Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:50

De Casco Nori is er al vanaf 44 cm ( zie mijn onderschrift O:) )


Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:52

Ik had eerst een kindercapje bij de EJ gekocht, mooi roze met paarden erop, maar die zat bij die 2 van mij niet goed, schoof alle kanten op.

Welshjes zijn op zich ideaal. Maar die van mij is behoorlijk snel. Wel heel eerlijk, hoor!

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:52

Oh dat is de Nori dus! Mooie helmpje en haar omtrek is bijna 44 haha

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:56

mooi. Ik had me er op verkeken, t hoofd van mijn bijna 4 jarige is toch groter als ik dacht }:0

Die van bijna 6 heeft dezelfde cap als de dochter van Bloem, dat is de casco Mistral (maat 50-52 - die van mij in ieder geval).

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:59

Getup schreef:
De Casco Nori is er al vanaf 44 cm ( zie mijn onderschrift O:) )


dat klopt en is een hele fijne cap ,die hadden wij ook in gebruik straks dus nog 'n keer.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:25

Chasey schreef:
Bakkabouter wat een leuke kruiwagen. Waar kan je die kopen, DAvid en Marloes willen ook graag een eigen kruiwagen voor de paarden. En een eigen mestvork, denk alleen niet dat die in kindermaat is :')


Het is dit kruiwagentje

https://www.dreamland.be/e/nl/dl/893129 ... xe-2410304

Grappig, al die grote ponies met mini-zadeltjes :D
Ben al een tijdje aan het rondkijken naar dat type zadels, maar ik zie door het bos de bomen niet meer echt. Er zijn er zo veel! En heel weinig 2dehandse. Toch maar eens een paar knopen doorhakken, ik wil ook hobbel-foto's spammen :D

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:35

Onze oudste van 5 vind het niks, maar de jongste van 2 zei eerder paardje dan mama.....
Toen mijn paard 'ingepikt' werd toch maar af en toe naar de shetjes les.


Afbeelding


Afbeelding

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:00

bakkabouter schreef:
Chasey schreef:
Bakkabouter wat een leuke kruiwagen. Waar kan je die kopen, DAvid en Marloes willen ook graag een eigen kruiwagen voor de paarden. En een eigen mestvork, denk alleen niet dat die in kindermaat is :')


Het is dit kruiwagentje

https://www.dreamland.be/e/nl/dl/893129 ... xe-2410304

Grappig, al die grote ponies met mini-zadeltjes :D
Ben al een tijdje aan het rondkijken naar dat type zadels, maar ik zie door het bos de bomen niet meer echt. Er zijn er zo veel! En heel weinig 2dehandse. Toch maar eens een paar knopen doorhakken, ik wil ook hobbel-foto's spammen :D


wij hebben een klein mestgriep je gemaakt van een aardappelmestgriepje en er een korte steel ingezet ,mijn schoonzus heeft een kinder houtvezel schepje en daar kunnen ze prima mee uit de voeten.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Lara

Berichten: 7457
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:24




"The more you use the reins, the less they use their brains."

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:35

Hou hem even in gedachten Cemlys. Onze staleigenaar had ook al een pony gespot, maar die staat nu al een maand op de kliniek na een koliek operatie. Denk dat we die maar laten schieten vind het risico te groot. Vind eerlijk gezegd dat ze nu nog niet goed genoeg rijdt voor een pony. Eerst wat meer vlieguren maken. Vandaag ook les en ze is drukker met andere kinderen in de les dan dat ze zelf op let.

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:07

Ik heb op mijn merrie een westernzadel liggen en daar wil ik voor zoonlief dan van die buddy beugels voor halen als ie daar aan toe is. Nu rijdt ie met mij altijd samen op de rijdeken of samen op het westernzadel en dan zonder beugels. Vindt ik veel veiliger en goed voor een onafhankelijke zit.
Voor mijn shet ben ik nog op zoek naar een westernzadeltje. Nu heb ik daar nog een rijdeken op liggen.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

sumic

Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:42

Hallo allemaal, ik zag dit topic van de week voorbij komen en zou graag mee willen kletsen!
Ik ben suzanne, mama van Tess (6)
Voor Tess zijn de paarden heel normaal. Ze vond ze leuk maar dat was het verder wel. Sinds een half jaar toont ze ineens meer interesse en is ze niet meer bang als ze erop zit. Nu de zwemdiploma's binnen zijn is ze sinds 2 weken begonnen met les <3
Tess heeft een eigen paardje; stippel. Stippel is doodbraaf aan de longeerlijn maar los snapt hij er niks van of is simpelweg te eigenwijs. Vandaar
de keuze om haar ergens anders op les te sturen en daar de kneepjes van het paardrijden te leren. Misschien dat ze dan ook beter stippel kan leren sturen.
Erg leuk om ook de ervaringen van andere mama's te lezen/volgen en wie weet doen we nog fijne ideeen op!


