[Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 17:23

Dankje Sanned! Het is idd bijzonder dat we hier met z'n drietjes zo van kunnen genieten. :j

Aahhhw piendumairtre dat is leuk! Een Merens wat leuk mijn schoonmoeder heeft er 2. Hercules klinkt alsof hij alle wijsheid al in pacht heeft op deze leeftijd, wat mooi! :D Ik zal het Paris voorlezen. :j

Hihi Bloodymary ik heb idd wel een voordelige foto gekozen hoor haha. O:)


amke1305
Berichten: 62
Geregistreerd: 27-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:32

Hier een stille meelezer, wat leuk om te lezen en te bekijken Onze hele jonge, 3,5 jaar oude, paard is nu een week onder het zadel. De bedoeling was dat onze puberdochter er na een maandje of zo op zou gaan, maar ze zit er al vanaf de tweede keer op. Af en toe een bokje, maar verder doet het paardje het prima. Ik ga een heleboel trucjes ook maar eens toepassen, leerzaam topic!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 21:47

amke wat leuk zeg, dat het zo boven verwachting goed gaat! Ik ben benieuwd hoe het jullie zal vergaan. Laat je het af en toe horen? :D

*\o/* Paris update!!! *\o/*

Nou jongens daar ging ik dan weer hoor. Ik was amper bijgekomen van de les van gisteren of de trailer reed vandaag al weer voor. Maaaaaar Modena ging ook mee dus ik vond het allang leuker dan in mijn eentje. :Y) We gingen weer naar de lesgeef juffrouw. Prima dacht ik, vergeleken met het zestal was dit eigenlijk makkelijker. Je moet bij het zestal namelijk steeds harder en zachter om de juiste afstand te bewaren, maar als je zoveel schakelt ga je eigenlijk vanzelf verzamelen en aan de teugel lopen. Erg vermoeiend vind ik. Bij de les red ik het ook wel met mijn neus gewoon in de wind. Nou kreeg ik even het deksel op diezelfde neus. Nadat mijn eigen mens mij los had gereden wisselde ze met de lesgeefjuffrouw. :wow: Toen moest ik even actiever lopen, maar niet sneller. Ook mocht ik niet aan de teugels trekken door mijn neus vooruit te steken. Ik moest haar hand volgen en niet andersom. Dat lukt niet met je neus in de wind dus jahoor, daar ging ik weer, mijn neus laten zakken. Vooruit dan maar. :roll:

Daarna nog lekker gelest met mijn eigen mens. :D Ik was gelukkig niet de enige want Modena moest ook allerlei dressuur oefeningen doen, en galoperen. Dat kan ik in de bak inmiddels beter dan haar, knap hé?

Moraal van het verhaal, ik zak al wel kleine stukjes, maar ik moet steeds sterker en meer ontspannen worden zodat ik uiteindelijk net als Modena de hele tijd zo netjes kan lopen. Ik laat jullie wel weten hoe dat gaat.

Morgen en overmorgen krijg ik in elk geval lekker vrij. En zondag gaan we wat leuks doen, Modena en ik gaan lekker naar het bos en het strand. *\%/* Dat is leuk joh! Gelukkig deed Modena vorige keer wel even voor hoe je de duin op moet want ik wist het niet. Ik stond onderaan een beetje te springen en toen lachten ze me nog uit ook. Toen heb ik snel mijn voorbenen naar voren gegooid en Modena nagedaan. Wist ik veel. ;(

Verder krijg ik schoenen. Ze zijn al besteld, 2 paar cavallo sports. Modena en Heidi hebben al schoenen, en ik straks ook. Als dan de berm te blubberig is kun je gewoon over het asfalt draven zonder dat je hoeven te kort worden. Ik ga jullie uiteraard laten zien hoe ze staan en of je daar mee kunt lopen. -:)

lies_sparkle

Berichten: 6121
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:44

Leuke update! GO paris ❤️

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:34

Super leuk om zo vanuit Paris te lezen! Ik ga ook volgen ^_^

pien_2010

Berichten: 43070
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:41

Gypsy schreef:
Ze zijn al besteld, 2 paar cavallo sports.
Paris hier wil ik graag alles over weten, want als onze Polie ooit nog mag wandelen aan de hand of ik haar mag rijden wil ik ook voor hoef schoenen gaan voor haar.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 12:43

*\o/* Paris update!!! *\o/*

Ze zeggen wel eens, work hard, play hard. Nadat ik dan afgelopen week 2 keer privéles had, en ook nog eens geheel onverwachts mijn eerste zestal les, word ik nu even in de watten gelegd. Welverdiend, vind ik zelf. 8-)

