Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:07

Ik kreeg gisteravond de vraag van een klein meisje "of ze op schoot mocht zitten?".
Op dat moment zat ik op mijn paard van 1.78 en moest even denken wat ze nu precies bedoelde.....Afbeelding
Mijn nieuwe bijrijdster ....... en uiteraard moesten we ook in galop het liefst inclusief een vliegende wissel.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:15

Oh haha mooi. Dat durf ik met mijn merrie niet.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:15

Aaaaahhhhhhh wat een lieve foto EllyC.

Vrijdag zal dochterlief haar tweede rijles krijgen, ben benieuwd of het net zo goed gaat als de vorige keer.

Aankomende tijd zal ik minder online zijn ivm verhuizen, dus zal minder gaan reageren en posten. Morgen krijgen we de sleutel van de nieuwe woning en gaan we dichterbij stal wonen. Dus zal dochterlief vaker kunnen rijden.

EllyC

Berichten: 8103
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:19

Getup schreef:
Oh haha mooi. Dat durf ik met mijn merrie niet.

Dit van mij is net zo braaf als ie groot is. En heeft een stevige hals dus je rolt er ook niet zo maar.
Maar vind het wel heel knap dat zo'n kleintje er op duft.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:20

Aahw lief! Ons paard kan dat ook :j van de winter eens geprobeerd met het paard van een stalgenoot maar dat was geen succes := daar lag ze meteen naast. Paard schrok zo van wat hij op zijn rug had dat hij meteen wegschoot. Terwijl hij normaal echt braaf is en niet snel schrikt. Het is dus blijkbaar ook iets waar paarden echt aan moeten wennen. Die van ons is al zoveel gewend, die kijkt qua kinderen niet snel meer ergens van op. Ze kan ook zelf los uitstappen, wel alleen in de binnenbak.

Succes met verhuizen myk_en_shant.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:29

Oeps Susan..


Onze 11 jarige amazone zit af en toe op mijn merrie ( kan ze er misschien later wat proefjes mee rijden). Dat gaat op zich goed. Maar daar moet ik eerst even n paar rondjes naast blijven lopen. Ze moet elke keer even wennen aan die voetjes, die haar net onder t zadel aanraken. Ze vond t ook nooit fijn als ik op mn springzadel reed en ze mn been voelde ( en ik maar denken: als je gewoon doorloopt, hoef ik geen been te geven).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:33

O nee die van ons start ook eventing met mijn man, die is dus wel gewend aan mensen die kort zitten. Want met crossen heb je je beugels nog weer 2 gaten korter minstens als met springen. Eerste paar keer toen ze echt nog heel klein was heeft ze wel eens voorop gezeten. Maar vanaf dat ze een jaar of 4 is ook alleen. In het begin wel altijd met zijn 2-en, dus iemand naast haar, en iemand die het paard vast houdt. Maar nu kan ze zelf goed sturen en been geven. Echt grappig. Wat ons paard wel heel eng vond was als onze dochter bij mijn man op zijn nek zat. Dan wilde hij het liefst heel hard wegrennen. Dat vond hij zo raar.

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:36

Afbeelding
at een leuke foto's komen er voorbij. Ik meld me ook. Mijn dochter van 10 en ik leasen 5 dagen in de week deze 18 jarige E-pony. Ik ben niet zo groot, dus kan mama er ook nog op rijden :) . Het is een super lieverd en heeeeeel erg braaf. Je kunt hem rustig los laten staan om te poetsen en hij geeft zelf zn voetjes om z'n hoefjes te kunnen doen. Mijn dochter rijdt om de week in een groepsles met hem op de manege en de andere week rijdt ze op een manege pony/paard in de les. Ook hebben we (de ene week zij en de andere week ik) een half uur prive les. We gaan ook lekker met hem naar buiten (polder, duin en strand).

