Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:43

Strak in pak! Leuk hoor!!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:56

Wat leuk!!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:57

@Jaqcii ik voer basisbroek 1 kg per dag en wat handjes lucerne. Verdeeld erover 2 voerbeurten en in de avond krijgt hij lijnzaadolie eeoverheen.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:10

Gaaf Murosch! Goed bezig!!

Hier krijgt ze 2x per dag een kwartje basis-sport brok. Is het standaard brok op stal, ze is fit, zit goed in dr vacht enz.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 15:44

Nou wij hebben het overleefd! Hij was hartstikke braaf op de vreemde locatie! Zal straks wat op YouTube zetten dan kan ik het delen. Mijn zusje heeft lekker uitgestapt en hij vond het heel leuk om zichzelf te zien in de spiegel haha!
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 16:25

@murosch zie nu jou post pas. Wat gaaf een eerste wedstrijd! Zo ver zijn wij nog lang niet. Zo stoer van jullie!

Hieronder wat geknipt en geplakt:
https://youtu.be/lfSq-xMEJ2Q

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 22:39

xSannee
Super fijn dat het zo goed ging!
Wat een leuk diertje heb je

Lovemario
Wat een knap paard!

Nouklime
Hij ziet er heel goed uit! Amado staat 24/7 buiten en heb ik een maandje geleden al geschoren, zit nu alweer dik in zn vacht. Hij druipte van het zweet na een half uurtje stap draf voor de kar

Melissa_93
Fijn dat jullie weer vooruitgang maken :D

Pattypaard
Super dat ie het steeds beter doet! En ja ze hebben niet altijd een goede dag op wedstrijd
Haha ja die storm, ik pakte amado om hem in te spannen, hij schrok van werkelijk alles
Dus ben ik toen maar gaan grondwerken, was geen veilig idee om de weg op te gaan

SBravour
Wauw die ziet er super uit! Wat een verandering

K_M
Nog gefeliciteerd!

Mirjamalvaro
Die zag er toen ook al super uit!
Sterre is idd wel heel mooi opgegroeid

xSannee
Fijn dat ze uiteindelijk meer relaxt was. Dat scheelt altijd heel veel! Haha ja het aan de andere kant opstappen/hangen is altijd heel ingewikkeld :’)

Paljaslaura
Ach wat een leuk dier, leuk dekje ook!

Oh wauw wat zijn jullie snel gegaan! En wat super goed Murosch dat jullie je eerste wedstrijdje hebben gehad

Nouklime,
Leuk filmpje! En wat is ie braaf

Ik meld me weer even..
en ik denk dat dit filmpje meer dan genoeg zegt waarom
Lees ook even de beschrijving :D

https://youtu.be/O0TTfMUrU48

vragen, tips, opmerkingen zijn welkom :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:49

Wat leuk al die filmpjes weer, jullie toppers doen het goed!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:54

Haha Nouklime die spiegelfoto! Dat vond die van mij ook maar wat vreemd de eerste keer _O-

Braaf zeg op ander terrein! Heel stoer! Vind het een heel leuke type paard.

Stoer Amado! Dat je alles zo "zelf" kan en zonder zadel :oo

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:04

Hier zit ik weer eens te tobben met gezondheid, sinds de kou gaat het weer stuk beroerder. Dus alle paarden hadden van de week ook vrij. Het weekend er weer eens opgeklommen, op Sterre en Zorro.
Sterre heeft zondag wedstrijd, dus beetje trainen is wel handig. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel zin heb in de wedstrijd opeens, vooral omdat ik geen idee heb wat ze nou willen zien. :=

Kyara heeft het dus ook weer lekker rustig, ze word iig niet overtraint zo :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:17

Alsof wij nog niet tegenslag genoeg hebben, had Callista vandaag ineens koliek.. dierenarts is geweest en nu lijkt ze weer oké. Echt zo niet leuk meer dit :(

Zielig hoopje zo om 17 u
Afbeelding

Net om 19u gelukkig beter

Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 21:41

Sanne wat goed dat het hangen mooi braaf ging! Stom dat je echt moet gaan nadenken als je rechts gaat hangen he :P

Jacqi Ken krijgt 2x daags en halve schep brok havens basis-sport en 2x daags 3 scheppen lucerne van Hartog.

Paljas zadel nog even spannend dus. Super fijn dat het hoesten over lijkt te zijn!

Wat super goed al Murosch! De kop is eraf!
Weet je al wanneer je officieel wil gaan starten?

Nouklime super dat hij zo braaf was op vreemde locatie, ga je de volgende keer alweer wat makkelijker!
Beeld ziet er fijn uit! Lekker ontspannen

Amado wat knap zeg! Helemaal zo alleen, zonder dat iemand m vast heeft, respect haha

Mirjam je eigen gezondheido f paardjes niet fit?
Gewoon lekker genieten op wedstrijd en wellicht iemand die kan filmen zodat je het zelf ook terug kan zien? soms is het beeld ook anders dan je gevoel is.

