Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 17:00

Woww die springt goed :oo

Ik heb inderdaad ook rugklachten. Ga 2x per maand naar de flexchair anders gaat het helemaal mis en kan ik amper bewegen door de pijn. :=

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:18

Mirjam dat ziet er naar uit.. Lijkt inderdaad of er een nieuwe tand bovenlangs doorkomt
Dat heeft de tandarts over het hoofd gezien? of net daarna doorgekomen?

Die ggaat mooi hoog patty haha. Kan me voorstellen dat 15 met 2 combis wel vrij kort is
Wel gave foto's!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 19:22

Over het hoofd gezien, tandarts was er dinsdag. Verklaart wel waarom ik niet meer aan mondje mag komen. :(

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:16

Zo Jack is afgelopen vrijdag naar de tandarts geweest. 1 onderontwikkelde kies boven waardoor die kies onder lekker kon doorgroeien. En van zijn voortanden is bijna 1 cm afgehaald. Jack heeft als veulen een klap van zijn moeder gehad en zijn kaak gebroken en mist ook een stuk onderkaak en dus 4 tanden waardoor ze snijdende boven gewoon door kunnen groeien.

Gisteren heerlijk gereden we oefenen nu vooral lang en laag en voorwaarts gisteren ging het zo fijn. Dus straks weer lekker erop! Prachtig weer is het koud Maar lekker.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:15

Oei Mirjamalvaro dat ziet er naar uit! Zonde dat de tandarts het over het hoofd heeft gezien... lijkt me inderdaaf pijnlijk voor hem!

Pattypaard; haha ja ze wordt heel enthousiast en fanatiek van het grondwerk. Als ze een oefening snapt wilt ze het liefst alleen nog maar dat doen :))

Wat een gave foto's!! Heel stoer, doet ze goed zeg! Mag inderdaad wel wat hoger haha!

En Jack ook naar de tandarts *D lekker alle paardjes gedaan haha!

Ik ben vandaag weer goed bezig geweest *D
Verschillende oefeningetjes om het wachten te oefenen, buigen, halthouden. Uiteindelijk weer er op & rondstappen. Was alweer meer dan een week geleden dat ik er op zat dus was erg blij met d'r! :+:

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 16:41

Mirjam wel gek dat een tandarts dat over het hoofd ziet..
Hopen dat ze er snel wat aan kunnen doen, kan me voorstellen dat je er zo niet aan mag komen

Nouklime Jack dus ook weer een mooi gebit nu. Super dat het rijden zo fijn ging, zag een filmpje op insta voorbij komen, zag er inderdaad fijn uit!
Het is inderdaad best lekker weer, zo is het niet zo erg dat het koud is

Sanne super dat je zo weer op kon stappen, heerlijk!

Ken vanmorgen even weer gedaan, had ook weer wat hele fijne stukjes erin zitten :D

De andere daarna mee op concours gehad, die liep de eerste proef echt heel fijn, 2e proef net iets onrustiger in de aanleuning. Punten in de 1e proef vielen me behoorlijk te gen, 184. 2e proef bij dezelfde jury 191,5. Schiet mij maar lek haha.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:12

Soms is het niet te volgen melissa.

Nou antwoord van de DA over tand Kya, dit is normaal. Geen afwijking. Hmmmmmm oke, maar ga het contineu inspecteren of het echt goed gaat. :=

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:50

mirjamalvaro; Dankje :D Gelukkig dat de flexchair zo veel helpt dan!
Hm... zou het vanzelf goed moeten komen dan? Dat de onderste tand toch weggeduwd wordt er door o.d. ?

xSannee; Dankje! Haha nou laten we eerst dit maar eens simpel doen en daarna mag het hoger :P
Wat tof dat je er weer op gezet hebt!

Melissa; Ja 15 min is echt niks.. volgende maand een springclinic van 45 min, das beter!
Fijn dat Ken er weer zon goede stukken bij had zitten!
Jammer dat de punten zo erg tegen vielen en eigenlijk verdraaid waren.. Ooit geen pijl om te trekken.

