Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:40

Dawson moet je dan lid zijn voor die wedstrijden? :)
Orchidee, nog sterkte met jullie verlies ;(

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:45

mirjamalvaro, nee bij de VWF sws niet is gewoon openbaar voor alle 3 jarige sport paarden uit Nederland VSN volgens mij ook.

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:47

Oh kijk, dat is leuk. Als ze het leuk gaat doen en tegen die tijd echt zo ver is wil ik misschien wel mee doen dan. :D

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:55

Nee ik ga niet mee doen, mijn merrie is 5 jaar, en nog geen zadel op geweest dus val niet in die categorie... ;)
Lastig die losse kniebanden! Gaat dat weer over?
Over transformatie gesproken op het gebied van manen..... :D viel me net pas op eigenlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:20

Afbeelding
Hier ook lange voorpluk gekregen in korte tijd!

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Kabayo

Berichten: 13897
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:22

Klinkt intressant Dawson. Maar ik kan vast niet mee doen met een fries? Heb je meet info? :)

Sbravour. Is die kol nou gezakt? :+
Edit. Oh je bedoeld de voorpluk. Sorry tis nog (redelijk) vroeg :o

Orchidee. Sterkte :( Knap dier <3

Xapple. Al mooi bijgekomen!

Mirjam. Ah oke. Zou best kunnen dat het zadel wat krap is of zoiets.

Nynke. Inderdaad! Spannend :=

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:27

Vandaag met ander zadel was ze weer de rust zelve. Klapperende beugels ook totaaaal niet interessant. Dat word straks wat met de zadelmaker. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 11:46

mirjamalvaro schreef:
Vandaag met ander zadel was ze weer de rust zelve. Klapperende beugels ook totaaaal niet interessant. Dat word straks wat met de zadelmaker. :=


Hahaha oeioei... Kan natuurlijk ook komen doordat ze er ju aan gewend is? (Niet meer nieuw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:30

[quote
Lastig die losse kniebanden! Gaat dat weer over?


Als het goed is wel. Tijdelijk binnendoor bekappen en veel stappen om de spieren sterker te maken.

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:56

SBravour schreef:
mirjamalvaro schreef:
Vandaag met ander zadel was ze weer de rust zelve. Klapperende beugels ook totaaaal niet interessant. Dat word straks wat met de zadelmaker. :=


Hahaha oeioei... Kan natuurlijk ook komen doordat ze er ju aan gewend is? (Niet meer nieuw)


Nou daarvoor met andere zadels had ze ook nog nooit gereageerd. En gisteren met zadel zo extreem. Echt verschil van dag en nacht. Ze was gisteren ook wat onrustiger met opzadelen. Dus denk echt dat dat zadel niet fijn lag, leek ook wel wat raar bol te liggen op haar rug.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 17:37

Ja misschien lag het gewoon heel beroerd.. gelukkig heb je de oorzaak gevonden! Liever dat dan een onberekenbare.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:54

Patty ontzettend leuk dat je een paard hebt gevonden wat goed lijkt te passen! Ik ga je topic zo even kijken

Xapple vervelend dat er weinig lijkt te helpen tegen het schuren.. :(:)

Mirjam gefeliciteerd met kyra! *\o/* *\o/*
Wat een knappie!

Mirjam een lekker vrolijk paard dus haha.
Gelukkig daarna wel fijn!

Lars lekker ingepakt! hopelijk helpt het!
Wat een naar gezicht..

Kabayo dankje voor je compliment! :j
Super dat het rijden zo fijn ging. Altijd spannend, duimen draaien!

Dat ziet er wel als een fijne vliegenkap uit apple!

Xapple de ander is ook een knappie, en best stoer toch zo zonder manen? Vind t zeker niet lelijk staan

Ach jee, sterkte Orchidee!
Fijn dat je de draad weer een beetje hebt kunnen oppakken met je jonkie

Dawson ik ben niet zo thuis in van die jonge paarden rubrieken. Hoe gaat dat in zijn werk? en voor welke leeftijd?
Ik heb met het vorige paard alleen een keer een losse 4 en 5 jarige rubriek gereden op wedstrijd hier in de buurt

Das een beste pluk geworden Sbravour!

