[volg] Opknappertje Benji

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 22:33

Zoraida_04 schreef:
Nou zeg dat! Ach arme Diablo... ;( Gelukkig is Diego nooit verwaarloosd geweest, hij is alleen erg ziek geworden en daardoor heb ik hem moeten laten gaan :(
Wat fijn voor Diablo dat hij nu een super huisje gevonden heeft!
Mocht je nog veulenfoto's van hem willen (heb er denk +- 3 waar hij ook op staat).


Heel erg graag! Leuk!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 22:34

Lieve allemaal,

Vandaag was een hectische dag. Daarom doe ik morgen de update en kaalfoto's!

Slaaplekker!

Strawberry3

Berichten: 889
Geregistreerd: 04-04-11
Woonplaats: Purmerend

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:30

Even snel het hele topic gelezen wat een onwijs leuke pony en wat een geluk heeft hij dat hij nu bij jou is! Ik ga jullie ook volgen!
Heel veel plezier met Benji! <3

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:36

Ik volg dit topic :)

wat is Benji ontzettend leuk!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 09:40

Ik wacht met spanning op de naaktfoto's ;-) Hoop dat hij het scheerapp niet te eng vond

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:46

Ik volg! Wat een schatje, hij heeft het goed getroffen als ik dit zo lees :j.

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar wat zijn je plannen met hem als hij opgeknapt is?

Ik volg je andere topic trouwens ook, maar daar zit ik geloof ik nog onder mijn meelees-steen :o ! Echt heel gaaf, zo'n kans! Ben benieuwd hoe Benji en jullie huis/erf er straks uitzien :j!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:01

Nou daar gaan we dan.. Zucht.

Maandag 16-10-2017:

Ik was vrij, zoals elke maandag. Ik had vroeg in de ochtend (09:30 uur) les met mijn grote paard Elsa. Na mijn les ben ik begonnen met Benji scheren. Na de eerste paar halen over de vacht kon ik al huilen, afschuwelijk! Ik heb de hele tijd met tranen in mijn ogen (van schrik) staan scheren. Wat zag dat beest er uit. Ik had trouwens verwacht dat hij het scheerapparaat heel erg eng zou vinden. Gelukkig was het de meest makke pony die ik ooit geschoren heb! Hij was echt mega braaf tot ik bij zijn benen kwam. Wat een hel!!!! Hij heeft me helemaal verrot getrapt, gesteigerd, in mijn gezicht en been gebeten... Grrrrr! -O-

* De foto's bewerken kost me trouwens echt mega veel tijd, omdat ze steeds te hoog of te breed zijn, en ik heb het mega druk met school en stal dus ik zal misschien - zoals vandaag - af en toe twee updates in één geven *

Before het scheren:

Afbeelding

Tijdens het scheren, met tranen in mijn ogen.. Ohnee wat doe ik..

Afbeelding

Gebeten in mijn been..

Afbeelding

En in mijn wang!

Afbeelding

Nadat het klaar was heb ik hem toch maar opnieuw gewassen met dat spulletje van de dierenarts omdat het zijn huid niet had bereikt door de dikke vacht..

En dan nu, het eindresultaat *tromgeroffel*

Tadaaaaa!

Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik nog even lekker met hem gewandeld en ik heb wat nieuws met hem geprobeerd, namelijk op het blok! Eerst vanaf de ''lage'' kant, hij snapte er niks van en spong er zo overheen. :') Toen ik zijn voetje oppakte en op het blok zette, ging hij er zelf opstaan en oh wat voelde hij zich stoer! Toen maar even aan de hoge kant geprobeerd en jahoor, daar stond hij! Stoere vent.

Afbeelding

Nog even lekker grasjes eten...

Afbeelding

En dat was het dan voor gisteren. De rest (van vandaag) laat ik zo horen, maar eerst kijken of ze al wakker zijn van de tandarts en daarna de paarden voeren!

dejong_wever
Berichten: 1026
Geregistreerd: 04-06-13

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:05

Wauw wat een knappie!! Wordt een leuk beestje!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:07

Stukken beter zo zonder vacht! Netjes geschoren ondanks zijn verzet. :j

Het is wel veel makkelijker behandelen zo. Ik neem aan dat je sanicuran (het schapenmiddel) hebt? Bij mijn pony werkte het erg snel, binnen een paar dagen waren alle luizen eraf. Alle spullen inderdaad even goed ontsmetten.

