Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Getup

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:13

Oh dat is wel pittig, Susan.

Enne ...springen is leuk!

Was het bij jullie vandaag ook zulk mooi weer?

Hier dus 90 km gereden voor een wedstrijdje ( normaal hier). Was mooi weer, Fellow ging erg goed en de meiden zijn supertrots op hem. Anna mocht de fjord van Fellow zn vorige amazone lenen en Sophie reed dus Fellow. Was opgedeeld in 2 groepen en ze zaten allebei in n andere groep ( gelukkig). Sophie werd 2e ( superleuk) en Anna won haar groep. Dus ging lekker.
Fellow was blij weer mee te zijn en aangezien ie best leuk is om te zien en klein etc krijgt hij altijd veel aandacht.

Nu rustig weer opbouwen en spieren kweken, dan hopelijk 15.11 naar de bixie.
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:40

Hoe oud is je jonkie?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 19:23

Dan komt er nog wel wat bij, toch :-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:22

Scheer de pony dit jaar denk ik niet (hij is ook niet zo lief met scheren), en mijn freiberger stuk hals met zo'n racestreep richting flank.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:07

Wat een snertweer. Niet veel gedaan met ze deze week.
Wel ga ik nu wekelijks met Anna en Fellow naar de les.
Afbeelding

En waren we vrijdag voor het eerst samen buitenrijden, ging heel goed

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:48

Dat is leuk naar huis rijden!

Hebben zelf geen bak. Dus maandag in wind en regen met trailer naar de buitenbak. Morgen lessen in de binnenbak en weekend buitenritje of naar de bak.
Kon tot afgelopen weekend prima op de wei longeren, nu is t wel erg nat.

Oooooh zag de nieuwe collectie Le Mieux Mini. Die hatcovers voor over de cap zijn echt geniaal haha. Alleen jammer ( gelukkig) dat die mutsjes m dus te klein zijn he |( . Ben niet zo van hele setjes , maar had dus de lavender plus bandages en mutsje. 1 heel setje.
Snap niet dat al die ponys op de foto het passen,zo n grote kop heeft ie toch ook niet whaha . Is echt te smal.
Dus als er iemand geïnteresseerd is in n mutsje van LM mini...
Laatst bijgewerkt door Getup op 28-10-20 17:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:55

Ja helpt ze echt.
Tot nu toe kwam er iemand aan huis. Maar nu dus te nat. Is een stal op 15 autominuten rijden waar ze ook kan lessen, maar dan is t altijd privé les. Waar ze nu rijdt is 35 minuten weg, maar meer kinderen ook. Hadden maar met 2 les, maar er reden pensionklanten bij. Die letten wel goed op . En zo leert zij ook kijken . Als ze op wedstrijd wil, is ze ook niet alleen ( doodeng trouwens, weinig kleine ponys en veel grote paarden).

Nu moet ze echt op de letter figuren rijden etc.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:39

Oh dat is wel heel fijn!

Hier automatisch minder met dit weer. Geen bak. Op de wei glibberen in de blub is niet mogelijk qua rijden.

Vandaag weer gaan lessen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:56

Dat is niet fijn, idd. Als de bak nu redelïjk te rijden blijft en niet te nat, dan is het nog te doen.

Ga morgen naar de buitenbak, is n goede eb en vloed, lijkt t strand wel. Super te rijden, wel nattig.

Ga in de winter wat extra lessen, in de zomer kunnen we goed op de wei.

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:12

Ik ga zo naar de buitenbak: longeren

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:52

Zo ja: kijk bij Flevo ponys , echt n aanrader.

Was niet geheel droog, maar blij dat ik ze lekker heb kunnen werken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:15

Hoe gaat het met jullie?

Probeer hier kinderen en pony 3x per week samen te bewegen :+.

Verder is de pony van ons nichtje overleden en staat er inmiddels een 12 jarige fjordenmerrie bij, waar de kinderen ook prima op kunnen.

Fellow gaat goed, gaat ook veel mee buitenrijden. Werd af en toe wel erg koud, dus extra warme handschoenen en rij overal voor kinderen zijn onderweg :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:23

Dat ziet er goed uit!

Die bak is super en ook licht. Wel 35 minuten rijden, dus doen we 1x per week om te lessen. Nu er vanwege de corona toch verder niets is, gaan we een keer extra af en toe.

Ik heb 2 ES dekjes gekocht met korting en die krijgen ze van de Sint ( terwijl ik ze wilde haha).
Altijd lastig wbt sinterklaas icm hun verjaardagen in november en januari :j

Tof, dat David nu niet meer met roze dekjes hoeft te rijden :D

Wat nu super is, is dat ik met Anna kan buiten rijden. Sophie moet nog even wachten, maar over 2 jaar gaan we met zn 3en.
Hier samen met Anna op Fellow en haar nichtje op de fjord.
Afbeelding

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:44

Zolang ze dat inderdaad zonder kind doen :=

T is soms ook echt koud en nat, t zijn geen watjes en ze smelten niet, maar kan wel snappen, dat ze soms even geen zin hebben

Fijn, Susan, zoveel makkelijker. Hoe gaat het met jouw rijden?

Pony was 21 en heeft ( behalve voor t enten) nooit een dierenarts nodig gehad. Ze Kreeg iets van n hersenbloeding ofzo. Wilde haar buiten zetten, toen ze naar achter schoot en vol paniek door de stal ging. Daarna begon ze om te vallen en had haar lijf niet meer onder controle . Was nogal naar om te zien, heel bizar. Was daarna weer even rustig. Gelukkig kon de dierenarts gauw komen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 21:34

Dan is ze er wel heel blij mee, dat is echt goud waard zo'n pony.

