leuk dat jullie allemaal volgen en graag een update willen!~

Paris haar gezicht spreekt regelmatig boekdelen, ze kan zo verbaasd doch bedrukt kijken. Ze vind het dan duidelijk raar maar is te timide om er wat van te zeggen. :') De schat...

Dan vandaag, het avontuur met de vliegendeken. Ik zal Paris het woord geven.

Zoals jullie weten ben ik nog altijd geen groot fan van al te veel gedoe rond mijn billen en achterbenen. Nouja, die wapperende touwtjes van het zadel rond mijn billen merk ik inmiddels al niet meer op. Ik ben ook zo'n sukkel wat dat aangaat, iedere keer is het zo'n onbenullig klein iets, dan denk ik ach wat kan het ook voor kwaad, ik laat het toe, en voor je het weet ben je 20 van dat soort kleine stapjes verder en loop je met iemand op je rug rond. :oo

Zo ook met de vliegendeken. Op een dag kwamen ze aan met zo'n ding. Hadden ze geleend om eens naar de maat te kijken. Ik sta geamuseerd toe te kijken hoe ze Modena inpakken. Geinig, bijna heel Modena weg. Komen ze vervolgens op mij af! :wow:

Wat een sliert met wiebelig wapperend materiaal. Brrr.... Ik werd hier wel heel gespannen van. Gelukkig kwamen ze er al achter dat dit te groot was voor hij vastgeknoopt werd. Ik had het overleeft! *\o/*

Helaas zijn ze niet voor een gat te vangen. Zeker als ze de kans krijgen om geld aan ons (Modena, ik, Heidi) uit te geven. Weet u nog dat bit van meer dan 100 euro? Dat hangt in de zadelkamer stof te vangen. 8)7
Doet er blijkbaar niet toe, als wij maar het beste van het beste krijgen.

Zodoende werd ik een paar dagen later eigenlijk compleet verrast. Lex was mee, die is vlug en handig. Voor ik er goed over nagedacht had zat het ding om, met hals, buikflap en al. :o?
Mijn mensen brachten me aan mijn halster naar de wei. Ciska zei, moeten we niet eerst even aan de longeerlijn.... En toen liet Lex me los.
Ik meteen in draf vertrekken. :):)
Ciska werd geloof ik niet helemaal goed. %)
Ik heb een rondje door de wei gedraafd, het rammelde en deed bij mijn achterbenen. Modena stond stil in het midden, naar mij te kijken.
Ik besloot na dat rondje dat ik het wel prima vond en dat het tijd was om samen even te poseren.
Kijk, zoekplaatje:

Afbeelding

Noot van Ciska:
Ik zie die pony direct wegdraven en denk bij mezelf, hier gaan we, die voelt het spul rammelen en gaat aan de kletter om nooit meer te stoppen. M'n hart sloeg een slag over. Paar jaar ouder in een seconde. Overwogen om op schaken te gaan...

Oja, het is blijkbaar lastig om zo'n vliegenkop gewoon om je hoofd te houden. Of je oren daar waar ze horen. Dan loop je er opeens bij als een hangoorkonijn.

Afbeelding

Gelukkig is Paris superlief en kan zelfs het dochtertje van de boer zo de wei inlopen om even de vliegenkap terug op te doen. :+:

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:18

Ik volg ook mee.
Super leuk dit :D
Daarnaast heb ik ook een zwak voor schimmels.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:32

Hihi 2 aliens in de weide :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 08:54

update? :D

SsSimonee

Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:21

Komt er nog een update over Paris?

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 08:51

Sorry, ik laat jullie lang wachten ik weet het. :o

Ik ben druk bezig met filmpjes van de vakantie, maar ik heb vanavond ook nog een tentamen dus het schiet niet heel erg op. :o

Na vanavond hoop ik wat af te krijgen. :o

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:56

Leuk omschreven.

Ook heel grappig hoe je de steun omschrijft die ze krijgt van een meer ervaren paard.
Ik hem mijn paard op een zelfde soort manier zadelmak gemaakt met een ervaren rot er naast en kan mij echt voorstellen dat die ook heeft gedacht: owen vind het normaal dus zal het wel normaal zijn.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 11:38

Nou daar gaan we dan!

Op een dag kwamen ze weer met die trailer. Het zat me eigenlijk niet helemaal lekker, maar omdat Modena er eerst in ging ben ik haar maar achterna gegaan. Reizen per trailer blijf ik lastig vinden. Modena lijkt het vreemd genoeg bijna leuk te vinden, terwijl ik me focus op op mijn pootjes blijven staan, heeft zij het druk met hooi eten, uit het raampje kijken, en zeurt ze constant of ik "ik zie ik zie wat jij niet ziet" wil spelen. Maar ik kan helemaal niet bij het raampje.... -O-

Wat me zorgen baarde was dat we veel langer en verder gingen dan normaal. Ook moesten we een paar keer heel langzaam rijden omdat de auto's om ons heen ook heel langzaam gingen. Dat duurde maar 5 a 10 minuten ofzo, maar Modena begon dan direct te stampvoeten en dingen te zeggen zoals pfff ik kan beter zelf lopen.

