Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:11

Geen anti graas touwtje pony doet haar hoofd naar beneden in draf. Dat lukt met dit touwtje niet. Anders is het namelijk glijden geblazen :')

Wat een mooie plaatjes en updates komen er voorbij! Wij hebben 21 april ouder kind les. Moeten de ouders ook te paard. Ons paard is nog steeds kreupel dus mogen we de haflingers van een vriendin van ons lenen. Die staan gestald op de manege waar onze dochter rijdt. Zal eens kijken of iemand foto's wil maken.


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 16:17

Wat leuk ouder en kind dagen. Ik mis dat soort activiteiten allemaal wel hoor.
Heb de paarden aan huis, maar ben altijd alleen. Ja wel met ons gezin dan. Maar een keer samen iets leuks doen met anderen mis ik wel.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:39

Wat een leuke combinaties komen er voorbij <3

En wat leuk om te zien dat jullie naast het rijden ook andere dingen doen, zoals wandelen vrijheidsdressuur.

Dat vind ik voor de kids toch ook wel heel belangrijk, gewoon ervaren en leren. Dat mist vaak bij manege's vind ik, de dingen ernaast.


Gisteravond de schimmel in de voorwas gezet, die ging natuurlijk gelijk liggen rollen :')

Vanmiddag heeft mijn dochter nog les en morgen gaan we naar Nunspeet, haar 2e bixie wedstrijdje starten.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 17:22

Dat was een lekker paardenmiddagje. Met de jonge pony grondwerk en met de voetbal gespeeld voor het eerst.Afbeelding


En met de andere nog even geoefend voor de bixie van morgen.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 06:41

Succes vandaag!

Mijn man zou eigenlijk eventing Maarsbergen starten vandaag, maar ons paard is nog steeds niet goed. Gister weer een tripje naar de kliniek gehad. We weten nu wel precies wat het is en waar het zit. Hij heeft door overbelasting een steriele ontsteking in het hoefgewricht rechtsvoor. Dat is nu ingespoten met cortisone en moet verder met gecontroleerde beweging (stappen aan de hand, later onder de man) beter worden. We gaan nu maar vanmiddag bij de cross kijken. Onze dochter vindt het altijd leuk om mee te gaan op wedstrijd. Hoe groter ze wordt hoe beter dat gaat, ze helpt echt super mee op zo'n dag.

Dat het niet door gaat kwam ergens wel goed uit, ze moest nog een inhaalles plannen op de manege. Ze gaat dus zo pony rijden, en dan maandag ook weer :j

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:22

SusanH, wat vervelend die blessure, zeker nu het crossseizoen net weer begonnen is !
Hopelijk is het snel weer over.

Hier vanmorgen met dochterlief naar Nunspeet geweest, wat een mooie locatie zeg !
Dochter heel tevreden, de merrie heel braaf, moeders dus ook blij
Zelfs in de 1e proef met een 1e prijs naar huis, 2e proef ging eigenlijk net zo lekker maar wel behoorlijk anders gejureerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:42

Nou ja 2e maar snel vergeten dan. Gefeliciteerd met de 1e prijs!

EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:17

Gister onderlinge wedstrijd gehad met Indy (foto volgt) en Grote Bart. Meiden waren super zenuwachtig maar super gereden tussen al die grote paarden.
Afbeelding
moet je die oren zien, zo schattig.
Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:45

Oooo zo schattig <3

Emori

Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 07:58

Gossie <3

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 08:34

Ah wat een lieve foto s allemaal. Wat doen die meiden het al goed op concours.

Hier zouden we vandaag fotoshoot hebben maar het weer valt een beetje tegen helaas. Grote kans dat het vandaag niet doorgaat.

Hier sinds kort weer een beetje meer tijd voor de paarden/ponys, inmiddels wel 2 verkocht dus nu wat meer ademruimte. Eind april/begin mei krijgen we met een beetje geluk ons basket zadeltje uit engeland en dan kunnen we deze zomer lekker aan de wandel. Ze heeft gister even stoer op mijn oudje gezeten maar die vond het geloof ik nogal spannend. Hij blijft wel braaf stilstaan maar durft amper meer ademen :')

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:53

Heeft iemand hier misschien nog een tip voor een tweedehands of niet te duur nieuw 14/15 inch dressuurzadel?

