Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:24

Ik ben ook Duitse Herder fan! :D Echt super (gezins)honden!
Die bovenste foto is heel leuk haha!

Hier valt het nu nog mee met de sneeuwval, kleine vlokjes nog. Moet David en Marloes nog wel ophalen.
Dit ligt er nog van gisteren.
Afbeelding


Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:34

Afbeelding
Toch nog sneeuw!

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:54

Mooi plaatje :)

Ik heb net een echte houten slee besteld. We hadden alleen zo'n plastic glij-ding. Maar heb voor Sinterklaas van de baas een VVV bon gekregen. Hoop dus op nog meer sneeuw deze winter. Dan kun je bij ons op stal ook mooi sleetje rijden :)) sommige plekken op het crossterrein zijn daar uitermate geschikt voor :D er liggen een paar mooie bulten waar je goed hard vanaf kan gaan. Begin dit jaar gleden we bijna de waterbak in :=

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:19

Dat is lachen haha!

Sneeuw smelt alweer. Hopelijk krijgen we nog eens sneeuw dan kan ik met mijn goede camera foto’s maken

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:26

Gaaf hoor zo in de sneeuw rijden :D Stoer. Ik had het te koud om te rijden :P

Leuk zo'n houten slee! Zo'n plastic ding is ook niet wat. Hebben wij ook, maar maakt alleen een hoop herrie.

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:19

Hier is alles weggeregende hihi.

Ik vind zo'n plastic slee juist veel makkelijker. Vooral zo'n "bord" . Ik ben vorig jaar echt gelanceerd van zo'n houten. Zat een bult op de heuvel en bleef echt niet op dat ding zitten . In zo'n plastic bord kun je nog om je eigen as draaien en in z'n achteruit de heuvel af :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 07:30

Ja maar ik wil hem ook kunnen gebruiken om haar bijv met de slee van school te halen. Dan is een houten echt fijner :j heb nu trouwens niet zo'n bord maar eentje waar je in zit, zoiets: https://www.bol.com/nl/p/plastic-jive-s ... gLt2_D_BwE. Nadeel is dat ik er niet goed in pas. En ik wil ook wel eens met de slee naar beneden :))

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:44

Oh dan moet je inderdaad een houten slee hebben inderdaad.
Hier is school n beetje ver om heen te lopen met pony of slee, helaas. Zelfs te ver om even te fietsen. Tuurlijk zou dat laatste te doen zijn . Maar denk,dat we dan 30-40 minuten onderweg zijn. ( Heuvel op...heuvel af)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:38

Wij hoeven alleen de straat maar over te steken. Ideaal. Vandaag staking. Waardeloos, gelukkig kon oma oppassen.

Verbaasde me trouwens weer over de flexibiliteit van kinderen. Zondag al voorbereid dat de ponyles niet door ging maandag. O joepie dan kan ik met iemand spelen. Ze vond het dus uiteindelijk helemaal niet erg en heeft heerlijk met een vriendinnetje gespeeld. Vind het wel netjes dat je een inhaalles af kan spreken. Dat had mijn manege vroeger niet.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:54

Jup landelijke staking. Had het er met Daan nog over 'hoe doen moeders/vader dat die werken?' Ik ben fulltime moeder, dus hier geen probleem natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:44

Ik had misschien mijn dienst nog kunnen ruilen, maar dan moeten ze niet minder dan 1 week van tevoren doorgeven dat de staking doorgaat. Ik vind het niet kunnen zo kort dag. En ik vind ook dat ze blij mogen zijn met wat ze al voor elkaar hebben gekregen. Meer zit er denk ik echt niet in. Wij hebben in de zorg ook tekorten, maar staken is hier geen optie. We kunnen moeilijk de bewoners zonder begeleiding laten zitten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 13:19

Volgens mij heeft bijna iedereen er wel last van. Daan werkt in de bouw en is de afgelopen jaren al 4 keer van werk gewisseld, omdat de bouwbedrijven met bosjes omvallen.... Overwerken en fluiten naar je geld. Staande houden tot het niet meer kan. En dan sta je op straat.