Fleurtje07

Berichten: 30
Geregistreerd: 09-10-16
Woonplaats: Zeeland

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:16

Dat je hebt doorgezet ondanks zijn gedrag vind ik knap!! Wat een verschil dit zeg!!

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:21

Eigenlijk valt hij mij erg mee zo zonder vacht. Hij is echt leuk!

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:32

Wauw wat een verschil! Leuk paardje zo met dat nieuwschierige koppie op het blok +:)+

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 20:45

Ik kan me voorstellen dat je je rot voelde, het voelt zo onnatuurlijk om het helemaal te scheren, maar hartstikke goed dat je doorgezet hebt! en wat k... voor je dat je getrapt, en gebeten bent. In je gezicht is helemaal balen. Gelukkig is het alleen blauw, maar rot is het wel. Des te liever vind ik het van je dat je daarna niet boos bent weggelopen, maar nog van allerlei dingen met hem gedaan hebt. En ik denk dat hij het heerlijk vindt die kriebelluizen weg en goed dat je nog een keer gewassen hebt met luizen spul. Supergrappig zoals hij op het blokje staat! Blijven doen!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 20:51

JudithKaneau schreef:
Nou daar gaan we dan.. Zucht.

Maandag 16-10-2017:

Ik was vrij, zoals elke maandag. Ik had vroeg in de ochtend (09:30 uur) les met mijn grote paard Elsa. Na mijn les ben ik begonnen met Benji scheren. Na de eerste paar halen over de vacht kon ik al huilen, afschuwelijk! Ik heb de hele tijd met tranen in mijn ogen (van schrik) staan scheren. Wat zag dat beest er uit. Ik had trouwens verwacht dat hij het scheerapparaat heel erg eng zou vinden. Gelukkig was het de meest makke pony die ik ooit geschoren heb! Hij was echt mega braaf tot ik bij zijn benen kwam. Wat een hel!!!! Hij heeft me helemaal verrot getrapt, gesteigerd, in mijn gezicht en been gebeten... Grrrrr! -O-

* De foto's bewerken kost me trouwens echt mega veel tijd, omdat ze steeds te hoog of te breed zijn, en ik heb het mega druk met school en stal dus ik zal misschien - zoals vandaag - af en toe twee updates in één geven *

Before het scheren:

[ Afbeelding ]

Tijdens het scheren, met tranen in mijn ogen.. Ohnee wat doe ik..

[ Afbeelding ]

Gebeten in mijn been..

[ Afbeelding ]

En in mijn wang!

[ Afbeelding ]

Nadat het klaar was heb ik hem toch maar opnieuw gewassen met dat spulletje van de dierenarts omdat het zijn huid niet had bereikt door de dikke vacht..

En dan nu, het eindresultaat *tromgeroffel*

Tadaaaaa!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Verder heb ik nog even lekker met hem gewandeld en ik heb wat nieuws met hem geprobeerd, namelijk op het blok! Eerst vanaf de ''lage'' kant, hij snapte er niks van en spong er zo overheen. :') Toen ik zijn voetje oppakte en op het blok zette, ging hij er zelf opstaan en oh wat voelde hij zich stoer! Toen maar even aan de hoge kant geprobeerd en jahoor, daar stond hij! Stoere vent.

[ Afbeelding ]

Nog even lekker grasjes eten...

[ Afbeelding ]

En dat was het dan voor gisteren. De rest (van vandaag) laat ik zo horen, maar eerst kijken of ze al wakker zijn van de tandarts en daarna de paarden voeren!


Ik kom er trouwens net achter dat hij bij een van de ''after'' foto's nog niet klaar was, dus dat was helemaal geen after foto :') Nouja, jullie snappen het toch wel :9 :9

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 21:09

Nou daar zijn we weer! De paarden zijn gevoerd en Benji heeft zijn regendekentje weer om. Tijdens de denken om doen heeft hij op mijn hand geplast, de boef!

Dinsdag 17-10-2017:

In de ochtend heb ik alle paarden gevoerd en mijn ouders hebben ze naar buiten gegooid omdat ik naar school moest. Op school doe ik een opleiding paardenhouderij. Vandaag hebben we geleerd over het longeren, het mennen, de voeding en bij de voeding dus ook de tanden. Dat kwam goed van pas want na school kwam de tandarts!

Alle vier mijn paardjes zijn naar de tandarts geweest. Mini zijn gebit zag er het beste uit: wat scherpe puntjes maar wel een recht gebit. Hij kon prima kauwen. Daarna hadden we Elsa, een klein beetje een scheef gebit en kon één kant op niet helemaal goed meer kauwen. Ook had ze wat scherpe kiezen aan de achterkant, maar goed, ook opgelost! Daarna Kaneau. Kaneau was er slecht aan toe, scheve tanden, haken, scherpe punten en een losse kies (die moet er over 2 maanden uit). Het hoort een klein beetje aan haar leeftijd, maar je wilt het liever niet zien.

