[VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:44

Citaat:
mooi uitzicht
:j +:)+

Citaat:
iets te ver
: je zet haar zeker wat terug omdat ze begeleider voorbij loopt ?

Je kiest volgens mij ook een mooie seizoen periode uit hiervoor, ons paardje hier is ook al weken in een
relax en ik maak me niet druk flow.
Wel actief (wel bij normale temp.), maar gewoon minder spitsig en allert op omgeving.
Heeft meer focus op wat we doen, en bij rust is er ook echt rust van binnenuit.
Ben zelf weer bezig gegaan met het lijnen werk, en geniet dat ie dingen spontaan aanbied, en niets is vergeten van vorig jaar.
Ben sommige dingen zelf wel vergeten :o , dat ie dat ook kon....

Weidegang doet een paard erg goed, hij ziet er ook toppie uit hier. :)

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.


Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-18 19:11

Ja is volledig over nagedacht, wilde haar deze zomer inrijden omdat ze dan toch fijner in hun koppie zijn dan in de winter. Ik zei al tegen Petra (eigenaresse die ernaast loopt), het is een goede dag de mussen vallen van het dak dus Rox zal wel relaxed zijn xD. Ze staan ook inmiddels aantal uurtjes op de wei en daar knappen ze mentaal echt lekker van op (fysiek wat minder :+)

Ik laat haar inderdaad terug zetten omdat ze de begeleider voorbij loopt. Dat is een gulden regel die we nu aan het implementeren zijn, het kan heel spannend zijn. Je mag je best heel even druk maken maar daarna gewoon weer terug en netjes naast ons blijven. Daar haalt ze veel steun uit. Daarbij vond Petra het stiekem ook een beetje spannend :P Dus dan is het ideaal om te zeggen joh doe alsof ik er niet opzit, gewoon doen zoals je normaal met haar doet en dat is dus telkens corrigeren als ze ons voorbij loopt. Dan hebben ze allebei wat om op te concentreren :P

Leuk hè hoe je werk toch blijft hangen :D. Dus je had je paard ineens in piaffe aan de dubbele longe 'oh dat kon die ook nog :+ :P'

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:37

+:)+

Pluk de dag!

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 17:42

Dit topic gaat een onverwachts einde krijgen. Ik stop namelijk met Roxy omdat het paard waar ik vanaf veulens af aan al een zwak voor heb op mijn pad kwam. Ik ga mijn eerste eigen paardje kopen!! :D Dat betekend helaas geen tijd om Rox daarnaast te blijven verzorgen. Ik heb er echter super veel van geleerd en kan de eigenaresse nog wel begeleiden.

Afbeelding

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:35

Jammer, maar heel begrijpelijk. Wat voor paardje is het die je gaat kopen? Is dat ook een "projectje"?
Of kun je hier meteen lekker mee aan de slag?
Wel fijn dat je de eigenaresse van Roxy blijft begeleiden, anders lijkt alles een beetje voor niks geweest wanneer het geen voortgang zal hebben.
Wat zul je blij zijn overigens! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik mijn eerste paardje kocht :) Gefeliciteerd!

Pluk de dag!

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:36

Foto opent nu pas, prachtig dier!

Pluk de dag!

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:06

Heel mooi beestje!

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:13

Ik wou bijna schrijven; ‘wat jammer!’ -O-

Maar heel gaaf dat je je eigen droompaard aanschaft, echt super! Wel fijn dat je Roxy nog gaat begeleiden met de eigenaar (of andersom). Vond het wel heel leerzaam/bevestigend of inzicht gevend dus hoop dat je toch blijft schrijven. ;)

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-18 19:40

Hihi dat snap ik, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel toe ben aan een ongecompliceerd paard. Altijd gezegd: de projectjes van een ander zijn leuk maar als ik zelf een paard koop dan ga ik er lekker lol mee maken.

Qua karakter dus totaal anders dan Rox, dit is een tinker dus die zijn over het algemeen al wat minder sensibel. Lekker nuchter dier van bijna 4 jaar oud (wordt in juli 4). Is een paar keer mee gestapt maar verder niet door gereden dus dat ga ik allemaal zelf doen :). Eerst maar weer wat handwerk zodat ze van voren weet dat ze van achteren ook leeft :P

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 05:37

Klinkt goed! En wel fijn hoor, een ongecompliceerd paard!

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 05:56

Ach wat fijn !!
Van harte gefeliciteerd :D
Heb jullie met plezier gevolgd altijd .
Veel succes en plezier met je eigen paardje

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:17

Kasmir schreef:
Hihi dat snap ik, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik wel toe ben aan een ongecompliceerd paard. Altijd gezegd: de projectjes van een ander zijn leuk maar als ik zelf een paard koop dan ga ik er lekker lol mee maken.

Qua karakter dus totaal anders dan Rox, dit is een tinker dus die zijn over het algemeen al wat minder sensibel. Lekker nuchter dier van bijna 4 jaar oud (wordt in juli 4). Is een paar keer mee gestapt maar verder niet door gereden dus dat ga ik allemaal zelf doen :). Eerst maar weer wat handwerk zodat ze van voren weet dat ze van achteren ook leeft :P


He , he, kun je toch niet maken joh om zomaar te stoppen met loggen over Roxy :( wat nu ???

Nee hoor, eerlijk blijven naar jezelf toe en je hebt groot gelijk om lekker lol te gaan maken met een eigen paardje +:)+
Mooie aftekening heeft ze, en het is weer een fijne uitdaging in het beleren en doorrijden.


Ik hoop ook dat het met Roxy goed komt bij haar baasje en dat ze een bitje relaxed door haar verdere leven mag gaan dankzij jou trainingen en inzet.
Bedankt voor je verslagen hier op bokt, het was heel leerzaam om er een stukje van te mogen zien.
Video zooi online zetten en de verhaallijn maken heeft je veel extra tijd gekost , maar dat is zeker gewaardeerd door vele.

En stiekum hoop ik nog wat te horen hoe het verder gaat met Roxy :)*

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:42

Kasmir schreef:
Eerst maar weer wat handwerk zodat ze van voren weet dat ze van achteren ook leeft :P


Dit vind ik een geweldig mooie uitspraak! Veel plezier met je eerste eigen paard dat je al zolang kent!

Verder ga ik helemaal mee met Peetstap.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Muga

Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:36

Gefeliciteerd met je knappe aanwinst! Ik ben benieuwd naar de ontwikkeling van je knapperd, komt daar een topic van?

So much <3

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-18 09:48

Ik zal jullie up to date houden over Roxy, ze is enorm vooruit gegaan maar zit ook nog enorm veel werk in :).

Dankjulliewel allemaal :D. Als jullie het leuk vind kan ik van mijn tinker (zo leuk om te kunnen zeggen, mijn, mijn, mijn :+ ) een volg topicje maken. Wel een heel ander kaliber paard dan dit natuurlijk, wellicht wat minder spectaculair >.<

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Muga

Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:54

Vind ik zeker leuk!! Ook minder heftige ontwikkelingen zijn leuk om te volgen. Ik geniet graag mee!

So much <3

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 20:32

Ik zou bijna vergeten hoe ongecompliceerd het kan <3. Eerste keer erop (hiervoor alleen beetje rond gestapt). Roxy staat aan het hek te kijken hoe het moet :P


Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

BusyMissy

Berichten: 975
Geregistreerd: 15-05-04

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:55

Heerlijk! Onbezorgd genieten zo!

Pluk de dag!

Marocje
Berichten: 5590
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:22

Wat fijn zeg!

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-18 23:35

Zit eens terug te lezen en wat een fijn topic was dit hè, bedankt nog dames voor alle vriendelijke en goed onderbouwde reflecties op mijn filmpjes +:)+ . Ik zeg bokt op z'n best :D.

Roxy wordt nog steeds mee gewerkt, eigenaresse doet veel aan schriktraining onder begeleiding van Suzanne Taal (paardengedrags trainer). Liep laatst met de Nederlandse vlag door de bak terwijl Rox daar nieuwsgierig achteraan liep :D.

Ik ben bezig met mijn tinkertje rustig inrijden, wát een fijn dier is dat. Als ze het snapt en het lukt haar dan doet ze het voor me. Ik merk dat alle kennis die ik met de lastigere paarden heb vergaard mij enorm helpt me het begrijpen van het gedrag van mijn huidige merrie.

Hier 2 filmpjes van 2 weken geleden, ze gaat echt per week vooruit.
Mini stukje handwerk, ze heeft inmiddels door dat ze ook een achterhand heeft :P


3e keer dubbele longe. Ze begint de bovenlijn stukjes los te laten waar ik erg blij mee ben, daar had ze enorm veel spanning op wat haar stijf maakte en zorgde dat ze erg stuwde van achteren ipv lekker draven.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 06:03

Ik vind het echt een heel knap dier <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:54

Ha , leuk weer es een stukkie beeld bij je tinky.
Je hebt haar al fijn op stem staan, en zie haar es lekker swingen met haar koppie in het lang en laag en loslaten, super.
Mooie basis ben je aan het opbouwen. +:)+

He , hoop dat je dames compliment ook bitje voor mij ie bedoeld ? :D

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 21:51

Thanks :D ben super blij met haar, ze doet het zo goed <3.

Peetstap: Zéker jij, je hebt een hoop tijd en energie gestopt in de feedback en ik heb geprobeerd er zoveel mogelijk mee te doen :D. Ik hoop inderdaad een mooie basis voor haar te leggen, ze was nog vrij 'zwaar en stug in haar lijf' maar dat begint er echt wel vanaf te gaan. Ze is licht op de hulpen, en laat al echt leuke stukjes zien. Is allemaal nog wel klein want ze houdt het nog niet vol maar ze probeert het wel uit zichzelf als de basisvoorwaarden (balans en tempo) er zijn.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 18:05

Eerst keer op buitenrit <3


En vandaag weer een ritje gemaakt.
Afbeelding

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Reactieve Roxy inrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:35

Heerlijk <3

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, laura22, Macs en 33 bezoekers