Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:38

Maar Holly is ook super schattig :j


Lola_shet

Berichten: 13
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:04

Zijn er hier nog moeders (of vaders) die met hun kinderen naar de rosline bixieclub dag gaan op 15 februari? Echt leuk voor kinderen vanaf 4 jaar ze mogen met hun eigen pony/ verzorgpony meedoen en er zijn allerlei leuke activiteiten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:42

Wat leuk dat peuterlesje! Wist niet dat er ook echt peuterlesjes waren. Meestal begint een manege pas bij een jaar of 6.

Lola_shet, ken ik niet, maar klinkt wel leuk!

Miran0813
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-16
Woonplaats: Hoogerheide

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:27

Ik wist het ook niet.
Kwam er per toeval op toen ik ging kijken wanneer de stamboek opname zou zijn.

Het is wel leuk voor die kleintjes. spelletjes, wat figuurtjes rijden , stukjes draven. en na afloop gezellig met zijn alle wat drinken en een snoepje.

@Lola-shet. nee ken het ook niet. waar zit dat ergens?

Spoiler:
You call me a bitch, i call it karma

Lola_shet

Berichten: 13
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:10

Afbeelding
De peelbergen in kronenberg, ligt bovenin Limburg begreep ik. Jaylynn ( mijn dochter) is sinds kort lid geworden van rosline Bixie club en ik sprak vandaag toevallig iemand van de organisatie, zo weet ik t. Ze zijn bezig om kinderen vanaf 4 jaar al mee te laten doen met de Bixie. Vandaar ook de uinodiging. Er worden ook clinics gegeven, moet echt een groot evenement zijn speciaal ook voor jongere ruitertjes!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 05:53

Is ook leuk om te kijken denk ik? Ik hou het even in de gaten, is vanaf hier een uurtje rijden.

Manege waar onze dochter rijdt heeft Guppyles eens per maand. Ook voor de allerkleinsten. Zo zijn we aan die manege gekomen. Ze was nog geen 7 (alle maneges hier in de buurt hanteren 7 als ondergrens om te kunnen starten met paardrijlessen) en kon zo al wel een beetje rondsturen. Omdat ze de pony's al kende (en er echt hele lieve pony's zijn) daar blijven hangen, ook al is het wat verder van huis. Maneges in of dichterbij onze woonplaats hebben we of geen goede ervaring mee, of vallen niet onder de vlag van de FNRS/KNHS. Ik vind dat toch wel een voorwaarde om veilig en verantwoord te leren rijden.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-18 14:44

O wat leuk!
Welkom hier lola-shet!

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 14:40

Hier vandaag een leuke ponydag gehad!
Onze Dodge zit nu ongeveer een maand op de medicatie voor Cushing/PPID, en het gaat tot nu toe heel goed!
Geen last van bijwerkingen zoals slecht gaan eten ofzo...En hij is ook weer vrolijker en weer zin om te "werken" !
Ook minder nukkig naar Zara toe!
Was echt leuk om te zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Lola_shet

Berichten: 13
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:49

Cerastes schreef:
O wat leuk!
Welkom hier lola-shet!

Dankjewel

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:59

Wij hebben gisteren ook een heerlijke tutdag gehad. Voordeel nu hij op de manege staat. Hebben we eindelijk warm water.

Van de zomer gaan we op zoek naar een c pony. Maar heeft iemand een idee welk bedrag je voor ogen moet houden voor een leuke maar vooral een brave c pony? Want de prijzen verschillen nogal. Moet geen toppony zijn maar eerder een leerpony. En rond de leeftijd van acht tot twaalf jaar. Jonger mag maar liefst niet ouder

Lola_shet

Berichten: 13
Geregistreerd: 08-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:04

Cerastes schreef:
Hier vandaag een leuke ponydag gehad!
Onze Dodge zit nu ongeveer een maand op de medicatie voor Cushing/PPID, en het gaat tot nu toe heel goed!
Geen last van bijwerkingen zoals slecht gaan eten ofzo...En hij is ook weer vrolijker en weer zin om te "werken" !
Ook minder nukkig naar Zara toe!
Was echt leuk om te zien!

