Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:12

Wat naar cerastes.
Kun je de shetlander niet (deels)verhuren? Anders staat je Tinker toch alleen??


ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:59

Gister was Whitney heel druk enz. Normaal wilt ze nooit galopperen en gister toen ik haar wou longeren (nadat ze de een paar dagen in de stal heeft gestaan vanwege bepaalde omstandigheden) ging ze gelijk bokken en heel hard galopperen maar echt heel hard. Ik liet haar maar effe haar gang gaan want ze is normaal gewend om 24/7 buiten te staan.En het ging echt zo 5 min door. En ze ging daarna ook echt super mooi draven(soms leek ze net een Ijslander). Ik herkende Whitney in die 10 min niet terug.

Afbeelding

Afbeelding

En toen had mijn moeder Judie erbij gezet.(mijn verzorgpony). En Judie stond die dagen ook in de stal, en normaal moet je haar echt aansporen om harder te laten gaan. Maar ik ging ze ff met de zweep achter aan. En Judie ging echt hard galopperen. En ze sprong zelfs uit haar eigen over balken heen. Whitney overigens ook, terwijl ze nooit wilt springen.


Afbeelding

Afbeelding

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:01

Ik ga btw niet de rommel van iemand anders opruimen(Ze hebben daar een opfokstal. Dus ze springen ook wel vaak vrij). Dus ik had uiteindelijk wel die ijzeren staander omhoog gezet. Omdat Whitney er al op kwam te staan. Gelijk gecontroleerd natuurlijk

Whitney en Birthday

Jespri

Berichten: 9633
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:21

Wat een naar bericht Cerastes, sterkte. :(:)

Las dat er een kindje was gevallen, altijd schrikken! Gelukkig goed afgelopen.

Kwamen ook een paar knappe nieuwe dieren langs. :D

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

snorkel1986

Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:13

Hier ook een nieuwe aan winst Een oude merrie jaar of 24 moet van alles hebben en gezien hebben zowel onder de man als voor de wagen maar net sinds gisteren op stal dus effe afwachten en kijken wat het word ze lijkt nog goed wakker en fit voor de leeftijd

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Koekie73

Berichten: 2647
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:26

Gefeliciteerd @snorkel! Foto? :-)

@cerastes jeetje wat rot :-( Ik ben alleenstaande moeder en daar ben ik ook wel eens bang voor; dat bepaalde omstandigheden veranderen en dat we dan de pony niet meer kunnen houden. Veel sterkte :+:

Onze nieuwe pony hoest helaas erg dus even niet rijden. Heb de dierenarts laten komen en hij had wat koorts en inderdaad een luchtweginfectie. Hij krijgt nu 7-10 dagen Ventipulmin. Dus dagelijks 2x naar stal en maar uitgebreid poetsen, wat wandelen en knuffelen. Ik geloof dat dochterlief had bedacht vanmiddag een soort schriktraining te gaan doen. Verder blijft het zo'n ongelooflijk braaf ding voor zijn 4 jaar. Nog steeds superblij mee.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:11

Mag ik mij aanmelden <3

Ik heb een zoontje van 2.5 jaar inmiddels en helemaal fan van paarden. Vooral mama's paard Iron is de mooiste van de wereld. Hij kan ook heel goed helpen borstelen, opruimen, vegen en koekjes voeren. Oja en hij deelt graag plukjes hooi uit in de stalgangen. :j

Natuurlijk is hij nog veelte klein om echt te kunnen rijden, maar even op de rug zitten dat kan hij al wel. <3

fight for what you want and you will never lose

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:58

Gezellig! Tijd voor een eigen pony *\o/*

Tis alleen niet altijd even druk hier :')

Net onze pony weer geschoren...volgens mij al de 4e x. Fijn zo'n shetlander O:)

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:02

Ja haha meteen een vriendje voor mijn vriend erbij. :):)

fight for what you want and you will never lose

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:13

Yesss *\%/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:34

Welkom! Zo zijn wij ook begonnen hoor, kind voorop of alleen op de poetsplaats even in het zadel. Nu is ze 8 en rijdt ze zelfstandig rond. Nu druk oefenen want 22 december heeft ze haar Bixie debuut.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:37

oo wat spannend SusanH!! echt ontzettend leuk :-D

Mijn vorige paard zou nu 14 zijn geweest en zou mijn zoontje eventueel al wel op rondjes kunnen stappen. Hoe braaf deze ook is. Rondjes stappen vertrouw ik hem nog niet mee haha

fight for what you want and you will never lose

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:46

Op ons vorige paard kon onze dochter toen ze 5 was al wel zelf los mee in de binnenbak stappen. Op ons huidige paard durf ik dat niet aan. Ben daar zelf in augustus hard af gegaan omdat hij schrok. Hij moet echt nog vertrouwen in ons krijgen. Mijn man kan er nu bijna alles mee. Nu ik nog. Haar pony was wel heel lief in de omgang. Met rijden zeker in het begin niet zo braaf }> helaas in oktober overleden. De leasepony die ze nu heeft is zo braaf daar kan ze achterstevoren op gaan zitten en dan gebeurt er nog niks.