Fellow had n tijdje geleden nog niet veel conditie en was kipmak. Inmiddels heeft ie wel conditie en is ie weer zn oude, erg snelle zelf. Op zich braaf hoor, maar pfff. Ze leert wel rijden zo. En er gebeurt niets gemeens. Hij is gewoon erg snel.
Proefje oefenen voor t eerst; overal aan galopperen, gewoon niet terug willen van draf naar stap etc. Boevenkop

Was op zich blij , dat Ik er bij was, want anders vraag je je af wat er gebeurd is ( hoofd verwond etc) en hadden er ongelukken kunnen gebeuren. Bij de dierenarts kreeg ze namelijk weer een aanval ( die door stress veroorzaakt werd blijkbaar, maar ze kreeg al stress van de stal uit lopen ) en ging dwars door alles heen. Daarna wederom rustig en toen konden we haar ook rustig in laten slapen.

Nooit leuk. Kinderen waren ook wel verdrietig, maar hadden haar kort gezien en zagen, dat ze zichzelf niet meer was.

Vonden het nog erger, toen we een paar dagen later onze oude kat moesten inslapen. Die kenden ze hun hele leven en is natuurlijk echt altijd en overal aanwezig.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:34

Ja, dat is soms echt bizar.

Gaat prima, ben daar wat dat betreft niet zo moeilijk mee. Was ook geen andere optie, dus duidelijk. Plus dat ik t eerlijk gezegd doodeng zou vinden, zoeen te laten staan nog. Je weet niet wat / hoe je ze aantreft.

Kat zag ik aankomen, die werd echt oud en was bijna op.

Even wat anders: zou naar de buitenbak om te rijden, maar ben echt te lamlendig en t is koud en nat. Dus ga mn hele rondje dieren verzorgen en stallen klaar etc . Hond eruit. En dan lekker 30 min op de bank met kop thee :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:00

Kan ik me voorstellen.
Anna heeft om 17u les ( binnen), maar ze melden sneeuw. Kan me niet voorstellen, dat er meteen 1m valt, maar het is ver,heuvelachtig en bochtig genoeg om bij twijfel niet te gaan

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:25

Uiteindelijk toch geen sneeuw. Was wel maar 1 ° en nat.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:28

Wij mennen ook met Fellow. Al heeft ie nu sinds april niet meer voor de kar gestaan. En heb er nu niet de motivatie voor :brr: .

Hebben wel n fijne menwagen met goede remmen, anders ga ik met Fellow ( en gok met elk ander paard ook niet( niet op pad.

Vroeger gingen we met de shet met de sulky zonder rem, maar die was zo mak, daar gebeurde nooit wat mee.

Ben eigenlijk een pieperd met mennen, doodeng %) := . Fellow is braaf, maar kan soms ook drammen ( in galop)
Scheelt wel, dat we hier geen water /sloten/ kanalen hebben qua ongelukken :+

Mijn freiberger is ook beleerd voor de kar en deed dat goed. Maar helaas geen materiaal en een 2e kar kopen wordt m niet. Zou t ook alleen af en toe leuk vinden , zit er liever op.

Op zoek naar n nieuwe pony is wel errrrrg leuk! Enig idee wat voor iets / type ?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:43

Voorpret is ook leuk.

Gisteren n buitenritje gemaakt, mezelf verwend met een lange rijjas en Anna met n winter rij overal. Ze vond t er stom uit zien , maar moest daarna toegeven dat ze het niet koud heeft gehad.
Die bankrovers muts vond ze uiteraard ook niets, maar warm was t wel.

Afbeelding

Gaan zo even naar de binnenbak, maar t is echt fris.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:27

Ik bevestig: decathlon broeken zijn prima. Heb zelf de kipwarm. En nog n lelijke groene met fleece er in , die was maar 30€. Plus een zwarte, die ook fijn is. Ook belangrijk: geen siliconen.

Wat lief, die chocoladeletter op stal.

T is hier al dagenlang 1 graad overdag. Vanmiddag 3 met zonnetje.

Oja: we gingen online proefje oefenen en opnemen. Pony was te fris en ook erg ondeugend. Bij poging 3 begon ie al te racen voordat ik "AXC binnenkomen in draf" had uitgesproken. Best hard ook. Hij ging wel stilstaan, toen ze er bijna af gleed. Hij keek echt ongerust :')

Wel supergoed gereden, dit had ze n paar maanden geleden nog niet zo gekund . Mooi rustig blijven zitten, niet trekken etc.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:20

Haha ja

Hier poging gedaan tot proefje filmen. Pony was veel te fris en echt alleen maar aan t racen. Bij poging 3 ging hij al rennen voordat ik het "AXC binnenkomen " had uitgesproken. Spook. Zucht. Anna heeft m wel echt goed gereden, hij ging echt hard soms. We hebben uiteindelijk echt hard erom gelachen ( vooral om ons commentaar op video nadat duidelijk was dat t m niet ging worden). Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 06:52

Hoor inderdaad ook over frisse Paarden...t is een screenshot

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:02

Fijn, de 2 op 1 plek. Wel zo makkelijk.

Heerlijke fotos, Chasey.

T is natuurlijk best nat, maar nog niet zo koud , dus kunnen nog veel buiten doen.