[ [url=m/px0TrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Co4xDA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XItuVs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q4pnMh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schattig stel!!! Leuke foto’s
Fijn dat hij geen last heeft van bijwerkingen.
Hebben jullie ook een bijrijder?

Getup

Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:07

Denk dat je onder de 3000 niets gaat vinden.

Wij gaan 15.02 naar De Peelbergen, evenement staat al n tijdje aangegeven op de Facebook pagina van de Rosline fanclub en is ook bijna vol. Het begeleidingsspel is altijd vanaf 4 jaar ( en heel soms ook al vanaf 2).
Staan voor dat spel ingeschreven en de pony gaat ook indoor crossen met zijn andere amazone. Is super leerzaam, ze krijgen namelijk begeleiding voordat ze hun proefjes of parcoursen rijden. Soort van verkorte clinic,dus! Op www.concours.nl kun je programma en startlijsten zien.
Wij zijn er vanaf 11u30 tot n uur of 14u30.

Heerlijke shetten foto's!

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:18

Ah oké. Dan weet ik dat. Want ik zie verschillende prijzen gaande van 1000 tot 6000 euro. Dus had geen idee ervan.

Getup

Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:23

T is echt n hele zoektocht....soms zijn ze super braaf ,maar onervaren. Als de pony nuchter is,kan dat best. Een met sport resultaten erbij is echt duur. ( Vriendin heeft n kleine b pony van 18; €5000!!).

Een jonge c kun je ook wel voor 2000 vinden,denk ik

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:25

Sport resultaten erbij hoeft niet voor mij. Vooral braaf zijn. En ik kan hem zelf ook nog altijd rijden. Vermits ik niet groot ben.

Ik heb helemaal geen idee van die prijzen. Ondertussen weet ik wel dat we onze a pony spot goedkoop hebben gekocht. 500 euro voor een a pony die lrv heeft gelopen en bomproef is. Inclusief zadel hoofdstel halster en luizen.
Laatst bijgewerkt door llora op 15-01-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:26

Dat is fijn en handig,als je er zelf nog op past.

Wbt De Peelbergen: er zijn nog plekken vrij voor het begeleidingsspel (4-6 jaar)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:33

Jeetje is dat echt zo prijzig :oo ons eigen paard kostte 6 jaar terug 5500 euro. Prijzen zijn echt fiks omhoog gegaan dan. Mijn man wil max 1500 uit geven aan een pony. Dat wordt of lang zoeken of nog even sparen.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:40

SusanH schreef:
Jeetje is dat echt zo prijzig :oo ons eigen paard kostte 6 jaar terug 5500 euro. Prijzen zijn echt fiks omhoog gegaan dan. Mijn man wil max 1500 uit geven aan een pony. Dat wordt of lang zoeken of nog even sparen.



Ik.zit met hetzelfde probleem. Mijn partner wilt ook maar max tot 2000 euro gaan. Toch zeker voor een pony. Voor een groot paard wilt hij er meer voor betalen. Mijn partner is daar helemaal anders in dan.ik zelf. Hij snapt al niet dat je voor een hond over de 1000 euro en meer betaald. Dus ach we zien wel wat passeert we hebben tijd

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:45

Ah voor die prijs zullen ze toch wel te vinden zijn?
Ik schrik ook van de huidige prijzen!
Een hond van rond 1000 euro vind ik persoonlijk ook absurd hoor. Het is een leven wezen, geen meubelstuk of iets dergelijks.
Zoveel geld betalen vind ik een dier gewoon niet waard. Ik bedoel, hij kan de sterren van de hemel lopen, en mega braaf zijn maar het blijft een leven wezen. En het kan zo ineens 'weg/dood' zijn. Ja dat hoop je natuurlijk niet, maar heb het zelf meegemaakt.
Haflinger 14 jaar, van de één op andere dag dood.
Sportpaard van mijn schoonzus, koliek, dood.
Paarden op de manege, koliek, dood.
Ja... misschien denk ik wel heel bekrompen maar pfff. Het is een dier. Ik vind de prijzen sowieso altijd al veel, maar misschien komt dat ook wel doordat we hier alles van 1 loon moeten bekostigen, dan is alles gewoon een hele uitgave.

llora
Berichten: 1302
Geregistreerd: 05-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:51

Ja zo denk ik er ook over en vooral mijn partner. Die heeft zo iets van vroeger kreeg je honden van mensen in het dorp enzo. Hetzelfde heeft hij met een paard. Ja die mensen willen er vanaf waarom dan zoveel geld vragen zegt hij dan en al zeker voor een dier van boven de 14 jaar.

