Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:25

Knap kittydylan, maar mijn ervaring is ook dat bij bewegen het vaak wel even spannend gevonden wordt. Mijn vorige pony was dan zó mak de eerste keer een singel om vond hij ook spannend in beweging.

Kabayo, kán een aanstelperiode zijn maar heb er twijfels over. Deken langzaam uitrollen lukt ook niet zomaar helaas. Zodra hij het rechts van hem voelt knijpt hij de billen al samen, als ik dan moet wachten tot hij zich ontspant vóór ik verder ga met afrollen over de kont zal het echt lang duren voor het om ligt.

Ik knuffel hem wel regelmatig waarbij ik links van zijn buik sta en mijn rechterarm over hem heen leg en de buik rechts aanraak. Hierbij laat hij ook spanning zien maar zodra hij zijn hals weer laat zakken en dus ontspant haal ik mijn arm weg. Op deze manier gaat het wel al sneller dat hij de hals weer ontspand. Maar een deken blijft wel erg spannend.

Heb een stukje gefilmd van zijn gewriemel aan het deken. Dat upload ik straks wel.


Knappe zilver :D

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:32

Heb er ook wat mee gestapt maar ze vond het helemaal niet erg! :)

Ik leg de deken er direct op en laat het dan liggen. Als ze het dan accepteren kun je het vastmaken.

Maar zoals gezegd is Fflur heel leergierig dus na 2 keer is het geen probleem mee.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:34

@kabayo; Nee hij is al 1,5 jaar ruin. Ik heb thuis nog 3 merries lopen dus ik kon geen risico’s lopen :o

Hij is de 1e zoon van Gio dus dan weet je waar die goeie looks vandaan komen :D <3 (Hij lijkt qua kleur totaal niet op hem :') )

Afbeelding


Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:36

Wat gaan jullie Snel! Ik kan het niet bijhouden hoor. Ik heb wel bijgelezen, en heb mooie foto's gezien, ook van geschoren paarden en dekens. Bij ons hebben ze geen dekens op,hoeft ook niet hier. De dames zijn alle twee hengstig en het stormt behoorlijk hier. Ze zijn beiden in een pokkehumeur, dus meer dan wat tutten en borstelen doen we op dit moment niet.
Fijne zondag allemaal!



Afbeelding

Elske, Bengel en Espe

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:03

Jullie gaan zo hard :+ Wat zijn ze allemaal braaf met scheren!

Art, het lijkt me lastig dat Limo zijn deken nog zo spannend vindt, is dit misschien nog een ideetje?
https://www.trtmethod.com/nl/
Ik denk dat ik daar met Kenzo wel aan ga beginnen; hij is op zich vrij nuchter, maar met zoveel dingen gewoon nog niet zeker over zichzelf.

Kabayo, Zilver is echt zo gaaf! Ik hoop dat Kenzo ook nog zo'n mooie transformatie mag doormaken :')

Rocymax, wat een lieve foto!

Wat recente foto's, vorige week mochten ze eventjes de wei op en dat leverde een leuk plaatje op;
Afbeelding

Daarnaast tutten we een paar keer in de week, afgelopen week even een zweetdekentje gepast (die nog te groot is bij zijn borst).
Afbeelding

Zijn knappe bekkie <3 We gaan 29 november van stal verhuizen, dan kan hij veel meer naar buiten met vriendjes en ik kijk er echt naar uit.
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:02

Hoi! Zou ik hier mogen meekletsen/lezen? :)
Mijn toekomstige topper (komt over 2 weken) wordt waarschijnlijk niet in 2018 al ingereden, hij wordt in mei 3 en is nog erg puppy nu, maar wie weet hoe snel die groeit, maar we gaan wel al aan de slag in 2018 met lekker wennen aan dingen en de weg er naar toe!
En ik ben ook heel benieuwd hoe andere het doen, misschien krijg ik daar voor mezelf ook weer goeie ideeën van :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:38

Aurella welkom, wat leuk en ik ben natuurlijk reuze benieuwd, heb je een foto?

Straww, rocymax en apple mooie foto's

Kabayo wat ontzettend braaf!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:56

Mijn grondwerk lesgeefster heeft me gisteren "de beginselen" van desensibiliseren geleerd en we konden limo het deken introduceren en hem ermee aanraken aan de hals.
Verder gingen we niet anders werd het teveel in eens voor limo. Maar zelf heb ik ook veel geleerd over mijn houding en hoe ik me moet ontspannen.