Kijk hier staan we dan:

Na een (voor mijn gevoel hele hele lange) tijd mochten we er eindelijk uit. Zeggen onze mensen doodleuk kijk dit is nu Drenthe!
Ikke: :wow:
We mochten in een hele grote wei! Groter dan bij ons thuis. Ernaast stonden allemaal fjorden in hun eigen wei. We hebben lekker rond gerend en druk gedaan. :D
S'nachts bleven we daar ook. Modena legde uit dat dat een trektocht is en dat ze dat wel vaker gedaan heeft. Volgens haar is het echt heel leuk. Weet je, ik ben niet eens zenuwachtig en ik heb er erg veel zin in. :#

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 11:54

Haha die oogjes achter ikke, :’) leuke update!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 17:10

liespower94 schreef:
Haha die oogjes achter ikke, :’) leuke update!


Paris heeft kikkeroogjes. :') Soms zijn we bang dat ze er uit gaan vallen.

Ook het tweede filmpje is gelukt! Dit had wat voeten in de aarde omdat het behoorlijk gestabiliseerd moest worden en ik niet echt zo'n computer whizzkid ben. Maar het is gelukt!

Zie hier een vrolijke brutale Paris, die stiekem probeert om Modena op te naaien als het niet snel genoeg naar haar zin gaat. :+


pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 17:17

Wat een leuke update en leuke filmpjes. Genieten zo.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 09:36

Ik dit punt wil ik graag de sprong naar nu maken. Na Drenthe heeft Paris eerst nog een lange vakantie gehad om alles te verwerken. Daarna hebben we naar langzaam weer opgepakt. Eerst buitenritten en daarna ook af en toe samen met Modena in de trailer naar de binnenbak. Sinds kort (4 x) heeft ze ook les bij een hele leuke juf. Die vroeg afgelopen maandag of ze het leuk vind ik in het zestal mee te gaan rijden. Gewoon eens proberen. Ik zal vertellen wat Paris daar van vond.

Woensdag was een leuke meevaller! Ik dacht dat ik weet in mijn eentje moest gaan lessen. En toen we ook nog eens naar een vreemde bak gingen werd ik helemaal ongerust. Komen er opeens allemaal andere pony's! Superleuk! Het was ook nog eens erg simpel. Gewoon een beetje achter de rest aan. Af en toe met zijn allen tegelijk afwenden. Ik raakte er bezweet van dat wel. Ik kan sinds kort dus ook rondjes en voltes galoperen en dat is maar goed ook want dat deden we nu ook in het rijtje. Moeilijk hoor want ik mocht niet te snel. Mijn mensen waren erg blij met me geloof ik. :o


Afbeelding


Ik heb het er wel druk mee hoor, want morgen heb ik weer priveles. Ik laat jullie weten hoe het ging!

Edit: Het kwam weer mooi van pas dat Paris gauw voor groepsdruk bezwijkt. Die andere pony's zijn een stuk langer zadelmak en veel rijden ook wedstrijden. We hadden dus niet verwacht dat ze zo goed mee zou kunnen komen. :D ze liep gewoon met oortjes in de relax stand mee alsof ze dit al jaren deed.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:49

Oh wat leuk eindelijk weer een Paris update :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:12

afdelingsdressuur is eigenlijk ideaal voor jonge paarden. Niets fijner dan met een vast clubje al die nieuwe indrukken op te doen op wedstrijd terreinen toch?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 15:20

Jahoor Mer daar is ze weer :D

pol013 schreef:
afdelingsdressuur is eigenlijk ideaal voor jonge paarden. Niets fijner dan met een vast clubje al die nieuwe indrukken op te doen op wedstrijd terreinen toch?


Inderdaad dat dachten wij ook. Je ziet haar denken, oké de rest doet het dus ik ook. :j
Ook qua rijden is het erg goed, ze moeten flink schakelen en sturen om de juiste afstanden te houden, waardoor Paris op den duur ook kleine fijne stukjes ging zakken. Bovendien hebben we voor de komende privé lessen een leuk doel, meer leren sluiten in galop. :D
En dan die meiden bij elkaar is helemaal leuk, niet alleen voor jonge paarden maar ook voor jonge ruiters is het goed. :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:37

Heel leuk geschreven, ik volg! Paris, je bent een erg leuke pony!

En wat leuk dat jullie met z'n drietjes de paardenhobby kunnen delen, lijkt me erg gezellig :)

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

pien_2010

Berichten: 43079
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:52

Paris van Hercule moet ik het volgende voor je opschrijven:
"carousel rijden is zo verschrikkelijk leuk Paris, in mijn jonge jaren heb ik dat heel veel met groot plezier gedaan. Misschien gaan jullie in de toekomst op muziek in grote Hallen rijden, waar heel veel mensen naar jullie komen kijken. Dat vond ik zo gaaf en dan showde ik mezelf als een heuse merens hengst. Doe maar goed je best Paris, want wie weet ga je dan ook door Nederland reizen. Ik ben ook heel jong begonnen. Toen was ik nog hengst en meid dat waren me nog eens tijden.......Hou je ons op de hoogte? Een dikke merens hoef van mij, Hercule 22 jaar wonende op een Franse wei in Le coudert. "

Bloodymary
Berichten: 4529
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:17

Op die foto springt ze er uit! Loopt het mooiste van het hele stel. Momentopname natuurlijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, juniper, Lanoca, wollenmuts en 123 bezoekers