Zelf sgw hindernissen maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:31

Allereerst: ik had werkelijk geen idee waar ik dit moest plaatsen...
Hoe dan ook, dit was het resultaat van een middagje creatief zijn samen met mijn vriend :)
1) een sprong met tonnen, deze tonnen mochten we gratis halen op een boerderij :)
We hebben een houten kader gemaakt en daarin de tonnen vast gevezen, deze is ongeveer 70cm hoog gok ik :)
En de vlaggetjes ontbreken nog!
Afbeelding

2) hindernis met banden, ook hierbij is een houten kader gemaakt en hebben we daarin banden vastgevezen :)
Ook de banden mochten we gratis ophalen! Ook hier ontbreken de vlaggetjes nog. Deze zal ongeveer 70cm zijn
Afbeelding
3) een boot, dit was wat complexer te maken! Het hout en de verf lagen allemal nog bij mn oma dus ook deze hindernis was gewoon gratis te maken! Hij is 80 cm hoog :)
Afbeelding
Maar hierbij: wat hebben jullie zoal van hindernissen gemaakt? Voorwaarden zijn wel dat ze verplaatstbaar moeten zijn en relatief simpel/ goedkoop te maken moeten zijn!
Brand los! :D

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:44

Wat super vet! Niet dat ik durf te springen maar lees graag mee! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:48

Heel leuk! De boot ook :)
Ben zelf ook aan het bedenken en bezig met maken met crosshindernissen.

Ik zat ook te denken aan een hindernis met banden. Maar mijn man wil dat niet, omdat je voor banden afvoerkosten moet betalen als je ze weg wilt doen.

De hindernis met tonnen die je hebt gemaakt is ook leuk.

Op het moment heb ik even geen hindernissen staan, want de weide waarin ik het had staan gaat op de schop.
En als we zeker weten welke weide we gaan aanhouden (we hebben nog geen eigen grond) dan maken we daar sowieso een op sprong, waterbak etc. Maar dat kan nu nog niet, omdat het nog niet zeker is welk stuk grond we kunnen bemachtigen.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:49

Wow supergaaf!

Ik heb alleen een vraagje, de pony waar ik op spring tikt er nog best vaak een balkje af, wat nou als dat gebeurt met vaste hindernissen? Of gebeurt dat dan minder snel *D

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 17:01

sannexponys schreef:
Wow supergaaf!

Ik heb alleen een vraagje, de pony waar ik op spring tikt er nog best vaak een balkje af, wat nou als dat gebeurt met vaste hindernissen? Of gebeurt dat dan minder snel *D

Tja als het paard een cross hindernis tikt dan valt die natuurlijk niet! Dat is dan ook de bedoeling van een cross hindernis. :)
Het paard van mijn vriend tikt ook wel regelmatig eens een balkje af maar bij crosshindernissen springt hij er ruim genoeg over! :))
Een paard weet best snel dat hij op een cross hindernis zijn voeten goed moet opheffen :)

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:08

jadeken schreef:
Tja als het paard een cross hindernis tikt dan valt die natuurlijk niet! Dat is dan ook de bedoeling van een cross hindernis. :)
Het paard van mijn vriend tikt ook wel regelmatig eens een balkje af maar bij crosshindernissen springt hij er ruim genoeg over! :))
Een paard weet best snel dat hij op een cross hindernis zijn voeten goed moet opheffen :)


Dat is wel een heel romantisch beeld. Zelfs Olympisch geklasseerde paarden breken nog hun nek over vaste hindernissen.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 18:11

NinaCharlie schreef:
jadeken schreef:
Tja als het paard een cross hindernis tikt dan valt die natuurlijk niet! Dat is dan ook de bedoeling van een cross hindernis. :)
Het paard van mijn vriend tikt ook wel regelmatig eens een balkje af maar bij crosshindernissen springt hij er ruim genoeg over! :))
Een paard weet best snel dat hij op een cross hindernis zijn voeten goed moet opheffen :)


Dat is wel een heel romantisch beeld. Zelfs Olympisch geklasseerde paarden breken nog hun nek over vaste hindernissen.

Ik cross en spring zelf al een aantal jaar en ben zelf met pony over de kop gegaan over, jawel, een gewone balken hindernis.
Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje :)

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:21

Je kunt ook heel eenvoudig een hindernis maken van dunne takjes die je bij elkaar bind. Als je daar dan ook zo'n houten kader omheen maakt heb je weer een hindernis!
Als ze die takjes aantikken maakt niet uit want die geven gewoon mee.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 20:37

Bedankt voor de tip! :)

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:43

Ooo waauww echt heel gaaf!
Goeie ideeën

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:51

Yes ook wij hebben een eigen speeltuintje. Voorwaarde voor ons was ook dat het makkelijk te vertillen moest zijn.
1. Smalletje, deze is 60-70cm
Afbeelding

2. Triple, deze kan tot 1.10cm (we zijn nog opzoek naar iets dikkere balkjes)
Afbeelding

3. Bezembak, hier was hijn nog in de maak, inmiddels stat hij helemaal vol met bezempjes. deze is 1.10 cm
Afbeelding

4. Fruitkistjes. Er zullen vast mensen commentaar hebben op de losse onderdelen. Voor ons werkt het erg fijn dat we hiermee allerlei hoogtes en breedtes kunnen bouwen.
Afbeelding

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:09

Precies zo eentje als Floran op foto 3 laat zien bedoelde ik!
Alleen dan wel ook nog de onderkant dichtgemaakt zodat je de onderkant van de bezems / takjes niet ziet.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 20:38

Mooie hindernissen ook hier boven! :)

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:29

Lang geleden! Had het even druk mer school :P
Maar goed, weer een nieuwe :) In maart begint het cross seizoen voor ons opnieuw dus alvast een goede voorbereiding!
Het is een brug haha, ongeveer 90cm dus al een beste hindernis, ze is een beetje te groot uitgevallen :P
Afbeelding

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:32

Wauw :wow: gaaf

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:39

Die zijn mooi allemaal!