Ook heeft limo kennis gemaakt met een vlaggetje aan een stik.




Aurelia welkom, foto? :D

Straww wat een lekkere draffoto :wow:

Rocymax leuk zo naast elkaar. Hengstig nja kan niet fijn zijn soms.

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:58

Dit was bij de bezichtiging :D
Afbeelding

Klinkt als een productieve les!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:41

aurelia wat een vreselijk lieve trouwe ogen!! heb je ook een naam voor ons/ en ik ben wel benieuwd naar ras/ afstamming

art wat fijn zeg!! stapje in de goede richting

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:12

Die van mij is ondertussen al helemaal gesetteld op haar nieuwe plek! We zijn begonnen met de basis van freestyle, dit houdt in grondwerk. Ze pakt het super op en is fijn braaf. Afbeelding

En vanmorgen even lekker in de paddock:

Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:41

Hij is een PRE, van afstamming geen idee, maar die kun je hier vinden haha.
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... uNF/jNyJc=
Weet niet of hij zo werkt. Zijn naam is Destinado CXIII

SBravour, fijn dat ze helemaal gesetteld is! Leuke foto's :D en leuk dat je begonnen bent met freestyle.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:45

Fijn te lezen dat je zo'n goede lesgeefster hebt Art. Stap voor stap kom je het verste bij dit type paarden.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:53

@Art, wat fijn dat je goede instructies krijgt en dat het helpt! Hoop dat het jullie steeds meer goede dingen brengt.

@Aurelia, prachtig paard heb je zeg! Echt het type paard waar ik als een blok voor val. Heb dan ook iets spaans/portugees!

@SBravour, happy paard, ziet erg goed uit!

Gisteren heb ik met Estrella en stalgenootje met haar brave en ervaren pony een rondje dijk gewandeld. De 2e keer naar buiten met mij. Dat was behoorlijk pittig haha. We wonen echt in een paardenbuurt met overal paarden langs de weg. En mevrouw wordt daar best wel heet van. Door goed grondwerk gaat ze niet door me heen en blijft ze braaf achter me en is ze prima stil te zetten, maar ze wordt super heet van andere paarden. Nu snap ik dat wel maar het billen op de weg draaien vind ik niet oke en gevaarlijk. Dus steeds stelling naar links vragen zodat haar billen niet op de weg komen... Nou dat is nog een werkpuntje voor ons! Nog niet meegemaakt dat een paard zo gestresst raakt van andere paarden.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:33

Ik kom hier meevolgen, mijn paard (volgens NL normen is hij een E-pony), Floyd, is een 4-jarige Haflinger x New Forest en hij wordt ook beleerd in 2018. Hij zal bitloos beleerd worden en ik heb enkel recreatieve ambities. Ik heb 'm van september en na een beetje wennen ben ik al geleidelijk aan met hem aan de slag gegaan onder begeleiding. Heb al een beetje vanalles gedaan, van heel basic volgen aan halstertouw, stilstaan om gepoetst te worden enzo naar grondwerk, en ook wel al eens een wandelingetje aan de hand, eens naar het veld aan de overkant en ook heel af en toe een heel korte sessie bovenop hem, uiteraard nog niet echt onder het zadel hoor.

Hij doet alles zo fantastisch. Hij is ook zo ontzettend koel in zijn hoofd hé, alles vindt hij goed. Eerste keer op wandel aan de hond kwamen we vanalles tegen (was nochtans geen lang wandelingetje): hondje die van een erf de baan op liep, lopers, andere paarden op wandel, gemotoriseerde voertuigen. Hij was superflink! Kindjes rondom hem die hem poetsen? Hij had nog nooit zo stil gestaan, letterlijk geen ene voet verzet! Eerste keer barebackpad aangedaan en aangesingeld, kijkt hij niet speciaal van op, hij komt wel kijken wat je aan het doen bent en snuift overal eens goed aan hihi. Hij heeft ook eens kort meegestapt op een kampje met kleine kinderen, gewoon in stap enkele rondjes bovenop hem. Superbraaf deed hij dat. Heb ook bovenop hem al 2x 10 minuutjes max gestapt met BBP en op kaptoom met teugels, hij reageerde al super op de teugelhulpen, ongelooflijk hoe dat grondwerk loont op dat vlak. Dan merk je het echt. Dat vond hij dus ook allemaal goed. Super paard toch <3 valt het op dat ik enthousiast ben :o :D Laatst heb ik met hem in vrijheid figuren gestapt, ik vind het fantastisch hoe hij al op m'n lichaamstaal ingespeeld is op die korte tijd dat ik 'm heb, ook dat deed hij direct goed. Ben benieuwd hoe hij zal zijn aan de lange lijnen! Voor de rest is hij te dik, dat was al zo als ik hem kocht. Dus das nog een strijd die we aangaan in 2018 }> :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Nog mensen die bitloos gaan beleren?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:17

Ik ga ook volledig bitloos!

