Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

myk_en_shant

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:57

Hier ook geen spullen liggen die zo weg kunnen.

Cemlys dat is makkelijk, nu al een opvolger <3

Mijn dochtertje zegt nu ook telkens dat ze paardrij-instructrice wil worden, net als mama *\o/* <3, maar heb haar er wel bijgezegd dat ze sowieso een opleiding gaat volgen waar ze naast de paardenwereld ook veel aan heeft, aangezien wat ik binnen breng een leuk extraatje is op het loon van mijn partner, maar dat we er absoluut niet op kunnen leven.

Ik zie weer leuke verhaaltjes en foto's voorbij komen, helemaal top.
Voltige uitrusting is idd echt wel duur, jammer dat deze tak van de paardensport zo weinig wordt beoefend, dit betekent idd veel reizen om naar een voltige vereniging te gaan.

Vandaag hebben we eindelijk weer samen les gehad, wegens slechte bak en andere afspraken een paar weekjes geen les gehad samen.

Het ging echt lekker, ondanks dat Amber een paar keer een beetje over de top ging hard draven :') .
En daardoor dochterlief er bijna naast lag, gelukkig bleef ze nog net zitten en kon ze erom lachen _O- .

Maar tijdens de les heeft ze een pion omgekegeld, dus volgende keer tompoezen trakteren Y)(^) _O-
We zijn lekker bezig geweest met zelfstandig sturen en dus bij mama haar paard wegblijven, echter was Amber daar niet zo mee eens en dan is een haflinger toch echt wel sterk voor een meiske van 8 ^) maar regelmatig boekte dochterlief successen en kreeg ze Amber in het gelid *\%/*

Helaas geen foto's van de les kunnen maken, hopelijk volgende keer weer.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:21

Kwita, lijkt me inderdaad lastig, je wil haar graag laten groeien in voltige, maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk.

my_en_shant, wat leuk, lessen met je dochter!

Hier afgelopen weekend het F debuut van mijn oudste dochter gehad, in de F3 op aanraden van onze instructeur. Ze deed het super! Hele nette proef gereden, helaas geen prijs, maar wel een promotiepunt! Vond dat de jury nog best streng was; bijv bij galop kreeg ze als opmerking 'gehaast', terwijl ze netjes de baan rond galoppeerde. Misschien zag de jury de vlotte Welsh galop aan voor gehaast, ze moest na een paardenrubriek rijden ;-) Maar het maakt ook verder niet uit, ze heeft haar puntje gehaald en ze heeft met veel plezier gereden! Jongste dochter heeft voor het eerst haar A proefje (met voorrijder) gereden, ze vond het helemaal geweldig! En een prijsje gekregen, ze was dolgelukkig :D Ze vroegen meteen wanneer de volgende wedstrijd is :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 09:50

Zo even terug lezen met een bakkie koffie. Loop een beetje achter zie ik.

Begin bij SuperRocky (Welkom) met een hele leuke foto van een eenhoorn! Wat schattig zo samen verkleed op de eenhoorn.
Ik heb geen ervaring met wedstrijdjes. Wij rijden vooral gewoon onder het motto 'lol met de knol'.

Ankep, dat is wel even schrikken als de pony ineens besluit om alvast te vertrekken. Ik heb ze 9 van de 10 keer ook gewoon aan een touwtje buiten, alleen op geschikte stukken mogen ze los.

Ruby_Symmy, wat leuk dat je zoontje springruiter wil worden.

Kwita, Haha dat wordt inderdaad auditie doen voor het circus ;)
Als ze er zo gedreven in is, gewoon steunen en aanmoedigen. Niet afremmen! Zoek een passende, betaalbare oplossing. Maar zeker niet afremmen. Je kan wel uitleggen dat het bijvoorbeeld nu financieel even niet kan.
Open en eerlijk blijven.

SusanH, lekker hoor vitamine Paard! :D

myk_en_shant, klinkt goed, ben wel benieuwd naar een foto, wie weet lukt dat de volgende keer. Ondertussen al getrakteerd op tompoezen? Jumjum.

Marloes heeft vorige week verkleed als Sinterklaas meegereden tijdens de intocht op 'Bliksem ozo snel'.

Afbeelding

Afbeelding

Maar Sinterklaas Marloes groeit nogal als kool, dus er moet een opvolger komen.
Gisteren heeft ze geoefend op 'Amerigo'.
En omdat Amerigo wel over daken moet kunnen lopen, werd er geoefend op de bult. Bult op, bult af, afstapje, opstapje. En zélfs balancerend over de biels.

Amerigo kan volgend jaar wel het dak op :+ :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:21

Wat een super leuke foto's van Sint/Pietje, vooral die laatste foto is geniaal!

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 10:27

Vanmiddag heeft mijn dochter haar eerste echte springles (nadat we al een aantal keer zelf aangeklooid hebben met balkjes en kruisjes), ze heeft er ontzettend veel zin in! Het is voor mij echt op een beroerd tijdstip, maar het is nu de enige mogelijkheid voor de beginnende springles. En ze wil zooooo graag springles, dus vooruit dan maar, dan maar een paar keer een paar uurtjes vrijnemen. Hopelijk kan de instructeur na een paar lessen inschatten wat ze (aan)kan, en is er misschien ook een mogelijkheid voor een ander tijdstip ;-)