Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:00

Wat een leuke foto's en verhalen weer.
Zo ongelofelijk schattig die kleintjes op de kleintjes. En sommige pony's zijn hun gewicht in goud waard.

Gistermiddag ook met dochterlief weer een paardenmiddag gehad en lekker getut met Amber.

Ook nog de wc rol challange gedaan in stap en draf,uiteraard moest mama het ook even doen _O-
Het lijkt zo makkelijk _O- maar is best pittig.

Afbeelding
Afbeelding

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:09

Ze krijgt de smaak weer te pakken!
Vandaag een klein parcourtje opgezet met takken om overheen te stappen. (snoeiafval)
Ze voelde zich enorm trots toen ze haar pony zelf hier overheen begeleide! En daarna weer even erop en onder mijn begeleiding ook over het takje heen gelopen. Misschien moet ik overwegen een ruitertje met ervaring erbij te nemen, zodat Claire onder het zadel weer wat km's kan maken. Alleen longeren en lange lijnen is niet genoeg uitdaging merk ik.. Was ze nog maar iets groter, dan ging ik zelf wel 1x per week even erop wat stuurwerk verrichten.

Pony blijkt trouwens ook een passie voor springen te hebben. Afgelopen winter sprong ze vaker enthousiast over een stapel brandhout heen, terwijl ze er ruim omheen kon lopen. (ongeveer 40 cm hoog was dat). Dus ook een sprongetje in het parcour verwerkt. Claire twijfelde geen moment!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:32

XRuby_SymmyX schreef:
Mag ik vragen hoeveel het koste? Mijn zoon van 7 vind het ook best moeilijk om zijn teugels op maat te houden. Ik ga er een martingaal om doen. Mooie van dat is dat mijn pony het er van neemt.. draf over de hoefslag? Wat dacht je van ik moet wel in elke hoek stil staan en over de bakrand kijken of er toevallig nog snoepjes voor mij aankomen :P moet er wel echt om lachen en mijn zoontje gelukkig ook

Ik vind het wel goed want mijn zoontje leert daardoor eigelijk heel veel van onze pony. Sturen, voorwaarts houden, contact maken en wat streng zijn af en toe.

Alles bij elkaar wel 150 euro volgens mij

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 14:46

xRuby_SymmyX, Vrolijke foto's!

Myk_en_Shant, De WC rol challange ken ik niet, wat moet je dan doen? Misschien ook leuk om hier te doen. :D
Leuke plaatjes!

Orsje, Wat leuk zo'n parcoursje. En een sprong is ook erg leuk!

David en Marloes hadden gisteren een hoop lol met de knol. :+
Eerst lekker met Bliksem tutten.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna allebei gereden op Nick.
Afbeelding

Afbeelding

En Noodles eten op Nick. :+
Afbeelding

Afbeelding

En voor het eerst samen erop zonder zadel, wat een lol!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:43

Chasey de bedoeling is om zoveel mogelijk wc rollen te stapelen en ze in stap, draf en als het kan galop, gestapeld te houden.
We hadden maar 2 tot onze beschikking, dus bleef het bij 2 rollen :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:43

Mmmm lijkt me geen goed idee met Nick :’)
Als er een valt schrikt ie zich kapot.
Hij is heel bomproof, doet op heel veel dingen niks uit... maar rollende voorwerpen zijn uit den boze. Behalve als het eetbaar is.

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 18:10

Chasey schreef:
Mmmm lijkt me geen goed idee met Nick :’)
Als er een valt schrikt ie zich kapot.
Hij is heel bomproof, doet op heel veel dingen niks uit... maar rollende voorwerpen zijn uit den boze. Behalve als het eetbaar is.

