Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:51

kwita schreef:
sneeuwpop schreef:
Kwita, ik zou daar dus ruimte voor geven... Laat ze maar lekker ontwikkelen. Goed blijven kijken of het niet teveel wordt voor der en dan pas gaan overleggen om te minderen.
Beschermen is goed, maar geef ze wel veel ruimte om te groeien.
Tenminste, zo zien wij dat..
Heb eerder het idee dat afremmen zorgt voor meer verlangen en als ze het echt willen en talent hebben, is het goed voor hun zelfvertrouwen.

Ik begrijp je helemaal, alleen zitten wij in het zuid - westen waar dus nauwelijks geschoolde instructie is
en totaal geen wedstrijden.
En dan nog iets een serieuze singel kost minimaal € 1300,00 dus ja dan is het toch handig om even wat te dimmen :o

een goedkopere set hebben we al,maar juist voor die voortgang is het belangrijk om ook te overwegen heeft het nut en wat voor inspanningen en financiën hebben wij ter beschikking .
Want onze zoon heeft wel dezelfde rechten als hij ook getalenteerd in iets blijkt te zijn.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:27

Maartje_M schreef:
Oh ja, daar wilde ik ook nog op reageren, maar toen kwam er een kind tussendoor en vergat ik het. Wat ontzettend belachelijk Maaike! Dat snapt een meisje van 6 toch helemaal niet?

Nee dat snapt zij niet, maar haar ouders kunnen haar dat wel uitleggen!.
Zelf zou ik er ook niet blij mee zijn als mijn kind dat overkwam, maar eerlijk gezegd kan ik de eigenaren wel begrijpen...het is zeer besmettelijk en gesloten is gesloten hoe onschuldig het kind ook is het geld ook voor haar!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:21

oh clemiys dat had ik eerder moeten weten, echt mijn dochter is er wat afgetrokken!, toen kocht ik een daisy reins voor aan het hoofdstel over zijn nek, dat hielp ook maar dat wat jij hebt lijkt me fijner.
Mijn dochter is zo een kind wat een pony leuk vind maar niet zo graag rijd....ze is meer een zorgzaam type en verzorgt hem liever en dan mijn zoontje vind het rijden wel stoer maar dat is er een die sneller bang is.
dus hier is het zo dat zij al 4 weken rondloopt met de pony gepimpt en haar broertje er verkleed op :+.
Ja zelfs zijn hoefjes geverfd met vingerverf en bloemetjes er op getekend en haar broer met zijn tijger oncey aan. En dat dier staat te hinniken bij het hek als hij ze hoort komen ...dag na dag week na week , echt we treffen het met hem! **\O/**
Zelf schiet mijn eigen paard en pony tijd er bij in dat is wel jammer met die thuis school, maar tja wie weet binnen kort weer eens!
Laatst bijgewerkt door kwita op 18-04-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 08:14

Welkom hoor, mijn dochter heeft dezelfde bikini!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:53

wat een leuke foto's weer dames!. Hier zijn we aan de sukkel geweest met de kinderpony blijkt hij insuline resistent....echt wat hebben we getopt. Diverse bloed afnames we dachten aan Cussing maar dat viel af gelukkig. Hoefbevangen en hoe kon dat op alleen hooi?Maar goed zo kwam het dus dat ik voor het eerste ooit een pony moest scheren, geen ongelukjes maar wel een goede ervaring. de kinderen hadden de grootste lol....En de juiste mineralenbrokjes gevonden het was al een hele belevenis an sich, wat is er veel te kiezen!. de pony is gelukkig opgeknapt en is weer eigenwijs als van ouds Toch blijf ik het niks vinden een geschoren pony of paard...bij het poetsen of aaien het blijft gek voelen :brr:
van de week de laatste schooldag zoonlief mag met elk versierd vervoersmiddel komen en hij kiest....een bont versierde witte pony door de drive tru. En dan gaat hij verkleed als clown (hij blijft dicht bij zich zelf :+ ). Dochter gaat op het trekpaard van papa als vlinder/ voltigeur, Ze hebben er zin in ik iets minder want het is toch 3 km, kan Finn mooi zijn hoefschoenen aan. Het buurmeisje gaat ook mee te pony als shet jockey dus het blijft een gezellige bende. *\%/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:08

Heerlijk weer wat zijn jullie genieters , gewoon zo geweldig die pret koppies!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:26

Oh wat gaat marloes op haar mama lijken in haar gezicht en wat is ze al groot geworden (ben lang niet langs geweest op bokt!) wat een leuke plaatjes weer van alle kindjes en ponys!

Hier heeft dochterlief de pony verruild voor haar wielrenfiets en het voetballen....Maar desondanks voetballen ze samen in de wei,en rent hij trouw los mee naast de fiets over de doodlopende weg en het erf!. het is heerlijk om haar zo dingen te zien combineren!. Het poetsen en verzorgen vind ze leuker en doet ze ook trouw elke dag. Haar broertje heeft met slechts 4 de Men microbe....rijden is wel oke, maar het mennen vind hij geweldig!. En gek genoeg doet hij dat echt heel goed met zij shet maar ook met papa zijn trekpaard , slalommen, keertwending en ook het bochtje achteruit...echt ik ben soms zo onder de indruk van hem hij doet het letterlijk spelend maar zo technisch en professioneel het is bijna eng....of een belofte voor de toekomst net hoe je het bekijkt! . Manlief heeft dit weekend een kindergordel op de bok gemaakt, en een kindervoeten plankje...nu zit hij nog steviger en kan ook nu in draf (natuurlijk onder begeleiding) Maar wat een pret beleeft dat kereltje aan zijn hobby...hopelijk blijft het zo omdat dan de bloedlijn die schoonvader overnam van zijn vader behouden blijft!( dat zou stiekem de wens van opa zijn, maar je kunt zo iets nooit afdwingen).

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:33

Get up: dat is een vervelend bericht. Ja, dieren laten inslapen is een groot ding zeker voor kinderen. Maar het valt me op als ze echt ziek zijn hoe flexibel kinderen er in zijn. En ik ben blij dat het ze wat doet dan hadden ze er ook echt een band mee!.Heb ook meegemaakt dat de ouders er verdriet van hadden en dat de ruiter in kwestie er naar uit keek om een volgende pony te bestijgen!.En ook letterlijk zij, daar had ik niets mee en er toch 7x in de week op reed en dan al jaren dat dier verzorgen( maar het was zo een lief dier).Daar heb ik me destijds over verwonderd, de pony die toen kwam vertrok ook met stille trom toen ze die beu was....ik vond dat een enge karakter trek zo emotie loos.

Ik hoop dat de kindjes en jij het een plaatsje kunnen geven(get up)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Chassy is een fell pony niets voor je?
gewoon als tip die zijn zo veelzijdig en oprecht gezinspony waardig!