Mirjam gelukkig nu weer fijn rustig wat kunnen doen

Vanavond weer even een paar rondjes op Ken gedaan, was weer braaf :) Ook even een ander zadel uitgeprobeerd van de vrouw die me helpt. Lag netjes op het paard en zat er zelf een stuk beter in als wat er nu op ligt.
Maar eens kijken of ik een zelfde 2e hands ergens kan vinden. Vind het zo zonde om bij die jonge paarden al een nieuw zadel aan te schaffen. Maar goed vind wel dat het goed moet liggen.
Zadel wat er nu opligt ligt met bontje ook prima maar heel weinig wrong, te groot voor mij en hard :')

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:40

Dat zijn de echte inrij-zadels! :p of een springzadeltje, wordt ook veel gebruikt.
Zelf neig ik naar de jonge paarden variant van Hulsebos, die schijnt nog fijn aan te passen zijn!

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:04

Hier komt er geen tweedehands zadel meer in. Degene die ik tweedehands had gekocht ligt nu in de fabriek met een gebroken boom (kopijzer). Geen garantie dus mag mooi 530 euro aftikken. >;)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 11:20

Wat een gedoe he met zadels.. Ik vind het ook heel lastig.
Hier komt de zadelmaakster eind mei omdat ik toch twijfel over dit zadel.
Ik heb nog wel een spaarpotje dus als het echt nodig is koop ik een nieuwe voor hem.
Wel een goedkoper merk hoor heb altijd Kent en Masters gehad en was daar erg tevreden over.

@Melissa; wat fijn dat het weer zo goed ging! :D

Over die voorpluk Hihi ik ben zó ander soort behang gewend Haha. Ik dacht echt Ah wat een klein plukje :(:) Terwijl je zelf zo trots bent dat hij al gegroeid is :D Komt met de zomer vast nog wat meer volume bij.


Ik heb gister 10 minuutjes lange teugelen gedaan met Lars. Deed ie super. Hij gaat ff beter qua jeuk. Gisteren en vandaag nog totaal niet zien jeuken dat is heel fijn. Hoop dat zijn koppie snel bijtrekt. :(:)

Morgen ga ik met hem naar de binnenbak. Alleen wandelen en omgeving beetje leren kennen.
Als het goed gaat wil ik er zaterdag proberen te rijden. Want in onze bak thuis wordt nieuw zand gestort en dan is hij een paar dagen wat zwaarder schijnt.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:31

Oh wat zuur Mirjam.. Laat als ik een ander 2e hands koop m ook wel eerst checken.
Maar eens kijken of we wat kunnen vinden wat goed past. En anders red ik me voorlopig wel met de ainsley die er nu op ligt. Dan zelf maar even wat minder fijn zitten. Was gewoon te verwend met me vorige KM zadel denk ik. Diepe zit en veel wrong.

Apple super dat Lars het lange teugelen zo goed deed!
Weer een nieuwe uitdaging, de binnenbak! Spannend
Fijn dat hij de afgelopen dagen gelukkig wat minder last lijkt te hebben

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia

Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:54

Kabayo nog 2 nachtjes tot de keuring? Heb je er al meer vertrouwen in inmiddels?

xApple nou ik snap je goed hoor, jammer dat er bewust wordt gefokt met zulke merrie's. Arme kind heeft daar niet om gevraagd en zit er nu mooi mee. Gelukkig heeft ie jou als baasje gekregen en zoek je naar een zo goed mogelijke oplossing voor hem.

Amado hij staat er wel euh ontspannen bij geloof ik :). Wel een mooie bloesemfoto!

Melissa gaat toch super zo! Al in draf geweest ook. Zoals ik al zei, lekker zo doorgaan, komt helemaal goed!

Pattypaard oeh wat een leukerd! Went ze al iets inmiddels?

mirjamalvaro nog gefeliciteerd met Kyara's derde verjaardag!

Nynkster en is je vroend al opgehouden over het veulentje? Hoe gaat het met Lina bij de hengst, al hengstig?

xApple ocharme dat hoofd, hij ziet er wel heel sneu uit zo. Lief Larsje.. :(

Orchidee welkom terug, nog sterkte met het verlies... Losse kniebanden? Hoe merk je dat als ik vragen mag? Wel fijn dat hij het zo goed oppakt..

