Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:13

Haha wat een draakjes he die pony's :') Cato wordt ook snel te dik. Ze is wel mooi afgevallen sinds we haar hebben.

Dochter heeft er zonder zadel op gezeten. Aan de longe. Alleen in draf schoot Cato weg en viel ze heel hard. Ze is er nadat ik Cato even gelongeerd had weer dapper opgestapt. Daarna lekker onder de slang afgespoten dat vindt Cato nog wel spannend. Volgende keer wil ze er weer gewoon met zadel op. Ik was wel blij met hoe Cato liep aan de longe in de grote bak. Scheelt met meelopen de komende tijd. Kunnen ze de eerstkomende tijd aan de longe samen.


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 20:12

Cato krijgt alleen hooi naast het gras.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 06:00

Waar Cato staat blijven ze er achter. Ook de shet hengst van 80 cm (die staat apart) er zitten 3 draden op verschillende hoogtes en er staat een flinke klap op als ik zie hoe ze er bij uit de buurt blijven.

Ons paard mijdt draden ook als er geen stroom op staat. Diep respect voor witte draden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:56

Vandaag weer Cato aan de longe gehad met rijden. In stap en draf gaat dat heel goed. Galop niet. Kan nu zelf wel duidelijk zien waar het probleem zit, ze mist balans. Gaat eerst heel hard draven (als ze merkt dat stoppen en omdraaien niet werkt), gooit er een flinke bok uit en springt aan in galop. Vaak overkruist. Het is dus echt een balans probleem. Dus nu afgesproken met dochter dat we de galop met haar erop even laten, en dat ik iedere keer even aan de longe werk met Cato. En eens kijken of we er een handige ruiter op kunnen zetten die haar wat meer aan elkaar kan rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:11

Ik weet het ja, probleem is alleen dat mijn dochter die laatste 2 rijtechnisch nog niet beheerst.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:58

Ik heb juist een dochter die het wel makkelijk vindt als ik het doe. Al wordt het wel beter. Sommige dingen kan ze ook niet zelf omdat Cato zeker met aansingelen nog niet zo goed stil blijft staan. Gisteren eindelijk weer kunnen gaan na 2 dagen niet geweest te zijn, we hebben op stal geholpen als vrijwilligers bij de internationale eventingwedstrijd. Superleuk, maar geen tijd voor Cato gehad. Toen mijn dochter gisteren de wei in liep kwam Cato er al aan lopen zo lief <3 . Rijden ging ook heel goed gisteren. Eerst aan de longe stappen en draven, daarna los en ik er vlak achter met de longeerzweep mocht dat nodig zijn. Dan loopt ze goed, omdat ze aan de longeerlijn al actief gedraafd heeft en dus mooi voorwaarts is.

ilora: stoer hoor!

curly2day: brr was het niet koud zaterdag? Wel mooie plaatjes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:05

Hier ook druk pony erbij kost toch wel veel tijd. Het is even wat minder gegaan maar we hebben de stijgende lijn weer te pakken. Oa via bokt een fijne juf gevonden voor 1 op 1 les. En een meisje op stal die mee wil helpen door er af en toe op te gaan. Ze is 13 maar niet groot en kan heel netjes rijden. Daar heeft onze dochter ook profijt van. Zaterdag komt de menwagen eens kijken hoe ze dat oppakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:07

Dat is leuk om samen te doen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:57

Mooi zadel Idd!

Wij hebben nu voor Cato een shetlandzadel dat lag het best. En geeft toch mooi steun ook met rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:58

Zulke teugels zouden ook wat voor ons zijn nu laat ze ze snel te lang worden. Met een kleurtje geeft wel steun dan weet je beter waar je je handen moet hebben.

Wij hebben ook een body protector gekocht. Ze is al 2 keer best hard van Cato gevallen ( 1 keer doordat Cato schrok andere keer doordat ik een bijzet wilde proberen dat was dus geen succes :+ ) nu voelt ze zich een stuk veiliger. Vandaag schrok Cato ook ergens van en ze loste het zelf heel goed op. Dik compliment gegeven. Ze straalde helemaal. Alleen galopperen durf ze nu niet op dit moment maar dat komt vanzelf weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:57

Idd Cemlys dat merk ik nu al. Eerst wilde ze alleen maar aan de longe. Nu rijdt ze weer los stap en draf. Het is ook niet makkelijk Cato is nog jong en mist balans, gaat dan hard draven en geeft soms een bokje met aangalopperen. Ook de bochten in galop zijn nog een dingetje. Dus het is ook niet erg om dit eerst meer te bevestigen aan de (dubbele) longe zonder iemand erop, of met het oudere meisje die er volgende week weer op gaat. Ik zie wel duidelijk verbetering ook bij Cato :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:36

Chasey je had het al eens verteld maar idd kippenvel wat een angst moet je gevoeld hebben toen.

Wij hebben korfjes aan de beugels. Ik ga ook kleurenteugels bestellen :j

Ons eigen paard zit nog steeds in de lappenmand. Leek weer helemaal goed maar vorige week toch weer kreupel. Vandaag naar de kliniek en daar was op de foto nu wel een plekje te zien bij de kroonrand in het hoefgewricht. Nu moet hij volgende week onder narcose voor een MRI.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:23

Wat leuk gefeliciteerd!

Wij rommelen lekker aan met Cato. Vandaag eindelijk de menwagen binnen gekregen binnenkort maar eens proberen.