Gelukkig zijn mijn monsters wel wat gewend, dus was het geen probleem _O-
En mijn Tinker probeerde idd of het eetbaar was, kon nog net op tijd de rol redden _O-

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 04:24

Ik zag ook een wc rol chellenge die wel gaaf is alleen is dat met een filmpje. Hier zou het zijn dat kind met pony staat of er op zit en van iemand buiten beeld een wc rol aangegooid krijgt, kind vangt het en gooit het buiten beeld weer links gooier kind in midden rechts voor ons verder gooien. Zet de beelden achter elkaar en je krijgt een super leuk filmpje. Is iets voor insta of fb en een handig iemand die het filmpje achter elkaar allemaal kan monteren is wel nodig. Sommige stonden er naast met hun 2 paarden, sommige zaten achterste voren zonder zadel of lagen op hun paard etc.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:25

Vandaag maakt onze pony al 2 jaar deel van het gezin <3

Omdat dit een topic is voor de kids heb ik alleen de foto's alleen genomen met mijn zoontje er op :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 07:50

Haha die foto met die staart :') Leuk fotos!

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:31

Ah wat een leuke foto’s! Die met die staart is wel heel grappig ja :')

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 11:08

Wat leuk dat het topic nog in leven is!
Ben zelf ruim een jaar niet op bokt geweest.
Eind 2018 en 2019 was een moeilijk jaar voor ons...eerst onze kat verloren, een paar maanden daarna onze jongste hond moeten laten inslapen vanwege nierfalen :(
En als klap op de vuurpijl kreeg m'n vriend kanker.
Was financieel ook een pittige periode omdat m'n vriend z'n eigen bedrijf heeft en dat ging al wat minder, dus toen ie ziek werd helemaal...

Maar goed, 2020 is voor ons tot nu toe een goed jaar, jammer dat er corona is natuurlijk, maar dat zal ook wel weer goed komen.

We hebben gelukkig de paarden nog steeds :)F (dat was een tijdje onzeker)
Zara doet momenteel niet veel qua rijden, maar grondwerk vind ze wel leuk om te doen!

Zal vanmiddag even wat foto's plaatsen!

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 15:02

Jeetje cerastes, wat heftig allemaal, is altijd naar als je dierenvrienden wegvallen. Gelukkig een nieuw jaar en weer een frisse start.

Is je vriend nu kankervrij? En loopt het bedrijf nu in deze crisis wel goed?

Wel fijn dat je de paarden hebt kunnen behouden.

In ieder geval wens ik jullie veel gezondheid toe, hebben jullie zeker verdient naar zo'n rotjaar.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 16:57

Ja was zeker heftig allemaal samen.

Hij is nu gelukkig kankervrij, over 2,5 week weer een controle...

Bedankt in elk geval!

Afbeelding


Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:40

Wat een heftige tijd! Fijn dat het wel weer de goede kant op gaat en leuke foto’s <3

Hier wil de jongste nu iedere dag rijden. Gister was de verzorgster van Jonique er, en toen was hij boos haha. Vandaag heeft hij er weer lekker op gezeten. Jonique loopt gewoon braaf los naast mij mee <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:49

Cerastes schreef:
Ja was zeker heftig allemaal samen.

Hij is nu gelukkig kankervrij, over 2,5 week weer een controle...

Bedankt in elk geval!

[ [url=m/3vaSae.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/3i3OXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat heftig!
Gelukkig is hij nu kankervrij.
Leuke foto’s :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:33

Cerastes wat heftig allemaal. Hopelijk nu weer in rustiger vaarwater.

Wij zijn blij met de afleiding die we hebben door de paarden. En dochter mag donderdag ook weer in de manegeles rijden. Met aanpassingen, alles buiten, geen ouders langs de bakrand. Beetje anders dus maar fijn dat het weer mag. En we zijn druk met het projectje waar we mee mee mogen helpen..

Hebben ontdekt dat hij buiten wel vlot doorstapt. Dus zaterdag en gisteren lekker naar buiten geweest met hem. Gisteren ook drafje geprobeerd maar dan wordt hij heel enthousiast en is de rem zoek. Daar zit dus nog wat werk in.

