Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:11

O wat leuk! :))


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:58

Peerdewinkeltje in Veenendaal heeft ze :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 21:29

Hier de bp van onze dochter. Volgens mij van Horka?

Afbeelding

Ik heb zelf Aerowear die vindt ik heel fijn. En dus te passen bij het Peerdewinkeltje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:45

Horka is ook fijn hoor :j allemaal losse blokjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:25

maaike5581 schreef:
Mijn dochtertje (6) wil bij de politie.
En dan het liefst bij de bereden politie.
Bij de politie zegt ze al sinds haar 3e dus ben benieuwd...


Hier nog eentje die dat zegt. Nu 9 :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:35

Sorry ik heb geen spullen meer liggen. Net oude rijbroeken en niet passende schoenen de deur uit gedaan.

Dochter had gisteren studiedag. Dus maar even vitamine paard op laten snuiven.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:43

O heerlijk zo'n buitenritje!

Hier alles ok. Dochter heeft gister voor het eerst F3 gestart, heel goed gedaan. En vanmorgen met de Haflinger van een vriendin Bixie B1. Alles op de manege waar ze ook rijdt, 24 uurs wedstrijd voor Kika. Daar moeten we nog even voor op de prijs uitrijking wachten maar ging netjes voor de 2e keer erop. En beide proeven met galop voor het eerst dat is best een grote stap mentaal.

Hier allebei op een Haflinger:

Afbeelding

Dat was vorige week toen zat ze er voor het eerst op om even te oefenen. Ik zit op een andere haf van een vriendin, daar start ze zelf ZZ licht mee. Ik mocht een rondje uitstappen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:04

Nou nergens zenuwachtig voor geweest want ze wordt zomaar even 1e in de Bixie **\O/** . Jury geloofde niet dat ze er pas voor de 2e keer op zat :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:43

Wat leuk! Heb je het Bixie boekje al? Als je dat leest wordt er al veel duidelijk. Je mag er sowieso naast lopen de hele tijd, moet ook als ze nog zo jong zijn.

Onze dochter rijdt 2 keer per week, een keer op haar bijrijdpaard, van 30 jaar oud. Die geef je hem niet als je hem ziet lopen. En de andere keer op de manege. Je merkt echt dat ze zo veel vooruit is gegaan. Ze vindt nu alle lastige pony's leuk, omdat ze doorheeft hoe ze die aan het lopen krijgt. Echt stoer.

Dit is haar nieuwe lievelingspony op de manege, echt een draakje. Maar zij krijgt haar echt mooi aan het lopen.

Afbeelding

En dit is haar bijrijdpaard, daar rijdt ze meestal met bareback pad op:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:31

Aggos wat sneu voor je dochter maaike5581.

Iedereen lekker bezig zo te zien verder.

Onze dochter rijdt alleen nog 1 keer per week op haar bijrijdpaard. Manege is dicht helaas. Ben heel blij dat ze nog wel 1 keer per week kan rijden nu. Is zo'n beetje de enige afleiding die er nog is in deze rare tijd.

Hij is al 30 maar dat geef je hem echt niet:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:24

Wat een lieve foto's.

Onze dochter heeft wel 3 keer gereden deze week. Was goed voor haar. Maandag vrij gereden op de manege. Dinsdag mocht ze iemand helpen met een pony die her opgevoed moet worden. Dat ging zo goed dat ze vaker mag helpen:

Afbeelding

Echt mooi om te zien hoeveel ze gegroeid is in een jaar tijd, ze durft zoveel meer.

Vrijdag op haar eigen bijrijdpaard en gisteren mee met mij naar ons paard, omdat ze hem zo mist en omdat ze even een break van haar schoolwerk nodig had:

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:48

Heerlijk allemaal.

Vitamine P is zo belangrijk. Ik ben echt blij dat dat nog kan en mag. Zonder dat zou het niet goed gaan hier denk ik. Dochter heeft dat echt nodig. En wij ook :j . Normaal ziet ze Hocus meerdere keren per week en wil ze vaak niet eens mee ( want als wij rijden duurt het zo lang vindt ze) maar nu nemen we haar normaal gesproken niet mee ivm de corona maatregelen. Gisteren echter zo'n drama met schoolwerk dat we even een pauze ingelast hebben. Het was heel rustig op stal dus gelukkig kon het. Fleurde ze echt van op. En mooi om te zien hoe Hocus dan ook op haar reageert.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:14

Geen eigen pony. Maar gelukkig wel een bijrijdpony waar ze wekelijks heen kan. En nu dus een projectje waardoor het iets vaker kan. Idd dat is rijkdom nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:24

Ik heb ooit 1 keer een strotouwtje geprobeerd. Was geen succes :+ . Zo'n teugel is wel heel mooi voor de kleintjes :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:33

Cerastes wat heftig allemaal. Hopelijk nu weer in rustiger vaarwater.