KM wat naar zeg.. Duimen dat callie gauw weer fit is! :(:)

Hier een weekendje weg geweest dus Ken had ook lekker vrij. Vanavond even kort gelongeerd, morgen de eerste clubles binnen. Ook weer een nieuwe stap, best spannend maar gelukkig zijn we morgen maarmet een klein groepje.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:10

Oh oliebol k_m, hoe is het nu? Helemaal opgeknapt? Schrikken zeg!

Hier vandaag echt er op gezeten! Hangen deed ze zo goed, lopen ging weer heel goed. Zowel links als rechts. Dus maar stap verder en been er overheen gedaan. Was ook prima! Daar afgesloten, tijd was op, maar weer helemaal blij met m'n prinses (en m'n eindeloos geduldige hulp haha!)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:27

He bah k-m :(:)
Ken lekker vrij
Sanne wat goed!

Mijn gezondheid is trouwens bagger, die van paarden toppie :))

Vandaag weer eensop Kya gezeten. Stappen deed ze super, mooi voorwaarts, keurig de habd volgend naar beneden. In draf raakte ze van slag, dus steeds ff rust pakken in stap. Uiteindelijk draafde ze ook weer redelijk.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:12

Sanne wat super zeg! Kun je mooi zo mee verder knutselen

Wat balen van je gezondheid..
Kyara even weer wat gedaan, fijn dat je uiteindlijk de rust in draf ook had!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:40

Callie weer beter maar ik ga voorlopig weer in meelees modus want vind het niet fair dat ik nooit bij kan lezen! Zal weer wat meer in Mn eigen volg topic gaan plaatsen denk ik en jullie hier zo bespioneren, Haha!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:42

Gelukkig maar k-m

Ach na jaren ziek zijn went het wel :+

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:09

Gelukkig KM! Toch ben ik wel benieuwd naar je Callie en jullie vooruitgangen!

Nouwja het lijkt me wel vermoeiend.. Al weet ik natuurlijk niet hoe en wat..

Ken vandaag voor het eerst de clubles binnen gehad. We gingen eerst even als koos stuurloos de bak door maar uiteindelijk liep ze netjes haar rondje al bleef ze het wel spannend vinden. Veel te zien en te doen om de bak heen en in de gang ernaast. Ze heeft weer mooi veel geleerd vanavond :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:32

Gisteren ons on-officiele debuut gehad. Super blij met Ken, de 1e proef vond ze alles nog heel erg spannend met spandoeken, hekjes, juryhokje etc. daardoor ook her der wat afgesneden, wilde geen discussie met haar aangaan ze moet toch vertrouwen krijgen door het te doen. 2e proef vond ze eerste rondje ook even spannend maar daarna kon ik haar overtuigen en liep ze al best een hele fijne proef. 1e proef hadden we 177 en de 2e proef 206,5 met al een 2e prijs. Vond het beide behoorlijk royaal gepunt maar het verschil tussen beide klopt wel. Al met al hebben we samen veel geleerd en daar ging het om :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:33

Netjes!

Hier met Sterre selectie, mochten gelukkig op het erf parkeren, veld te modderig ofzo, ikke blij 
Maar pffff had mijn handen vol. Ze vond het geen succes met losrijden aan de ene kant van de bak trappende paarden in trailers en aan de andere kant krijsende voetballers. 
Binnenbak de proef, voor het eerst met verlichting hahaha goshie ze had het ff niet meer. 
Toch hele fijne stukken, afgewisseld met mindere. Al met al 180.5 en 184, nette score voor zo'n dag.

Kyara heeft denk ik last van wisselen kies, dus die heeft het weer ff rustig.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:48

Mooi resultaat Murosch!
Ziet er fijn uit nouklime :)
Wat is Amado braaf! Ik film ook heel veel altijd leuk om als overzichtje te zien.
Gelukkig is ze weer opgeknapt KM!
Wat goed Sanne!
Ruige punten melissa, mooi debuut zo!
Gelukkig nog fijn kunnen rijden dan mirjamalvaro :)

Hier vandaag voor de vijfde keer het zadel opgehad. Gister al wat aan de beugelriemen hangen en rommelen. Vandaag met een voetje tegen hem aan gehangen (dus nog niet over hem heen, babysteps). Wat ben ik trots! Hij gaf er vrij weinig om en met zadel ging na 2x deze week eigenlijk ook heel easy. Heeft hij nu weer even lekker 2/3 dagen vrij :)

Muronia

Berichten: 19544
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 21:51

Mirjamalvaro, Sanne, SBravour, Melissa bedankt! Ik ben er hartstikke blij mee voor nu. Kunnen we weer lekker mee vooruit. Ik heb nog geen idee over officieel starten, ik denk na de winter ergens richting het voorjaar. Eerst maar eens wat vaker mee op pad en dingen zien.

