Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:28

Sturen weer geoefend vandaag, gaat echt goed!
Afbeelding

Ze kan echt showen <3
Afbeelding

En al beleerd door mijn hond 8-)
Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:30

Duur idd :\

Haha je hebt wel een leuke hond :)

Muronia

Berichten: 19537
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:38

Wat een leukerds zitten er tussen hier! Wil je haar ook voor de wagen hebben Kabayo?

Qua beleren wil ik de voorbereidingen en het zadelmak maken zelf doen, maar ik zoek nog wel iemand die me thuis even kan helpen met de eerste keren belasten. Ik deed dat vroeger altijd samen met iemand, maar wegens rugklachten is hij ermee gestopt. Wel jammer, want je vertrouwt flink op elkaar met zoiets, maar goed, ik heb nog wel even tijd dus ik vind vast iemand anders die me daar even mee kan helpen. Veronia pakt alles tot nu toe heel braaf op in ieder geval.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:45

Mij lijkt wel dat een mini beleren makkelijker is omdat zij gewend zijn van ons boven hen te zien.
Een grotere pony of paard ziet ons op gelijke hoogte of lager en quasi nooit boven hen.

De eerste keer dat iemand boven mijn paardje zijn rug gestaan heeft was de Osteopaat vorige week. Was even spannend wat mijn paardje ging doen maar hij bleef netjes staan.

Muronia

Berichten: 19537
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:51

Dat is inderdaad wel zo. Daarom wil ik nu alvast gaan oefenen met een kruk/trapje, zodat ze leert dat ik ook daar gewoon mag zijn.

Kabayo

Berichten: 13957
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:57

Murosch schreef:
Wat een leukerds zitten er tussen hier! Wil je haar ook voor de wagen hebben Kabayo?

Qua beleren wil ik de voorbereidingen en het zadelmak maken zelf doen, maar ik zoek nog wel iemand die me thuis even kan helpen met de eerste keren belasten. Ik deed dat vroeger altijd samen met iemand, maar wegens rugklachten is hij ermee gestopt. Wel jammer, want je vertrouwt flink op elkaar met zoiets, maar goed, ik heb nog wel even tijd dus ik vind vast iemand anders die me daar even mee kan helpen. Veronia pakt alles tot nu toe heel braaf op in ieder geval.

Ja zeker :D breng haar in maart naar mijn werk om te beleren voor de kar

Op krukje staan boeid haar niks. Vlecht haar ook in met krukje

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:59

Dat is idd het voordeel aan minis. Ik kom niet veel hoger als mijn neefje als die op de pony zit

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:01

Hm geen slecht idee invlechten met krukje. Je brengt me op ideetjes haha :D

Vorige eigenaar vond dat ik in maart /april al op hem moest gaan hangen/zitten (werd pas 3 in mei) maar paardje was toen nog enorm angstig. Wou ik hem echt niet aandoen hoor en ben mijn leven niet moe.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:12

Wat leuk allemaal om jullie vorderingen te horen, wat leren die puppies toch snel. Maar wat zijn jullie al allemaal lekker ver zeg! Ik was vandaag zo ontzettend blij met het voor het eerst écht vast staan! :P (in plaats van longeerlijn door ring heen en vast houden aan andere kant) Ook hebben we enorme vorderingen in het lichaamsbewust maken, ik mocht haar vandaag helemaal aanraken met het uiteinden van het zweepje zonder benen op te tillen of om mij heen te draaien. Met mijn handen en borstel geeft ze er niets om maar zweepje vond ze in het begin een beetje gek. Ik raad jullie dit ook aan in aanloop naar voetjes geven, dan hebben ze net wat meer besef van wat er allemaal bij hun hoort :+ Maar, zo te zien, zijn jullie al een stukje verder!

carika
Berichten: 1583
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:18

Rindin schreef:
carika schreef:
Ja echt heel leuk om te zien.
Heeft iemand nog een vergelijkbaar adres in het noorden?
Ik zat te denken aan Stal Faber maar dat is eigenlijk net te ver vanuit Drenthe . Ik wil het zadelmak maken combineren met les nemen, dan is het wel fijn als het een beetje in de buurt is.


