Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 07:55

Waar ik vooral streng mee ben geweest is het stroomdraad niet aanraken.
En grote pony's en paarden alleen van de voorkant benaderen als er een volwassenen bij is.
En ze weet dat ze op bepaalde momenten gewoon stipt moet luisteren ivm veiligheid. En dat doet ze eigenlijk vrij goed.

Cemlys : mooie pony's (en kindje!!) heb je!
10 pony's is idd wel veel!
Fokken jullie ermee?

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 08:03

Wortel: misschien moet je pony-rij-weekendjes organiseren voor kinderen uit wat grotere plaatsen waar ze geen eigen pony hebben...
Paar tenten neerzetten (tis warm genoeg daar) en in de avond een kampvuur.

Ik zie het al helemaal voor me!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:12

Ach je doet als ouder je best , maar mensen verschillen nu eenmaal van mening. Dat zie ik zelf al ons trekpaard echt een schat ,eigenlijk veel betrouwbaarder dan onze toch brave shet. Maar voor het trekpaard trekt iedereen zijn kind weg, en de shet die mogen ze wel aaien en poetsen! HuH denk ik wel eens , maar de mensen hebben het feit groot intimideert en laat hun klein voelen....de shet is klein en vertedert hun....zeker met hun oogappeltje er bij die het geweldig vind !
Ik probeer ook altijd de ouders maar wat voorlichting te geven....want tja het blijft een dier zonder rem ,zonder pauze knop!

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:16

Zonder toezicht zou ik het ook niet doen.
Helaas hier nu geen mogelijkheid voor eigen pony en helaas ook geen verzorgpony waar we lekker kunnen knuffelen en wat verzorgen

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:18

Hier ook 2 kleine kids die een stukje stappen op hun mini shet maar waar ik mij over verbaas dat de pinokkio zadels zo duur zijn ( de meeste dan ) de kids rijden allemaal maar even in dat zadeltje of ben ik de enige die dat vind..

EllyC

Berichten: 8121
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:04

geen idee, wat kosten die dan?
Ik koop meestal een tweedehands 15 inch zadeltje.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:11

Zijn er hier mensen die een Pinokkio-zadeltje op hun grote pony/paard hebben liggen? Mijn haflinger is mak genoeg voor ons 3-jarig dochtertje, maar ze verzuipt nogal in mijn zadel :+

Rijden (ofja, hobbelen dan) doet ze occasioneel een keer, want dan wil ik een 2e persoon erbij hebben om haar vast te houden. Maar helpen met voeren doet ze heel graag :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:32

Ik heb barefoot kids zadels (bellis en Lily) voor de shetten
Die kan je ook op een grote knopen
Wel zijn die ook ruim voor hele kleine kindjes, maar voor een baby of 2 jarige hoef je toch ook geen zadel? Rondje door polder stappen gaat hier ook prima zonder zadel of met een padje. In de bak hebben ze een zadel maar wij zijn eerlijk gezegd nog niet zo serieus bezig. Beetje buiten hobbelen en begonnen met wat lichtrijden

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:34

Ik ben ook heel voorzichtig (mijn man vindt mij soms te). Zo mogen ze ook niet alleen bij de pony's, ze vragen altijd of de stroom aanstaat, enz .... Ik ben zeker dat de shet op zich heel braaf is, maar er kan altijd iets gebeuren, of ze kunnen altijd iets verkeerd doen. Zo is de shet onlangs geschrokken van de koeien van de buur die opeens begonnen te crossen, ik had het zien aankomen en had de shet vastgenomen zodat ze de koeien kon zien. Ze mogen wel alleen poetsen of aan de hand stappen in de paddok, terwijl ik stallen aan het mesten ben.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:41

Ook ik heb hier hele duidelijke(!!) regels bij het omgaan van de dieren. Niet alleen mbt de paarden, ook onze Duitse Herder en de katten.
(Maar ook onze dieren hebben hier regels :') ).
En wat heel erg belangrijk is, is om je kinderen de dierentaal te leren. Zodat ze zelf de lichaamstaal kunnen lezen. Maar dan moet je de dierentaal zelf ook wel kennen!
Ik zal er altijd bij zijn om aanwijzingen te geven, te leren en alles in de gaten te houden. En het is gewoon simpel zat, ik ben de leider over mijn dieren. En een hele duidelijke! Maar ga ik weg bij de paarden of de hond, dan is de leider weg en zijn zij 'de baas' over de kinderen. Want die staan niet boven hen en daarom moet ik ze nooit alleen laten! Ook al zijn de dieren heel lief, het blijven dieren.
En gelukkig heb ik ook brave kindjes en luisteren goed naar hun 'leider'. _O-
Even zonder gekheid. Ik ben gewoon heel duidelijk in alles. En daarom kunnen de kinderen en dieren fijn met elkaar bezig, als ik erbij ben.