Amado welkom terug, wat gaaf! Ik snap dat je terug bent hoor, gaat mooi ontspannen en ongedwongen zo, leuk!

mirjamalvaro mag ik vragen wat voor gezondheidsproblemen je hebt? Wat naar steeds zo zeg..

k_m verdorie dat is zeker niet leuk. Hoe gaat het nu met haar? Wij hadden afgelopen nacht voor de derde keer in 4 weken koliek bij één van de merries.

Sanne Yess, het been-erover-zwaai moment is geweest! Toch wel een magische grens vind ik zelf. Mooi dat het zo goed ging. Je hebt ook goed voorbereid.

Melissa haha koos stuurloos. Ja dat ken ik, dat hadden wij de eerste rondes ook hoor. Maar mooi dat het daarna steeds beter ging. Vertrouwen moet ook even groeien. Ik ben zelf best nerveus op ander terrein en dat neemt Veroon ook van me over. Ik moet dat loslaten en dan ontspant zij ook meer. Mooi werkpunt.

Wat een mooie punten al zeg voor de eerste keer trouwens! Fijn dat je 2 proeven mocht rijden, dat is wel fijner denk ik. Hebben ze net wat meer tijd om de boel te leren kennen.

mirjamalvaro klinkt ook als een hele spannende omgeving. Dan heb je haar er netjes doorheen geloodst hoor! Ook geen verkeerde punten, gefeliciteerd.

Ik heb afgelopen week niks beleefd. Heel veel gewerkt en op het moment dat ik vrij ben natuurlijk piepweer. Mijn bak is voor het eerst sinds een hele lange tijd weer eens nattig zag ik vanmiddag. Morgen maar een poging doen om te rijden. Ik heb Veroons moeder vandaag grotendeels geschoren (voor het eerst voor haar en ze is een grote angsthaas dus ik ben best trots op hoe ze dat liet gebeuren) en ik heb van de week nog wel met haar getraind. Hoewel ze veel op elkaar lijken toch een heel ander typetje onder het zadel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:10

Murosch ik heb sinds kort de werkdiagnose CVS (chronisch vermoeidheids sybdroom) gekregen, maar eigenlijk weten ze niet goed wst ik heb. Er lijkt iets mis te gaan met een stofje "ketonen" oid, daar heb ik veel te veel van alsof ik maanden aan het vasten ben (en ik eet heel goed hoor :') )
Gevolg is dat ik verdomd snel moe ben, niet op kan staan voordat ik uit mijzelf wakker word (doe ik dit toch ben ik hondsberoerd), spieren verzuren heel snel dus veel spier en gewrichtspijn.
Bij een bepaalde test had ik leeftijd van 81 jarige, toen was ik 26 geloof ik. :=
Geen al te best lichaam dus :o

Muronia

Berichten: 19544
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:17

Oh wat naar zeg! Een goede vriendin van mij heeft sinds een jaar of 3 de diagnose ME/CVS. Wat een vreselijke rotziekte is dat zeg, het vreet al je energie op als ik haar verhaal hoor. Zij kan zelfs niet meer zonder rolstoel nu. Zo onwerkelijk..

Ik heb zelf fibromyalgie in een behoorlijk ernstige vorm. Daarnaast zit ik vol artrose in mijn enkels, knieën, heupen en rug. Kraakbeen in mijn gewrichten is bijna helemaal weg. Ik ben nu 38 en ik werk volledig maar ik maak me soms best ongerust als ik denk aan de toekomst. Ik weet ook niet hoe het verder gaat lopen en hoe ik het nog 30 jaar zo vol moet gaan houden, maar je moet wat he.. Qua sport weet ik ook dat het echte hogere werk er heel waarschijnlijk niet meer in gaat zitten zoals ik vroeger kon.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:33

Toekomst is inderdaad een dingetje waar ik vaak bang voor ben. Ik zit sinds een jaar volledig ziek thuis en wacht ontslag af. Ik kan gewoon niet vroeg genoeg opstaan, hoe graag ik ook wil. En de uur reistijd trek ik ook niet. Had een super baan dus daar wel erg zwaar mee gehad :(

Ik moet na training soms ook paard uit handen geven en gaan zitten, zo duizelig en misselijk door de inspanning. Aan andere kant als ik niet train merk ik dat ik nog slechter word, dus heb het paardrijden wel nodig. :o

Ik ben nu 29... mijn ouders kunnen meer dan ik. Soms zo oneerlijk. :=

Ik ben trouwens ook doof en heb verhoogde hersendruk IIH. Dus zit sowieso niet zo best in elkaar :')