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:19

Ik ben ook al bezig met bitloos rijden. Gaat prima. Nu nog met halster en opzoek naar een mooie sidepull.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:22

Super, ben benieuwd naar jullie verhalen!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:28

Hoi Hoi

Na een tijdje twijfelen of ik wel zin had om deel te zijn van een vol topic voeg ik met toch ook bij jullie.
Ik ga ik 2018 ook beginnen met het beleren van mijn bonte half draver ruin van 4.5 jaar, genaamd Diego. We zijn al een dikke 2 jaar saampjes bezig en hebben al flink wat mee gemaakt (als er meer intresse is naar zijn achtergrond zal ik daar nog wel een keertje op in gaan). Heel bokt zou me hebben aangeraden om hem nóóit te kopen, maarja ik houd van een uitdaging dus we zijn toch samen begonnen. Ondertussen zijn we al best wel heel ver en hij leert langzaam dat het oke is als hij iets niet snapt en dat hij het rustig mag aangeven ipv mij op te eten haha.
We zijn nu rustig bezig met een beetje rechtrichten (iets dat ik zelf ook nog moet leren, met goede begeleiding ofc) veel buiten wandelen en het introduceren van het zadel. Wat hij allemaal hartstikke goed doet. Hij gaat bitloos gereden worden en mag lekker recreatief aan de slag.

http://www.bokt.nl/img/avatar/LDNhw7.jpg
(hier is hij nog lekker puppy, ik zoek later nog een recentere foto)

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:32

Afbeelding

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:45

Cera_D schreef:
Heel bokt zou me hebben aangeraden om hem nóóit te kopen, maarja ik houd van een uitdaging dus we zijn toch samen begonnen.


Interessant, ik denk dat ik zelf als beginner zijnde met een groen paardje (er te lang uit geweest, 15 jaar was het geleden dat ik op een paard had gezeten...) ook binnen dat profiel (profiel waarin iedereen het zou afraden) pas. Maar ik laat mij goed begeleiden :) en ik lees dat jij dat ook van plan bent. Ik ben wel benieuwd naar jullie geschiedenis/ waarom iedereen het zou afgeraden hebben, maar je hoeft het niet speciaal voor mij uit te typen hoor :+

Mooi paardje heb!

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:48

BrechtCarlos schreef:
@Aurelia, prachtig paard heb je zeg! Echt het type paard waar ik als een blok voor val. Heb dan ook iets spaans/portugees!

Gisteren heb ik met Estrella en stalgenootje met haar brave en ervaren pony een rondje dijk gewandeld. De 2e keer naar buiten met mij. Dat was behoorlijk pittig haha. We wonen echt in een paardenbuurt met overal paarden langs de weg. En mevrouw wordt daar best wel heet van. Door goed grondwerk gaat ze niet door me heen en blijft ze braaf achter me en is ze prima stil te zetten, maar ze wordt super heet van andere paarden. Nu snap ik dat wel maar het billen op de weg draaien vind ik niet oke en gevaarlijk. Dus steeds stelling naar links vragen zodat haar billen niet op de weg komen... Nou dat is nog een werkpuntje voor ons! Nog niet meegemaakt dat een paard zo gestresst raakt van andere paarden.

Heb je paardje even teruggezocht, ook een knapperd hoor! Je ziet van allebei de rassen wel wat vind ik :D
Dit gaat ook vast goedkomen als ik het zo hoor, lekker aan de slag met grondwerk. Denk maar zo.. hoe trotser je straks bent als ze super relaxed is bij andere paarden :) Alleen is het nu nog even werken haha.


Ilsey schreef:
Ik kom hier meevolgen, mijn paard (volgens NL normen is hij een E-pony), Floyd, is een 4-jarige Haflinger x New Forest en hij wordt ook beleerd in 2018. Hij zal bitloos beleerd worden en ik heb enkel recreatieve ambities. Ik heb 'm van september en na een beetje wennen ben ik al geleidelijk aan met hem aan de slag gegaan onder begeleiding. Heb al een beetje vanalles gedaan, van heel basic volgen aan halstertouw, stilstaan om gepoetst te worden enzo naar grondwerk, en ook wel al eens een wandelingetje aan de hand, eens naar het veld aan de overkant en ook heel af en toe een heel korte sessie bovenop hem, uiteraard nog niet echt onder het zadel hoor.