Gisteren zijn we naar het strand geweest, gezellig samen met Modena in de trailer. Ik blijf die heuvels op een leuke manier raar vinden. Een mooi excuus om met mijn hoofd laag en al zwaaiend met mijn voorbenen rond te hupsen. :):)

Ik ben ook lekker in de zee geweest. Weet je wat Modena deed? Iemand had zijn bal in de zee geschopt en Modena heeft hem met haar voorbenen terug naar de kant gevoetbald. Ik liep er achter aan en keek er naar. Grappig hoor. :P Mensen helemaal blij dat ze hun bal terug kregen zonder zelf natte voeten te krijgen.

Verder zijn mijn schoenen zojuist binnen gekomen!

Afbeelding

Met goodies, jippie! Ik laat u horen hoe de pas sessie ging. {:}

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:45

Gewelige manier van schrijven :D

Meestal worden volgtopics op een gegeven moment saai, maar dit blijft leuk om te lezen :D

I am because you were

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 12:58

Dankje wat leuk om te horen! :D

Ik denk haast wel dat we morgen een hilarisch filmpje kunnen posten van Paris die probeert te lopen met schoenen aan. Geeft de eerste keer altijd een leuk effect. :')

pien_2010

Berichten: 43070
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:41

Daar ben ik heel benieuwd naar want daar zie ik wel tegenop met mijn paard die zo kan flippen op dingen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 13:44

Modena probeerde 10 meter lang er uit te stappen door haar voeten hoog op te tillen, dat was het eigenlijk wel. Maar wel hilarisch je paard loopt er heel even bij als een tennessee walker oid. :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 13:27

*\o/* Paris update!!! *\o/*

Nou daar kwamen mijn mensen dan vandaag hoor, met de schoenen. Na het uitmesten (wij mochten ondertussen op de wei) mijn voetjes schoongemaakt en toen passen. Bleek dat Modena iets niet helemaal duidelijk verteld had aan mij. Wist ik veel. De schoen aantrekken vond ik raar maar wel goed. Maar wat blijkt nou. Bij elke stap voel je die schoen zitten! :oo Ieks!!! Ik schrok er een beetje van. En dat had eigenlijk niemand verwacht. Mijn mens twijfelde of ze dat nou wel of niet in het filmpje ging zetten, maar poep gebeurd en niemand is perfect. Hoe het afloopt zie je in het mooie filmpje dat ik samen met mijn mensen gemaakt heb!


lies_sparkle

Berichten: 6121
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:31

Die ogen vallen bijna uit haar koppie haha.
Die van mij vinden de hoefschoenen de eerste keer ook eng.
Zitten ze wel goed?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 13:39

Ja hilarisch hé, die kikkeroogjes :')
Ze passen perfect! Gewoon zelf de hoeven opgemeten en via de site de bijbehorende maat besteld.

Misschien zou je via een passervice op een ander model uitkomen, geen idee. Maar Modena en Heidi lopen ook allebei op de cavallo's en ze bevallen me zo goed dat ik zoiets had van nou dan doen we dat ook voor paris.

Alleen achter is twijfelgeval. Ik ga daar sowieso nog even mooi afronden. Ze zit net tussen maat 2 en maat 3 in, ik heb dan liever maat 2 want maat drie gaat nogal ruim zijn ben ik bang.

Ik ben ook gewoon Modena gewend. Die liep een beetje raar weg en had na 5 grote stappen zoiets van oh het zit vast oké. :') Het was niet eens in mijn hoofd opgekomen dat ze zoiets eng konden vinden haha.

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:22

Wat een ontzettend leuke manoer van vertellen heb je! Ik kom Paris ook volgen!

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

pien_2010

Berichten: 43070
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:59

Gypsy bedankt voor je filmpje. Voor Polie wil ik https://www.hoofwear.com/cavallo-trek.html bestellen want die is nog zachter dan de sport van Cavallo. Alleen vraag ik me af of ik dan nog de sokken erbij moet bestellen. Wat denk jij daarvan?
Je filmpje vond ik heel leerzaam. Polie kan een enorme paniekvogel zijn, dus ik ga het wel rustig aan doen met haar en jouw filmpje bevestigt me daarin.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 16:30

Welkom kimssel!