Afbeelding

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 12:23

Wat heftig Cerastes! Fijn dat 2020 er tot dusver beter voor jullie uitziet, ik duim voor jullie voor verdere goede berichten.

Hier zijn we ook nog steeds heel blij met de pony, zeker in deze corona tijd, het voelt echt als een voorrecht om toch nog elke dag een uitje te hebben naar stal. Vanwege Corona uiteraard geen groepslessen (die worden nu weer rustig opgestart), dus de afgelopen tijd hebben onze meiden aardig wat privelessen gehad. Ze zijn daar wel echt enorm van vooruit gegaan, dus we gaan proberen om dat er een beetje in te houden de komende tijd. Kijken of dat planningtechnisch lukt als ze straks ook weer naar school gaan. En pony vindt het heerlijk dat hij nu ook weer op de wei mag natuurlijk :-) De meiden missen de wedstrijdjes wel, ben benieuwd vanaf wanneer dat weer mag, ik ben bang dat dat op z'n vroegst september gaat worden.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:10

De kleine heeft de smaak goed te pakken! Vrijwel elke ochtend wordt even met Claire geknuffeld, geborsteld en even "gereden".

Het was dus tijd voor een rijbroekje met sokjes en heuse pony flextrainers. Claire en haar amazone zijn nu volledig in tenue!

Ander leuk nieuwtje. Een kennis overweegt haar pony te verkopen naar een 5 sterren huisje. Wegens omstandigheden staat onze Claire sinds een paar dagen alleen thuis en zochten we een pony op pension basis erbij. Maar nu overwegen we de pony van de kennis over te nemen. Dus binnenkort gaan we kijken!
Deze pony is iets kleiner dan Claire, wat jonger, maar zou ook ontzettend braaf met kinderen zijn. Claire heeft nog veel werklust met haar 21 jaar. Dus om de basis van het rijden te leren, zal ze te pittig zijn. Aan de hand doet Claire alles super braaf mee, of even los staan voor een foto. Maar ik merk wel aan haar, dat ze streken krijgt zodra ik iets afstand neem.
Zou dus ideaal zijn als de nieuwe pony hier makkelijker in is!
We zijn dus heel erg benieuwd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:01

Schattig stel samen! En leuk hoor maatje erbij. Hopelijk is het een match.

Onze dochter heeft weer heerlijk op de manege gereden gister. Wel maf om dan in de auto te moeten blijven zitten.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:37

I'm in love...
Draag mij maar weg..
Gister foto's gemaakt van mijn meisje en haar sprookjespony. Volgende maand wordt ze 3 jaar en dan maak ik altijd foto's voor haar verjaardagskaart en taart.
Hier enkele! (papa stond uiteraard ernaast! Hoewel pony overweldigd was door gras en geen stap verzette!)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:55

Dat zijn hele mooie plaatjes! :D

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:04

Mooie plaatjes idd!

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 21:51

Wauw wat mooi <3

Ik ga op zoek naar een zadeltje voor de ronde dikke dame. Onze oudste wil gaan springen (mama wil dat niet ahum) dus hij wil nu leren licht rijden en galop. Dat wordt hem niet met alleen een singeltje... wat voor zadel hebben jullie? Meteen een echt zadel of een Shetlanders zadeltje. Het gaat om een Welsh a dus denk dat 15 inch wel echt de Max is... ze moet wel boom maar extreem wijd hebben :+ maar ben bang dat zo’n shetland zadel maar even ok is...
Oudste is overigens bijna 7 en rond de 1.20 m

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:24

Ik heb op mn welsh a een wintec junior en een bates pony. Die van mij heeft aardig schoft voor zo n pony. Als ze weinig schoft hebben/rond zijn zou je kunnen kijken naar een aviemore saddle pad. In engeland wordt dat veel gebruikt op welsh pony s.