Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:14

Heb er ontzettend veel tijd en energie in gestoken om ze zo te krijgen :D Maar dan heb je ook wat!


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:42

Die van ons is wel braaf buiten, maar krijg je echt niet zonder heel veel aanmoediging en geduld over zo'n zeiltje heen. Crosshindernissen neemt hij zonder twijfel. Maar zo'n schrikparcours hebben we afgelopen zomer geprobeerd en dat deed hij dus echt niet zomaar. Uiteindelijk met brokjes gelokt en over de flessen gekregen. Maar dat duurde laaaaang :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:51

Nick vond het de eerste keer ook dood eng. Stapte op een flesje en schoot een meter in de lucht.
Heb het toen bijna elke week wel gedaan, zodat het normaal werd :D
Net als het zeil ed. Eerst train ik Nick voor en als hij het niet spannend meer vind dan pas mogen de kinderen het met hem proberen.
Heeft veel trainen gekost.
En als je dan op buitenrit zakken, rare voorwerpen ed tegenkomt zijn ze niet meer zo eng :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:53

Op buitenrit kijkt Chap echt nergens van op. Maar die flessen, no way dat hij daarbij in de buurt wilde komen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:55

Ik heb flessen in de weide gelegt. In de opening van de ene naar de andere weide. Hij moest dus wel als hij naar het lekkers wilde.
Heb daar nog wel een filmpje van op youtube.
Hij heeft in zijn eigen vrije tijd de angst van de flesjes overwonnen ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 06:57

Toevoeging. Ik zat er vanaf een afstandje bij op een stoel. Duurde een uurtje, waren de flessen niet eng meer.
Meestal geven mensen de paarden niet zoveel tijd om te wennen.
Nick was ook als de dood voor ballen. Nu voetbalt hij.
Zeil was ook eng.
Ik heb geleerd dat hij enge dingen moet aanraken in een ruil voor een brokje. Werkt echt goed!
Hij wapperd nu keihard aan het zeil, laat het los en kijkt me aan “brokje?”

Edit.
Wat ik af en toe ook doe is allerlei obstakels en gekke voorwerpen in wei of paddock en daar verstop ik brokjes onder/in/naast ed.
En mogen ze op eigen houtje op onderzoek uit. Mooi om naar te kijken. Zonder druk. En alle tijd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:01

Zoiets zou voor Chap ook werken, hij doet alles voor eten. Daarom ging hij er uiteindelijk ook overheen toen we brokjes hadden.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:05

@Ellyc wat een geweldige foto's van Grote Bart, wat een dotje!

@Cemlys is de fotoshoot nog door gegaan? Hoe oud is je dochter? En ben helemaal niet nieuwschierig maar hoeveel paarden/pony's heb je nog?

@Ellyc ik heb geen idee voor kleine maat dressuurzadels. Jij hebt toch ook een connemara? "Ken" ik je van het connemara topic.

@Donja wat goed, klinkt als hoge punten. Hoe werkt dat met die F2?

@Chasey Thanks, ik vind dat heel belangrijk die dingen om je pony heen te doen. Kids worden er zo handig van en leren veel meer.
Wat gaaf zo zeg, lekker thuis aan de slag.

Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.

Chasey: oh echt, doe eens een foto, jij bent de droom van mijn dochter gok ik zo :-)
Alles roze !

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:31

Ik kom straks even reageren, donderdagavond is hier een veulen geboren.
Uiteraard zijn de kindjes helemaal weg van hem, zelfs de 2 oudere jongens hier die niks met paarden hebben hebben zitten kijken, foto's trekken, aaien en noem maar op haha ;-)

Afbeelding

Hof ter Baet's Izzy bevallen op 12 April van een prachtige hengst [KS-ITP] Meet Hof ter Baet's Sparrow

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:18

Gefeliciteerd!!

Nick is ook over te halen voor eten. :) Voor eten doet ie alles. Ook enge objecten aanraken. En op een gegeven moment zijn de objecten niet eng meer, maar hoort het er gewoon bij :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:12

Gefeliciteerd! Leuk hoor als de hele familie mee geniet.

Cemlys

Berichten: 14936
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:36

curly2day schreef:
@Ellyc wat een geweldige foto's van Grote Bart, wat een dotje!

@Cemlys is de fotoshoot nog door gegaan? Hoe oud is je dochter? En ben helemaal niet nieuwschierig maar hoeveel paarden/pony's heb je nog?

@Ellyc ik heb geen idee voor kleine maat dressuurzadels. Jij hebt toch ook een connemara? "Ken" ik je van het connemara topic.

@Donja wat goed, klinkt als hoge punten. Hoe werkt dat met die F2?

@Chasey Thanks, ik vind dat heel belangrijk die dingen om je pony heen te doen. Kids worden er zo handig van en leren veel meer.
Wat gaaf zo zeg, lekker thuis aan de slag.

Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.

Chasey: oh echt, doe eens een foto, jij bent de droom van mijn dochter gok ik zo :-)
Alles roze !

Ik heb 5 welsh ponys, nog een rijpony en een jonge tinker. De shoot is nog doorgegaan. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Handig met die flessen, hier ook eens proberen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 09:45

Misschien voor de inspiratie.


In het begin stuift hij er nog overheen. Aan het einde van het filmpje sjokt hij er door. :j
En tegenwoordig maait hij gewoon met zijn voorbenen door de flesjes en vliegen ze om zijn oren. :Y)

Ben trouwens wel stiekem benieuwd naar nog wat foto's van het veulen Sylkai.

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:01


Hof ter Baet's Izzy bevallen op 12 April van een prachtige hengst [KS-ITP] Meet Hof ter Baet's Sparrow

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:06

Cemlys schreef:
curly2day schreef:
@Ellyc wat een geweldige foto's van Grote Bart, wat een dotje!

@Cemlys is de fotoshoot nog door gegaan? Hoe oud is je dochter? En ben helemaal niet nieuwschierig maar hoeveel paarden/pony's heb je nog?

@Ellyc ik heb geen idee voor kleine maat dressuurzadels. Jij hebt toch ook een connemara? "Ken" ik je van het connemara topic.

@Donja wat goed, klinkt als hoge punten. Hoe werkt dat met die F2?

@Chasey Thanks, ik vind dat heel belangrijk die dingen om je pony heen te doen. Kids worden er zo handig van en leren veel meer.
Wat gaaf zo zeg, lekker thuis aan de slag.

Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.

Chasey: oh echt, doe eens een foto, jij bent de droom van mijn dochter gok ik zo :-)
Alles roze !

Ik heb 5 welsh ponys, nog een rijpony en een jonge tinker. De shoot is nog doorgegaan. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Handig met die flessen, hier ook eens proberen



Dat is een aardige verzameling :D

Fok je met de Welsh pony´s ?
Wij hebben sinds een paar weken ook een welsh: Wildzang's Shuttlecock (v. Beschenhof Darwin vm. Shamrock mr Oliver).

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:13

curly2day schreef:
Ijsco_love hoe oud is de oudste? Roze is hier ook de favoriete kleur van mijn dochter (7)
Ik nam de kids pas later mee naar stal, we hadden een oude trekkerband met zand neergezet. Ik ging zelf alleen nooit op het paard als de kids mee waren. Staan daar alleen dus geen volk als er wat mis zou gaan.


Mijn oudste is ook zeven :+ (in juli wordt ze acht).

@sylkai wat leuk, een veulen. Gefeliciteerd!!!!

@Chasey wat een leuke filmpje!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 11:56

Leuke leeftijd hoor 7 :j hier net een maand 8. Dus bijna even oud. Ze loopt nu voor het eerst alleen naar school (is echt heel dichtbij) vind haar al zo groot dan. Mooi ook dat ze het zelf aangeeft.

EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:06

ja Curly2day ik heb ook een connemara, hobby is beetje uit de hand gelopen, ik heb er momenteel 4 totaal.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Cemlys

Berichten: 14936
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:26

Curly2day ik fok wel geregeld een of twee veulentjes. Dit jaar even niks. Dit jaar twijfel of we voor een veulen gaan. Druk zat eigenlijk.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:41

Dit weekend onze eerste wedstrijd gehad met de club. Dus hij moest wit zijn en dat is aardig gelukt. Het was de vlp dre dag. Er was geen klassement maar het draaide meer om onderlinge diqciplines te leren kennen en lol met je knol en alles kan niets moet. Maar het was een geweldige dag

Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:44

Wat leuk zo'n witte pony met een roze oornetje en dekje :D.
Zo te zien een mooie dag om ervaring op te doen :D

edit.
Ik heb trouwens nog een filmpje van zondag. Ik dacht dat ik die al gepost had.

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:53

Ilora, hij is netjes wit, en wauw dat roze ik ben gek op roze hahaha ;-)

Chasey, Leuk filmpje !

Hof ter Baet's Izzy bevallen op 12 April van een prachtige hengst [KS-ITP] Meet Hof ter Baet's Sparrow

Rivjenn

Berichten: 4016
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:00

Haha die Nick met dat zeil :+
En dan die kop die hij erbij trekt _O-

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Donja

Berichten: 5593
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:03

Geweldig die schriktraining!!

FNRS maneges werken met een proevensysteem. Zo kunnen de kinderen elke keer een stapje verder komen met proefjes.
De eerste proefjes zijn nog zonder galop en mogen de (jonge) kinderen nog begeleid worden. Ze moeten promotiepunten halen om door te mogen naar de volgende proeven. per keer kunnen ze 1 promotiepunt halen. Om van F1 naar F2 te mogen heb je 1 punt nodig (uit mijn hoofd is 210 punten een promotiepunt), van F2 naar F3 moet je 2 promotiepunten halen en moet je ook theorie halen (F2, F4 en F6 hebben theorie geloof ik). Myko is met 6 1 van de jongsten en kan nog niet lezen, dus hebben ze de theorie mondeling gedaan.

het is niet dezelfde puntentelling als bij KNHS proeven

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34443
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 13:55

O dat roze setje <3 echt leuk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers