Mijn nieuwe Tinkie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 22:56

8nnemiek schreef:
Mijten zijn te klein voor het oog om te zien, en graven daarnaast gangetjes onder de huid. Zelfs een dierenarts kan geen mijt constateren door er alleen naar te kijken.
Als je het echt zeker wil weten dan zul je een huidschraapsel moeten laten onderzoeken.
Maar schoppen naar eigen benen is echt typisch een reactie op de jeuk die mijten veroorzaken. Beenbeschermers om doen zodat het paard niet kan krabben vind ik dan ontzettend zielig.



Zoals ik al aangaf, ik heb een DA en daar is contact mee.
Ik weet wat mijt is, ik weet hoe je er achter kunt komen hoe een paard het heeft en ik weet hoe te behandelen.
Je geeft aan dat het in het echt al niet te zien is, apart dat er dan hier dan zoveel mensen na het zien van foto's zeggen dat ze mijt heeft :')

Dus....
Als je advies hebt, graag iets nuttigs, vind je het zielig wat ik doe, je hoeft dit niet te volgen en als je volgt ben je ook niet verplicht te reageren.
Dit stukje bokt is niet voor discussies maar gewoon om leuke dingen te delen.


Shelly21 schreef:
Ik volg ook!
Hier ook een bruin bonte! Maar gelukkig niet zo wit als die van jou Haha.


Nice!
Gezellig!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Mijn nieuwe Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:27

Leuk hoor! Bn echt benieuwd

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 22:08

Zo, al weer even geleden dat ik hier wat geplaatst heb, maar nogal druk gehad met alles.

Met Tinkie gaat het goed, iets te goed soms.
Ze gaat zich echt heel erg thuis voelen, gaat mij langzaam aan echt lief vinden soms (als ik met eten aankom dan hinnikt ze :') )
Hebben ook een dipje gehad met rijden.
Mevrouw schrok, bokte waarop ik automatisch been gaf en zij dacht dat ze nog hoger moest bokken met 4 benen de lucht in.
Ze snapte niet dat dat niet bij het rijden hoorde, en toen lag ik er naast -O-
Goede week last van mijn rug gehad, want natuurlijk had ik toen mijn BP niet aan :\

Maar gelukkig gaat het weer goed, en ook wat foto's *\o/*

Rijden oktober
Afbeelding

Samen stoofperen eten :))
Afbeelding

Samen drinken
Afbeelding

In het donker rijden
Afbeelding

En heb een deken gekocht (iets rozer uitgevallen dan ik dacht /3 )
Afbeelding

Vorige week voor het eerst naar een binnenbak geweest, gelijk een groepsles meegereden.
Met andere paarden gaat wel goed, alleen moeten ze nog niet te dicht achter dr rijden, dat vindt ze eng/vervelend en gaat dan stilstaan.
Binnenbak zelf gaf ze niet om, alleen heeft die een vrij lichte wand en die was wel eng soms, net als zandkorreltjes :')
We hebben de hele les mee kunnen rijden, veel gestapt en stukken gedraafd.
De trailer op en af gaat echt te makkelijk, en kan dr al bijna alleen laden want mag ook langs dr op lopen in de trailer.
En voetjes optillen gaat inmiddels ook zeer goed.
Voorbenen kan ik zo oppakken, de achterbenen vindt ze nog wat lastig soms, maar ook die gaan al omhoog ipv vast op de grond met nog meer gewicht erop.

Haar benen gaan ook veel beter.
Achter is niet echt meer wat aan te zien, voor is heel erg geweest, zelf de voorkant van de benen hebben open gelegen maar inmiddels is dat allemaal gelukkig genezen.
Stampen doet ze niet meer, wil als het weer iets mooier is (niet zo koud) de voorbenen nog een keer opscheren om te zien of het echt zo goed is als het nu lijkt, maar het lijkt erop dat het goed gaat komen.
De benen zijn alleen nog wat dik soms als ze van stal komt, maar als ze een tijd buiten is geweest is dat weer weg gelukkig, dus tijd dat het zomer wordt, kan ze lekker 24/7 naar buiten 8-)

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mijn nieuwe Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:34

Wat een leuke tinker heb je. Grappig alleen een bruin hoofd. Ik zou het niet hebben aangedurfd een witte. Ik zocht lekker lui juist eentje met zoveel mogelijk zwart.

Die van mij stampte ook en het bleken luizen te zijn en dat zat ook in haar manen, haar staart en haar buik. Ik behandel nu 1x pm met luizenspul en dat gaat prima. Ze heeft geen jeuk meer.

Fijn overigens dat ze alles zo cool doet en natuurlijk willen we wel een hindernisomgooifilmpje zien ;-)