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:18

Hangt er vanaf wat je onder duur verstaat natuurlijk. Ik heb een bates dressuurzadel. Super kwaliteit, past op veel pony's.

Guy Cantin heeft ook fijne ponyzadels voor alle disciplines (zelfs springsingelflappen, borsttuigen,... in kleine maten

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:37

bates gaat richting de 2000 euro toch? Dat vind ik dus veel te duur. :n


Afbeelding Die oortjes blijven zo schattig

En nog wat foto's van Indy, met de dochter van Dees90
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Donja

Berichten: 5593
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:41

Myko had vandaag een F2 proefje op de manege. Redelijk netjes rondgestuurd en met 214 punten is de promotiepunt binnen :D

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:47

curly2day, wat leuk dat je ook andere dingetjes doet, zoals met de bal.
En grondwerk, daar leer je een hele hoop van!
Leuke foto's van de proef ook met het witte paardje. 1e prijs, gefeliciteerd!

EllyC, Och ja, die oortjes zijn wel heel fluffy schattig hoor haha.
Wat een leuke foto van het groeten ook :D Mooie combi.

Ik heb geen tips mbt zadels. Wij rijden vaak met een barebackpad. De kinderen ook.

Ik heb geen verstand van dressuur maar 214 punten is best veel toch?

Na een bewogen weekend vol emoties een fijne middag gehad. Manlief was niet thuis ivm een concert van het koor waar hij bij zit.
Dus ik heb me vermaakt met de kinderen en de paardjes.

David en Marloes hadden wel zin in een schriktraining. Dus er werd fanatiek opgebouwd.
Afbeelding

David mocht eerst op Nick. Door de flesjes.
Afbeelding

Afbeelding

Door het gevaarlijke water met krokodillen.
Afbeelding

Hindernis.
Afbeelding

Marloes mocht ook.
Afbeelding

Door de tunnel.
Afbeelding

Flesjes.
Afbeelding

De hindernis vond ze verschrikkelijk eng.
Ze is namelijk eens van Bliksem gevallen toen hij van een mini hindernis een sprong van 2 meter maakte ;)
Ik heb op haar hart gedrukt dat Nick echt niet zou springen. En nadat ze Nick over de hindernis had gestuurd was ze super trots!
Afbeelding

En kreeg hij een dikke knuffel.
Afbeelding

En was Nick er helemaal klaar mee. _O-
Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de spam, ik kon niet kiezen.

EllyC

Berichten: 8096
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:59

geweldig die schriktraining. Ponies krijgen er blijkbaar geen genoeg van.

W-Mellaer's Wamailin M (6, jeugdkampioen Belgie connemara, drachtig van Bon Coeur B, 2024), Bon Mailin EC (1, te koop), Indy (20) B ruin en Vip (22) Z2 dressuur met 2 amazones)

Cemlys

Berichten: 14937
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:05

EllyC schreef:
bates gaat richting de 2000 euro toch? Dat vind ik dus veel te duur. :n


[ [url=m/qlvSoe.jpg]Afbeelding[/url] ] Die oortjes blijven zo schattig

En nog wat foto's van Indy, met de dochter van Dees90
[ [url=m/qBhX0Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JaF6Ff.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QOJxfA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb mijn bates voor een goede 500 in engeland gekocht. Ze zitten prutsmuts rond de 800-900euro maar je vind ze ook weleens tweedehands.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Koekie73

Berichten: 2630
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:09

Chasey, wat een heerlijke foto's <3
Iedereen wil toch een Nick? <3

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:21

Ik had dit topic nog nooit gezien. Wat leuk! Ik doe alleen geen foto's van mijn kinderen op internet...hoop dat ik toch meepraten mag :')

Chasey wat een ongelofelijk leuke foto's <3 wat een brave paard zeg!!! Heerlijk lijkt me dat als je je kinderen daarop kan leren rijden :o

Ik heb vier kinderen. Oudste dochter rijdt nu half jaar op manege, gaat heel leuk. Zoon wil wel af en toe op een pony maar niet op les. De jongste is tweeling van anderhalf dus die zitten voor de grap wel eens op een pony terwijl ze vast gehouden worden maar dat is alles natuurlijk :P