Wij zijn blij met de afleiding die we hebben door de paarden. En dochter mag donderdag ook weer in de manegeles rijden. Met aanpassingen, alles buiten, geen ouders langs de bakrand. Beetje anders dus maar fijn dat het weer mag. En we zijn druk met het projectje waar we mee mee mogen helpen..

Hebben ontdekt dat hij buiten wel vlot doorstapt. Dus zaterdag en gisteren lekker naar buiten geweest met hem. Gisteren ook drafje geprobeerd maar dan wordt hij heel enthousiast en is de rem zoek. Daar zit dus nog wat werk in.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:01

Schattig stel samen! En leuk hoor maatje erbij. Hopelijk is het een match.

Onze dochter heeft weer heerlijk op de manege gereden gister. Wel maf om dan in de auto te moeten blijven zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:28

Wij hebben op de Welsh A een Shet zadel gehad. Dat ging prima. Je hebt ze ook van echt leer met wrong, dus weinig verschil qua zit comfort met een regulier zadel. Wel veel goedkoper :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:39

Heerlijk hoor!

Onze dochter is met het projectje waar wij mee mogen helpen bezig geweest. Ging heel goed vandaag. In de bak kon ze hem weer zelf laten stappen en zelfs een stukje draf meegepakt. Daarna het bos in. Daar is lopen niet het probleem, maar de rem. Maar we hebben vorige keer geoefend met halthouden en even stil staan. Kostte toen nog heel veel moeite maar ging nu ook heel goed. Het is echt een leuke lieve pony en hij leert heel snel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:02

Je kan korfjes ook prima los kopen hoor. Beugelblokje eruit, korfje erin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:24

Leuk dat Claire en Ilona het goed kunnen vinden samen! Verstandig om dochter er niet meer zomaar bij te laten nu.

Maartje_M hopelijk is je zadel er snel.

Onze dochter rommelt lekker aan met bijrijdpony en 1 keer in de week lessen op de manege. We hadden ook een projectje tijdelijk waar we mee mee hielpen, maar dat werd mij te gevaarlijk dus daar zijn we mee gestopt. Voor een eigen paard wil ik best tijdelijk wat risico lopen, maar voor een ander doe ik dat niet meer, zeker niet met mijn kind er bij.

Dochter kan trouwens ook prima ons paard longeren:

Afbeelding

Over iets meer dan 2 weekjes lekker op vakantie met paard. Dochter kan dan daar op de manege rijden, en hoop dat ze ook mee mag op buitenrit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:13

Daar kan ze nog even mee vooruit :j leuk stel samen.

Dochter donderdag in de manege les:

Afbeelding

Ben dan toch wel trots op haar dat ze op zo'n grote pony durft te rijden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:53

Ik negeer even de rode letters want....wij nemen een pony over! We waren helemaal niet meer op zoek, maar dit was te mooi om te laten lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Branco, 21 jaar oud. Paar maanden terug terug gekomen bij degene waar onze dochter een andere pony bij rijdt. Zij had hem verkocht, maar hij was bij de vorige eigenaresse heel erg afgevallen. Hij is nu weer mooi bij getrokken en ze zocht een nieuwe eigenaar voor hem. Heel lief dat ze het eerst aan ons gedacht heeft want onze dochter heeft er ook al een paar keer mee gereden nu en is helemaal verliefd op hem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:36

Dank je wel!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:09

Chasey sterkte. En wat mooi dat jullie allemaal afscheid hebben kunnen nemen van hem.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 10:47

Die is ook leuk!

En SuperRocky de punten maken niet uit, komt vanzelf :j

Dochter heeft van het weekend ook wedstrijd gehad, ze zat zichzelf wat in de weg door spanning maar Branco was heel braaf. Ze reden F3, en hadden nette punten.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Anna_98, daiswees, Em_, Eve_16, Hindo2, hokke, Janyne, Jet, Kimberley_, Kimm4, kouwene, Lizenlotte, Mar_M, marga1, mosimonster, Neon, rossi, SuperSuup en 116 bezoekers