[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:08

wat leuk geschreven! Ik volg ook :)

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie


MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:12

Wat leuk! :D En slim gezien van je mensen hoor, die worteltruukjes! :j

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 16:14

Welkom Jorine en Rena!
Dankje MoppieFilou dat je me slim vind!
Ja die worteltruukjes vond ik ook een goed idee van mijn mensen. :j

Reacties dus weer een update nu ik er toch voor zit. :)*
Ik ben voor het eerst op buitenrit geweest!

Het was supersimpel, gewoon op een rustige ochtend. Ik was dit keer met Lex, het mens van de foto hierboven. Ik was als handpaard, maar dan met ook nog Chantal op mijn rug. We hebben door het bos gestapt. Het was makkelijker dan ik verwacht had. Superleuk dit!

Mijn mensen vonden het denk ik ook goed gaan, want we gaan vanaf nu vaker, in plaats van in de bak. Lekker rechtuit lopen is beter voor me zeggen ze, en dan kan ik op eigen benen leren lopen. Kijk, dit filmpje is gemaakt op 30.4 Ik race al aardig op eigen benen vind ik zelf. 8-) Volgens Ciska zijn we, vooral met Lex voorop, een stel woestelingen. Ik vind het leuk en als woesteling zijn leuk is dan it's a pirates life for me! *\o/*


Maar ik kan ook goed stilstaan hoor. :j
Afbeelding

yamsi0124

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:20

Wat leuk geschreven! Leuke pony is het!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:07

Super leuk om zo alles te volgen! Maar wat betekenen de nummers in je posts (in de laatste 30.4)? Of vraag ik nu iets heel doms hahah

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:11

Volgens mij zijn het data.
30.4 is 30 april, als ik het goed interpreteer tenminste. :)

Fijn topic om te volgen, leuk ook om te zien dat jullie allemaal gekke dingen doen met Paris. :))

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:12

Wat een leuke pony! Ik volg verder

JvS1998

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-02-17
Woonplaats: --

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:21

Leuk! Ik volg ook

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:24

lor1_1984 schreef:
Volgens mij zijn het data.
30.4 is 30 april, als ik het goed interpreteer tenminste. :)

Fijn topic om te volgen, leuk ook om te zien dat jullie allemaal gekke dingen doen met Paris. :))


Ja leek mij ook alleen dan zijn de updates wel wat ouder, vandaar de verwarring wsl

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 22:17

Ja zijn datums! :)

We hebben haar afgelopen winter gekocht, en in het voorjaar zadelmak gemaakt. Deze updates zijn dan ook van toen, ik breng jullie langzaam maar zeker op de hoogte van het verhaal tot we in het nu zijn aangekomen. :)

En ja Paris is zeker een hele leuke pony!

We zijn inmiddels in Mei aangekomen en alles gaat super! Paris is volledig over haar onzekerheden heengekomen. Opzadelen betekend gezellig met de kudde mee op buitenrit, en dat wil ze wel!
Steeds minder vaak zijn dingen nieuw en eng.

Maar soms nog wel. :Y)

Paris: Er komen steeds meer vliegen nu het weer zomer word. Op een dag kwam Ciska helemaal blij aan bij ons. Ze zei: Ha, dat hadden ze bij die webshop natuurlijk niet verwacht, dat als je een 3 halen 2 betalen actie bij de vliegenmaskers houd, er ook daadwerkelijk een idioot met 3 paarden is die 3 van die dingen koopt! Ze was helemaal blij met haar rambo dingesen.

Nou ik dacht fijn voor jou, op naar de wei. Maar nee. Ze pakt Heidi en trekt zo'n ding om Heidi's hoofd! Niet normaal! Nouja ik was er niet bang van, maar ik dacht wel, dat overkomt mij niet daar zorg ik voor! Maar ja voor je het weet had ook Modena er een om. Die zei zelfs dat het eigenlijk best prettig was tegen de vliegen? Idioot.
Nouja, 5 minuten later sta ik in de stal opgesloten en komt ze met dat ding op me af. :wow:
Begint ze me er mee te borstelen. Dat ken ik wel. Even iets meer ontspanning, het valt toch wel mee. Ik herinner me plots mijn voornemen om een brave pony te zijn, en voor ik het weet zit het ding om mijn neus en valt het allemaal wel mee. Kijk, hier staan we elkaar uit te lachen:
Afbeelding

Oja, en verder doen we, naast heel veel super leuke steeds langere buitenritten, ook nog steeds heel veel aan relaxen. <3
Afbeelding

Volgende update vertel ik over de keer dat ik als speldenkussen werd gebruikt! :7

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:35

Wat een super leuke updates weer!