Ik kom ook vanuit het noorden, maar ga het wel doen. Geef hem echt niet graag uit handen, maar dit voelt echt goed. Hij gaat daar een basis meekrijgen, daar hebben we de rest van z'n leven plezier van.

Tarief: hartstikke duur :+ €700,- per maand ongeveer, afhankelijk van wat je wilt. Die van mij gaat pas september 2018, dus heb nog een jaar om te sparen :D

Ja helaas bij Faber zou ik hetzelfde kwijt zijn... ik heb gelukkig nog een jaartje om te sparen. Eerder dan september 2018 zou in Zimba ook niet wegbrengen, eerder nog een jaar extra wachten. Hij is van 2015.

Luna2006

Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:00

Vandaag heb ik maylinn voor het eerst met de lange lijnen bezig geweest. Wauw trots op mijn meisje! Vooruit, links, rechts, How. Alles staat er al op!
Ben direct een stukje langs de baan gegaan en ook de bos in. Na een 20 minuutjes gewoon langs haar terug gewandeld dat het niet teveel ineens wordt. Het lijkt alsof ze het al jaren kent.

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:37

Ik ga mijn pony ook beleren in 2018 :))
Hij is in juni 2 jaar geworden

Ik denk dat ik begin met lange lijnen, tzt. Een keer voor de kar en/of onder het zadel door een klein meisje. Tot nu toe vind hij alles goed en doet hij dingen alsof hij het al jaaaren doet! (1e keer longeren bijvoorbeeld :+ )

Ik heb hem al vanaf 4 maanden oud dus ken hem door en door, en daardoor weet ik ook dat hij niet snel zijn grens aangeeft en daardoor ben ik bang dat ik hem te snel overvraag :=

Eerst maar eens een bitje zoeken wat in zijn mini mondje past :o (en uiteraard eerst goed uitgroeien)

Zie hier het eigenwijze monster :D
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:38


xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:48

Welkom iedereen :D

Ik hoop dat Lars wel nog iets gaat groeien. Hij is nu 1.41 en hoop op 1.45. De verwachting was wel iets hoger maar 1.50 gaat hij echt niet meer halen.

@mirjamalvaro; Hihi nee ik niet in ieder geval.. Ik ben van mening dat je echt naar je paard moet kijken wat kan qua belasting en werk :j Met 2,5 oefenen en met 3 rustig aan beginnen met zadelmak maken en rijden kan imo echt prima. Mits het paard een beetje body heeft en de frequentie laag is.

@Limoncello; Ik heb jouw topic een keer gelezen en wat een commentaar kreeg jij toen zeg. Oei :(:)
Ik vind het heel knap dat je doorzet en zo je best doet.

@SVRL; Wauw wat een beauty ! <3 <3 Moet eerlijk zeggen dat ik haar nog wel heel smal en jong vind ogen. Of is dat het ras? (Ik zit in de fjorden/Shetlanders/Quarters dus ik heb vooral ervaring met bredere pony's).

@Sbravour; Ik woon ook in Noord-Holland maar ik weet niemand eigenlijk. Behalve Marcel Beukers maar die doet het alleen op eigen locatie volgens mij?

Ik ga het beleren van Lars zelf doen samen met een vriendin. Ik heb zelf genoeg rij ervaring en vorig jaar mijn Shetlander samen met diezelfde vriendin beleerd voor de sulky. Ik vind het zo fijn dat de pony's aan huis staan en ik ze heb vanaf 6 maanden oud. Ik ken ze al door en door en heb heel veel vertrouwen in Lars :j Ben totaal niet bang om erover een aantal maanden op te stappen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:54

xApple thnx ik kreeg idd snel commentaar ja. En ergste vind ik dat zij die altijd kritiek leveren niet meer reageren als het wél goed gaat (geld niet voor allemaal gelukkig). Dan vraag ik me af of ze het echt doen om de sensatie of om kritiek te kunnen geven?

Maar ik volg mijn gevoel en blijf idd gewoon doorzetten.
:)

Heb wel de indruk dat hij door de castratie weer wat afgevallen is. Maar dat zal er snel weer bijkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:12

xApple schreef:
Welkom iedereen :D

Ik hoop dat Lars wel nog iets gaat groeien. Hij is nu 1.41 en hoop op 1.45. De verwachting was wel iets hoger maar 1.50 gaat hij echt niet meer halen.