En zoals je zegt ze kunnen altijd sterven. Het is een blijft een levend wezen. Ach we zoeken rustig verder en we komen wel iets tegen.

Had een tijdje terug een leuke gevonden voor een mooie prijs. Maar ze wilde hem niet aan ons verkopen.
Bij ons zouden ze dag en nacht buiten staan en de hele dag op de wei. Volgens die mensen was dat niet goed voor de pony. De pony was een sport pony en gewoon van op een luxe stal te staan en maar vier uur per dag op de wei te komen. En dat was ideaal voor de pony. 24/7 buiten was de pony niet gewoon zeiden ze en de pony zou teveel zijn luxe stal missen.

Tja ander en beter dan e

Tja en voor honden zeggen ze boven de 1000 euro heb je een rashond en onder de 1000 euro een broodfok. Hoewel ik mijn twijfels ook hen bij de duurdere honden of het geen broodfok is

Getup

Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:08

Denk,dat je echt 2000 moet rekenen. En rustig de tijd nemen,dan komt er wel n geschikte. Braaf is echt veel waard.
Susan: als ik mijn paard zou verkopen,krijg ik er ook hooguit 6000 voor,gok ik :D

Heb t idee,dat er in België iets minder hoge prijzen worden gevraagd

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 11:09

Ik had bijna een leuke C-pony gekocht via bokt. Was maar 1500 , wel iets ouder..braaf merrietje hoor en zag er heel leuk uit.
Maar had er geen 100% gevoel bij...Helaas! Ze was ook wel echt een merrie qua gedrag dus ik denk dat daar het punt lag voor mij.

Maar ik zie genoeg C-ponys die rond de 1000-2000 zijn voorbij komen hoor!
Als je dan niet zo kieskeurig bent als ik zal je nog best rap kunnen slagen! Of een beetje geluk hebben :Y)

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

Getup

Berichten: 8217
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:12

Soms kun je mazzel hebben. De C pony van nichtje heeft ze gratis gekregen. Mensen betaalden veel pension geld ( 400 pm) en kind was niet meer geïnteresseerd. T is geen sport pony,beetje koudbloed type. Ze had zoiets van: kan m beter meteen weggeven aan n goed plekje als verkopen en nog n paar maanden pension geld betalen. Nichtje kan echt niet goed rijden,maar die pony is geniaal. Wakker,maar zo braaf. Onze dochter van 6 kan er alleen mee op t weiland draven.

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 11:14

Ilora : zo denkt mijn vriend ook hoor.
Hij vind eigenlijk 1500-2000 al veel voor een paard. En dan kost het verder alleen maar geld...stalling/dierenarts/dekens enz enz...Het levert ook niks op natuurlijk. (Heb helaas geen dekhengst, al denkt iedereen dat soms wel :') )

Dodge, Shetlander ruin, 29/06/2001
Cloë, Tinker merrie, 15/06/2015

Onze pony Dodge in online reclame van warenhuis Hudson's Bay!:
https://youtu.be/Kw7Q7vm6sj0

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:29

Hi ladies!! ik ben weer terug van weggeweest :D Wij hebben er in de tussentijd eentje bij gebroed voor op de pony, op 5 januari is onze dochter geboren <3

Leuke foto's van jullie kids met hun maatjes komen er weer voorbij.

Ik sta er inderaad ook van te kijken wat de prijzen van de pony's op sporthorses doen, dat schiet echt omhoog. Maar er staan ook nog steeds wel pony's op voor onder de 2000, ze zijn wel te vinden dus. Mijn nichtje heeft helaas net de pony van de kids weggedaan omdat de jongens alleen maar met voetbal bezig waren en niet meer naar de pony omkeken. Dat wordt voor ons dus ook verder zoeken.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, estell__, Laibadji, Larissajulia, MaanNaam, MairiMacBran, Mark0919, mooney, Poldermenner en 53 bezoekers