Dawson, kun je vertellen wat dat precies is? Ik ken het niet..

SBravour zo daar is wel wat bij gekomen ja!

mirjamalvaro sjeetje een gebroken boom? Dat is wel een hele logische verklaring voor het gedrag dan.. Kan me voorstellen dat je daar stevig van baalt zeg.

Hier nog steeds geen nieuws, drukke week gehad en niet gereden. Dit weekend mag ze weer :). Nog wel een paar kiekjes gemaakt van happy-face


Afbeelding
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:01

Ze groeit flink in de breedte lijkt op de galopfoto! Meer paard!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:03

WoW jeetje die veranderd echt snel zeg :wow: Ze ziet er goed uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 23:03

Murosch, hij zakte af en toe door zijn knie of het been bleef af en toe haken. Dan slaat de knie even op slot. Hij heeft het gelukkig in lichte mate. Hij had er vooral de ochtend nadat ik hem gelongeerd had last van. Ook vond hij zijn benen optillen met hoeven krabben wat lastig. Gisteren is hij binnendoor bekapt en vandaag ging het hoeven uitkrabben alweer een stuk makkelijker. Nu veel stappen, spieren sterker maken en dan komt het weer helemaal goed. Maar ik heb wel even in spanning gezeten voor ik wist wat het was. Vooral omdat ik net daarvoor mijn andere paard moest laten inslapen.

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:22

:wave:

Ik kom ook weer eens uit de meeleeshoek.

Nynkster, wat gaaf, Lina bij de hengst. Mooi dier! Is ze al hengstig?

mirjamalvaro, heerlijk dat Kyara zo duidelijk is :Y) En verder zo braaf gelukkig ook! :P

Pattypaard, je nieuwe aanwinst staat in uitgelicht :D Gave plaatjes van vrij springen!

Murosch, wat tof dat Veronia zo braaf is, en jou zoveel vertrouwen geeft, mooi team!

SBravour, wat gaaf dat die voorpluk zo groeit

xApple, heb ik ooit al eens gezegd dat ik stinkend jaloers ben op jouw Rissa? Zo gaaf, een grijze Fjord <3
Fijn dat Lars zo braaf is! Heel erg balen van die eczeem, ik heb een Tinker op proef gehad die bleek het helaas ook te hebben. Zodoende de koop niet door laten gaan, want ik vind het ook niet correct om ermee te fokken. Bij haar hielp trouwens insprayen met Listerine erg goed, ja, idd, mondwater. De original werkte hier het beste.

AnnetteFlame, wat fijn dat Fabian nu dichterbij staat!

melissa_93, Ken ook al zo braaf, fijn! Naar wat voor zadel zoek je nu?

Dawson123, gaaf paard heb je! En wat een fijne oplossing, zo longeersingel over het zadel, had het nog niet eerder gezien, maar vind het wel slim, zo schuift of knelt hij niet over de rug. Ik weet niet eens wat VWF of VSN is, vast niet voor Tinkers dus :P

Amado, wat een mooie foto bij de bloesem! Mag ik vragen, vanwaar de keuze voor een hack? Geen kritiek hoor, hij ligt hier ook ;)

Orchidee14, sterkte met het verlies van je andere paardje. Je jonkie is wel enorm knap zeg, wauw! Toevallig van de week met mn hoefsmid gesproken over op slot schieten vd knie. Binnendoor bekappen is wel heel belangrijk, top. Veel achteruit en balkjes etc kan ook ondersteunen, maar hij was wel van mening dat zonder bekappen je er niet komt. Andere optie/laatste redmiddel is opereren, maar dat schijnt wel een heftige ingreep te zijn.

____

Hier dus een tijdje stil geweest, maar absoluut niet stil gezeten!

Met Phoebe gaat het super. Nog steeds de focus op het buiten rijden. Lekker basic, rechtuit, voorwaarts, op eigen benen, (zelf)vertrouwen krijgen.

Dat vertrouwen was/is wel een dingetje, vooral bij mij. Omdat ze in het verleden door haar trauma's zichzelf aangeleerd had bij spanning blind te gaan rennen had ze mij stiekem behoorlijk in de tang. Dus heb vrij lang rondjes over het fietspad gereden, ipv alle mooie plekjes hier in de omgeving af te gaan.

Uiteindelijk pas het rondje fietspad wel iets uitgebreid over andere wegen, maar wel alles verhard en bewoonde wereld, en tevens een stuk ernaast gelopen. Ze was erg braaf, dat wel, het zat meer tussen mijn oren.

Vorige week was het mooi weer, en besloot ik maar weer eens te gaan fietsen, naar het strand. Maar het was te warm voor draven naast de fiets. Dus fiets aan de kant en lopend verder, konden we tenminste door het bos en over de dijk ipv saai langs de weg, mooie oefening. En braaf dat ze was, wauw, ik was in de zevende hemel.

Dus ik durfde ook wel een rondje over de dijk erop, had nu gezien dat ze niet anders werd van de ruimte, en niet meer heftig reageerde op de paarden die erlangs in de weides staan. Dat rondje ging in het begin heel goed, maar halverwege zaten wat veel prikkels in een keer, waarvoor ik besloot af te stappen. (waardevolle tip die ik kreeg: afstappen is prima, maar doe het voordat er spanning is). Toen we het stuk voorbij waren (braaf!), en ik er weer op wilde, wilde Phoebe niet perfect stil staan, wat mij onzeker maakte. Zodra ik zat moest ze ook nog weg draven. En de bedoeling was dat ik gelijk weer de volgende dijk op zou rijden. Dat durfde ik dus niet. Veel te bang dat ze echt aan de kletter zou gaan. Grote onzin, menselijk brein werkt soms maar raar. Uiteindelijk stond ik bijna te janken, hoe ik zo onzeker en bang kon zijn van zo'n braaf en willig paard, mijn eigen paard, terwijl ik zoveel paarden beleer/corrigeer. Ik ben door die ervaring wel heel hard naar mezelf toe. Als ik een paard niet vertrouw/niet alles mee durf, dan gaat het paard weg. Mijn hobby is echt te duur om alleen van te dromen en wel voor te betalen. En Phoebe weg doen kon ik me ook weer niet indenken. Ja, als ze het nou daadwerkelijk zou verpesten en ik er lelijk af zou vallen... Nou, dan moest ik er maar op, dan werd in ieder geval de keuze duidelijk :+ Maar madam was natuurlijk de braafheid zelve. En het stomme is, als ik eenmaal zit en erover heen ben gestapt kan ik de onzekerheid enorm goed omzetten in positieve energie en weer zekerheid uitstralen...

Maar ik was thuis natuurlijk verre van tevreden op deze manier. Zondag ging ik bij een oud paardje van me op bezoek, die wordt 9 jaar volgende maand en heb ik ook vanaf veulen af aan opgeleid. Pittige dame is het, en dat bleek ook weer, want madam schoot er een paar keer vandoor langs de weg die dag, en was enorm druk en voorwaarts. En daar zit ik dan met een lach op, vol vertrouwen. Wat onnozel... Die maandag was ik bij een vriendin, waar een collega haar paard in pension heeft staan. Ook nog een redelijk jong dier. Ze vroeg of ik erop wilde, ja natuurlijk! Gewoon stap draf en galop in de bak, zelfs een sprongetje gedaan. Dan durf ik te rijden. Wat een flauwekul dat ik dan op mn eigen paard zo stom doe om iedere scheet die ze laat, terwijl ik haar het allerbeste ken en weet hoe nuchter ze is. Alleen maar omdat ze toen ze net bij me was zo enorm kon flippen, wat geen karakter is, maar aangeleerd gedrag. En dat weet ik verdomd goed.

Dus dinsdag het rondje over de dijk weer gereden, deze keer niet afgestapt en hard mn best gedaan niet zo idioot te doen en lekker ontspannen te blijven. Ging best lekker :D Trots! Samen met de zekerheid die ik door de andere 2 paarden kreeg, had ik genoeg power gevonden om gisteren weer een ander rondje te doen, over onverharde paden en dijken. Ook dat ging super. Ze is zo braaf, luistert zo goed, en is echt niet snel onder de indruk, heerlijk!