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:13

Heel leuk, ik volg :)
Grappig hoe je door een verhaal zoveel sympathie voor de hoofdpersoon op kan lopen. In dit geval dus voor een paard , die ik alleen van de foto's af ken. :)

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:47

Erg leuk geschreven allemaal, volg mee

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

Sellyxx

Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:00

Haha ik heb dit topic al zó vaak aangeklikt sinds de vorige keer dat ik gereageerd heb. :') Ik wacht met smart ( en geduld hoor ) op de volgende update. :j

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 17:09

Wat een leuke pony <3

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 12:24

Sorry, jullie hebben inmiddels echt wel recht op een update dus hier gaat 'ie!

Sellyxx schreef:
Heel leuk, ik volg :)
Grappig hoe je door een verhaal zoveel sympathie voor de hoofdpersoon op kan lopen. In dit geval dus voor een paard , die ik alleen van de foto's af ken. :)


Toen we Heidi kochten voor Chantal, riepen we heel stoer, als ze eruit groeit ruilen we haar in voor een groter maatje. Na een paar weken waren we zo aan haar gehecht dat dat al moeilijk voor te stellen was.
Toen we Paris gingen kopen hebben we het nog overwogen, maar ik kon het gewoon niet, Heidi is nu de jongste niet meer dus je vraagt je af of je dan nog wel een goed huisje gaat vinden.
Heidi staat nu dus lekker elke maand geld te kosten voor niks en ik hoop met heel mijn hart dat dat nog minstens 10 jaar zo blijft. :')

Ook van Paris riepen we weer heel stoer, ja maar als Chantal 18 is moet ze naar de paarden en ruilen we haar in, Paris is dan een jaar of 12 dus niet oud, die kan makkelijk een goed huisje vinden dan als leerpony. Je voelt hem al aankomen, na een paar weken was dat voornemen reeds als sneeuw voor de zon verdwenen. Het is zo'n lieve, lieve schat die zonder al te veel vragen naar haar beste kunnen probeert uit te voeren wat er gevraagd word. <3

Modena zie je altijd denken, ja maar waarom zou ik dat eigenlijk doen?
Bij haar moet je zorgen dat ze er zelf ook de lol van inziet.

Paris denkt niet, die laat zich gewoon doen. :z


De update!!!!

Na mijn bezoek aan de tandarts was besloten dat het tijd was dat ik een bit kreeg. De tandarts is ook bitfitter dus daar werd een afspraak mee gemaakt. Het hele gebeuren zou dan plaatsvinden op dezelfde stal als waar mijn tanden ook gedaan waren. Er was alleen een dingetje, ik zou dan helemaal alleen zonder Modena daar in de bak een testrondje moeten gaan doen.

Om dat testrondje voor te bereiden gingen we een paar dagen van te voren al een keer lessen op die stal. Ik had eigenlijk niet zo'n zin om in de trailer te gaan, ik dacht ja doei moet ik weer naar de tandarts of zo. Maar ik liet me al gauw overhalen. :o
Eenmaal daar tijdens het opzadelen hard gehinnikt maar ik was echt helemaal alleen.
In de bak ging ik met Chantal eerst een rondje aan de hand verkennen. Er was een mevrouw die aanwijzingen gaf. Al snel stapte Chantal op me. Op dat punt had ik het het grootste deel van de tijd te druk met aanwijzingen op volgen om nog erg zenuwachtig te zijn. Ik heb ook een halve volte galop gedaan in de bak! Op buitenrit ken ik nu het commando voor galop wel, ik kon me alleen niet helemaal voorstellen hoe ik het in die bak voor elkaar zou moeten gaan krijgen, zonder longeerlijn. Het was moeilijk maar ik heb een paar galopsprongen gedaan en daar waren ze blij mee. Jippie! {:}

