Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 21:32

Hoe doe je dat die zo braaf achter een draadje laten staan. Veulen van een jaar springt hier over 120 omheining met gemak. De pony heeft een visie van als mijn hoofd erdoor of eronder kan de rest ook. Die is blijkbaar imuum voor stroom. Eens zijn hoofd eronder kan duwt hij de stroomdraad met zijn dikke manen omhoog en weg is hij. De fries was dan weer gemakkelijk leg een stroomdraad op de grond en die durfde er niet over.
Krijgen ze geen tekorten van gras en hooi alleen als ze elke dag ongeveer een uur werken? Want ik kan geen rijk hooi geven dan ploft hij


llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:14

Dan breng ik mijne kleine pony is een tijdje naar u. En.hopen dat hij dan ook respect krijgt voor draad. Want mij lukt het niet haha. Want onder dat ene draadje is hij bij mij al lang schuppens. Ik heb vier draden hangen en als de stroom af staat dan knalt hij er gewoon doorheen. Mag je heel blij mee zijn dat ze zoveel respect hebben voor draad. Bij ons is het het hele jaar door een gevecht met pony en draad en stroom. Op eender welke volle wei ik hem zet. De wei naast de onze lijken altijd net iets interessanter

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:05

Dit is erover zeker voor een ruin haha. Kids hebben de diva collectie gekregen van harrys horse.

Dat krijg je met twee penny meisjes als baas haha



Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:32

Hebben jullie op stal geen ervaren ruitertje die de pony af en toe is kan rijden. Nu de mijn hebben heel veel gehad aan privelessen. Ze leren daar enorm veel van. Meer dan in de groepslessen bij ons

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:27

Oh curly2day ziet er kei leuk uit.wij hebben vandaag oefenjumping gehad. De jongste heeft twee keer foutloos gesprongen. De oudste dochter eerste keer foutloos en de tweede keer waren we even de weg kwijt wat zorgde voor een stress moment en even de tranen opkwamen. Maar met wat hulp van de ringmeester toch rondgeraakt in de juiste volgorde. Dus helemaal goed gekomen.

Afbeelding
Afbeelding

En een belangrijke les! Als je niet aansingeld schuift je zadel naar voren haha. Mama ik kan dat zelf wel hoor. Ik ben een groot en sterke meid ik kan zelf opzadelen en aansingel. Hmmm. Ik zie het. Daarmee dat je zadel in de nek van je pony ligt. Nee hoor mama zo kan ik beter meegaan met de sprong en moet ik niet zover naar voren gaan! Euh ja als je het zo bekijkt. Toch maar even goedgelegd. Maar de uitleg van kids e. Geweldig e
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:26

Hier is het ook altijd mama ik kan het zelf. Alleen als ze hebben gereden en het is warm dan mag mama de pony zelf afzadelen. Zelfde met op de trailer zetten. Pony gaat er goed op maar bij de kids profiteert hem. Dan loopt hij telkens enkele meters voor de trailer al weg. en de jongste geeft niet op. Mama deze keer lukt het. Nee het lukt niet ik zie het nu al. Jawel hoor! En daar gaan ze terug richting wei. Pony weet het goed genoeg want als ik hem overneem loopt hij er zo op.

Gisteren avond was de oudste en onzekere dochter in een experimenteer moment. Ze heeft op de grote brave haflinger gegalopeerd zo ineens van haar eigen. En heeft ze met haar eigen pony gegalopeerd zonder zadel. Zomaar ineens. Mama kei blij natuurlijk


Afbeelding
Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:10

Wij hebben die teugels met kleurtjes ook. Super handig. Wij hebben wel maat shet want de pony maat is echt wel lang. De maat shet heeft drie kleuren en maat pony heeft er vier kleuren. Voor de kinderen is het wel handig die kleurtjes. Daarvoor plakte ik altijd stukjes witte tape op de teugels.


Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:08

Hier heeft de oudste dochter afscheid genomen van haar pony en doorgegeven aan haar zusje. Zij heeft nu een c pony die we in bruikleen mogen gebruiken van vrienden.

Ze kon het alleen niet laten om er toch nog is even op te kruipen voor enkele fotos. Dan zie je echt wel dat ze te groot is. Gelukkig weegt ze maar 25 kilo. Dus even erop zitten is dan geen probleem denk ik


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu dus volop trainen en oefenen met de grotere pony wat wel even wennen is

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:35

Susanh heel veel sterkte met dit verlies. Hier heeft het ook geholpen dat de kids een andere pony verzorgde om het verlies te verwerken van hun maatje. Wij wilde zelf nog een tijdje wachten met een andere pony. Maar de kids gaven aan dat ze er toch aan toe waren. Vermoed dat het helpt om het een plaatsje te geven.

Dit weekend met de pony en de twee meisjes op jumping geweest. De eeste keer in de reeks van 50 cm gestart. De jongste was twee keer foutloos en een keer eerste. De oudste had even een communicatie probleem met de pony. Pony ging naar links en zij wilde naar rechts. Resultaat we lagen op de grond. Daarna toch terug opgestapt en parcourtje terug gereden. Zo fier op beide meisjes.

De jongste dochter




Afbeelding

En de oudste dochter

Afbeelding


Zo blij dat ze eerste was!


Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 20:18

sneeuwpop schreef:
Wat gaaf llora.
50 cm is behoorlijk hoog


Voor de meisjes is het wel hoog vind ik haha. Maar de meisjes zelf vonden van niet. Zal iets te maken hebben met moeder zijn en bang zijn haha. In ieder geval de pony zelf kan die hoogte goed en hoger ook.


Afbeelding

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 09:54

Heb in april mijn oude merrie laten inslapen en was blij dat de kids er niet bij waren. Echt raar zicht. Ze hebben ze wel later op de dag gezien en afscheid genomen. Dat vonden ze minder erg


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers