Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 23:13

Hahaha dat zelluf doen herken ik zeker. Mama ik kan zelluf op Amber klimmen, dochterlief is 1.34 en Amber ongeveer 1.50m hoog. Gelukkig voor haar stappen we er altijd met een kruk op, hahaha


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 06:58

Ik heb juist een dochter die het wel makkelijk vindt als ik het doe. Al wordt het wel beter. Sommige dingen kan ze ook niet zelf omdat Cato zeker met aansingelen nog niet zo goed stil blijft staan. Gisteren eindelijk weer kunnen gaan na 2 dagen niet geweest te zijn, we hebben op stal geholpen als vrijwilligers bij de internationale eventingwedstrijd. Superleuk, maar geen tijd voor Cato gehad. Toen mijn dochter gisteren de wei in liep kwam Cato er al aan lopen zo lief <3 . Rijden ging ook heel goed gisteren. Eerst aan de longe stappen en draven, daarna los en ik er vlak achter met de longeerzweep mocht dat nodig zijn. Dan loopt ze goed, omdat ze aan de longeerlijn al actief gedraafd heeft en dus mooi voorwaarts is.

ilora: stoer hoor!

curly2day: brr was het niet koud zaterdag? Wel mooie plaatjes!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:26

Hier is het ook altijd mama ik kan het zelf. Alleen als ze hebben gereden en het is warm dan mag mama de pony zelf afzadelen. Zelfde met op de trailer zetten. Pony gaat er goed op maar bij de kids profiteert hem. Dan loopt hij telkens enkele meters voor de trailer al weg. en de jongste geeft niet op. Mama deze keer lukt het. Nee het lukt niet ik zie het nu al. Jawel hoor! En daar gaan ze terug richting wei. Pony weet het goed genoeg want als ik hem overneem loopt hij er zo op.

Gisteren avond was de oudste en onzekere dochter in een experimenteer moment. Ze heeft op de grote brave haflinger gegalopeerd zo ineens van haar eigen. En heeft ze met haar eigen pony gegalopeerd zonder zadel. Zomaar ineens. Mama kei blij natuurlijk


Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 08:51

Ik moet even bijlezen, want pfff wat zijn we druk met de werkzaamheden van onze weide.

Dus ik ga er even voor zitten met een bakje koffie en daarna snel weer aan de slag.
Vergeef me als ik iemand oversla.

Ik zie nog een foto van lekker optijd rijden voor de hitte. De hitte is nu al even weg, en eerlijk? Ik mis het wel. Ik houd wel van warm weer.

Cemlys, Wat een schattige foto. En mooi veilig op een hobbelpaard.

Calice, Jammer dat poow niet mee groeid he? Maar gelukkig heb je Mellow nog, kan Jesse toch nog blijven rijden.
Leuk zo op wedstrijd.

llora, Gaaf hoor dat springen! Stoer!
Ach ruin of niet, ik leer mijn kinderen dat iedere kleur voor iedereen is! Ik doe niet aan roze is voor meisjes en blauw voor jongens. Vind dat zo'n onzin.
Ook op oefenwedstrijd geweest zie ik, gaaf!
En als ze ergens aan toe zijn, zoals een galop, dan doen ze het vaak ineens uit zichzelf!
Zo sprong ik vroeger ineens in het diepe water, want ik had besloten dat ik vanaf dat moment kon zwemmen. Mijn moeder schrok zich kapot, maar ik had gelijk. Ik was er klaar voor en kon zwemmen!

curly2day, Gaaf in het water met de fjord! Lekker zwemmen.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:01

wat is het stil hier, het zal wel net als hier zijn druk met de dagelijkse dingen.
vandaag is zoontje voor 't eerst op de pony geweest watvond hij het leuk(heb er geen foto's van)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:03

Wat leuk kwita!

Hier nog steeds druk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:05

Hier ook druk pony erbij kost toch wel veel tijd. Het is even wat minder gegaan maar we hebben de stijgende lijn weer te pakken. Oa via bokt een fijne juf gevonden voor 1 op 1 les. En een meisje op stal die mee wil helpen door er af en toe op te gaan. Ze is 13 maar niet groot en kan heel netjes rijden. Daar heeft onze dochter ook profijt van. Zaterdag komt de menwagen eens kijken hoe ze dat oppakt.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:41

Hier ook weer druk, lesgeven staat weer op volle toeren te draaien, dus minder tijd voor het rijden van dochterlief.