Baby heeft zaterdag een mini buitenritje gemaakt over de weg. Buren wouden een buitenritje maken, appten mij en toen ik thuis kwam stond er een opgezadelde Baby klaar haha. Heel lief! Heeft weer bijna de hele weg voorop gelopen. Dit weekend heeft ze vrij gehad en mocht Krisje weer aan de bak naar haar mini vakantie. Was even spannend maar ze was weer braaf!
En we hebben een dressuurclinic gewonnen voor a.s. zondag hier in de buurt :D Dus Krisje mag nog een keer mee.

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 18:48

Oh bijzonder Mirjam! Zit de onderste tand dan ook al een beetje los?

Haha zulke buren wil ik ook! *D
Nee ik heb een hele lieve hulp met het (her)inrijden. Die zadelt d'r rustig op of af terwijl ik even de stal doe, zijn we tegelijk klaar *D
Nova vind haar ook lief dus dat komt altijd wel goed.

Hier een nieuw dekje & druk aan het oefenen verder :+:
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:14

Mirjam gek dat het zo hoort met de tand.. VInd het er apart uitzien

Patty heerlijk even buitengereden, wil ik ook even een keer weer met Ken.
Even kijken wanneer stalgenootje mee kan met haar paard. Krisje ook weer braaf na even vrij, heerlijk!
Gaaf een clinic gewonnen, van wie? :D

Mooi dekje Sanne! Kleur staat m goed!

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:40

Ik ben ook even terug van weggeweet.. hihi

Zijn nog lekker bezig met kane doorrijden. Al is het soms zo lastig omdat ik overdag met de kleine meid zit..
Ondertussen hebben wij er heel onverwachts een super gaaf paard bijgekocht. Totaal niet verwacht dat ik ooit een tinker zou kopen maar was op slag verliefd op haar. En ze is geweldig!! <3


Met kane een tijdje terug eerste buitenritje gemaakt en wat was die braaf zeg!! Zo ontzettend trots op hem!


Hier even een foto van onze nieuwe aanwinst
Afbeelding


Samen met kane!
Afbeelding
<3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:50

Volgens de DA moet die bovenste tand de onderste inderdaad eruit drukken. Maar heb dit nov nooit zo gezien, dus ga het goed in de gaten houden.

Muronia

Berichten: 19544
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:41

Balen dat je nog niet meteen een verklaring voor het gedrag hebt van de tandarts Mirjam. Ik heb dit ook wel eens gezien en als het goed is drukt de nieuwe tand de oude weg en komt dat vanzelf goed. Ik hoop dat het gedrag toch snel bijtrekt nu.

Oh Pattypaard wat een gelukje, weer met Krisje naar een clinic, leuk! En Baby weer flink voorop.

Melissa wat is het een gekke sport eigenlijk, omgekeerde punten. Nou ja blijf je gevoel maar volgen, dat zit wel goed.

Mooi dekje op een mooi paard Sanne!

Miesje gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ik heb een jaaroverzicht gemaakt voor Veronia! Jeetje wat hebben we een leuk jaar gehad samen en wat is ze volwassen geworden. Juist in zo'n overzicht zie je dat pas goed: [EJL-ITP] Veronia's fantastische 2018, de grote transformatie

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:03

Mijn Tinker Rosie is voor 8 weken naar Groningen geweest. En zadelmak gemaakt door Lotte Thevis. Ze is nu terug en kunnen lekker van haar genieten op de buitenrit. Lekker rustig aan. En dan kijken we later dat we de training verder oppakken. Voor nu genieten. Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 20:18

Miesje wat een leuke! Gave manen!

Wauw Murosch, wat is ze gegroeid dit jaar! Gaaf om zo in 1 overzicht te zien!

Oh wat lekker kvulden! Heerlijk buitenrijden!



Ik ben ZO TROTS op m'n baby <3
Vandaag weer aan de slag gegaan, en ook weer er op. Ze was al een stuk zekerder van zichzelf en konden hele stukken al rondstappen van degene op de grond af. Net echt *D

Maar stalgenootje was aan het rijden, was de eerste keer dat we bezig waren met iemand anders in de bak erbij. En haar paard zag overal spoken :oo dus die was opgefokt, sprong een paar keer weg.. want... de bak was gesproeid dus de rand was nat _O-

Nova keek nergens naar, reageerde niet op het andere paard en stapte superrelaxt d'r rondjes. Wat ben ik blij dat we alles zo rustig doen, want ik merk gewoon echt aan alles dat ze die tijd in d'r koppie gewoon nodig heeft gehad en nu alles op z'n plek valt :+:

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:02

Murosch, leuk zo'n jaaroverzicht!