Jack01
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-11-17

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:49

Dag medepennymoeders, misschien hebben jullie nog tips voor ons. Mijn dochter rijdt nu een jaar of twee en had er bijzonder veel lol in, galoppeerde op ieder paard met een grote grijns. Daarom toen mijn eigen paard werd verkocht een pony voor haar gekocht. Een schattige welsh ruin van 8 jaar. Erg lief dier in de omgang en onder zadel, wel enorm sensibel. Alles ging super goed en kind lief zat op een roze wolk. Ze was gewend bijna dagelijks mee naar stal te moeten ivm mijn paard.
Maar nu is ze een maand terug van de pony gevallen, 2 keer toen hij schrok in de galop. Resultaat is dat ze echt niet meer durft te rijden, pony krijgt een dikke knuffel en verder niet. Ze vertrouwd het niet meer. Om het vertrouwen terug te krijgen heeft ze op haar eigen pony mee gelest bij een beginnersles. Huilen toen ze moest aandraven waar de pony ook onzeker van werd. Uiteindelijk uit de les gehaald.
Ze wil niet stoppen met rijden dus gaat ze weer op manegepony’s lessen om het vertrouwen en vooral de lol terug te krijgen.
Pony krijgt nu veel te weinig beweging en ik zit even vast. Wil de pony niet wegdoen

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:52

Wat vervelend!
Maar geef het de tijd! Marloes is ook ontzettend angstig geworden na een ongeluk. Een jaar later gaf ze zelf weer aan om te willen rijden. Pas wanneer zij er weer klaar voor was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:05

Misschien een bijrijdster/verzorgster zoeken? Zodat de pony beweging krijgt. Durft ze wel aan de longe? Kan ze niet op haar eigen pony mee rijden in de les op de manege?

Jack01
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 15:09

Dat durft ze dus niet meer. Ze is blijven proberen uit angst dat de pony anders zou worden verkocht wat ik geen goede basis vind. De pony voelt dit en is ineens in ieder vezel gespannen. Een bijrijder....vind maar een klein ruitertje die ook verantwoordelijk is met een volwassene erbij om het te begeleiden...
Longeren kent hij nog niet kwam ik achter, dus dit pak ik op zodra de longeercircel en buitenbak geen vijvers meer zijn. We hebben ook een koetsje erbij wat we binnenkort gaan oppakken maar eerst wat minder blubber...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:07

Ik ben bang dat het de komende dagen nog wel een vijver zal blijven. Wát een water!! -O-

Lol op de manege :)
Afbeelding

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:11

Haha mooi !
Ja,echt bizar. Hadden sneeuwstormen en nu stormt het echt hard en het regent gigantisch.

Pony heeft al 2 weken niets gedaan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:23

Nick heeft ook al weken niets gedaan. Heb de auto ook niet in orde, anders had ik hem vandaag meegenomen naar de manege. Maar man, man, man wat een water!!! Het komt ook echt met bakken uit de lucht. Waardeloos.

Getup

Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:43

Vandaag kon ik niet met de trailer op pad. Te veel sneeuw...

Ach,paar weken vakantie is niet slecht.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 23:58

Och een rendier fjord <3

Maak normaal een lekkere buitenrit op woensdagochtend. Nou.. heb zijn vlechten opnieuw gedaan, worteltje gegeven en weer terug gezet :brr:

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 00:17

Hier helaas ook geen rijpret door een te slechte bak. Les van aanstaande vrijdag zal ook wel niet doorgaan, zie het in ieder geval niet gebeuren dat de bak binnen een dag weer goed is.
Dus dit jaar geen les meer voor dochterlief en mij,tussen oud en nieuw wordt er niet op de paarden en pony's gereden ivm het vele vuurwerk knallen. Hopelijk in het nieuwe jaar weer een goede start.