Ons eigen paard gaat het niet goed mee heeft in Utrecht op de kliniek gestaan omdat hij weer kreupel was. MRI gehad en het is niet te behandelen enige 2 opties waren inslapen of 24/7 het land op. Dat laatste willen we nog wel proberen hij staat vanaf vandaag dus in de wei. Wel erg verdrietig maar daardoor wel extra blij met Cato. Zijn we toch nog lekker bezig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:51

Wat een leuke plaatjes weer!

Met ons paard gaat het niet goed. Hij heeft veel pijn en is niet happy. Er is geen kans op herstel. We hebben dan ook de moeilijke beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen. Dat gaat woensdag gebeuren. We zijn al voorzichtig gaan kijken naar een ander paard en zoals wel vaker bij ons ging dat ineens heel snel. Gisteren de koop definitief gemaakt:

Afbeelding

Nu hebben we dus 2 schimmels. Hij heet Hocus en is 6 jaar. Het maakt het niet makkelijker maar voor ons werkt het goed om gelijk met iets nieuws verder te kunnen.

Met de pony gaat alles heel goed onze dochter durft weer los en in galop. Wel moet ik in de bak meelopen dan loopt Cato braaf achter mij aan. Anders gaat ze toch vaak stil staan. Ik heb liever dat ze doorloopt en dat rijden voor beide leuk is zo gaat dat prima. Ik ren wat af zo :') vrijdag zelfs over hindernissen geweest met zijn 3-tjes :)) we hebben nog geen kleuren teugels het op maat houden gaat nu veel beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:54

Calice wat heeft hij Poow mooi aan het lopen! En springen stoer hoor!

Chasey voltige vind ook al zo stoer ik zou echt niet op een paard durven gaan staan en je dochter doet het maar mooi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:31

Wow wat knap!

Iemand nog tips voor een eigenwijze pony die naar de zweep bokt? Tikje op de schouder doet onze dochter al maar daar reageert de pony niet op. Tikje achter de kuit geeft wel reactie maar dus niet een gewenste reactie :+ ze doet het ook aan de longe en ook als 1 van ons haar een tikje geeft.
.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:58

Leuk hoor. Wij zouden gisteravond een shoot hebben maar de fotografe kwam niet opdagen. Leuk als je net 2 schimmels schoon hebt staan maken :+ geen contact mee te krijgen tot ik via Messenger een bericht stuurde.Toen kon ze ineens wel snel reageren en kwam ze met het verhaal dat ze het vergeten was omdat er een ongeval was geweest in haar familie. Geloof er niks van. Ga nu maar iemand anders benaderen. Wil mijn 2 knappe schimmels wel mooi samen op de foto.

Chasey heerlijk met dat warme weer!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:55

Wat een prachtige plaatjes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:11

Ik heb vandaag weer aan de lange lijnen gewerkt met Cato. Heel leuk om te doen en mooie manier om haar zo aan het werk te zetten. Dan bokt ze dus niet naar de zweep.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 11:42

Hier wil ze iedere dag wel rijden in de vakantie. Veel leuke dingen gedaan lekker naar buiten aan een touwtje ik hard rennen en Cato hop hop in galop :') . Pony heeft ook bootcamp gehad groter meisje erop die goed kan rijden. En vandaag in de bak geprobeerd weer eens met de longeerzweep erbij ipv ik er voor lopen. Voordeel is ik kan zien wat er gebeurt. En ik zorg dat Cato minder gericht wordt op achter mij aan hobbelen. Dat ze dat braaf doet weten we nu wel. Ging heel goed dochter heeft haar ook stukken zelf in draf gekregen en ook helemaal zelf gegaloppeerd vanmorgen. Zelfs nog even wat gesprongen (20 cm). Top dus. Donderdag heeft ze weer les.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:35

eefjuh mag ik vragen hoe groot Flip is? Cato is maar 1.10 en gaat ook voor de wagen binnenkort. We kunnen wel met 3 personen op de wagen, 2 volwassen en 1 kind maar ik vraag me af of dit niet te zwaar is voor haar. Ik geloof dat Flip wel iets groter is? Mooie plaatjes hoor. Lekker om er zo met elkaar van te kunnen genieten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:24

Denk dat 2 volwassenen en 1 kind wel te zwaar zijn voor een A pony 1.35 is wel flink wat groter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:10

Denk wel dat we haar dan wat extra's moeten gaan voeren tegen die tijd. Ze staat nu op een sober dieet omdat ze snel dik wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:37

Leuke updates!

Hier ligt het even stil. Ik ben 2 weken terug hard van Hocus af gevallen en zit nog steeds met een dikke knie. Kan niet auto rijden of fietsen. Naar de paarden is dus een enorme uitdaging. Mijn man doet ze nu beiden. Maar onze dochter rijdt liever als ik haar help. Dus ze heeft pas 1 keer gereden de afgelopen 2 weken. Pony heeft wel wat meegemaakt ze moest even op een crashdieet en werd in een paddock gezet. Heeft ze gewoon het hele hek gesloopt om terug de wei in te kunnen komen := en dat was echt een stevig houten hek. Met schrikdraad. Pony zelf had niks gek genoeg. Daarna 2 dagen graasmasker op. Die kan ze af krijgen wat me niks verbaast natuurlijk. Maar er is wat gewicht af en de diarree is ook over.

Hocus is nu weer braaf trouwens. Hij heeft samen met mijn man een oefencross gereden en dat ging super. En mijn man longeert Cato iedere dag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 09:05

<3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, K_nolan, MairiMacBran, Neon, paardje2013, SunnyHorse en 35 bezoekers