[volg] Opknappertje Benji

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
idylle
Berichten: 5746
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:59

Goed poetsen elke dag, dan gaan die schilfers vanzelf weg


Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:06

Ja goed poetsen! Ook de deken in de gaten houden..

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 10:51

Maplewood schreef:
Je hebt priolox foam (wel voor mensen)
Dat lost het lijmlaagje op waardoor de neten niet meer aan de haren blijven plakken. Als je daarna met een luizenkam de haren doorkamt, kam je ze er zo uit.
Wellicht dat je dat zou kunnen proberen?


Dankjewel! Ik ga het even bekijken.

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

YvonneV
Berichten: 8730
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:26

bij mensen helpt azijn of overvloedig cremespeoling om de dode neten er uit te krijgen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 01:02

Wat heeft hij het getroffen bij je. Veel plezier met deze kleine knapperd!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:18

Komen er nog updates? Anders volg ik dit topic niet meer...

StormMilagro

Berichten: 1756
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:24

Koosnaamloos schreef:
Komen er nog updates? Anders volg ik dit topic niet meer...


Beetje aparte reactie, TS mag toch zelf beslissen wanneer ze een update geeft? Misschien is ze druk nu...

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 14:25

Koosnaamloos schreef:
Komen er nog updates? Anders volg ik dit topic niet meer...


Als de updates volgens jou niet snel genoeg komen, waarom ontstip je het topic dan gewoon niet?
Iedereen heeft nog een leven naast bokt hoor en zeker als je zoals zij (en haar ouders) druk bezig zijn met verbouwingen :D

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:29

Dat is toch precies wat koosnaamloos vraagt? Ik vind het geen rare vraag.
Als er geen nieuwe updates komen omdat TS bijvoorbeeld druk is, of er geen tijd/zin/ruimte voor heeft, dan ontstip ik dit topic ook.
Stel TS zou reageren met 'ja, dat is wel de bedoeling dat er nog updates komen maar die worden minder vaak als voorheen' dan weet koosnaamloos dat er nog wel updates komen en dat het handig kan zijn om nog wel te volgen. :+

asm_kayleigh
Berichten: 842
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:48

Nachtlampje schreef:
Dat is toch precies wat koosnaamloos vraagt? Ik vind het geen rare vraag.
Als er geen nieuwe updates komen omdat TS bijvoorbeeld druk is, of er geen tijd/zin/ruimte voor heeft, dan ontstip ik dit topic ook.
Stel TS zou reageren met 'ja, dat is wel de bedoeling dat er nog updates komen maar die worden minder vaak als voorheen' dan weet koosnaamloos dat er nog wel updates komen en dat het handig kan zijn om nog wel te volgen. :+


Dit dus, ook wel nieuwsgierig naar hahah

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:01

Nachtlampje schreef:
Dat is toch precies wat koosnaamloos vraagt? Ik vind het geen rare vraag.
Als er geen nieuwe updates komen omdat TS bijvoorbeeld druk is, of er geen tijd/zin/ruimte voor heeft, dan ontstip ik dit topic ook.
Stel TS zou reageren met 'ja, dat is wel de bedoeling dat er nog updates komen maar die worden minder vaak als voorheen' dan weet koosnaamloos dat er nog wel updates komen en dat het handig kan zijn om nog wel te volgen. :+
thx

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 22:26

Ik snap dat de vraag van Koosnaamloos niet per se zo bedoeld was, maar wel aanvallend overkomt. De vraag komt op mij over alsof TS erop toegezegd heeft elke zoveel tijd een update te plaatsen en haar niet aan die afspraak houdt. Zeker omdat erbij staat 'anders ontstip ik dit topic', dat komt op mij een beetje pushy over. Dat laatste deel had wat mij betreft er niet in hoeven te staan, als iemand het topic wilt ontstippen, dat moet diegene zelf weten :)

Zo kwam het op mij over, maar dat neemt niet weg dat ik ook erg nieuwschierig ben hoe het met Benji gaat.
Zag laatst toevallig nog een valk shetje langs de weg staan, vroeg mij meteen af of het Benji was! Mar bedacht me toen dat deze shet wel erg veel haar had :+

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:14

Was inderdaad niet de bedoeling om aanvallend over te komen. :j
Maar ik ben nieuwsgierig naar Benji

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 21:39

Ik zal zo nog even een update plaatsen. Eerst even de foto's overzetten. Duurt altijd zo lang van mobiel naar laptop (bij mij). :P
Oh, en voor de gene die het zich afvroegen: Ja, ik blijf updates plaatsen, maar ik heb het gigantisch druk dus ik zou het niet meer zo vaak kunnen updaten zoals ik zou willen. Maar ik doe natuurlijk mijn best.. :j

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-17 22:02

Even een update over mijn clown Benji :+

Benji staat momenteel heerlijk in de kudde. We hebben paddocks gemaakt, maar hij gaat altijd onder de lintjes door omdat hij even alle paarden wilt begroeten. Het is echt een allemans vriend, hij vind dan ook echt elk paard leuk. Wel heeft Benji gisteren het touw van de paddock gesloopt. Benji staat er dan met zo'n geitig koppie bij: ''Zie je wat ik gedaan heb? Zie je mijn kunstwerk?''
Hier onder zie je een foto van zijn fratsen.

Afbeelding

Nog even een foto van de paddocks:

Afbeelding

Het is vrij blubberig voor de paddocks, maar er in is het wel gewoon droog (gelukkig). De shetties kunnen nog steeds onder het hek door naar de wei. Zodra ze geen zin meer hebben in de wei, zoeken ze de grote paarden weer op om even contact te zoeken.