Ik heb nog een pinokkiozadel, zal eens kijken of dat nog wat is. Ik gebruik het nooit. David zit er niet lekker op. Hij kan inmiddels ook op mijn zadel. En sinds Marloes een stijgbeugel ongeluk heeft gehad heb ik haar liever zonder beugels op het paard. Gewoon met handvat en een pad.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:42

Bakkabouter wat een leuke kruiwagen. Waar kan je die kopen, DAvid en Marloes willen ook graag een eigen kruiwagen voor de paarden. En een eigen mestvork, denk alleen niet dat die in kindermaat is :')

edit. Ja! Ik heb dat pinokkiozadel wel eens op de Haflinger gehad. Met zo'n ronde haflingerrug lag het prima. Zal eens kijken of ik daar toevallig een foto van heb. Het ziet er namelijk niet uit. :') :')

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:45

Cemlys wat een mooie ponys.

Haha Cerastes dan moet ik de ponies helemaal mee naar Melbourne nemen daar zullen stadskinderen zijn zonder pony. Ruim 5 uur met de trailer voor zoiets zie ik niet zo zitten. Ik heb liever iemand die me 2x per week helpt hier door 1 of 2 paarden te rijden.

Bakkabouter ik heb een ponypad zoals ze die hier noemen en die ligt op alle paarden. Zie foto voor het zadel, is wel geen pinokkio.
Afbeelding

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:58

Wat een leuke ponys, Cemlys! Mijn dochter wilde ook n witte. Maar toen ik voor ponys aan t kijken was, zat er nooit n witte bij. Dus dan maar n valk...( had ook n bruine of vos kunnen zijn, hoor).

Heb wel regels. Niet alleen de pony uit de stal halen en niet alleen de wei in. Kan bij de ponys prima, maar mn merrie staat er ook bij. Die is wat omstuimig.

En geen snoepjes,wortels etc mee de wei in. Dan worden ze ook niet per ongeluk in hun vingers gehapt, wat wel voorkomt als ze denken dat de kinderen snoepjes bij zich hebben.

Heb een wintec kinderzadeltje. Had daarvoor n andere ( die was ook al bijna 80€), maar die lag en zat niet fijn. Zo'n hard, roze ding. De wintec is duurder, maar ligt en zit fijn. Nu al 3 jaar in gebruik. Ligt ook prima op de nogal ronde C pony.
Anna rijdt inmiddels ook regelmatig op de 15inch van de andere amazone en dat gaat ook prima.
Dat is ook n wintec en ligt aardig. Kan hem overnemen, dus denk, dat ik dat maar doe.

Haha Chasey, geweldig.

Iemand nog n kindercapje nodig ( zie onderschrift)?

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:05

Cerastes schreef:
Waar ik vooral streng mee ben geweest is het stroomdraad niet aanraken.
En grote pony's en paarden alleen van de voorkant benaderen als er een volwassenen bij is.
En ze weet dat ze op bepaalde momenten gewoon stipt moet luisteren ivm veiligheid. En dat doet ze eigenlijk vrij goed.

Cemlys : mooie pony's (en kindje!!) heb je!
10 pony's is idd wel veel!
Fokken jullie ermee?

Dankje! Ja grootste deel zijn fokmerries. Dit jaar maar een veulentje en volgend jaar geen. Ook heb ik er twee die de verkoop in gaan. Ik fokte tot nu altijd leuke brave kinderponys, maar voor alle werk en training die erin gaat en wat het maar opbrengt maakt het eigenlijk de moeite niet meer voor mij. Jammer want was wel altijd leuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:05

Nou Cemlys als je er nog 1 kwijt moet, ik weet er wel iemand voor :j

O mijn dochter heeft ooit toen ze 2 was met 2 handjes tegelijk het stroomdraad vast gepakt, terwijl ze in het natte hoge gras stond. Dat was brullen. Had al paar keer gezegd niet aanraken, maar ja, lastige leeftijd als ze 2 zijn.