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 02:41

Wat een gave herders wij hebben altijd een mechelaar gehad maar helaas met 14 jaar moeten laten inslapen |(
Hier ook heerlijk genoten in de sneeuw isabella had zaterdag de tweede selectie en die ging ondanks de gevallen sneeuw wel door, nu was het gelukkig via de snelweg goed te doen en hebben we niets voor niets de sneeuw getrotseerd ze was 3de geworden met 196,5 punt dus weer 2 winstpunten erbij in het nieuwe jaar mag ze over naar het L1 nu nog ff goed oefenen met wijken en enkele sprongen middengalop.

Hoi jack01@oh wat zonde als ze het vertrouwen kwijt is, isabella heeft het ook een tijdje gehad was er ook een paar x afgevallen en durfde er nog wel op maar durfde ook niet meer te galopperen langzaam aan weer van vooraf begonnen en aan de longeerlijn laten galopperen en in de les ook weer aan de longe en haar zelf laten beslissen wanneer ze het weer los wilde proberen, heeft bij ons ook ruim 2 mnd geduurd.
Maar zonde idd dat de pony dan stil staat en een ruitertje vinden is idd niet makkelijk ik weet er alles van.

Wij gelukkig een binnenhal dus we hebben heerlijk kunnen rijden, vandaag heeft dochter lief samen met clubvriendinnetje een Pas de deux geoefend voor de opening van onze nw vereniging in januari, ze gaan verkleed als adelaars en gaan rijden op live gespeeld in een mix van de vogeltjesdans en de entertainer..
Ging super goed zal even een upload doen :D

https://youtu.be/OidTxbLGqC0

Wat leuk de fjord als rendier hahaha..zo cut <3


Afbeelding

Trots op toen me 8 jarige dochtertje met de 8 jarige Calvitio’s Lizzy L2 + 5 (verkocht) & nu inmiddels met de 8 jarige Calvitio’s Diamond ( Nia Domo’s Bolero x Dempsy Yellow Star) B+18 L1+15 L2+12 M1+12 M2+10 Z1+6
Zelf opgeleid en in 2.5 jaar met corona naar het Z gereden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:41

Het is gewoon niet eerlijk verdeeld dan. Ik heb gisteren wel kunnen rijden maar het ging niet van harte. Rijden met blaasontsteking is geen aanrader :+

Ik ga het filmpje zo even bekijken :j

Edit: ziet er al netjes uit hoor! Gaat vast goed komen. Grote dochter heb je al!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 11:25

Hier is het ook extreem nat na de smeltende sneeuw en dan de onweersbuien. Paarden krijgen even rust.

Ik zit met een dilemma. Ik krijg langs alle kanten te horen dat de dochter echt wel te groot wordt voor de pony. Hoewel ze amper 24 kilo weegt. En dat ik een grotere moet kopen. Dit was ik van plan in de zomer. Ik wil dat ze eerst nog even ervaring opdoet met onze brave a pony. En ook omdat ik vind dat ze op een d pony echt nog wel klein toont. En ook omdat een brave pony vinden niet zo simpel is. Zeker niet in de winter.

Maar ik twijfel nu. Om toch een b of een c te kopen. Maar aan de andere kant zijn ze er dan weer zo snel uitgegroeid. En ik kan niet alle maten van ponys blijven houden. De apony mag nooit meer weg van de kids. Dus ja dan toch voor een b gaan?

Dit is onze dochter op de pony van 1.10.

Zou dit nog gaan tot eind de zomer?
Om nu hals overkop een pony te zoeken doe ik niet graag en ook het is gemakkelijker om als de paarden op de wei staan er eentje bij te voegen. Maar dan is de vraag welke maat? Ik weet het niet meer zo goed
Afbeelding


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Otti1977 en 146 bezoekers