Lekker simpel maar hooibalen naast elkaar?
Misschien kun je nog iets maken om over een zeil te lopen, dat is dan niet iets wat je echt bij wedstrijden hebt, maar dat is dan ter vervanging van de sprongen die je niet kunt maken :D

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 12:53

Hooibalen zijn wel een goed idee maar dat gaat natuurlijk niet eeuwig mee :( de hindernissen moeten wel kunnen buiten blijven. Alle houten hisbernissen zijn dan ook behandeld met beits geloof ik :)
Een zeil hebben we hier wel nog liggen! Daar kijken ze ondertussen al niet meer van op haha :P

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:54

Gave brug. Hoe ga je die springen? Ben benieuwd naar testfotos :+

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 00:42

Saaams schreef:
Gave brug. Hoe ga je die springen? Ben benieuwd naar testfotos :+

Euhm eroverheen haha :P
Er staan foto's van op pinterest, daar haal ik mijn inspiratie :)

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:51

Een trap is ook leuk om te maken!

Plank plat (evenredig aan de grond), plank in een hoek 90 graden daar tegenaan, weer een plank plat, weer een plank in 90 graden ertegenaan. De platte planken zijn dan je optredes zeg maar. Maar die zal ook aan beide kanten een kader nodig hebben
Dit effect ga je dan krijgen
Afbeelding

Maar deze versie kan ook

Afbeelding

Of een bankje

Afbeelding

(En ook ik haal de inspi bij pinterest of zelfs bokt en sgw wedstrijden vandaan ;)

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:06

Wauw wat leuk! Mijn dochter heeft op ponykamp vorig jaar ook zelf een cross hindernis gemaakt. Lijkt me ook wel leuk voor bij ons op stal. Mooie inspiratie hier :j

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Zelf sgw hindernissen maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:21

Als je bij die brug de leuning verstelbaar maakt kun je wat met de hoogte spelen ;)

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:40

En als je een soort huisje maakt (van zeil :P ) of relingen waar je met ze doorheen moet lopen?

En natuurlijk een picknicktafel die zie je zo vaak :D

En die Floran op de foto heeft met die takjes zo omhoog

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 21:46

LuffB schreef:
Een trap is ook leuk om te maken!

Plank plat (evenredig aan de grond), plank in een hoek 90 graden daar tegenaan, weer een plank plat, weer een plank in 90 graden ertegenaan. De platte planken zijn dan je optredes zeg maar. Maar die zal ook aan beide kanten een kader nodig hebben
Dit effect ga je dan krijgen
[ [url=m/0cSxw3.png]Afbeelding[/url] ]

Maar deze versie kan ook

[ [url=m/5kWuvY.png]Afbeelding[/url] ]

Of een bankje

[ [url=m/KWnN27.png]Afbeelding[/url] ]

(En ook ik haal de inspi bij pinterest of zelfs bokt en sgw wedstrijden vandaan ;)

Oh tof! Ik heb geen idee wat mijn volgend project zal worden :P

palousa_boy schreef:
Als je bij die brug de leuning verstelbaar maakt kun je wat met de hoogte spelen ;)

Dat was het idee inderdaad, de leuning kan er ook af :)

Koekie73 schreef:
Wauw wat leuk! Mijn dochter heeft op ponykamp vorig jaar ook zelf een cross hindernis gemaakt. Lijkt me ook wel leuk voor bij ons op stal. Mooie inspiratie hier :j

Het is verslavend! :))

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 21:48

LuffB schreef:
Een trap is ook leuk om te maken!

Plank plat (evenredig aan de grond), plank in een hoek 90 graden daar tegenaan, weer een plank plat, weer een plank in 90 graden ertegenaan. De platte planken zijn dan je optredes zeg maar. Maar die zal ook aan beide kanten een kader nodig hebben
Dit effect ga je dan krijgen
[ [url=m/0cSxw3.png]Afbeelding[/url] ]

Maar deze versie kan ook

[ [url=m/5kWuvY.png]Afbeelding[/url] ]

Of een bankje

[ [url=m/KWnN27.png]Afbeelding[/url] ]

(En ook ik haal de inspi bij pinterest of zelfs bokt en sgw wedstrijden vandaan ;)

Oh tof! Ik heb geen idee wat mijn volgend project zal worden :P

palousa_boy schreef:
Als je bij die brug de leuning verstelbaar maakt kun je wat met de hoogte spelen ;)

Dat was het idee inderdaad, de leuning kan er ook af :)

Koekie73 schreef:
Wauw wat leuk! Mijn dochter heeft op ponykamp vorig jaar ook zelf een cross hindernis gemaakt. Lijkt me ook wel leuk voor bij ons op stal. Mooie inspiratie hier :j

Het is verslavend! :))

Sophie_Wind schreef:
En als je een soort huisje maakt (van zeil :P ) of relingen waar je met ze doorheen moet lopen?

En natuurlijk een picknicktafel die zie je zo vaak :D

En die Floran op de foto heeft met die takjes zo omhoog

Bedankt voor je idee! Een picknicktafel is denk ik niet zo gemakkelijk te maken :P