Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:57

O wat een mooie foto! Hier ging de kleine meid (al is ze inmiddels niet zo klein meer met 8,5) al mee in de kinderwagen. Ze leren zo jong al wat wel en niet kan.

Met ons vorige paard kon ze alles, die was zo lief met haar:

Afbeelding

Paarden voelen dat vaak ook haarfijn aan en zijn extra voorzichtig met kinderen. Chaplin wel iig. Hocus is nog best schrikachtig af en toe (ons nieuwe paard) die kan ze wel aan een touwtje meenemen dat gaat heel braaf. Maar erop dat durven we nog niet.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:30

Lastig hoor Koekie. Is eerder les en dan aan huis geen optie? Of iemand erbij die kan helpen bij dit soort problemen zoals een paarden gedragstherapeut? Verkopen kan altijd nog maar dan weet je iig dat je er alles aan hebt gedaan. Is ze wel braaf aan de longe? Of eens een handige ruiter erop? Zomaar wat tips.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 06:20

Dat laatste klopt zeker. Cato heeft ons ook wel geregeld hoofdbrekens bezorgd. Maar een handige ruiter erop en zelf veel met de pony werken helpt echt. Bij ons wel iig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:49

Wat een leuke pony Ruby! Welkom :D

Cato is al een paar dagen koortsvrij. Maar ze blijft atactisch. Ik hoop echt dat dit nog wegtrekt of iig sterk verbetert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:01

Hier de wedstrijd afgezegd. Dochter zit sinds kort op scouting en heeftcdah weekendkamp. Plus de pony is dan nog niet goed. Dit kan lang duren volgens de da.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:43

Het kan zeker goed komen. Maar heeft tijd nodig kan zeker tot de lente duren. We moeten starten met vitamine B12. En veel gaan wandelen. Nu eerst weer de wei op met haar vriendje na het weekend.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:49

Wat leuk! Heb je ook een foto van haar?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:35

Whitney ziet er schattig uit :j

Fijn dat jullie weten wat er aan de hand was met de pony. Of verkopen wel of niet handig is kun je alleen zelf inschatten. Hopelijk lukt het een fijn nieuw baasje te vinden, en zelf wat leuks terug te vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:11

Wij hebben ook een Shet zadel voor Cato. Dat past goed en was niet duur. Doordat ze rond is en geen schoft heeft plus een korte rug is een standaard zadel wat past lastig te vinden. Wij hebben er 1 van leer met kussens die met klittenband vastzitten. Ook zit er een boom in in tegenstelling tot de meeste Shet zadels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:09

Ons Shetten zadel heeft ook een handvat hoor. Wij hebben er 1 gekocht bij het Peerdewinkeltje in Veenendaal.

Als er hier een maat groter komt wil ik ook dat ik op de pony kan. Dan komt er meteen een grote D of kleine E. Cato is echt heel klein. Daar pas ik nooit op. En ik denk dat onze dochter er ook snel uit is gegroeid helemaal nu ze een tijdje niet kunnen rijden samen. Dus ben toch ook al eens voorzichtig na aan het denken wat er dan voor terug moet komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:04

Echt lief aanbod van degene waar we op stal staan, dochter mag daar ook wel eens op de D pony komen rijden. De bijrijdster is er mee gestopt. Was geen direct aanbod, maar nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken en een appje gestuurd. Zou ideaal zijn om samen te doen. Ik durf nog niet op Hocus als ik straks weer kan rijden. Maar die D pony is breed gebouwd en super braaf. En als ze wel weer op Cato kan straks kunnen we samen in de bak. Ik zie het al helemaal zitten. Ik hoop dat zij het ook een goed idee vindt. We zijn er toch al iedere dag. Kunnen we er best een pony bij doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:07

Is stalling zo duur bij jullie, of heb je de andere kosten er ook bij gerekend? Dan nog 600 euro. Dat zijn wij niet kwijt aan stalling voor 2 per maand. En dan staat Hocus niet eens op een goedkope stal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:33

Ja daar kom je wel snel aan dan. Maar wat is die stalling duur zeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:22

Wat een knapperd is het.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:22

Ja ze durft er wel weer op? Stoer hoor! Wat was er gebeurd schrok de pony?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:39

Ach gos :(:) wel lief van de pony dat hij meedacht alleen niet zo handig. Als hij idd niet geschrokken is snap ik het wel. Dan is de stap terug erop niet groot. Fijn dat ze weer lekker aan de slag kan.

Hier kan nog lang niks gedaan worden met de pony, behalve wandelen. Onze dochter gaat zaterdag weer naar haar juf om op de D pony van de instructrice te rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:06

Hier ook hoor in die leeftijd heeft wel tot in groep 2 geduurd. Nu ze groter is gaat dit veel beter :j vroeger kon ze echt al hoge koorts krijgen als ze moe was of zenuwachtig voor een feest op school. Eerste keer Sinterklaas of carnaval op school heeft ze niet van kunnen genieten heb haar beide keren eerder op moeten halen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:52

Ik kwam zelf niet eens op school dan vroeger ik moest ziek thuis blijven vanwege de koorts.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 06:52

Pony lijkt wel iets beter te lopen. Maar ze is nog steeds incontinent van urine en heeft geen gevoel in haar kringspier/laatste stukje van de darm. Staart kan ze ook niet optillen. Dus we moeten haar geregeld wassen. Ze is wel heel vrolijk, en eet weer goed. Koorts is ook al 2 weken weg.

Cemlys die laatste foto is zo schattig.

Cerastes: ook al zo'n knappe dochter fijn dat ze er zo wijs mee is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:38

Welkom!

Wij hadden gister en vandaag het idee dat Cato beter liep. Ben voorzichtig positief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:52

Ik zou idd iemand mee laten kijken die er verstand van heeft. Hebben wij bij Cato ook gedaan. Vanaf een foto vind ik het altijd lastig te beoordelen. En ik heb op mentuig ook te weinig kijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 11:28

Vanmorgen heel onverwacht onze lieve Cato in moeten laten slapen ;( . Ze stond ineens op 3 benen en kon amper lopen. DA denkt nu ipv rhino dat ze een hernia heeft gehad en die zenuwbeknelling is plots veel erger geworden. Zo verdrietig en oneerlijk dit. We zijn er kapot van.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 12:17

We zijn er echt kapot van. Het is gewoon teveel eerst mijn grootste vriend en nu Cato. Voor onze dochter zo'n grote klap dit. Bedankt voor jullie medeleven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-18 13:26

Ik wil in de tuin een monumentje maken (dochter wilde Cato wel in de tuin begraven de schat) dus dat leek mij een mooie tussen oplossing. En ze mag een foto uitkiezen voor boven haar bed. Ze wilde niet meer kijken ze heeft haar vanmorgen voor de dierenarts kwam nog flink geknuffeld. Ze wilde er ook niet bij blijven. Cato wordt maandag opgehaald. Scheelt dat degene waar het terrein van is zelf dikbilkoeien heeft dus hij kan altijd direct de rendac contacten. Hoeven wij niet zelf te doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 14:31

ValkWhitney schreef:
Sterkte. Denk aan alle mooie tijden met haar. Ze heeft nu geen pijn meer en ik weet zeker dat ze het beste leven bij je heeft gehad. Dat weet Cato ook.


Krijg er tranen van in mijn ogen dank je wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cindyy_1993, GrapeshotBot, Sting en 27 bezoekers