Afbeelding


Afbeelding

En op lespaardje Justice:


Afbeelding

[o]

wortel115

Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 00:01

Jullie gaan sneller als ik kan bijlezen :)

1,5 jaar is een prima leeftijd toch voor een pony? ;)

Koos ik ben bang dat ik de mijne ook kwijt ga raken. Dochterlief heeft 2 ponies beschikbaar en waar wil je op rijden vandaag. Juist mama's voldbloed.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:29

hihi vind ik ook vriendlief denkt daar anders over :P
zie weer hele leuke voorbij komen. <3

mocht iemand nog een leuk ponytje te verzorgen hebben 1 a 2 x in de week in de buur van gouda of woerden houd ik mij zeker aanbevolen

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:50

dancertje schreef:
hihi vind ik ook vriendlief denkt daar anders over :P
zie weer hele leuke voorbij komen. <3

mocht iemand nog een leuk ponytje te verzorgen hebben 1 a 2 x in de week in de buur van gouda of woerden houd ik mij zeker aanbevolen


Die van mij staat in Warmond denk sws te ver voor jullie of niet? En die van mij is een grote E pony van 1.54 dus denk sws te groot voor jou dochter. En die van mij flipt helemaal buiten ( binnen is ze wel heel zoet hoor al helemaal onder het zadel maar aan de hand is ze gewoon een scheitbak Haha) en ze is western gereden :Y)

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:10

Dancertje: ik kocht de pony toen mn dochter 2 was. Vond ze t leuk? ja, uiteraard. Maar even wachten kan ook wel.....misschien kom je ineens je droompony tegen en kun je m altijd kopen. Is t echt n hele makke knuffelpony, waar ook wat ritjes mee gemaakt worden, dan is het wel te doen.
Maar anders staat zo'n pony ook te niksen tot je kindje echt wat kan gaan rijden. of er een ruitertje bij zoeken.

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:05

Dat vind ik ook wel een lastige, weet zeker dat ze het heel leuk zou vinden om een shetje te hebben om mee te prutsen. Al is ze pas 2. Maar pfff een pony voor een peuter.....
In aanschaf en onderhoud zijn het ook niet echt de kosten, en je moet toch al naar je paard toe dus dat kan in 1x. Nu gaat ze ook meerdere keren per week mee naar mijn paard en helpt met voer klaarzetten en is ze terwijl ik mest alles aan het aaien enzo.

Liefste zou ik 1 of 2 x per week een braaf shetje van een ander wat extra aandacht geven, maar vrees niet dat er veel mensen hun shetje hiervoor willen gebruiken.

Anoniem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:22

Waarom niet
Staan er al teveel als grasmaaier alleen

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:29

koos2015 schreef:
Dat vind ik ook wel een lastige, weet zeker dat ze het heel leuk zou vinden om een shetje te hebben om mee te prutsen. Al is ze pas 2. Maar pfff een pony voor een peuter.....
In aanschaf en onderhoud zijn het ook niet echt de kosten, en je moet toch al naar je paard toe dus dat kan in 1x. Nu gaat ze ook meerdere keren per week mee naar mijn paard en helpt met voer klaarzetten en is ze terwijl ik mest alles aan het aaien enzo.

Liefste zou ik 1 of 2 x per week een braaf shetje van een ander wat extra aandacht geven, maar vrees niet dat er veel mensen hun shetje hiervoor willen gebruiken.


persoonlijk vind ik dat niet erg....maar tja je zal ver weg wonen, en vaak is dan de eis dat het shetje bij hun in de stalling moet komen want dat is gemakkelijker....en dat is net wat ik dan weer niet zou doen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:06

het heeft praktisch wel de voorkeur om gewoon 1 of 2 x bij iemand anders te gaan knuffelen enzo.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 18:58

sumic schreef:
Hallo allemaal, ik zag dit topic van de week voorbij komen en zou graag mee willen kletsen!
Ik ben suzanne, mama van Tess (6)
Voor Tess zijn de paarden heel normaal. Ze vond ze leuk maar dat was het verder wel. Sinds een half jaar toont ze ineens meer interesse en is ze niet meer bang als ze erop zit. Nu de zwemdiploma's binnen zijn is ze sinds 2 weken begonnen met les <3
Tess heeft een eigen paardje; stippel. Stippel is doodbraaf aan de longeerlijn maar los snapt hij er niks van of is simpelweg te eigenwijs. Vandaar
de keuze om haar ergens anders op les te sturen en daar de kneepjes van het paardrijden te leren. Misschien dat ze dan ook beter stippel kan leren sturen.
Erg leuk om ook de ervaringen van andere mama's te lezen/volgen en wie weet doen we nog fijne ideeen op!


[ [url=m/N4zTtn.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/wsYERs.jpg]Afbeelding[/url] ]

En op lespaardje Justice:


[ [url=m/jxniXu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuke pony die Stippel! !

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 07:28

Hier een paar foto's van afgelopen weekend!
Was nog ff redelijk weer dus we hadden de pony nog even goed gewassen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Hier trouwens nog 2 foto's met de zadels die wij hebben voor onze shet.
Op deze een norton zadeltje maar die was iets te groot voor de pony.
Afbeelding

Nu hebben we deze; die ligt veel beter op zn rug.Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 09:09

Via FB zag ik dit topic voorbij komen :D
Graag klets ik ook mee. Ik ben Lotte, moeder van Myko (net 6). Toen ik zwanger van hem was had ik het ultieme excuus vast een pony voor hem te kopen. Natuurlijk in de hoop dat hij het leuk zou gaan vinden.

sinds zijn 2e hobbelt hij af en toe rond op zijn pony. Vanaf zijn derde doet hij mee met de jaarlijkse ponykeuring (voorbrengen a.d. hand en verkleed rijden). En sinds een half jaartje lest hij 1x per week op de manege.
Met zijn eigen pony gaan we af en toe naar het bos, mennen we, etc, maar alleen als hij zelf aangeeft wat te willen doen. Soms dus een maand niets en de andere keer wekelijks.
Zijn pony heeft ook een paar veulens gehad waar we nog 2 dochters van gehouden hebben (nu 2 en 1 jaar). Vorig jaar hebben we meegedaan met een pony/kind fotoshoot met de nu 2 jarige


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 10:59

Jij hebt ook zulke leuke ponys, Donja :D .

Hier gaat t ook zo. Soms even een tijdje wat minder, soms bijna dagelijks.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 12:10

Leuke pony's hoor!
En die verkleedfoto in western stijl is helemaal leuk!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers