Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:03

Vind ik ook, beetje winterpauze is best goed. Hier was het vannacht -14 ,dus buitenrijden zal best lastig zijn,vrees dat zelfs de graspaden hard zijn. Ook maar n keer naar de binnenbak ( ook 20 minuten weg....).
Fellow doet ook niet veel nu. Want met deze temperaturen ga zelfs ik niet op de kar zitten,brrrr

Juryleden die alleen maar negatief kunnen jureren zijn niet leuk. Ze mogen van mij best streng zijn, maar je kunt het dan alsnog positief verpakken.

Aan de teugel in de B hoeft van mij niet. Maar blijkbaar hoort t nu ineens wel?


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 09:09

Heb geloof ik iets gemist, jeetje Chasey wat is er met je man gebeurd? Hopelijk is hij snel weer op de been.

Onze dochter ziet ons wedstrijd rijden, en wil dan zelf ook. Ik vind Bixie een mooie manier om daar aan te beginnen. Ze is absoluut geen streber. Lijkt teveel op mij wat dat betreft. Ergens wel het meteen willen kunnen. Maar als ze merkt dat dat niet gaat dan is het ook meteen niet zo leuk meer. Al leert ze gaandeweg wel steeds beter dat oefenen en fouten maken niet erg is en ook heel leuk kan zijn. Van proberen kun je leren, heeft ze ook op school geleerd. En komt goed van pas bij paardrijden. Gelukkig heeft ze met Star echt een super geduldig leer-object. Van de week rondje buiten gestapt op de airbagpad (haha we kunnen nu allebei geen bare back pad meer zeggen :') ) super dat ze dat durft. Aan een touwtje, en op het laatst los. Ze durft steeds meer en wordt steeds vrijer. In de kerstvakantie haar eerste springles gehad. Dat vond ze heel leuk. Vanmiddag denk ik ook maar een rondje wandelen. Bak zal te hard zijn nu.

Aan de teugel in de B bij de paarden is heel normaal, als je paard niet nageeflijk is kun je beter thuis blijven (hier in de regio wel iig). Bij de pony's zijn ze wel milder daarin.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:24

Zo moest even bij lezen....tja wedstrijden en kinderen Wij hebben het maar 1x gedaan onderling en tja toen hadden we wel een leuke jury die het wel voor ons opnam tegen een uber pushende moeder die echt rot opmerkingen gaf op onze pony.Maar hoe dan ook onze dochter had het gewoon netter gedaan, met plezier en pony lief ook. Dus zo kan het ook jury sporten zijn en blijven toch ook smaak afhankelijke dingen. Daardoor durft mijn dochter geen wedstrijden meer, ze is bang dat er overal boze mensen zijn die ruzie komen maken zonde hoor!.Maar stiekem ben ik ook wel blij....nu moet ze niet maar mag ze alles en dat is het mooie!.Voorlopig staat het hier even stil ....de Shet is afgemaakt en ze heeft er nog regelmatig verdriet van. Wel heeft ze al wel een paar keer de pony van mama gepoetst en het trekpaard van papa gevlochten en het veulen wat al 1.30 is nu voorgelezen uit haar lievelingsboek ging ze ook nog voorlezen voor ze naar bed ging (echt zo schattig) dat was hart veroverend.
Dus voorlopig bij ons geen pony op kinderhoogte. En ik weet niet of ik er goed aan doe om meteen weer een pony in de stal te zetten.Dochter lief zit gevoelsmatig nog in de rouw,eerst maar eens verwerken en zoeken naar een echte geschikte pony. Komt tijd komt raad!
Zaterdag zijn we wezen kijken naar een voltige les en dat vond ze echt geweldig....ze heeft echt over niets anders meer gepraat....dus hier misschien wel helemaal gen bixies meer...