Ik heb een eigen pony, een IJslander maar daar mag mijn oudste nog niet op rijden zonder dat ik hem vast hou O:) pony is dan veel te snel :Y) ze wil niks liever dan eigen pony maar tot nu toe zit dat niet in de planning. Eerst maar wat ouder zijn en langer rijden 8)7
Ze is helaas gek van roze...roze cap, roze broek, roze poets spullen heeft ze al...ze wil nu deze Jodphurs....https://www.vanderhaarruitersport.nl/Jo ... ate=dialog
Gelukkig is ze voorlopig niet jarig en niet uit haar huidige gegroeit.
Al dat roze is mijn nachtmerrie :+ hebben jullie kinderen dat ook? :+

Hoe doen jullie dat met hele kleine kindjes op stal? De tweeling kan nu lopen en ik neem ze alleen mee als ik eigenlijk niks met paard hoef te doen want ik kan niet en op paard letten en op de tweeling 8)7 ik vind het stiekem ook best eng als ze mee zijn...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:25

Mijn dochter heeft een roze cap roze rijbroek en roze bodywarmer. Ze wil ook vast graag roze jodphurs :')

Chasey heerlijke plaatjes weer!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:32

Ik heb een roze trailer :P Roze kruiwagen, roze handgreepjes, roze isolatoren.... :P Heb zelfs een roze auto (erbij).
Maar qua kleding niet echt veel roze trouwens. Wel dekje van Nick roze, roze oornetjes, roze teugels. lol.

Wij hebben de paardjes aan huis, dus al ik thuis aan het klooien ben met de paarden dan spelen ze gewoon binnen of buiten. Of ze doen mee met de paarden.
Als ik een buitenrit maak, dan fietsen ze mee. Of op de loopfiets. Of Marloes gaat dan mee op Bliksem.

Toen ik nog een verzorgdpaard had en mijn vorige paard nog niet aan huis, nam ik de kinderen gewoon mee naar de buitenbak. Schepje en emmertje mee :P
Maar ik heb best brave kindjes, die spoken niet zomaar iets uit. En als ik zeg dat ze op een bepaalde plek moeten blijven, doen ze dat keurig. Ze vermaken zich wel.

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:19

Chasey schreef:
Ik heb een roze trailer :P Roze kruiwagen, roze handgreepjes, roze isolatoren.... :P Heb zelfs een roze auto (erbij).
Maar qua kleding niet echt veel roze trouwens. Wel dekje van Nick roze, roze oornetjes, roze teugels. lol.

Wij hebben de paardjes aan huis, dus al ik thuis aan het klooien ben met de paarden dan spelen ze gewoon binnen of buiten. Of ze doen mee met de paarden.
Als ik een buitenrit maak, dan fietsen ze mee. Of op de loopfiets. Of Marloes gaat dan mee op Bliksem.

Toen ik nog een verzorgdpaard had en mijn vorige paard nog niet aan huis, nam ik de kinderen gewoon mee naar de buitenbak. Schepje en emmertje mee :P
Maar ik heb best brave kindjes, die spoken niet zomaar iets uit. En als ik zeg dat ze op een bepaalde plek moeten blijven, doen ze dat keurig. Ze vermaken zich wel.


Oeeeh, jij bent mijn dochter haar rolmodel denk ik haha :+

De tweeling is helaas te ondernemend om braaf op een plek te spelen haha. Als ik hun een emmer en schep geef gaat er vanzelf een proberen of die emmer ook op het hoofd van haar zusje past :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:25

Wij namen haar toen ze nog klein was alleen mee als we samen naar stal gingen. Anders is het geen doen als je ook wil rijden vind ik.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:06

WoW Chasey wat zijn jou paarden braaf zeg! <3
Ik ben met die van mij voor het eerst naar buiten geweest die is bij het spoor met de andere paarden aan de kletter gegaan :o uiteindelijk wel rustig gekregen ( soort van bleef nog stampen en omhoog springen := ) maar we gaan snel nog een keertje want verder waren ze redelijk rustig haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Ineke2, kinel, Nannetje7, rover_, Umeo, Wopkebrok en 25 bezoekers