Kvulden, wat grappig ik ken Lotte wel, woont hier niet ver vandaan.

Sanne,jaa gaaf he de manen! wel ontzettend veel werk hoor haha
Wat fijn dat ze het nu zo goed doet met rijden!
Hier rij ik ook nog niet veel, toevallig net even gereden weer na 2 weken.
Willen het gewoon heel rustig aan doen met hem :)

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:17

Ik ga zo alles achter de computer bijlezen. Maaarr het echte werk gaat bijna beginnen. Hij heeft nu twee keer met heel los elastiek gelopen. Eerste keer was ie een giraffe aan het imiteren en twee dagen later snapte hij al dat hij zijn neus naar beneden moest doen <3
Nu nog stap twee met het elastiek en dan gaan we beginnen met hangen :D
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 23:23

Wat een gek tandje joh mirjamalvaro. Best logisch dat ze daar last van kunnen hebben.
Haha wel mooie foto's van Baby!
Fijn dat Jack zijn tanden weer zo goed als recht zijn nu dan :)
Ze is zo knap Sanne!
Knappe tinker hoor :)
Heerlijk buitenrijden kvulden.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:21

Laura wat fijn dat ze het zo goed oppakt!

Hier nog even een foto van gisteravond.
Afbeelding

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:18

Murosch altijd leuk zo'n jaar overzicht, ik ga m van de week even kijken als ik meer tijd heb

Sanne wat heerlijk dat NOva het allemaal zo relaxt oppakt! Genieten :D

Paljas lekker aan het longeren, hij had dus mooi snel door wat de bedoeling was, top!

Leuke foto Miesje! Maar eh, zonder cap op een 3 jarige? Best gedurfd!

Hier gisteren helaas bodeminspectie gedaan vanaf t jonkie. Gewoon stomme pech, had les en reeds langs de bakrand, daar zat schijnbaar iemand gehurkt achter wat te zoeken en die stond net op op het moment dat ik er langs reed, ze schrok sprong weg en draaide om. Logische reactie natuurlijk maar ik was er niet op verdacht en kon t dus ook niet uitzitten. Behoorlijke klap op me rug gemaakt, dus loop nu een beetje rond te strompelen haha.
Kon er gelukkig wel zonder problemen of spanning zo weer opstappen, nog even klein stukje gereden om het goed te kunnen afsluiten. Die eerste keer hebben we ook gehad, en hopelijk blijft het daar voorlopig ook bij haha.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:24

Haha och Melissa! Inderdaad een hele logische reactie maar toch jammer! Vallen komt harder aan naar mate je ouder word ik weet er alles van haha heb volgens mij bijna een week met pijn rondgelopen na mijn val. Wel fijn dat je daarna gewoon weer zonder problemen kon opstappen en het goed hebt kunnen afsluiten.

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 10:55

Melis :(:)

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 11:34

Oeh melis dat is even schrikken.

Ik heb alleen cap afgedaan als voor foto rijd altijd met hoor haha

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 15:41

Oeps Melissa, auw! Kan gebeuren...
Dat rondstrompelen ken ik _O-

Paljaslaura, longeren ziet er al relaxt uit! Fijn!!


Hier alweer een goede dag gehad, ze blijft me verbazen.
M'n hulp had afgezegd, maar ze was zo lief dat ik de stoute schoenen aan heb getrokken en helemaal alleen ben opgestapt... volgens mij vond ik het spannender dan zij _O-

Daarna wat stapwerk, halthouden en wegstappen, sturen, linksom, rechtsom... reageren op m'n been... <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 17:23

Wisselende tandje vandaag. Vertrouw het nog niet dus volg het met argus ogen. :o

Afbeelding

Lekker Sanne!