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 10:40

Wat een nare ervaring.
Heb ook een x met een bixie een rare situatie meegemaakt.
Super druk op een klein stukje bak, de rest was de wedstrijdring. Kindjes van de AA waren nog aan het stappen met kinderen als begeleider en dan moet er wat ouder 1 kind over de hindernis van haar moeder, terwijl die moeder aan de bakrand staat. Dat was echt geen goed moment om te gaan losspringen omdat kinderen dat overzicht niet hebben. Daar moet je ze mee helpen, anders krijg je een botsing.
Mijn kind kon er wel op letten, maar die kleintjes niet. Heb daar dus ook wat van gezegd. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren dan. Daarna was het een stuk rustiger en kon ze wel rustig springen - tijd genoeg ook.

Zolang je dochter niet aangeeft een eigen pony te willen zou ik het idd ook afwachten en ondertussen rustig om je heen kijken.
Sterkte nog met jullie verlies... Ik heb het 1 x moeten doen en heb daar echt heel lang last van gehad. (Gemis)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:13

SusanH, Daan heeft een auto ongeluk gehad. Een frontale aanrijding. Iemand zag hem over het hoofd en draaide de weg op, maar hij reed daar. Dus dat is knap hard gegaan.

Kwita, Zolang je dochter nog verdriet heeft van de shet, is het misschien het beste om het even te laten zoals het nu is. Een andere pony kan altijd nog als ze er aan toe is.
Wat leuk dat ze voltige heeft gedaan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:15

He jakkes dat is een beste klap geweest dan.

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:16

Kwita, komt wel weer. Ineens lopen jullie misschien tegen iets aan :-)

Probleem is,dat er echt verschrikkelijke ponyouders zijn, en dat is uiteraard ook het geval bij de bixie. Duurste pony's en spullen erbij....maar ach, doen het voor onze lol en de juryleden waren echt heel leuk.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:30

SusanH schreef:
Onze dochter start nog Bixie. Daar is wel leuk en opbouwend jury commentaar. Ze is nu nog niet toe aan de B. Idd flauw om op een shet af te geven. Zijn hele fijne pony's om ervaring mee op te doen. Ik vind ze superleuk.

ValkWhitney wat stoer! We zijn wel benieuwd naar beeldmateriaal als het zo ver is.


Zal kijken. Zet liever geen rijfoto's van mezelf op het internet.

Whitney en Birthday

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:04

Getup schreef:
Probleem is,dat er echt verschrikkelijke ponyouders zijn, en dat is uiteraard ook het geval bij de bixie. Duurste pony's en spullen erbij....maar ach, doen het voor onze lol en de juryleden waren echt heel leuk.


Dat is helaas niet iets van nu, dit was vroeger al. Het wordt alleen wel steeds erger, afgunst naar elkaar ipv elkaar wat gunnen.

Ben zaterdag met één van mijn bijrijders mee geweest met een bixie springen. Heerlijk sfeertje, elkaar helpen ipv tegen werken.
Het was de eerste keer wedstrijd springen voor hem en de pony. Voor de zekerheid wel met begeleidingtouw parcours gedaan, pony kan erg sterk worden.

Vorige wedstrijd van deze combi was een dressuur, dit was meer een spring wedstrijd aangezien de pony niet binnen de hekjes wilde blijven.
Mensen die er deze zaterdag er waren zeiden dat ze hem dapper vonden, aangezien de vorige keer zo belabberd ging. En vonden dat ie het super deed.
Je zag hem groeien <3

Hopelijk kan ik met dochterlief ook bixie gaan starten, dit jaar of volgend jaar.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:32

Leuk!
Wij hebben 4 bixie wedstrijden gehad, waarbij het bij 3 echt super gezellig en leuk waren. Bij de laatste ook niet goed geregeld en was veel meer ieder voor zich... Ook geen ringmeester. Bij het springen kwam de jury meer dan een kwartier te laat en zei ook geen sorry ofzo. Vraag me nog steeds af of het wel een echte jury was.
Straks in de vakantie ook weer terug naar 1 om te springen. Was ook zo leuk daar *\%/*

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:36

Tijdje afwezig geweest hier.