@mirjamalvaro; Hihi nee ik niet in ieder geval.. Ik ben van mening dat je echt naar je paard moet kijken wat kan qua belasting en werk :j Met 2,5 oefenen en met 3 rustig aan beginnen met zadelmak maken en rijden kan imo echt prima. Mits het paard een beetje body heeft en de frequentie laag is.

@Limoncello; Ik heb jouw topic een keer gelezen en wat een commentaar kreeg jij toen zeg. Oei :(:)
Ik vind het heel knap dat je doorzet en zo je best doet.

@SVRL; Wauw wat een beauty ! <3 <3 Moet eerlijk zeggen dat ik haar nog wel heel smal en jong vind ogen. Of is dat het ras? (Ik zit in de fjorden/Shetlanders/Quarters dus ik heb vooral ervaring met bredere pony's).

@Sbravour; Ik woon ook in Noord-Holland maar ik weet niemand eigenlijk. Behalve Marcel Beukers maar die doet het alleen op eigen locatie volgens mij?

Ik ga het beleren van Lars zelf doen samen met een vriendin. Ik heb zelf genoeg rij ervaring en vorig jaar mijn Shetlander samen met diezelfde vriendin beleerd voor de sulky. Ik vind het zo fijn dat de pony's aan huis staan en ik ze heb vanaf 6 maanden oud. Ik ken ze al door en door en heb heel veel vertrouwen in Lars :j Ben totaal niet bang om erover een aantal maanden op te stappen.


Er zijn verschillende lijnen in de Rocky's. De moderne zijn smaller, maar de mijne heeft stevige ouders en moet nog uitzwaren. Hij lijkt al zijn energie in het groeien te stoppen. Is ook de reden dat ik er volgend jaar rond deze tijd enkel maar wil op zitten. Ik geloof nooit dat hij al body genoeg gaat hebben voor het echte rijden. Denk dat ik start met korte stap ritje zodra hij 4 is en zo geleidelijk aan spieren laat opbouwen. Intölten kan voor mij wel wachten tot hij 5 is, tenzij hij het zelf vroeger aan biedt.

Op dit moment doen we alles heel speels. Ik parkeer tijdens het uitmesten mijn kruiwagen naast hem en kruip er dan in, maakt ie niets uit. Of terwijl ie eet zet ik mijn handen op zijn rug en begin ik naast hem te hupsen, vindt ie maar raar maar hij blijft er kalm onder.

Zo 2 keer per maand ben ik 10 min bezig met wijken voor druk en 5 min met het begin van longeren. Dat is voor hem al druk genoeg.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:18

Oh je was niet van plan om er al snel echt op te rijden :D Sorry heb daar overheen gelezen. Ik vind het ras trouwens echt zó gaaf.. En die kleur <3 Ja snap dat je gek op 'm bent.

1 seizoen kan al zoveel doen voor die jonkies.. Lars was van het voorjaar echt ook veel meer baby dan nu :j

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:23

Kyara is juist al flink breed en bespierd. Laatst de vraag gekregen wanneer ze gecastreerd werd, euhmmn tis een merrie. Of de opmerking dat ze wel al aan het werk kon, euhmmm ze is 2 jaar...oh dacht al zeker 3-4 jaar. :')
Maar desondanks gaan we het lekker rustig aan doen hoor. :))

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:29

vind het ook best vervelend als mensen zeggen dat hij makkelijk al aan de slag kan.. stond eerst op een grote manege; en jack was nog geen 2 geworden. kreeg ik de opmerking van een meisje dat ik hem makkelijk wel elke week kon longeren met bijzet er aan. 8)7
de longeerbak was allereerst al mega zwaar daar, hij zou letterlijk zijn mini beentjes breken denk ik, plus dat ik een 1 jarige (bijna 2) niet vol met bijzet ga longeren..

heb hem nu 1 keer gelongeerd in een afgezet stukje. toen hij braaf 1 rondje liep zonder proberen te eten ben ik ook gelijk gestopt :=


of overdrijf ik nou heel erg? :D ( eerste eigen pony/paard, en 1e keer dat ik helemaal vanaf veulen heb opgevoed)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:54

Euhm mijn Limoncello lijkt smaller geworden doorheen die maanden. Of verbeeld ik me dat alleen maar?

