Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:57

Hier ook geen spullen liggen die zo weg kunnen.

Cemlys dat is makkelijk, nu al een opvolger <3

Mijn dochtertje zegt nu ook telkens dat ze paardrij-instructrice wil worden, net als mama *\o/* <3, maar heb haar er wel bijgezegd dat ze sowieso een opleiding gaat volgen waar ze naast de paardenwereld ook veel aan heeft, aangezien wat ik binnen breng een leuk extraatje is op het loon van mijn partner, maar dat we er absoluut niet op kunnen leven.

Ik zie weer leuke verhaaltjes en foto's voorbij komen, helemaal top.
Voltige uitrusting is idd echt wel duur, jammer dat deze tak van de paardensport zo weinig wordt beoefend, dit betekent idd veel reizen om naar een voltige vereniging te gaan.

Vandaag hebben we eindelijk weer samen les gehad, wegens slechte bak en andere afspraken een paar weekjes geen les gehad samen.

Het ging echt lekker, ondanks dat Amber een paar keer een beetje over de top ging hard draven :') .
En daardoor dochterlief er bijna naast lag, gelukkig bleef ze nog net zitten en kon ze erom lachen _O- .

Maar tijdens de les heeft ze een pion omgekegeld, dus volgende keer tompoezen trakteren Y)(^) _O-
We zijn lekker bezig geweest met zelfstandig sturen en dus bij mama haar paard wegblijven, echter was Amber daar niet zo mee eens en dan is een haflinger toch echt wel sterk voor een meiske van 8 ^) maar regelmatig boekte dochterlief successen en kreeg ze Amber in het gelid *\%/*

Helaas geen foto's van de les kunnen maken, hopelijk volgende keer weer.


SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:21

Kwita, lijkt me inderdaad lastig, je wil haar graag laten groeien in voltige, maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk.

my_en_shant, wat leuk, lessen met je dochter!

Hier afgelopen weekend het F debuut van mijn oudste dochter gehad, in de F3 op aanraden van onze instructeur. Ze deed het super! Hele nette proef gereden, helaas geen prijs, maar wel een promotiepunt! Vond dat de jury nog best streng was; bijv bij galop kreeg ze als opmerking 'gehaast', terwijl ze netjes de baan rond galoppeerde. Misschien zag de jury de vlotte Welsh galop aan voor gehaast, ze moest na een paardenrubriek rijden ;-) Maar het maakt ook verder niet uit, ze heeft haar puntje gehaald en ze heeft met veel plezier gereden! Jongste dochter heeft voor het eerst haar A proefje (met voorrijder) gereden, ze vond het helemaal geweldig! En een prijsje gekregen, ze was dolgelukkig :D Ze vroegen meteen wanneer de volgende wedstrijd is :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:50

Zo even terug lezen met een bakkie koffie. Loop een beetje achter zie ik.

Begin bij SuperRocky (Welkom) met een hele leuke foto van een eenhoorn! Wat schattig zo samen verkleed op de eenhoorn.
Ik heb geen ervaring met wedstrijdjes. Wij rijden vooral gewoon onder het motto 'lol met de knol'.

Ankep, dat is wel even schrikken als de pony ineens besluit om alvast te vertrekken. Ik heb ze 9 van de 10 keer ook gewoon aan een touwtje buiten, alleen op geschikte stukken mogen ze los.

Ruby_Symmy, wat leuk dat je zoontje springruiter wil worden.

Kwita, Haha dat wordt inderdaad auditie doen voor het circus ;)
Als ze er zo gedreven in is, gewoon steunen en aanmoedigen. Niet afremmen! Zoek een passende, betaalbare oplossing. Maar zeker niet afremmen. Je kan wel uitleggen dat het bijvoorbeeld nu financieel even niet kan.
Open en eerlijk blijven.

SusanH, lekker hoor vitamine Paard! :D

myk_en_shant, klinkt goed, ben wel benieuwd naar een foto, wie weet lukt dat de volgende keer. Ondertussen al getrakteerd op tompoezen? Jumjum.

Marloes heeft vorige week verkleed als Sinterklaas meegereden tijdens de intocht op 'Bliksem ozo snel'.

Afbeelding

Afbeelding

Maar Sinterklaas Marloes groeit nogal als kool, dus er moet een opvolger komen.
Gisteren heeft ze geoefend op 'Amerigo'.
En omdat Amerigo wel over daken moet kunnen lopen, werd er geoefend op de bult. Bult op, bult af, afstapje, opstapje. En zélfs balancerend over de biels.

Amerigo kan volgend jaar wel het dak op :+ :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:21

Wat een super leuke foto's van Sint/Pietje, vooral die laatste foto is geniaal!

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:27

Vanmiddag heeft mijn dochter haar eerste echte springles (nadat we al een aantal keer zelf aangeklooid hebben met balkjes en kruisjes), ze heeft er ontzettend veel zin in! Het is voor mij echt op een beroerd tijdstip, maar het is nu de enige mogelijkheid voor de beginnende springles. En ze wil zooooo graag springles, dus vooruit dan maar, dan maar een paar keer een paar uurtjes vrijnemen. Hopelijk kan de instructeur na een paar lessen inschatten wat ze (aan)kan, en is er misschien ook een mogelijkheid voor een ander tijdstip ;-)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 11:52

He hoe is het met iedereen? :)


Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:24

Gaat zn gangetje, weinig rijden, frisse pony s, met kerst hebben nora en haar nichtje wat binnen gestapt, toen met zn tweeen erop maar dat werden bokkensprongen :=
Afbeelding

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 12:43

O heerlijk zo'n buitenritje!

Hier alles ok. Dochter heeft gister voor het eerst F3 gestart, heel goed gedaan. En vanmorgen met de Haflinger van een vriendin Bixie B1. Alles op de manege waar ze ook rijdt, 24 uurs wedstrijd voor Kika. Daar moeten we nog even voor op de prijs uitrijking wachten maar ging netjes voor de 2e keer erop. En beide proeven met galop voor het eerst dat is best een grote stap mentaal.

Hier allebei op een Haflinger:

Afbeelding

Dat was vorige week toen zat ze er voor het eerst op om even te oefenen. Ik zit op een andere haf van een vriendin, daar start ze zelf ZZ licht mee. Ik mocht een rondje uitstappen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:04

Nou nergens zenuwachtig voor geweest want ze wordt zomaar even 1e in de Bixie **\O/** . Jury geloofde niet dat ze er pas voor de 2e keer op zat :')

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 18:39

Hier gaat het ook heel goed..
Dochter zou de groep les in mogen maar voor haar zelf vertrouwen hebben we besloten om haar voorlopig nog lekker in privé les te houden.
En van de week heeft ze voor
het eerst op mama's paard gezeten.

Afbeelding

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:09

Hier ook alles ok, afgelopen weekend heeft mijn dochter haar tweede puntje gehaald in de F3, en ook nog de eerste prijs! Dus de volgende keer gaat ze F4 proberen. Er is binnenkort ook een wedstrijd van de ponyclub, de instructeur gaf aan dat ze best B mee kan rijden voor de ervaring, dus ook haar ‘echte’ debuut komt er aan, al is dat voor mij meer een ding dan voor haar denk ik :’)

Vanmorgen de pony naar de tandarts geweest, waarschijnlijk was dit zijn eerste controle ooit, en het viel me in zoverre alles mee, alleen wat scherpe randjes en 1 haak, even electrisch bijgevijld en pony kan er weer tegenaan. Wel zei de tandarts dat ze aan de voortanden mogelijk een vroeg stadium van EOTRH meende te zien, hij heeft nu helemaal geen klachten verder, dus ze raadde aan om hem gewoon over een jaar weer te controleren, tenzij hij klachten lijkt te krijgen, dan zouden we rontgen foto’s van zijn tanden moeten laten maken om zeker te weten of het om EORTH gaat. We duimen dat dit niet het geval is... Maar goed, vooralsnog geen klachten, dus hopelijk blijft dat zo.

SuperRocky
Berichten: 170
Geregistreerd: 16-09-19

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:02

Het is stil hier! Gisteren heeft mijn dochter haar B debuut gemaakt, en het ging echt heel erg goed! Ik had niet verwacht dat ze al winst zou halen, maar in de eerste proef had ze 190 (!!) punten, en in de 2e proef 176,5. De tweede proef ging ook iets minder, de concentratie was er een beetje af. Niet zo heel vreemd, het was de eerste keer dat ze 2 proeven reed, maar de 2e was ook zeker niet slecht! En heel leuk, ze deelden behalve de prijzen rozetten uit aan iedereen die een winstpunt had, dus mijn dochter was helemaal trots met haar winstpunt-lint :-)
Toevallig is het regiokampioenschap volgende week op onze stal, dus daar doen we dan ook maar aan mee, voor de ervaring :-)

Donderdag komt (eindelijk...) de zadelmaker om een nieuw zadel aan te meten. Half december is ie geweest, en toen constateerde hij dat ons huidige zadel helaas toch echt te lang is, maar hij had toen geen passende zadels bij zich, vanwege de afwijkende maat van onze pony (klein en rond). Dus we kijken er naar uit om eindelijk een echt goed passend zadel te krijgen :-)

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:30

Ik zie dat dit topic niet heel actief (meer) is. Toch even een reactie. Wie weet komt het weer tot ‘leven’
Hier dochter en shetlandpony. ‘Rijden’ is er de afgelopen weken slecht van gekomen. Of de bak is een vijver en/of ze waait er van af :+ Desondanks toch de stoute schoenen aangetrokken en hen opgegeven voor een Bixie. In april; twee weken na haar vierde verjaardag. :D Nu even onderzoeken hoe dit allemaal werkt. Ik ben er niet zo in thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:43

Wat leuk! Heb je het Bixie boekje al? Als je dat leest wordt er al veel duidelijk. Je mag er sowieso naast lopen de hele tijd, moet ook als ze nog zo jong zijn.

Onze dochter rijdt 2 keer per week, een keer op haar bijrijdpaard, van 30 jaar oud. Die geef je hem niet als je hem ziet lopen. En de andere keer op de manege. Je merkt echt dat ze zo veel vooruit is gegaan. Ze vindt nu alle lastige pony's leuk, omdat ze doorheeft hoe ze die aan het lopen krijgt. Echt stoer.

Dit is haar nieuwe lievelingspony op de manege, echt een draakje. Maar zij krijgt haar echt mooi aan het lopen.

Afbeelding

En dit is haar bijrijdpaard, daar rijdt ze meestal met bareback pad op:

Afbeelding

Bontfire

Berichten: 221
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:23

Ik heb al wat gelezen op de site van de knhs. Goede tip van dat boekje! Zal ik bestellen.

Leuk dat je dochter er zo veel plezier aan heeft! :)

Maartje_M

Berichten: 9344
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:17

Al even stil hier...

Hier zijn we na de winterstop weer begonnen. De bak was niet te doen maar nu kunnen we weer en ze hebben er allemaal al opgezeten. De oudste heeft de smaak wel te pakken nu. Gister geoefend met overgang van draf naar stap maken. Doen we nog vooral op stem want wiebelt nog zo in de draf. Ik moet het zadel laten nakijken voor ze er weer mee mogen rijden maar weet kort zo goed nu met Corona of ik dat wel wil.
Hij oefent wel goed met los rijden nu

Afbeelding

Ze is met onze jongste van bijna 3 <3 die haalt haar zelf uit de weide etc

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:36

Ah wat leuk Maartje dat de oudste de smaak te pakken heeft!
Het wiebelen in draf wordt vanzelf wel minder, gewoon lekker blijven oefenen :D
Zou het zadel gewoon nog even laten zitten. Als ik naar Marloes kijkt, die heeft een hele goede zit ontwikkeld juist door zonder zadel te rijden. Heeft ze nu echt profijt van.
En wat lief dat de jongste de pony gewoon uit de weide kan halen, brave pony!