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:50

Begrijp ik helemaal!
Ontzettend leuk dat je dochter met deze pony zo vrij kan zijn. Leren ze een hoop van!

(Ik moet binnenkort even een foto maken :j )

fight for what you want and you will never lose

snorkel1986

Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:09

Afbeelding
Hier bij de nieuwe oude pony echt een schat maar zeer fit

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:00

Gefeliciteerd!
Leuke pony (zal wel poetsen worden met dat wit )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:29

Nou idd een schimmel is poetsen :j wij hebben speciale spray om de mestvlekken weg te krijgen bij ons paard. Werkt heel goed.

snorkel1986

Berichten: 3003
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:44

Ze lijkt tot op heden vrij schoon gelukkig

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 00:09

*Zwaai* was t topic kwijt,had mezelf ontstopt, blijkbaar .

Heb wat teruggelezen en wil uiteraard Suzan sterkte wensen na t verlies van de 2.
Zie hier boven al een mooie schimmel voorbij komen. Onze oudste wilde ook altijd n witte. Was niet gelukt...

Zal mezelf weer even introduceren :D . We hebben 2 kinderen van 7 en 4 en een geweldige Welsh A ( Fellow) en inmiddels ( na de verkoop van mijn eigen merrie) ook een Freiberger. Die zit officieel nog in de E maat :D . Plus de pony van nichtje,die ook bij ons staat.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 07:32

Gezellig!
En hoe oud is je nichtje?

Even een vraag voor iedereen.
Rijden jullie kinderen vaak?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 07:35

Onze dochter rijdt nu 2 keer in de week. Dat is voor ons goed te combineren en zo blijft het voor haar leuk.

Getup hoi! Ik vind Fellow zo'n leuke pony.

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:21

Ik ben volgens mij een van enige die zelf kind is en hierin meepraat. Maar ik heb 2 pony's met de ene rijd ik Z springen wat ik naar 2,5 jaar heb bereikt met weleens angst en paniek aanvallen. Dus ik rijd elke week wel minimaal 3x en maximaal 5x. Met Birthday rijd ik elk weekend wedstrijd. We doen soms cross. Wat we heel leuk vinden. Bij Dressuur hebben we L2+11. Met mijn andere pony Whitney kan ik niet op rijden ze is namelijk maar 1.11m En ik ben 1.58m ofs dus ja te groot. Af En toe ga ik gewoon op haar zitten. En soms heel klein stukje draven, want mijn broertje gaat er wss later op. Whitney is trouwens 3,5. Ik heb haar sinds ze 1 jaar en 3 maanden is. Dus al best lang. Ik was toen bijna 11. Nu ben ik 13 en heb ik door Whitney heel veel angsten overwonnen en het vertrouwen terug gekregen. Dit was het wel

Whitney en Birthday

ValkWhitney

Berichten: 199
Geregistreerd: 24-09-18

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 08:22

Oh ja. Ik heb Whitney zelf beleerd voor de kar.
Afbeelding


M.b.v mijn moeder

Whitney en Birthday

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 09:30

Wat fijn dat Whitney je geholpen heeft je angst te overwinnen. Ik vind het ook echt een schatje om te zien.

Ja mijn dochter is pas 8. Die zit nog niet op bokt :D

Getup

Berichten: 8247
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:08

Dat is het,haha, hebben jonge kinderen.

Ons nichtje is al 21 :D . Woont naast ons. Haar pony is n stevige C en fanatiek,maar superbraaf. Zij rijdt niet veel.
Op het moment rijdt onze oudste misschien 2x per week,waarvan 1 keer op de manege. Hebben zelf geen bak en t is wel erg nat en koud. Jongste zit er af en toe eens op.
Fellow zijn amazone is nu helaas echt te groot, maar nu rijdt ons 10 jarige nichtje hem ook. Kon al rijden, Is nu begonnen met lessen met Fellow en heeft haar eerste wedstrijd er al op zitten.

Dit is onze 5 jarige freiberger:
Afbeelding

Fellow:
Afbeelding

Pony nichtje
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Getup op 12-12-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eepie, HarmanyL, Iris_Casper, joyce83, Sababber, sberg, sterregoud, SusanH en 94 bezoekers