Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:03

Daar lees ik even over mee! Mijn zoontje had het er gister ook ineens over dat hij wil springen :=


SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 12:14

Ik kwam op internet de airowear bodyprotectors tegen, die spreken me wel aan. Kost wat, maar als het ook echt een stuk soepeler zit, lijkt me dat het geld waard? Verder kwam ik een (hele oude) test van bodyprotectors tegen, waarbij de Shires er goed uit kwam. Benieuwd of er mensen met ervaringen (het liefst bij kinderen :o ) met deze bodyprotectors zijn.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:06

SuperRocky schreef:
Ik kwam op internet de airowear bodyprotectors tegen, die spreken me wel aan. Kost wat, maar als het ook echt een stuk soepeler zit, lijkt me dat het geld waard? Verder kwam ik een (hele oude) test van bodyprotectors tegen, waarbij de Shires er goed uit kwam. Benieuwd of er mensen met ervaringen (het liefst bij kinderen :o ) met deze bodyprotectors zijn.


Ik heb zelf een bodyprotector van Airowear en het klopt idd dat ze heel soepel zijn! In het begin heeft het veel weg van zo'n stijf ding maar wanneer hij in contact komt met lichaamswarmte is hij echt heel soepel! Als je hem na het rijden uit doet kan je hem echt alle kanten op plooien. Dus zijn geld wel waard wat mij betreft.

Edit: Heb zelf wel de volwassen versie maar volgens is dit bij de kinderversie net zo.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:36

Oh dat klinkt heel fijn! Ik ga eens op zoek naar een winkel waar ik m in het echt kan bekijken +:)+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:58

Peerdewinkeltje in Veenendaal heeft ze :j

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 17:56

Oh ja, nog even een tip, laat je dochter hem aandoen en dan even rondlopen in de winkel met dat ding aan ;) . Dan voel je hem normaal gezien steeds soepeler worden naarmate je er langer mee rondloopt.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:34

Kijk ook even of ze er mee kan zitten

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:28

SuperRocky schreef:
Haha ja leuk he? Die pony vindt ook alles goed ;')

In de manegelessen waar mijn kinderen in begonnen zijn, leren ze vrij snel met zweepje rijden. Er zitten namelijk best een paar ponies tussen die die kleintjes anders niet aan de gang krijgen omdat ze niet hard genoeg been kunnen geven (en/of niet met hun benen onder het zadel uit komen ;-)). Nu met onze eigen pony merk ik dat we vooral mijn jongste dochter moeten leren dat ze haar zweepje best wat minder mag gebruiken, want lopen doet ie toch wel. Maar goed, we hebben hem nog maar een maand, dus dat gaat zeker goed komen.

Een praktische vraag: mijn oudste dochter wil heel erg graag springen, op advies van onze instructeur heb ik van het weekend zelf wat met haar aangeklooid met balkjes en een kruisje, ze vond het helemaal geweldig! Dus ik heb zo het idee dat we dit wel vaker gaan doen, en dat het niet al te lang zal duren voor ze 'echte' springlessen zal gaan volgen. Als ze daar aan toe is, vind ik het denk ik wel een fijn idee als ze een bodyprotector gaat dragen. Hebben jullie tips voor een fijne bodyprotector? Het gaat me er vooral om dat ze zich gewoon lekker kan bewegen met dat ding aan, en dat ie niet beperkend werkt op de zit. Voor een fijne vind ik het ook niet erg om er wat geld aan uit te geven, beter dan zo'n goedkoop stijf harnas waar ik veel kindjes in zie rondrijden ;-)

Wij hebben een hb? Bodyprotector, zag dat champion ook met heel fijne kwam.
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 20:29

Hier de bp van onze dochter. Volgens mij van Horka?

Afbeelding

Ik heb zelf Aerowear die vindt ik heel fijn. En dus te passen bij het Peerdewinkeltje.

SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:44

Goede tips allemaal, bedankt! Peerdewinkeltje is niet echt in de buurt, even zoeken of er een winkel hier in de regio is die ook Airowear heeft, en anders toch maar op de gok op internet bestellen en dan kijken of t wat is +:)+
Laatst bijgewerkt door SuperRocky op 12-11-19 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:45

Horka is ook fijn hoor :j allemaal losse blokjes.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:51

Die blauwe van de foto hier boven heeft mijn dochter ook in het geel dan maar zeer tevreden ,de racesafe zat mijzelf altijd goed en de Usg had ik zelf om te mennen beschermt zeer goed, maar wel 'n beetje dik onder de oksels. Mijn zoontje heeft de lancelot wel 2e hands maar zeer goed!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SuperRocky
Berichten: 164
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:23

Volgende weekend maakt mijn oudste dochter haar F proef debuut; op advies van de instructeur gaat ze F3 starten. We hebben gisteren al even het proefje geoefend, en ik moet zeggen dat het best heel goed ging. De grootste uitdaging wordt het er aan denken om te checken of ze op het goede been lichtrijdt :-) Ze heeft eerder al wat wedstrijdjes gereden op A2 niveau, een instapniveau van onze eigen manege, waarbij er drie combinaties in de rijbaan zijn: 1 voorrijder die niet beoordeeld wordt, en twee kinderen die wel beoordeeld worden. Een hele leuke laagdrempelige instap voor jonge kinderen :-) Mijn jongste gaat dat over anderhalve week voor het eerst doen.

ankep
Berichten: 338
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:41

Zo weer bijgelezen, was alweer even geleden... ik heb een hoop leuke berichtjes gezien over wedstrijdjes rijden en een paar knappe geschoren ponies! Ik laat bartje niet scheren denk ik, hij heeft nu voor het eerst in zijn leven een deken en ik wil even afwachten hoe dat gaat. Bovendien wordt hij max 2x per week gereden dus de noodzaak is er ook niet echt. Ik merk wel dat hij momenteel erg vlug wordt, hij vertrok laatst zelf alvast op buitenrit (fenne zat er al wel op, maar ik had het touwtje nog niet vast) en ik kon hem met de fiets niet bijhouden... gelukkig was fenne niet vang en kreeg zd hem uiteimdelijk zelf wel weer stil, maar mijn hart zat in mn keel en voorlopig gaat hij buiten echt aan een touwtje mee.....
Afbeelding

Centered Riding instructrice level 1

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 13:23

Wij hebben binnenkort benefietdag voor het met rhino getroffen manege lelystad waarvan de vraag is of ze kunnen blijven bestaan. Nou gaat mijn zoontje bixie springen. Super leuk! Hij wilt graag springruiter worden.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 14:50

XRuby_SymmyX schreef:
Wij hebben binnenkort benefietdag voor het met rhino getroffen manege lelystad waarvan de vraag is of ze kunnen blijven bestaan. Nou gaat mijn zoontje bixie springen. Super leuk! Hij wilt graag springruiter worden.

Wat leuk dat hij nu al die ambitie heeft!

Mijn dochter wilt ringrijster worden en voltige bij het circus doen....Op mijn vraag waarom dan? kreeg ik dit antwoord: " mam weetje hoe gaaf dat is als je iets kan wat er niet veel kunnen! "
Dus ik hoef niet naar the voice, maar op auditie bij het lokale circus!
(Gelukkig mag ik ook mee als groom en voltigeur! :+)

Zijn er al andere kinderen die paarde beroepen ambiëren?
Ik zelf heb het idee dat ze het echt meent omdat ze meer dan serieus oefent, hoe begeleid je dat als ouders?
Zelf regelde ze al een demonstratie op een lokaal druk evenement, en op de lokale manage!
Deze man was zelfs verrast wat dat "kleine ding" al kon en durfde met slechts 6 jaar! En voor ik het wist was ze pauze act bij de lokale rijvereniging voor de grote prijs uitreiking.
omdat ze proefjes rijden stom vind...En het voltige juist zo leuk is en niemand het kent als ze zegt, ik zit op voltige!.
Ik heb het al vaker afgeremd en tegen gehouden, maar ze is bijna niet te stoppen zo gedreven is ze.
Mijn moederhart spot met mijn verstand...maar volgens de turn juf en de voltige juf heeft ze talent.
Mijn man denkt dat het wel zal verminderen, maar ik zie het slechts alleen maar groeien....