Na 3 kwartier was ik eigenlijk wel moe, dit was anders dan buitenritjes. Toen ging de mevrouw nog oefenen met lange lijnen, en dan eigenlijk vooral het lijnen laag langs mijn achterbenen deel.
Ik vond het super eng. Mijn mensen zeiden dat we er dus nog meer aan moeten oefenen. Niet leuk.
Verder vond de mevrouw mijn rug wat gespannen en raadde ze een peut of paat oid aan. Hmpf...

Een paar dagen later was het dus tijd voor de bitfitsessie.
Ik zag de bui al hangen dus ik heb gemopperd en kinderachtig gedaan bij het trailerladen. Het hielp echter niet veel dus voor ik het wist waren we weer op diezelfde stal.
De tandarts bekeek mijn mond, die is is klein dus kreeg ik een heel klein bitje. Duwt ze zomaar dat stuk metaal in mijn mond! Super raar, ik probeerde erop te kauwen en te bijten maar dat hielp allemaal niet.
De tandarts keek ook nog naar het hoofdstel, ze deed de neusriem wat hoger zodat mijn velletje niet klem kon komen te zitten tussen de bitring en de neusriem.
Toen moest ik weer naar de bak, om te testen. Het was duidelijk anders dan de sidepull, maar op zich met beenhulpen en zo er bij reden we eigenlijk zo weg. Kost 160 euro maar dan heb je ook wat vonden mijn mensen. Missie geslaagd!

In de tussentijd moest ik nu af en toe op de trailer om daar een emmer brokjes te krijgen. Brokjes <3

Al gauw werd duidelijk waarom deze omkoperij was. Ik zou een welness dagje uit krijgen zeiden mijn mensen, lekker alles losmaken etc. Ze waren sceptisch of het ging werken, maar ach je kunt alles een keer proberen en je moet ergens je geld kwijt toch.
Uiteraard moesten we hiervoor wéér met die trailer naar die stal. Gaat daar iemand eerst met een vingerhoedje in mijn rug porren, om vervolgens aan mijn benen te trekken en mij te masseren. Het was wel een hardhandige massage hoor. Rechtzetten noemde ze dat. Ik moet toegeven dat ik op al die buitenritten inderdaad voornamelijk liep hoe mij dat uitkwam. :o
Vervolgens, komt ze met naalden, en steekt die in me!!! Ik moest stilstaan en het maar laten gebeuren. Heb ik gedaan want ik ben braaf. Na een tijdje werd ik helemaal slaperig ervan. Super raar.

Toen kreeg ik nog wat druppels op de plekken waar de naalden hadden gezeten en ging ik met een opbouwschema naar huis. Nouja, dat wilden mijn mensen. Ik was de trailer beu en wou er niet in.
10 minuten later stond ik er in en gingen we naar huis. ^)

Baasjes waren wel een beetje boos, want de massage was natuurlijk niet gratis, en ipv rustig aan te doen zoals ons verteld was, heb ik voor de klep van de trailer een beetje gedanst. :=

Sowieso vond de mevrouw van de massage dat ik twee dagen boxrust moest houden om gekke bewegingen te vermijden. Anders zou alles wat rechtgezet was weer los kunnen schieten.
Mijn baasjes vonden gelukkig dat ik geen twee dagen gevangenisstraf had verdiend, en bovendien zagen ze niet voor zich hoe ik twee dagen rustig ging doen in een stal terwijl Modena en Heidi op de wei stonden. Dus moest ik beloven geen gekke dingen te doen dan mocht ik op de wei.