Sinds de Corona is Marloes ook meer aan het rijden. Zie haar met sprongetjes vooruit gaan, letterlijk. :')

Het draven en licht rijden vindt ze helemaal leuk en is lekker met Nick aan het rond hobbelen. Ook een hindernis springen vindt ze geweldig.

Afbeelding

Lekker maf doen.
Afbeelding

Sinds de corona crisis hebben we een logee. Eén van de manege pony's staat bij ons, zodat we de manege een beetje kunnen ontlasten.

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9344
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:56

Ja voor zijn zit is het wel goed zonder zadel, maar het is zo’n blij ei :+ die is met zijn hoofd overal behalve bij die pony. En pony is nog jong dus die zet wel eens een pasje opzij als haar balans een beetje kwijt is en dan hangt meneer er meteen half langs := ach ja, voorlopig moet hij het er toch maar mee doen.

Wat leuk dat Marloes zo goed gaat! Hoe oud is ze nu? Ook super dat jullie de manege zo een beetje helpen, en voor de kinderen natuurlijk ook heel leuk!

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:59

Nou superleuke Fjord zeg, en fijn dat je zo kunt helpen. Wat staan ze leuk zo samen.
Leuk voor David en Marloes!

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:37

Haha dat hoop lol en niet echt op de pony letten herken ik. Marloes is nu 6 en begint nu met serieuzer rijden.
Daarvoor ook vooral voor de lol er op. Om te wennen aan de bewegingen van het paard, sturen, zitten etc.
Als Nick nu een pas opzij maakt of struikelt of niet uitkomt bij de hindernis, ligt ze er niet meer gelijk naast. En ze schrikt daar ook niet meer van. Corrigeert zich goed.
Dat blije zonder zadel erop zitten is goed!
Zonder druk vertrouwen krijgen.
En er af vallen mag, hoor erbij. Ja natuurlijk liever niet. ;)

Maartje_M

Berichten: 9344
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:47

Pepijn is ook 6, wordt in september 7. Hij heeft er nog nooit naast gelegen maar scheelde vandaag weer niet veel :+ hij heeft geluk met een pony die dan stil gaat staan met een ‘dit gaat niet goed hoor’ gezicht

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:43

Afbeelding

Hier wordt de pony binnenkort ook weer opgepakt. Nu grondig de wintervacht eerst wegwerken! Want pony heeft het snel warm. Momenteel wilt Logan vooral knuffelen en poetsen. Achja geen ramp, dat rijden komt wel weer. Pony moet toch eerst weer conditie opbouwen. Ze heeft de winter echt een pauze gehad. Ben blij als we dit jaar de paddock afmaken en we elk seizoen met haar kunnen werken. Plus in de winter de weides bespaard blijven.

Afbeelding

Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:46

Ah lekker knuffelen en wintervacht borstelen. :) gewoon lekker tutten is ook leuk.

Marloes is ook weer lekker bezig geweest vandaag.
Ze doet een paardenspel na en vernoemd zich naar een speler ;)

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:43

Mijn dochtertje rijdt nu helaas even niet meer.
Nadat de geruchten gingen dat er droes op stal heerste en mijn paard elders stond uitte ik mijn twijfels of het wel verstandig was om te lessen ivm droes is ze door de manege eruit gegooid (kind van 6 -:(-) :n

Gisteren heb ik haar wel weer even mee genomen naar haar grote vriend.
We proberen de kinderen zoveel mogelijk thuis te houden maar gisteren had ze een rot dag, school en vriendinnetjes mist ze zo erg..
Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9344
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:22

Wat een lieve foto's allemaal weer <3

Marloes is lekker bezig, lekker buts over de sprong nog haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, Plus_en_Min en 95 bezoekers