Benji leert heel erg snel. Hij heeft een hekel aan wassen, de tandarts en de hoefsmid (dat gebeurd allemaal in de spoelplaats), dus had hij laatst bedacht dat hij niet meer de spoelplaats in wilde. Grrr.. Net nu zijn staart helemaal onder de stront zat.. Iedere keer als ik hem de spoelplaats in vroeg ging hij stijgeren, maar echt hoog en uitslaan naar mij. Ik heb druk op het touw gehouden tot hij ''toegaf'' en daarna heb ik het touw los laten hangen. In ben de spoelplaats in en uit gegaan, in uit, in uit etc. Zodra hij er in stond liet ik hem zijn vrije gang gaan om de boel te ontdekken. Hij heeft zo'n vier keer geprotesteerd en daarna liep hij er zonder kick in. Nu loop ik er iedere dag minimaal één keer in en uit, zonder iets te doen, gewoon even er in en er uit. Niks geen slaan, rust en regelmatig herhalen it is! :)

Ik pluis hem nog elke dag uit en hij is nog steeds luisvrij, dus laten we hopen dat dat zo blijft! Ook kijk ik al mijn andere ponymaatjes na. Mini had wel schilfers dus ik heb hem grondig onderzocht, een stuk of acht keer, maar nooit wat kunnen ontdekken. Ik denk dat hij gewoon wat roos/huidschilfertjes heeft.
(draai het beeldscherm maar even om :+ )

Afbeelding

We zijn ondertussen ook heerlijk bezig met grondwerk. Zoals ik zei: hij leert snel!

Ohja, Benji staat zonder deken. Hij heeft een hele dikke vacht gekweekt in die paar weken, vandaar dat hij nu zonder staat. Als ik het idee heb dat hij het koud heeft (haren omhoog zetten, trillen) doe ik hem natuurlijk weer een dekentje op. Hij heeft momenteel nergens last van en zo kan hij lekker doorgaan met kweken. :)

Oh en nog iets: vetjes kweken lukt wel! Hij ziet er super gezond uit! <3

Dat was de update even voor nu.. *\o/*

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 22:38

Wat ziet hij er nu goed uit <3

Never apologize for being yourself

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 09:51

Super leuke update!
Volgens mij pak je het heel goed aan

missfalki
Berichten: 2268
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:30

+:)+ <3
leuk de vorderingen en de ondeugendheid

Groet Karin

[ITP] [FOTOVERZ]Hét oortjes topic
[VS] Eetwaar voor paardjes [&]
GEZOCHT 2 HOEFSCHOENEN VOOR BEER RENEGADE CLASSIC MAAT 0

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-17 18:30

missfalki schreef:
+:)+ <3
leuk de vorderingen en de ondeugendheid

Groet Karin


Zeker weten! Hij ontwikkeld zich echt als paard. De eerste dag dat hij bij me kwam was hij zo sloom en zijn reactie vermogen was gewoon niet wat het wezen moest. Maar nu.. Hij leeft helemaal op, reageert sneller, zit goed in zijn velletje en wordt een echte doerak! Hij rent nu vaak samen met Mini heel hard weg als ik hem wil pakken. Dan komt hij later weer terug, probeer ik hem te pakken, rent hij weer weg! Leuk spelletje. :+

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 21:22

Jaja, daar zijn we weer!

Maandag 11-12-2017:

Vandaag kon ik helaas niet naar mijn stage aangezien het bloedlink was om de weg op te gaan met dit weer. Ik heb voor mijn eigen veiligheid gekozen.

Maar nou had ik wel tijd om een paar foto's te schieten van mijn beestjes in de sneeuw!

Hier komen ze dan:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zien jullie hoe goed Benji er uitziet? <3 Nog steeds geen luizen! Dus dat is goed nieuws.

Ook ben in van de week begonnen om het longeren aan te leren bij Benji. De opstart was lastig omdat hij mij niet begreep, maar hij had het super snel door! Echt een topper.

Ik ben zo trots <3

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:25

Ik ben een stille meelezer maar hij ziet er super uit! Zoveel beter dan toen je hem net had, bewijst maar weer wat liefde en goede zorgen kunnen doen!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [volg] Opknappertje Benji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:32

Hij ziet er echt geweldig uit!! :j En schattig zo in de sneeuw <3 .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

JudithKaneau

Berichten: 249
Geregistreerd: 03-07-13
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 21:50

Jeetje Benji wat ben jij opgeknapt!

Van mager paardje met een ingevallen nekje, een wormenbuikje, luizen en een in elkaar geknoopte vacht naar een prachtig mini paardje op gewicht ❤

Je doet het hier prima, ik ben trots op je.

Afbeelding

Kaneau is mijn grote liefde <3 | Diablo (Mini)
is mijn hartendief <3
| Ensueno (Elsa) is mijn prinsesje <3 | Benji is mijn maatje <3 | Instagram: @BestemanStables

Dalie
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:57

Wow, je ziet echt een verschil! Ben helemaal verliefd, die oogjes :3
Laatst bijgewerkt door Dalie op 08-09-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8558
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:12

Ik smelt bij die foto met die kerstmuts op benji, wat een heerlijk koppie. Hij ziet er goed uit. Echt mijn petje af wat je met hem hebt gedaan en hebt bereikt. Ook leuk om te lezen hoe hij zich ontwikkeld!
Ik hoop op een filmpje van je met hem...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BranwenGC, Elegance_ en 9 bezoekers