Het opbouwschema bestond uit veel rechtrichten. Dus gingen we, eigenlijk voor het eerst, ook in de wei rijden. Voltes links en rechts en zo. Het hele stelling vragen en wijken voor het been dat ik geleerd had, kwam nu goed van pas. Ik werd er ook elke week beter in. :j

Tot op de dag van vandaag weten we niet wat nu eigenlijk geholpen heeft, de dry needling behandeling of het rechtrichten in de wei. Maar we zijn wel weer een ervaring rijker. _O-

Naast het rechtrichten zijn we ook druk bezig om de buitenritten steeds langer te maken. Joepie jeej!
Er is namelijk besloten dat we op vakantie gaan met zijn allen. :):)
Omdat het zadel van Chantal en mij een beetje te klein word voor Chantal (het was ooit zo klein gekocht zodat het ook op Heidi zou passen) krijg ik een nieuw zadel. Een hele stoere, want we gaan op trektocht op de vakantie. Voor de dressuur krijg ik er later nog een bij.

Kijk me knap zijn!
Afbeelding

Er is alleen wel 1 nadeel. Aan het zadel zitten leren touwtjes. Als je draaft of het waait, raken die soms opeens je kont aan. :oo
De eerste keer rijden kneep ik elke keer van schrik mijn billen samen als dat gebeurde. %)
Maar alles went en ik kan er inmiddels niet meer mee zitten. :)

En dan ook nog een filmpje. Op buitenrit rijden we nog steeds enkel bitloos. Vind ik helemaal prima, ik luister toch wel en het is veel fijner zo.
We doen super veel leuke dingen, we gaan ook naar het strandje en zo. Modena is niet bang van het water dus ik ook niet. Je kunt er in galop door heen rennen en dan koel je lekker af.
Kijk deze super slow-motion maar. :#



Volgende keer vertel ik over de keer dat ik een vliegendeken kreeg. :wow:

lies_sparkle

Berichten: 6123
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:32

Super leuke update, wat een leuk paardje is het toch ook!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 14:21

liespower94 schreef:
Super leuke update, wat een leuk paardje is het toch ook!


Dankjewel! <3

pien_2010

Berichten: 43080
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:46

Lieve Paris al vanaf dag 1 lees ik jouw avontuur bij je nieuwe baasjes. Ik vind je een lief en leuk paardje <3 en ik vind dat jouw baasje jou goed kan "lezen". Dat "lezen" betekent in mensentaal, dat het baasje van jou haar best doet om jouw gedrag goed te interpreteren en met veel humor → = plezier, grappig er naar kijken, jou weet te benaderen. Komt helemaal goed met jou of beter gezegd, het is al helemaal goed met je. Blijf maar lekker genieten van al die mensen dingen die je gaat leren, want dat kun je allemaal best. Groetjes ook aan Heidi en Modena. Ik vind het erg fijn voor je dat Modena jou zoveel leert. Daar kun je echt op vertrouwen! Groetjes, je nieuwe fan → Pien

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 15:29

pien_2010 schreef:
Lieve Paris al vanaf dag 1 lees ik jouw avontuur bij je nieuwe baasjes. Ik vind je een lief en leuk paardje <3 en ik vind dat jouw baasje jou goed kan "lezen". Dat "lezen" betekent in mensentaal, dat het baasje van jou haar best doet om jouw gedrag goed te interpreteren en met veel humor → = plezier, grappig er naar kijken, jou weet te benaderen. Komt helemaal goed met jou of beter gezegd, het is al helemaal goed met je. Blijf maar lekker genieten van al die mensen dingen die je gaat leren, want dat kun je allemaal best. Groetjes ook aan Heidi en Modena. Ik vind het erg fijn voor je dat Modena jou zoveel leert. Daar kun je echt op vertrouwen! Groetjes, je nieuwe fan → Pien


Dat is echt super lief om te horen! :o
Ik ga je berichtje voorlezen aan Paris :j
Ze is gelukkig heel open tegenover ons en geeft goed aan wat ze overal van denkt. <3

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:04

Wat een leuk topic, ik volg :j!!

Djimmie <3

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:12

Oh wat een leuke update weer ;) knap hoor zo lekker vol door het water heerlijk!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Esther_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:56

Ik lees ook mee. Leuk!

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:12

Oh wat is het toch een heerlijk dier <3
Daar gaan jullie een topper aan hebben :j

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:34

Leuke update weer. Wat een schat

[o] De liefde voor een paard kan de wereld doen oplichten.<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MissSicarius, Pierus, Vagabondo en 107 bezoekers