Modena had in het begin geen sokken. Maar toen gaven de schoenen dus beschadigingen bij de hoefballen. Sindsdien gebruik ik standaard sokken. :j

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:43

Ahhhh HahHa Paris. Ik moest stiekem lachen. Ze blijft eerst soort chill van oké oké t zal wel.... en opeens denkt ze Omg Omg! Er zit wat aan me hoef. En daarna haar hoofd Whahah zwaaaaaar! Beledigd :')

Naomie

tamary

Berichten: 29148
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:20

Dingen om de benen/voeten is eng, voelt als belemmering in de beweging/vast zitten. Kent ze wel beenbeschermers/springschoenen?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 19:31

Niesnaom ik dacht idd ook goh ze vind het wel oke. Dus niet.


Ze heeft wel eens peeskappen omgehad. Dat vond ze raar maar niet eng. Lange lijnen daarintegen vond ze wel eng als de lijnen naar haar zin te laag kwamen. Ze vind op buitenrit niks eng, maar dingen die aan haar lijf vastzitten houd ze niet zo van. Maar de vliegendeken moest ze ook gewoon een nachtje over slapen, toen was het opeens wel oke. :P

FennyPower

Berichten: 1454
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:05

Ik volg ! , dat koppie in het filmpje _/-\o_ .
Leuk topic !

Mijn Nummer: o611derestkomtvanzelf /

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 00:08

FennyPower schreef:
Ik volg ! , dat koppie in het filmpje _/-\o_ .
Leuk topic !


Hartelijke welkom namens Paris! :D

Paris update!!!

Zoals miesnaom al zei was ik gisteren best wel beledigd. Niemand had verteld dat je die schoenen elke pas aan je voet zou voelen zitten. -O-
Ik heb nog de hele avond nagedacht over wat ik er nou van vond. Modena zei dat het allemaal reuze meeviel en dat ik het echt wel kon. Ze beloofde dat ze volgende keer dicht bij me zou blijven.

Vandaag kwamen mijn mensen weer. Modena heeft haar belofte gehouden!

Afbeelding

Weten jullie mijn mens Lex nog? Die ook die vliegendeken zo hup omgeknoopt had bij mij?
Nou voor ik het wist zat er nu dus een schoen om mijn achterhoef. En het zal een beetje stom klinken maar.... Ik was eigenlijk een beetje vergeten wat ik er nu gisteren ook al weer zo erg aan vond. Ik kreeg eerst een sok om. Rondje mee gelopen, geen probleem. Toen dus ook de schoen. Ja prima, ik heb een beetje schaapachtig om me heen gekeken en een snoepje geaccepteerd.

En hier ben ik dan met alle vier mijn nieuwe schoenen!


Afbeelding


Sorry niet zo scherp zo in het donker!
Ik heb achter ook maat 2, maar dan een iets smallere variant omdat mijn achterhoeven smaller zijn dan mijn voorhoeven. De maat 3 die we voor de zekerheid ook nog hadden, hebben we niet hoeven passen. Die kan dus netjes terug naar de webshop. :)

Nu is het wachten op de eerste mogelijkheid om op buitenrit de blits te gaan maken met mijn nieuwe stappers. 8-)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 22:11

Zo daar ben ik al weer!
Ik had weer les vandaag. Ik heb echt mijn best gedaan om net als de andere pony's van het zestal mooi te lopen. :j Nu nog een beetje de balans zoeken tussen neus in de wind en neus op je borst.

Dat is lastig namelijk!Afbeelding


Maar we komen er wel. :)
Afbeelding

Zaterdag gaan we mijn nieuwe schoenen uitproberen. Maandag heb ik weer les. En woensdag weer zestal.
Vermoeiend hoor, sportpony zijn. Maar wel leuk. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Volg] 6 jaar, niet zadelmak, Paris' wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 23:37

Even een korte maar leuke update!

Paris doet nog steeds supergoed haar best, en de schoenen zijn helemaal goedgekeurd. We zijn naar de bak op een kwartiertje rijden geweest, daar drie kwartier gereden, en toen in stap terug naar huis om goed uit te stappen. De schoenen heeft Paris de hele tijd aangehad. Ze hebben de hele tijd perfect gezeten, en bij het uittrekken zag alles er ook helemaal goed uit, geen beschadigingen of niks aan haar voetjes. Echt helemaal perfect. :)

pien_2010

Berichten: 43070
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 16:22

Wat een fijne update. Dat geeft mij ook moed dat zodra de smid is geweest hoef schoenen te gaan bestellen. Ik kom wel uit op een ander merk als jij (via advies) maar het blijkt dus toch goed te kunnen gaan, zonder wondjes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Frieke84, horzlover, ikkedus, Lys_PPA, Selima, senna21, tienus63 en 139 bezoekers