Chasey gezellig hoor zo met zijn allen op stap. Zo gingen wij ook geregeld met hond, kind en paard op pad. Helaas is de hond er nu niet meer bij.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 13:54

Wat een leuk topic! Hier ook een trotse paardenmama!
Mijn dochter van 5 rijdt nu 2 jaar op een Welsh A merrie, die
wij voor haar leasen. Het rijden in de bak gaat geweldig goed, maar ik durf
haar nog niet los te laten rijden, wellicht herkenbaar :+

Buitenrijden vinden ze allebei overigens veel leuker, afgelopen vrijdag hadden
we de primeur, hun eerste galopje tijdens een buitenrit. Ik ren mij helemaal het
lazerus :'), dus we gaan eerdaags maar eens oefenen zodat ik er naast kan met de fiets :D


Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:06

bakkabouter schreef:
Zijn er hier mensen die een Pinokkio-zadeltje op hun grote pony/paard hebben liggen? Mijn haflinger is mak genoeg voor ons 3-jarig dochtertje, maar ze verzuipt nogal in mijn zadel :+

Rijden (ofja, hobbelen dan) doet ze occasioneel een keer, want dan wil ik een 2e persoon erbij hebben om haar vast te houden. Maar helpen met voeren doet ze heel graag :)

[ [url=m/6QQgAG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afbeelding


Afbeelding

Hier wel maar heb een barefoot belis arizona gekocht, kinderzadel het western model.
Dat zit fijner voor de pony, het dier laat dat ook blijken zeker nu ze wekelijks wat vaker rijd!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kwita op 02-10-17 14:27, in het totaal 3 keer bewerkt

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:17

Afbeelding
Een barefoot zadeltje op haflinger

Tis geen porum :') _O-

Calice

Berichten: 9814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:18

Wintec junior op onze fjord :) .
Gaat prima met een langere singel er aan.
Afbeelding


Hier zorg ik trouwens altijd voor minimaal 1 begeleider met de kids op stal, als ik ze beiden mee heb dan zorg ik het liefst ook voor een extra volwassene er bij.
Jesse mag (inmiddels) wel zelf poow vasthouden als we ze naar de wei of paddock brengen maar voor het hek neem ik haar over en ik laat haar los terwijl hij buiten het hek staat.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:27

geweldige foto's weer ben stiekem wel jaloers dames maar denk dat vl mij wat aandoet als ik voor charlotte (1,5 nu ) een pony koop :P

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 16:24

dancertje schreef:
geweldige foto's weer ben stiekem wel jaloers dames maar denk dat vl mij wat aandoet als ik voor charlotte (1,5 nu ) een pony koop :P



Kan makkelijk joh! :') :D

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:28

SusanH schreef:
Nou Cemlys als je er nog 1 kwijt moet, ik weet er wel iemand voor :j

O mijn dochter heeft ooit toen ze 2 was met 2 handjes tegelijk het stroomdraad vast gepakt, terwijl ze in het natte hoge gras stond. Dat was brullen. Had al paar keer gezegd niet aanraken, maar ja, lastige leeftijd als ze 2 zijn.

Chasey gezellig hoor zo met zijn allen op stap. Zo gingen wij ook geregeld met hond, kind en paard op pad. Helaas is de hond er nu niet meer bij.

Haha toevallig nog een hele fijne kinderpony te koop ;)

Leuke foto s weer allemaal. Mooi vos welshje hierboven. Ik vind het zelf wel ideale kinderpony s.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:33

dancertje schreef:
geweldige foto's weer ben stiekem wel jaloers dames maar denk dat vl mij wat aandoet als ik voor charlotte (1,5 nu ) een pony koop :P

Mooie leeftijd haha gewoon doen

Ik wil heel graag een basket saddle gaan aanschaffen, dan hoeven der pootjes nog niet in de spagaat.
Afbeelding

Weet iemand wat de kleinste capjes zijn die je kunt vinden?

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:41

Afbeelding

Madame heeft een mooiere helm als Mama :oo :o :P, deze is mooi klein,
en heel goed te verstellen.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 16:49

Xxs is 50cm dacht ik of 48cm.

Mooie cap idd bloembloem!