Afgelopen vrijdag weer les gehad sinds weken, er was dichtbij Rhino uitgebroken, dus stal bijna drie weken op slot gehad.

Vrijdag hebben we een duoles gehad, beetje uit nood geboren, maar gaan we er wel inhouden.
Mama heeft uiteraard met een dikke smile op het gezicht de les gereden en dochterlief vond het fantastisch.

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:07

Dat is leuk om samen te doen!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:05

Dat lijkt me gaaf ,maar wat erg rino...dat lijkt me zo spannend al het zo dicht bij is.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:52

Het was zeker spannend, paard stond op hemelsbreed 500 meter van mijn paarden en pony's af. Dus uit voorzorg alles op slot gezet en alle lesactiviteiten stopgezet.

Maar het dier was gelukkig alleen verdacht van en heeft het niet gekregen.
Paard had op kliniek Wolvega gestaan net voor de uitbraak daar. Paard hadden ze die ochtend opgehaald en die middag werd er bekend bij de kliniek dat ze Rhino hadden. Dus het dier was nog niet weer in de kudde gezet, maar ging gelijk naar een quarantaine plek op het erf bij hun.

myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:53

SusanH schreef:
Dat is leuk om samen te doen!

Dat was het zeker, hihi.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:49

Hier ook druk geweest en vakantie dus weinig thuis geweest.
Vandaag kwam haar nieuwe outfit aan
Afbeelding
Leuk spul hebben ze bij de decathlon voor hele kleintjes.
Ons zadel uit engeland is er ook, alleen nog een westernsingeltje bestellen

Afbeelding


Afbeelding
En gister nog even op de tinker (die met zn 2 echt kuikenmak is).

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:10

Cemlys schreef:
Hier ook druk geweest en vakantie dus weinig thuis geweest.
Vandaag kwam haar nieuwe outfit aan
[ [url=m/DcySeW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk spul hebben ze bij de decathlon voor hele kleintjes.
Ons zadel uit engeland is er ook, alleen nog een westernsingeltje bestellen

[ [url=m/58GAev.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/ohZUK1.jpg]Afbeelding[/url] ]
En gister nog even op de tinker (die met zn 2 echt kuikenmak is).


Dat zadel ziet er top uit voor de kleintjes hoe oud is ze nu. Mijn kleintje is nu 1 jaar maar twijfel of ik alle shet spullen moet verkopen of toch houden en ooit een pony kopen

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:34

Ze is nu 17 maand. Is idd ideaal dit zadel. Ze zitten niet in spreidzit en zitten mooi stevig

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:57

Mooi zadel Idd!

Wij hebben nu voor Cato een shetlandzadel dat lag het best. En geeft toch mooi steun ook met rijden.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:05

Toch voor een basket saddle gegaan :D

Die van jou is wel weer anders dan hoe ik die van mij ontving :)

Lief dat setje! Vanaf welke maat kwam dat dan? Hadden ze alleen roze of ook iets voor jongetjes?
Wel bijzonder eigenlijk dat ze het al zo klein in de winkel hebben liggen want zoveel vraag zal daar toch niet naar zien in zulke mini maatjes zou je denken :)

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:22

Ja toch voor een basket gegaan. Ze zijn niet top qua pasvorm maar wordt alleen mee gestapt en ik wil een nog een dik bonten sjabrak onder. Er moet niet de hele tijd riet prikken.

Ik heb alles via internet besteld, de dichtsbijzijnde decathlon is geen superstore dus dan is het aanbod vrij basic. Broekje is een maatje 2-3jaar. Geloof 92, nou past ie qua lengte prima, wel ruimte bij de beentjes maar ziy vooral lekker soepel. De laarsjes zijn maat 22 en ze zijn makkelijk aan en af te krijgen en lopen heel best eigenlijk. Mss nog iets ruim in dw hoogte maar ze lijkt er geen last van te hebben. Capje is te verstellen naar 48 als kleinste. We hadden er al eentje maar die zat echt heel vaag op der hoofd, deze zit fijn. Sokjes 23-25, ideaal voor de winter. Poloshirt is 92. Hebben ze ook in wit met blauw. Caps ook in verschillende kleuren.

