Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 08:56

Kou is niet zo erg, als t droog is i.m.o :-) .
Maar twijfel ook wbt Fellow. Die is geschoren (soort van jachtmodel- benen niet) en heeft n dunne deken op. Maar heb verder alleen n 300 gr geloof ik :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:14

Hier ook
Lekker rondrennen , (koeien) voeren etc

Getup

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 09:18

scheelt, dat onze stal thuis is :-)

Gaat er nog iemand naar JIM zondagochtend? Ik had via Facebook kaartjes gewonnen. Kwam mooi uit, want zondag is Anna jarig :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:32

Oeps sorry Jumping Indoor Maastricht inderdaad. Voor ons n uur rijden

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 09:15

Wil je niet ontmoedigen,maar een paard kopen is veel gedoe en n kwestie van veel tijd,geduld en soms frustratie. Degene die leuk zijn ,zijn gewoon erg snel weg. Dan moeten ze nog gezond zijn.....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:29

Sneeuwpop: wow, 8 is al best wat werk . Wij hebben er maar 3. Die sleep ik in 1x mee naar de wei haha.

Wat n snertweer hè. Kan nu niet veel op m'n weiland. Dus vanmorgen in de regen en storm naar de (buiten) bak gereden om ze te longeren. Moet er wat voor over hebben :+ .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:07

Die prijzen zie ik vaker voorbijkomen..... Voor ons ook geen mogelijkheid. Maar dat zijn dus wel vaak die toppony's, die zich braaf door kleintjes laten rondsturen. Dat is echt lastig te vinden.

Die van ons kostte 1100 als 3 jarige. Maar er zijn er zat die gewoner bewegen en misschien net iets minder knap zijn (maar net zo lief) en dat scheelt toch in prijs. Maar ik had de mazzel,dat we er een amazone voor hadden vlak na aankoop.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:12

Nou....want die prijs: ken iemand,die dat voor een B pony van 18 betaald heeft. En snap ook waarom. Pony kan echt door n kind van 5 gereden worden,heeft geen rare trukendoos en loopt ook echt netjes. Kop in de krul en gaan. Been is draf. Nog een keer been is galop. Maakt n sprongetje en kan zo los mee het bos in. En gegarandeerd braaf. Die nemen ze mee op cc van de moeder,dan kan ze leuk n beetje rondrijden daar.

Dat kan met die van mij nog niet hoor. Niet met mijn kind van 6. En dan is ie best braaf.

Braaf is moeilijk te vinden. Een pony vinden die zo braaf is,dat ie alleen door kinderen gereden wordt,dat zijn de kinderpony's.

Maar die prijzen kan ik ook niet betalen. Leg t wel opzij voor een D pony ooit.

[EJL-ITP] Het wedstrijd jaar van Fellow & Anna (beide 6) {:)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:29

Dat kan ook. Dat t een super sportpony is. Heb je nu niets aan nog.
Ik zou ook wachten en haar nog lekker even op de manege laten rijden. Hoe oud is jouw dochter?

Is nogal n verschil qua leeftijd en ervaringen qua Zoeken. Mijn nichtje van 9 kan meer handelen als mijn kind van net 6.

En hoe groter de pony,hoe makkelijk het is om er eens iemand anders optie zetten om m wat te rijden. Ook qua proefrijden al.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:14

Dan zou ik inderdaad nog lekker wachten. En rond haar 10e-11e een D pony kopen.
Als ik ze niet thuis had gehad, zou ik echt nog geen pony hebben gekocht.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 19:38

Denk niet, dat de bijv. Sneeuwpop er zomaar vanuit gaan, dat de kopers hun kosten betalen....als het dier geen goede is. Maar als jij ponys fokt en selecteert op karakter en n nette opvoeding geeft, hoef je toch niet voor een schijntje de deur uit te doen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:27

Dat is rot, inderdaad. Al kan het zijn, dat de pony bij hun echt braaf was en nu van slag is. Dat zul je nooit weten.
Prijzen zijn lastig te bepalen. Ik zou op zoek gaan naar een niet te jonge pony, die een fijn karakter heeft. En simpel, maar fijn gereden is. Niveau zegt mij persoonlijk niets. Er zijn beroerd gereden Z ponys en fijn gereden B ponys. De superfijne z pony betaal je echt veel voor.