Terug op het fietspad was ik even iets meer eraan aan het rijden omdat ze wat onrustig is met haar hoofd en ik wil kijken of ik dat rijtechnisch kan oplossen. (Lijkt irritatie van bit/neusriem, daar is ze altijd gevoelig op geweest, maar ze begint nu pas na +/- 45min rijden geïrriteerd te raken, ik rij met losse/lange teugel. Het kan ook iets door de dijken, = gras, zijn). Dan is ze zo super makkelijk voorwaarts op mijn been. Zat al een tijdje over de galop te denken, die we ook nog steeds niet gedaan hadden. Ach, waarom ook niet. Over de verharding zou iig niet zo knoerthard gaan gokte ik. Ben drie keer een paar passen aan gegaloppeerd, superbraaf!! Rustig tempo en makkelijk terug te nemen.

Dus al met al erg trots en vanaf nu gaan we gewoon alle mooie paadjes en dijken uit proberen, en een galopje doen op een meer geschikt pad. We komen er wel, dat monster wat ze was is ze allang niet meer, en dat begint mn gevoel ook steeds meer door te krijgen!

Afbeelding

[ITP] Ode aan een heel bijzonder paard

Dan hebben we Finn. Finn wordt pas in juli 3 jaar, dus daar ga ik nog niet mee rijden. Maar ik heb wel spelenderwijs even op hem gezeten in de stal. Uiteraard netjes met cap en terwijl iemand hem vast had. Maar het vertrouwen van Finn in mensen is zo groot, de allemansvriend. Dus hij vond het vooral heel erg interessant, met name mn voeten die daar ineens bungelde, hihi. Verder is hij naar de hengstenkeuring geweest. Hij was de jongste, maar eindigde als beste van de 3-jarigen, en als enige met een 1e premie. Dus goedgekeurd!!! Heel trots op hem. Op deze leeftijd een eerste premie komt niet zo heel vaak voor. Hij was nog nooit mee geweest op zo'n lange en indrukwekkende dag, maar deed het super! Thuis hebben we als voorbereiding een paar keer gelongeerd en gewandeld, en hij komt met binnen en buiten zetten in handen natuurlijk. Maar verder gewoon echt hoe hij is. Heerlijk!

Afbeelding

En.... Dan krijg ik nog een beleer projectje voor deze zomer, en deze komt gewoon bij mij thuis te staan :D Helemaal vanuit Belgie komt Kyano naar mij! En dan vragen jullie natuurlijk, Kyano? Kyano heb ik in 2015 gefokt uit Caily x Janesho SvG. Hij is dus een ook een halfbroer van Lola. Ik heb hem als veulen zijnde verkocht omdat ik geen hengstje wilde houden en ruinen zonde vond. Zijn nieuwe eigenaresse heeft hem wel later ruinen als jaarling, maar dat maakt het natuurlijk niet minder gaaf dat ik de eer krijg om hem te beleren! Hij komt volgende week en blijft de hele zomer, dus ik ben helemaal :):)

Een foto van 2,5 jaar geleden van ons samen

Afbeelding

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:49

Zo hee wat een bijlees post :D

Ik volg jullie op Instagram en zie altijd super leuke foto’s voorbij komen. Dat ‘angstige’ onzekere gevoel heb ik precies zo terwijl in verstandelijk heel goed weet dat Lars echt heel braaf is. Stom hé? Gewoon doorbijten en leren van alle positieve ervaringen.

Rissa is trouwens Ulsblak en niet Grablak :D Ze is dus wit/zwart ipv grijs.

mirjamalvaro

Berichten: 14646
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:02

Ken dat onzekere gevoel wel. Gisteren met het rijden van Eliana, galop aanspringen. Zij spande haar rug wat op en ik werd toch even onzeker en snel terug gevraagd. Daarna zelf op donder gegeven en opnieuw in galop en heerlijk gegaloppeerd. Menselijk brein is soms lastig. :j

Maar je krijgt het druk met beleren. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 10:21

Caily opereren is de allerlaatste optie. Ze kunnen de kniebanden ook inspuiten, dat schijnt ook heel goed te helpen. Maar voorlopig ga ik er van uit dat het met binnendoor bekappen en trainen goed gaat komen.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chicken01, Kmbrly, Natashaa, OmgiliBot, Poety, shaddy82, Ubermetrics en 104 bezoekers