Ik heb nog een webhoofdstel besteld, 20 euro, maar lijkt fijn qua maat. Ik moet nog passen maar pony past amper normale shetmaten. Als deze bevalt bestel ik gelijk een voor allemaal.
https://www.decathlon.nl/p/hoofdstel-te ... mc=8197078

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:53

Och wat zalig dat zadeltje, heb het ook overwogen...en dan trekt het nu toch ook weer. Maar ik laat ze beneden de 2 liever niet rijden en mijn zoontje is net als mijn dochter een springveer en die zijn eigenlijk te bewegelijk nu met 4 kan ze er gelukkig wat langer op zitten al trekt haar de voltige meer dan het rijden.Mijn zoontje vind het heerlijk om ze te knuffelen en te poetsen en met zijn 21 mnd is dat prima we zien het wel! Hier is mijn zoontje de eerste maatverstelbare cap ontgroeid merkte ik vandaag... ik was echt verrast!.Hier heeft hij wel altijd met poetsen een body protector om ( ja serieus zo klein zijn ze er al)en cap op.Rijden en verzorgen doen we in een jeans en regenlaarzen en wat geeft het( maar ik vind het een leuke outfit op de foto, zo kei schattig)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:58

Zulke teugels zouden ook wat voor ons zijn nu laat ze ze snel te lang worden. Met een kleurtje geeft wel steun dan weet je beter waar je je handen moet hebben.

Wij hebben ook een body protector gekocht. Ze is al 2 keer best hard van Cato gevallen ( 1 keer doordat Cato schrok andere keer doordat ik een bijzet wilde proberen dat was dus geen succes :+ ) nu voelt ze zich een stuk veiliger. Vandaag schrok Cato ook ergens van en ze loste het zelf heel goed op. Dik compliment gegeven. Ze straalde helemaal. Alleen galopperen durf ze nu niet op dit moment maar dat komt vanzelf weer.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:08

Dat vertrouwen komt vanzelf. Teugeltjes zijn ook apart te koop zag ik. Wijhadden ze vroeger op alle pony s van de ponyclub.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:19

Wat een schattig zadeltje!

Dat hoofdstelletje van de decathlon heb ik voor onze grote maat shet en is heel fijn in gebruik en goed passend te maken.
Hier overigens ook rijkleding van de decathlon voor de kinderen, de oudste heeft inmiddels wel een HH cap en duurdere rijlaarzen :) .

Instagram @shetlanderpoow

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 06:57

Idd Cemlys dat merk ik nu al. Eerst wilde ze alleen maar aan de longe. Nu rijdt ze weer los stap en draf. Het is ook niet makkelijk Cato is nog jong en mist balans, gaat dan hard draven en geeft soms een bokje met aangalopperen. Ook de bochten in galop zijn nog een dingetje. Dus het is ook niet erg om dit eerst meer te bevestigen aan de (dubbele) longe zonder iemand erop, of met het oudere meisje die er volgende week weer op gaat. Ik zie wel duidelijk verbetering ook bij Cato :j

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 07:13

Ah online besteld, dat lijkt me logischer inderdaad dan dat het eeuwen in zo'n winkel hangt :)

Oh zat er bij jou geen dekje bij dan voor onder het basket-saddle? Bij die van mij zat er een wit nepwol kussentje in het bakje, en zo'n zelfde onder het zadeltje. En gewoon Engelse singelstoten alleen dan veel te kort voor een D-pony dus ik heb er nieuwe aan laten zetten.

Ik vind de jouwe ook wel apart qua vorm, dat die zijkanten zo vierkant af lopen en de western singelstoot zo raar zit? Die kan je wellicht terugsteken door het gat er onder zodat je beter aan kan singelen?

De mijne loopt mooi rond aan de onderkant.
(hier moesten de inlages in de pad nog goed afgesteld worden op oude wat ingezakte ruggetje, was een testrondje door de paddock)

Afbeelding

Staat nog steeds te koop overigens :P Maar ik denk dat ik hem toch nog even zelf ga gebruiken van de zomer, want vind die kleine toch eigenlijk nog wat te instabiel zitten op een normaal zadeltje.

Oh dat hoofdstelletje is leuk zeg! Geen geld en leuke kleurtjes, ziet er wel handig uit :)

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:10

Wij hebben die teugels met kleurtjes ook. Super handig. Wij hebben wel maat shet want de pony maat is echt wel lang. De maat shet heeft drie kleuren en maat pony heeft er vier kleuren. Voor de kinderen is het wel handig die kleurtjes. Daarvoor plakte ik altijd stukjes witte tape op de teugels.


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, xxIsaa en 35 bezoekers