Onbeleerd zou ik niet zo snel doen.

De meeste zekerheid heb je, als je de pony viavia kunt kopen. Vraag al je kennissen in de paardenwereld...mensen van de manege / ponyclub...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:32

Mijn schoonzus had ook zo'n brave shet. Kon ook voor de sulky etc. Perfect voor de hele kleintjes. Tot aan het moment, waarop ze echt begonnen te gaan rijden, dat vond ze te vermoeiend :D en werd ze echt stout, joh.
Laatst bijgewerkt door Getup op 24-11-17 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:34

Soms staan er wel ponys op de facebookpagina van Rosline / bixie. Maar dat zijn meestal kleinere.

Zou je oom en tante vragen, of het niet tijd is, voor een grotere pony voor de kinderen :Y)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:00

Goede lesponys verkopen ze ook niet gauw. Kijk je ook op Facebook? Opdracht Horse sale pagina en de bixie pagina komen wel pony's voorbij,die geschikt zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:39

Er zijn toch bepaalde stammen, waar bijna alle nakomelijngen een goed karakter hebben. Of juist niet :D. Ken een stammetje van een kwpn Fokker, waar ik er nooit 1 uit zou kopen. ja, op 7 jarige leeftijd, nadat ze 3 jaar onder het zadel zijn geweest. Die zijn aan de hand erg fijn en lief, mooi aan een touwtje op de keuring, maar je moet bijna levensmoe zijn om ze te wilen rijden.

Ken ook een merrie, waar je elke hengst op kan zetten en er altijd fijne, bewerkbare paarden uit komen.

Al zitten er altijd verschillen / uitzonderingen bij.

Jullie huidige pony is een topper <3 . Andere dieren waren misschien staatsgevaarlijk na zo'n verleden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:28

Whaha,dat laatste is me ook een keer overkomen. Gelukkig was onze amazone van 11er ook bij. Zij paste de casco maatje 50-52 en ik kon die van haar op (heb 55). Ergste was nog,dat mijn dochter er niet eens bij was. Had gewoon de verkeerde cap mee. Sukkel haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:09

Voor t verhuizen is een trailer ook handig :D .
Ik zou niet meer zonder kunnen. Rijd er in de winter zeker 3x per week mee naar de bak.
Heerlijke foto's en een fijne pony,die bonte

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:47

Wat verschrikkelijk eng Chasey...
Heb ooit gezien,dat er iemand af viel en bleef hangen...dat zal ik nooit vergeten,bah. Liep nog goed af.

Hier ook koetjes aan de beugels. Toen ze echt klein was en alleen wat stapte, had ik er helemaal geen beugels aan zitten. Dan kon ik haar er zo af trekken als het nodig was.

Wil ook nog kleurtjes teugels, Decathlon heeft mooie in pastelkleuren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:27

Een bp moet super passen,anders hindert het alleen maar.
Ik heb beugels en korfjes van Compositi,die zijn echt niet duur.

Oeh,je zou zeggen,dat de maneges ook wel korfjes hebben,na die paar ongelukken met dodelijke afloop t afgelopen/ vorig jaar.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:47

Ja, hoe was de pony?

Hier konden we lekker sleeën vandaag! Er ligt sneeuw tot aan enkelhoogte ongeveer,maar doordat het vandaag rond de -4.5 was, bleef het liggen en konden ze in de zon lekker sleeën.

Paarden vonden het ook heerlijk,dit weer.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:17

In Noord Luxemburg :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:22

Veel bomen <|- .
T is erg mooi,inderdaad. Al heeft Nederland met al z'n verschillende landschappen ook echt wel wat <3

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:46

Afbeelding

wij wonen echt op 300 m van het bos af. Kunnen een Klein rondje rijden, maar ook echt uren lang, als we willen. Kom ook bijna nooit iemand tegen, mijn paard doet echt :wow: :wow: :wow: als we een wandelaar tegenkomen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 18:56

Leuk,heerlijk dat dat kan !