April
Afbeelding

Juli/augustus
Afbeelding

September
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:59

Moeilijk te zien zo op de foto.

Xziva zeker niet overdreven hoor. Ik doe zelfs enkel paar rondjes stap links, rechts en dan is het alweer klaar met longeren. :))
Bijzet doe ik helemaal niet. Ja de oudere paarden. Maar niet de jonkies.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:02

xApple schreef:
Welkom iedereen :D

Ik hoop dat Lars wel nog iets gaat groeien. Hij is nu 1.41 en hoop op 1.45. De verwachting was wel iets hoger maar 1.50 gaat hij echt niet meer halen.

@mirjamalvaro; Hihi nee ik niet in ieder geval.. Ik ben van mening dat je echt naar je paard moet kijken wat kan qua belasting en werk :j Met 2,5 oefenen en met 3 rustig aan beginnen met zadelmak maken en rijden kan imo echt prima. Mits het paard een beetje body heeft en de frequentie laag is.

@Limoncello; Ik heb jouw topic een keer gelezen en wat een commentaar kreeg jij toen zeg. Oei :(:)
Ik vind het heel knap dat je doorzet en zo je best doet.

@SVRL; Wauw wat een beauty ! <3 <3 Moet eerlijk zeggen dat ik haar nog wel heel smal en jong vind ogen. Of is dat het ras? (Ik zit in de fjorden/Shetlanders/Quarters dus ik heb vooral ervaring met bredere pony's).

@Sbravour; Ik woon ook in Noord-Holland maar ik weet niemand eigenlijk. Behalve Marcel Beukers maar die doet het alleen op eigen locatie volgens mij?

Ik ga het beleren van Lars zelf doen samen met een vriendin. Ik heb zelf genoeg rij ervaring en vorig jaar mijn Shetlander samen met diezelfde vriendin beleerd voor de sulky. Ik vind het zo fijn dat de pony's aan huis staan en ik ze heb vanaf 6 maanden oud. Ik ken ze al door en door en heb heel veel vertrouwen in Lars :j Ben totaal niet bang om erover een aantal maanden op te stappen.


Bijna iedereen in Noord-Holland doet het op eigen locatie zo ver ik weet. M.arcel B.eukers is heel populair, maar ik raad die je af!

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:07

Ik kom me ook melden!

2 ruinen voor komend jaar om zadelmak te maken.
Waarschijnlijk wordt het zadelmak maken en dan weer een aantal maanden terug het land op...

George Clooney X Gribaldi X negro

Afbeelding

En mijn lieveling:
Glamourdale X Sandreo X Negro

Afbeelding

Mocht de laatste ondanks zijn dressuurbloed ook een goede sprong kunnen maken word dat mijn opvolger voor de cross

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:10

xApple schreef:
Oh je was niet van plan om er al snel echt op te rijden :D Sorry heb daar overheen gelezen. Ik vind het ras trouwens echt zó gaaf.. En die kleur <3 Ja snap dat je gek op 'm bent.

1 seizoen kan al zoveel doen voor die jonkies.. Lars was van het voorjaar echt ook veel meer baby dan nu :j


Geeft niet hoor, ik heb het ook niet heel duidelijk gezegd wat mijn planning is.

Hij zal nog een tandje bij moeten steken als ie op zijn pa wil lijken.

Dit is hem, Blue Mountain Spirit (staat overigens te koop, als ie ondertussen nog niet verkocht is)


Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:13

spottedponie schreef:
Ik kom me ook melden!

2 ruinen voor komend jaar om zadelmak te maken.
Waarschijnlijk wordt het zadelmak maken en dan weer een aantal maanden terug het land op...

George Clooney X Gribaldi X negro

[ [url=m/S8ytlR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn lieveling:
Glamourdale X Sandreo X Negro

[ [url=m/bERJDh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht de laatste ondanks zijn dressuurbloed ook een goede sprong kunnen maken word dat mijn opvolger voor de cross

Die eerste is sexy haha