Maar goed, nu de slechtste: uiteraard Benji. Het begon al met de verdoving. Hij moest !! drie !! keer verdoofd worden omdat het dus niet goed de ader in was gegaan en hij bleef vechten en steigeren. Benji zijn gebit is waarschijnlijk nog nooit gedaan. Hij had scheve tanden, heel erg veel haken, scherpe punten en daardoor ook wondjes, hij kon !! geen enkele !! kant op kauwen en hij had wolfstanden die gruwelijk in de weg zaten. Dat arme beestje had een gebit van een 24-jarige om het grof te zeggen. Gelukkig heeft de tandarts alles kunnen oplossen. Hij is nog op twee plekken plaatselijk verdoofd en toen zijn zijn wolfstandjes getrokken. Morgen in het daglicht maak ik er foto's van nadat ik ze schoon gemaakt heb.

Afbeelding

Ik had NOOIT verwacht dat dit zo'n groot avontuur zou worden en dat we zoveel zouden beleven in een week. Benji mankeert van alles. Ik vind (al zeg ik het zelf) dat hij het niet beter had kunnen treffen. Ik doe zo mijn best voor hem omdat ik hem ook gewoon een topleven gun. Dat ik dit ''dagboekje'' begon had ik zelf geen verwachtingen. Ik was zelfs bang dat het saai zou worden, maar nee.. We beleven genoeg. :j

Zoals hier boven in de reacties ook al benoemd werd kan ik niet boos worden op mijn paarden, natuurlijk als ze bijten of schoppen krijgen ze een standje, maar ik wordt niet zo kwaad dat ik er mee stop of mijn paard continu ga lopen meppen en doen.

Even een lijstje van wat er allemaal gebeurd is:
- Benji is ontwormt.
- Benji krijgt een zandkuur.
- Benji is ingeënt.
- Benji is behandeld voor luizen.
- Benji heeft een slechte vacht en manen.
- Benji is geschoren en geknipt.
- Benji is bij de tandarts geweest.

Mis ik iets? :') :')

Morgen de wolfstandjes op de foto!

Fleuribelle
Berichten: 770
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:28

Complimenten zoals jij het hebt aangepakt. Benji had het niet beter kunnen treffen met jou. Ik vind het leuk om te volgen hoe dit projectje uitpakt.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 21:43

Jeetje wat een uitdaging toch nog zo! Maar echt super hoe je dit aanpakt!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:14

Wat een slimmerik :D Hij ziet er goed uit hoor zonder vacht!

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:47

Wauw wat een leuk beestje zit er onder die vacht! Hopelijk is hij snel van de luizen af :(:)

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:00

Hier een stille meelezer. Ik wilde je toch een compliment geven voor hoe je alles hebt opgepakt! Met vacht was het een droppie maar zonder vacht een super leuk beestje. Veel plezier samen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:04

Wat een leukie en wat super dat je dit doet!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 23:06

Ja je vergeet iets!
Hij heeft op je hand geplast :')

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 00:18

Wat apart dat ze verdoven bij de tandarts. Nu woon ik in frankrijk dus hier gaat het anders, maar een tandarts mag hier niet verdoven. Weet niet hoe ze dat dan met trekken doen eigenlijk. En het was bij mijn shetje ook niet nodig, hij bleef zo keurig staan met de klem.

In ieder geval wat ik al zei, je krijgt een toppaardje en top dat jij dit doet!

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:38

Monique1963 schreef:
Wat apart dat ze verdoven bij de tandarts. Nu woon ik in frankrijk dus hier gaat het anders, maar een tandarts mag hier niet verdoven. Weet niet hoe ze dat dan met trekken doen eigenlijk. En het was bij mijn shetje ook niet nodig, hij bleef zo keurig staan met de klem.

In ieder geval wat ik al zei, je krijgt een toppaardje en top dat jij dit doet!


Niet alle paarden tandarsten mogen verdoven, alleen de gene die dierenarts zijn. Hier was het wel echt nodig want hij sloeg zo het licht uit je ogen. Die arme schat wist niet wat hij mee maakte.

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 09:40

Super lieve reacties allemaal! Ik vind het erg leuk dat jullie ons komen volgen! :D Heel erg bedankt!