Aankomende donderdag gaan wij onze nieuwe aanwinst ophalen voor onze dochter! Komt lekker thuis te staan, dus ook prima als dochterlief wat minder interesse zou krijgen. Maar momenteel vind ze onze grote helemaal geweldig, en reageerde ook leuk op onze nieuwe aanwinst bij het bezichtigen! Dus we zijn heel benieuwd hoe deze 2 het straks samen gaan doen! We hebben bewust voor een oudere dame gekozen met al genoeg ervaring met kids. Dus we zijn heel erg benieuwd!

Met onze grote His:
Afbeelding

En haar eigen pony straks:
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 06:53

Wat een droppie!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 07:29

Gefeliciteerd!
Die foto/pony stond toch op Facebook?

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:14

sneeuwpop schreef:
Gefeliciteerd!
Die foto/pony stond toch op Facebook?


Ja dat klopt! Wij wonen kort in de buurt en zijn uitgenodigd om te komen kijken. En het gevoel zat gelijk goed. En de kinderen waar ze nu van was, kunnen haar nog blijven opzoeken als daar behoefte aan is. Ze blijft namelijk in de buurt staan.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:40

Wat leuk zeg!

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:02

Wat leuk gefeliciteerd!

<3 Ik zie een hoop leuke foto's voorbij komen... ik hoop zo dat die van mij het leuk blijft vinden :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:48

Afbeelding
Vandaag met de nog niet ingereden pony gestapt en gedraaft.
Maandag voor het eerst kennis gemaakt met de binnenbak, gister nog een x en vandaag onze zoon er al op.
Wat een lieve pony.
De laatste x was het nog zomer en daarna heel lang niks meer gedaan.
Hoop dat hij er snel echt mee kan rijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:05

Daar kan hij even mee door. Knappe pony om te zien!

Onze dochter mag morgen weer. Ik denk dat het een staprondje wordt in de sneeuw veel meer zit er niet in.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:16

Dank je.
Het is idd de bedoeling om met deze verder te gaan wanneer hij uit de shetlander is gegroeid - of al eerder samen rijden. We zullen het wel zien.
Thuis kunnen wij nu ook niet rijden met die sneeuw en vorst.
Met de trailer naar de binnenbak kan niet altijd.
Tijd voor het voorjaar {:}

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:48

Morgen gaat het dooien. Krijgen er wel regen voor terug.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:51

Heb gelijk gekeken, maar blijft wel rond het vriespunt in de nachten... En met een harde bodem kan het water ook niet weg... Balen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:55

Dat is waar.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:00

Mijn dochter had vanavond ponyclub..valt ze 2x van de pony af in een half uur tijd..
De eerste keer toen ze er naast lag ben ik er nog even opgegaan en de 2de keer ging ze er zelf gelijk weer op.Na die tijd zelfs nog een galopje gedaan.Pony was lekker fris door het weer..
Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden..alleen een beetje spierpijn.

M’n jonge paard had deze week ook niet heel veel gedaan maar die was nog braver dan de pony.Morgen zelf de pony maar weer even rijden zodat ie de energie kwijt kan

Flip b welsh

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:39

Wij hebben afgelopen donderdag onze nieuwe aanwinst opgehaald! De verhuizing ging super en ze was super blij toen ze in haar nieuwe huisje weer lekker kon rennen en springen. Ze staat hier 24/7 buiten met schuilstal. Gras staat heel kort en 2x per dag hooi met handje brok momenteel. Heerlijk om vanuit je woonkamer haar tevreden te zien staan grazen of te dutten.

Vandaag heeft Logan heel even erop gezeten, maar we wachten toch echt op droog weer. Dan kan ze een keertje helpen poetsen. Ben echt benieuwd hoe die 2 in de toekomst samen ontwikkelen!

Dus hier is onze Claire, merrie van 19 jaar oud en 101 cm. Super lief met kids, maar was niet helemaal happy in haar oude situatie en werd dus moeilijk met rijden. Ik heb er zelf het volste vertrouwen in, zodra Claire weer lekker tot rust is gekomen, logan zonder problemen thuis met haar kan hobbelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:48

Wat een mooie pony. Mogen ze er veel plezier van hebben. *\%/*

Whitney en Birthday


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, Donnatella, DreamGuide, midori, Talindos, tienus63 en 103 bezoekers