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:52

Mijn dochtertje (6) wil bij de politie.
En dan het liefst bij de bereden politie.
Bij de politie zegt ze al sinds haar 3e dus ben benieuwd...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:25

maaike5581 schreef:
Mijn dochtertje (6) wil bij de politie.
En dan het liefst bij de bereden politie.
Bij de politie zegt ze al sinds haar 3e dus ben benieuwd...


Hier nog eentje die dat zegt. Nu 9 :j

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:57

Hier een van bijna 3 die overal verkondigt dierenarts te zijn :'), ik heb een opvolger

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:40

Kwita, ik zou daar dus ruimte voor geven... Laat ze maar lekker ontwikkelen. Goed blijven kijken of het niet teveel wordt voor der en dan pas gaan overleggen om te minderen.
Beschermen is goed, maar geef ze wel veel ruimte om te groeien.
Tenminste, zo zien wij dat..
Heb eerder het idee dat afremmen zorgt voor meer verlangen en als ze het echt willen en talent hebben, is het goed voor hun zelfvertrouwen.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:57

Onder het mom ik kan het altijd vragen.. heeft iemand nog redelijk uitziende producten die liggen te verstoffen? Ik ben een inzamelingsactie voor onze benefietdag begonnen voor de 2e handsmarkt. Alle opbrengst voor de met rhino zwaar getroffen stal manege lelystad. Verzendkosten kan ik eventueel vergoeden.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

snorkel1986

Berichten: 2984
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 21:12

XRuby_SymmyX schreef:
Onder het mom ik kan het altijd vragen.. heeft iemand nog redelijk uitziende producten die liggen te verstoffen? Ik ben een inzamelingsactie voor onze benefietdag begonnen voor de 2e handsmarkt. Alle opbrengst voor de met rhino zwaar getroffen stal manege lelystad. Verzendkosten kan ik eventueel vergoeden.

Ik niet maar ikzou je vraag in dit topic stellen

[PP] paardenmateriaal niet verkocht te krijgen

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:01

sneeuwpop schreef:
Kwita, ik zou daar dus ruimte voor geven... Laat ze maar lekker ontwikkelen. Goed blijven kijken of het niet teveel wordt voor der en dan pas gaan overleggen om te minderen.
Beschermen is goed, maar geef ze wel veel ruimte om te groeien.
Tenminste, zo zien wij dat..
Heb eerder het idee dat afremmen zorgt voor meer verlangen en als ze het echt willen en talent hebben, is het goed voor hun zelfvertrouwen.


Ik begrijp je helemaal, alleen zitten wij in het zuid - westen waar dus nauwelijks geschoolde instructie is
en totaal geen wedstrijden.
En dan nog iets een serieuze singel kost minimaal € 1300,00 dus ja dan is het toch handig om even wat te dimmen :o

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:51

kwita schreef:
sneeuwpop schreef:
Kwita, ik zou daar dus ruimte voor geven... Laat ze maar lekker ontwikkelen. Goed blijven kijken of het niet teveel wordt voor der en dan pas gaan overleggen om te minderen.
Beschermen is goed, maar geef ze wel veel ruimte om te groeien.
Tenminste, zo zien wij dat..
Heb eerder het idee dat afremmen zorgt voor meer verlangen en als ze het echt willen en talent hebben, is het goed voor hun zelfvertrouwen.


Ik begrijp je helemaal, alleen zitten wij in het zuid - westen waar dus nauwelijks geschoolde instructie is
en totaal geen wedstrijden.
En dan nog iets een serieuze singel kost minimaal € 1300,00 dus ja dan is het toch handig om even wat te dimmen :o

een goedkopere set hebben we al,maar juist voor die voortgang is het belangrijk om ook te overwegen heeft het nut en wat voor inspanningen en financiën hebben wij ter beschikking .
Want onze zoon heeft wel dezelfde rechten als hij ook getalenteerd in iets blijkt te zijn.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 13:35

Sorry ik heb geen spullen meer liggen. Net oude rijbroeken en niet passende schoenen de deur uit gedaan.

Dochter had gisteren studiedag. Dus maar even vitamine paard op laten snuiven.

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, jitskenienke, Sting, Zunzuncito en 39 bezoekers