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:47

Afbeelding
Afbeelding

Ik was zelf altijd doodsbang geweest voor paarden. Tot mijn dochter op de manege ging lessen toen ze 9 was. Langzaam werd de angst wat minder, helemaal toen ik zag wat een therapeutisch effect de pony's hadden op mijn dochter na de scheiding. Ik ben zelf wat gaan lessen. Dochter ging een pony leasen op een pensionstal.
En afgelopen december hebben we 'zomaar' een E pony (merrie) gekocht waar voornl. dochter op rijdt, maar ik dus ook 1 of 2x per week. En wat zijn we allebei dol op haar. Mijn dochter is door haar zo enorm in zelfvertrouwen gegroeid <3

sumic

Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 13:54

Mooie foto's komen er weer voorbij!
En nog een stippel gespot <3
Vandaag dochterlief opgehaald vanaf school met stippel. Omdat het dierendag was :D we hadden veel bekijks :') het is maar goed dat het zon braverd is!

Afbeelding

Zometeen haar 3e officiële paardrijles op Justice.

Hier was het ook altijd heel onregelmatig dat ze wilde rijden. Maar nu ze op les zit vinden wij dat ze het tenminste een half jaar moet volhouden. daarna bekijken we we of ze ermee door gaat of wat anders wil gaan doen. Thuis mag ze natuurlijk nog wel kiezen of ze wil gaan rijden.. als grasmaaier functioneert stippel ook prima Haha

[o]

Koekie73

Berichten: 2632
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:04

@sumic dat is gaaf!! En inderdaad wat een braverd.
Mijn dochter zou dat ook wel willen ;-)

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:18

Aangezien ik hier ook 2 kinderen(dochter van 7 en zoontje van 2)heb en 2 jonge pony's meld ik me hier ook maar eens!
Onze ene pony Flip(c-pony)heb ik als veulentje gekocht toen mij dochter bijna 3 werd.

Afbeelding

Ze zijn dus samen opgegroeid en hebben een hele hechte band samen..zo leuk om te zien!Aangezien Flip pas 5 is heb ik er een ander meisje op rijden die hem echt goed door rijdt en kan mij dochter lekker aan de longeerlijn met hem rond hobbelen..
Van de zomer hebben ze al een paar keer bixie dressuur klasse AA gestart(lekker veilig aan het touwtje)Wat had ze een lol..eerste wedstrijdje werd ze ook nog eens 2x 1ste..dochterlief helemaal in tranen want oh wat was ze trots op haar Flip!(moeders natuurlijk ook haha..en ook al was ze laatste geworden..het gaat om de lol)
Verder rijdt ze nog 1x in de week op de manege omdat ik het wel heel belangrijk vind dat ze in een groepje rijdt en zo leert ze ook een beetje met verschillende pony's om te gaan.


Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar november heb ik het broertje van Flip erbij gekocht(toevallig wist ik dat de fokker hem nog had)Max is nu bijna 3,5 jaar en sinds een paar weekjes zadelmak..hij was 3x onder het zadel geweest en is toen met mijn dochter meegeweest om een stapbuitenritje te maken met een groepje..
Met Max maakt ze tot nu toe alleen nog maar stapbuitenritjes en als ze echt wil rijden dan pakken we Flip(handig 2 pony's haha)
Afbeelding



Mijn zoontje van 2 is ook al helemaal besmet met het paardenvirus.Als hij mee gaat naar de pony's moet ie altijd even op Flip zitten en borstelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flip b welsh

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:49

Wat een geweldige foto's weer.
En ja heel handig als je meerdere pony's tintje beschikking hebt, kan er over meepraten. Al gaat Chantal alleen maar op de ervarene pony's.
Tja als je jong bent doe je het gewoon, maar zodra je ouder wordt en ook nog moeder, dan ga je meer nadenken over de gevaren. En vooral omdat het je beroep is, dan kies je uiteraard voor de veilige opties.

Dank je SusanH, hopelijk zitten we met de herfstvakantie er in.
We hebben nu met wat hobbels in de weg te maken. We hadden oorspronkelijk gisteren al de overdracht, echter was de hypotheekverstrekker vergeten het geld over te boeken naar de notaris. En nu staat het er nog niet op hun rekening. Hopelijk morgen wel, anders gaan we het hoog opspelen. We hebben nu al flink wat kosten gemaakt door hun fout. Vrije dagen en lesafzeggingen gedaan.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:01

myk_en_shant schreef:
Wat een geweldige foto's weer.
En ja heel handig als je meerdere pony's tintje beschikking hebt, kan er over meepraten. Al gaat Chantal alleen maar op de ervarene pony's.
Tja als je jong bent doe je het gewoon, maar zodra je ouder wordt en ook nog moeder, dan ga je meer nadenken over de gevaren. En vooral omdat het je beroep is, dan kies je uiteraard voor de veilige opties.

Dank je SusanH, hopelijk zitten we met de herfstvakantie er in.
We hebben nu met wat hobbels in de weg te maken. We hadden oorspronkelijk gisteren al de overdracht, echter was de hypotheekverstrekker vergeten het geld over te boeken naar de notaris. En nu staat het er nog niet op hun rekening. Hopelijk morgen wel, anders gaan we het hoog opspelen. We hebben nu al flink wat kosten gemaakt door hun fout. Vrije dagen en lesafzeggingen gedaan.


Ja als je jong bent stap je inderdaad sneller overal op..maar mijn dochter stapt niet overal zo op hoor(mag ze ook niet van mij)Flip is ondanks dat hij pas 5 is al heel wat gewend(paar weken geleden heeft ie nog ponyritjes gelopen op de rommelmarkt/kermis voor de ponyclub)en die maakt zich niet zo druk gelukkig..Met max mag ze nog niet draven van mij..dat komt binnenkort wel een keer als hij wat langer onder het zadel is

Zelf rijd ik helemaal niet meer..En toen ik nog wel reed merkte ik wel dat ik wat minder lef had als vroeger toen ik jonger was en geen kinderen had..ik ben overgestapt naar het mennen..de bedoeling was om 2 span te gaan rijden met Flip en Max maar Max wordt waarschijnlijk niet zo groot als Flip helaas(vandaar dat we ook 2 pony's hebben)

Flip b welsh

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:11

Als ik zou zeggen tegen Chantal wil je op Valentino, dan zou ze een gat in de lucht springen.
Val is maar 1.60 hoog en nog aardig spokerig bij tijden, dus echt een big nono dus.

Maar snap haar wel, hij is echt een lieverd en een knapperd. Afbeelding

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:34

Oh wat leuk een kinder topic *\o/*
Ik heb een dochtertje van 7 jaar en is opgegroeid met paarden en pony's, heeft toen ze 3 was haar eigen bonte 3 jarige pony gekregen waar ze mee mocht hobbel en mee op kon groeien, nu 4 jaar later starten ze samen B dressuur en is ze sinds vorige week aan het springen begonnen. Onze dochter Isabella is pas 7 maar heeft de lengte van een meisje van 10 {143cm} en heeft Lizzy haar B pony van 122cm dus waarschijnlijk zal het volgend jaar naar een D pony kijken worden :(

Maar goed hier wat foto's van mijn toppertjes :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:44

Wat een leuke combi hierboven!Dan is ze inderdaad wel lang voor haar leeftijd..
Bij mijn dochter duurt het nog wel even voordat ze te groot is voor de pony's
Ze komt bij Flip(de c pony)net met de voeten onder het zadel uit haha..
.Afbeelding

Flip b welsh

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:26

Wat een leuke combinaties komen hier voorbij! <3

Allicht komt er hier op termijn ook een kinderpony. Onze haf is medisch geen 100%, en ze wordt er ook niet jonger op. Als ze ooit meer wil dan wat hobbelen, zullen we toch naar iets anders moeten kijken. Een grote maat C ofzo, daar pas ik dan ook nog op met mijn 1m50 :D

Hoe zijn jullie dé pony tegengekomen?

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:32

Over n tijdje kunnen we via hier nog ponys uitwisselen, hihi.

Mennen doe ik ook met onze A. kan ik m lekker beweging geven en hij komt zo mooi in t bos. Anders ook wel eens, hoor, maar als zn amazone van 11 er is, profiteer ik er meestal van om hem dressuurmatig te rijden.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 16:39

Nou idd! Haha!

Onze pony heb ik gewoon via marktplaats gekocht..En ze hebben hm nog gebracht ook..Heb toen 150€ betaald inclusief brengen was dat.
Zwart, bereden, kindvriendelijke shetlander ruintje van 85 cm, toen 12 jaar.

Ben echt super blij met hm!
Hij is lief en ook goed verkeersmak.
En doet extra voorzichtig als mn dochtertje erop zit.

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 16:51

Mooie combi's hierboven.
Myko is net 2 weken 6 jaar, maar al wel 1m24. Voor nu past hij prima op Lightning (1m) en Spirit is nu 7cm groter dan haar moeder, dus ik hoop dat die naar 1.10m gaat, dan kan hij daar ook nog even op.
We hebben ook een fjord, dus tegen de tijd dat hij niet meer op Spirit past (en wat beter kan rijden) kan hij op de fjord verder :P

Lightning ken ik al vanaf veulen en ik wilde haar eigenlijk al eerder hebben. Mijn man vond dat we genoeg paarden hadden (en wat moesten we met zo'n kleintje...), maar toen ik (eindelijk (en via IVF)) zwanger werd, mocht ik haar kopen :D

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:13

Oooo die stippels! Geweldig zeg!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:14

Ik was opzoek naar een welsh veulentje die ik verder zelf kon opvoeden en later mee kon mennen..Toen zag ik 'Flip op Mp staan...Afspraak gemaakt en wezen kijken..op afstand want Flip was nog niet veel in handen geweest..2 weken later hebben we hem opgehaald..niemand kon bij Flip in de buurt komen want mensen vond ie maar raar/eng..totdat mijn dochter(toen bijna 3 jaar)naast de wei op een hooibaal zat en Flip hooi kon voeren..zij was de eerste die hem kon aanraken/voeren..Toen wist ik eigenlijk al dat het wel goed zou komen met die 2!Flip heb ik voor heel weinig kunnen kopen dus durfde de gok wel te nemen..en als ik nu zie hoeveel plezier we met het hele gezin van hem hebben ben ik blij dat ik die gok genomen heb!

En Max komt ook bij dezelfde fokker vandaan(hij heeft 3 veulens bij de merrie gefokt met dezelfde hengst)Flip is de oudste en Max is de jongste..Max was 2,5 toen ik hem kocht maar kwam ook zo uit het land en kende niks..Mijn dochter mocht eerst ook niet bij hem in de buurt komen van mij maar nu haalt ze hem zelf uit stal en kan ze hem poetsen(wel altijd onder toezicht van mij,m'n vader of een vriendin van mij die toevallig ook bij ons op stal rijdt)

Zo komen wij aan onze pony's..

Flip b welsh

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:20

we kunnen mooi onderling ponys verkopen hier :D

had onze pony op marktplaats gezien. Was m t liefst meteen gaan halen, hij was echt té knap ( mooi gepoetst en gevlochten etc). Maar ja...3 jaar....dus braaf weggeklikt. Kwam er achter, dat de brave kleine ponys zo weg waren. Wat het lastig maakte, is dat ik een pony wilde, die ook betuigd was. Heb een kennis gevraagd, om wat rond te vragen en 20 minuten later appte ze, dat een kennis van n kennis ( ofzo) een hele leuke pony te koop had. Er kwamen foto's......en het was dus dezelfde knappe valk! grmbl, en nu? Ze zei dat hij idd jong was, maar een goed karakter had . Zij kon m een week op proef krijgen en er wat kinderen ( ze heeft een stal) op laten rijden. Kreeg elke dag foto's en hele enthousiaste berichten. Tsja.....gekocht, dus.
Op de gok. Maar hij was zo knap en kon zo goed bewegen, dat ik m anders heus wel weer verkocht kreeg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 17:53

Ik hou me aanbevolen, niks in te ruilen maar als het past willen we op termijn best wat kopen hoor :P

Vind die bonte pony echt leuk, maar onze dochter van 7 gaat ook rap richting de 1.40 dus denk dat wij als we een pony kopen gelijk voor een C pony gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, pluklief, SunnyHorse, tienus63 en 42 bezoekers