Hij doet alles zo fantastisch. Hij is ook zo ontzettend koel in zijn hoofd hé, alles vindt hij goed. Eerste keer op wandel aan de hond kwamen we vanalles tegen (was nochtans geen lang wandelingetje): hondje die van een erf de baan op liep, lopers, andere paarden op wandel, gemotoriseerde voertuigen. Hij was superflink! Kindjes rondom hem die hem poetsen? Hij had nog nooit zo stil gestaan, letterlijk geen ene voet verzet! Eerste keer barebackpad aangedaan en aangesingeld, kijkt hij niet speciaal van op, hij komt wel kijken wat je aan het doen bent en snuift overal eens goed aan hihi. Hij heeft ook eens kort meegestapt op een kampje met kleine kinderen, gewoon in stap enkele rondjes bovenop hem. Superbraaf deed hij dat. Heb ook bovenop hem al 2x 10 minuutjes max gestapt met BBP en op kaptoom met teugels, hij reageerde al super op de teugelhulpen, ongelooflijk hoe dat grondwerk loont op dat vlak. Dan merk je het echt. Dat vond hij dus ook allemaal goed. Super paard toch <3 valt het op dat ik enthousiast ben :o :D Laatst heb ik met hem in vrijheid figuren gestapt, ik vind het fantastisch hoe hij al op m'n lichaamstaal ingespeeld is op die korte tijd dat ik 'm heb, ook dat deed hij direct goed. Ben benieuwd hoe hij zal zijn aan de lange lijnen! Voor de rest is hij te dik, dat was al zo als ik hem kocht. Dus das nog een strijd die we aangaan in 2018 }> :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Nog mensen die bitloos gaan beleren?

Klinkt als een geweldig paardje!


Cera_D schreef:
Hoi Hoi

Na een tijdje twijfelen of ik wel zin had om deel te zijn van een vol topic voeg ik met toch ook bij jullie.
Ik ga ik 2018 ook beginnen met het beleren van mijn bonte half draver ruin van 4.5 jaar, genaamd Diego. We zijn al een dikke 2 jaar saampjes bezig en hebben al flink wat mee gemaakt (als er meer intresse is naar zijn achtergrond zal ik daar nog wel een keertje op in gaan). Heel bokt zou me hebben aangeraden om hem nóóit te kopen, maarja ik houd van een uitdaging dus we zijn toch samen begonnen. Ondertussen zijn we al best wel heel ver en hij leert langzaam dat het oke is als hij iets niet snapt en dat hij het rustig mag aangeven ipv mij op te eten haha.
We zijn nu rustig bezig met een beetje rechtrichten (iets dat ik zelf ook nog moet leren, met goede begeleiding ofc) veel buiten wandelen en het introduceren van het zadel. Wat hij allemaal hartstikke goed doet. Hij gaat bitloos gereden worden en mag lekker recreatief aan de slag.

http://www.bokt.nl/img/avatar/LDNhw7.jpg
(hier is hij nog lekker puppy, ik zoek later nog een recentere foto)

Wat tof dat jij hem een kans hebt gegeven :) Hij is ontzettend knap!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:10

Ik geef jullie toch de extra uitleg bij hem (zodat jullie toch een beetje snappen waar we vandaan komen ).
Het allereerste wat ik van hem hoorde was 'pas op hij bijt', dus ik als 16 jarig penny meisje dacht díe moet ik hebben haha. De hele stal wat bang voor hem, inclusief alle paarden. Zo veel mensen hebben al geprobeerd hem over te nemen maar niemand hield het echt langer vol dan de eerste twee keer komen kijken. Maar op een speciale manier lukte het toch tussen ons, en na lang twijfelen maar met het support van mijn ouders heb ik hem kunnen overnemen. Hij is toen aller eerst in een pp gekomen met een vrij dominante ex dekhengst, alles wat mijn kleine opdondertje nodig had. En vanaf hier begon ons proces waarbij hij elke week wel weer iets nieuws bedacht om mij de moed op te laten geven. En we hadden toen heel veel last van miscommunicatie, alles wat hij niet snapt of waar hij onzeker van wordt uit hij in agressiviteit (en dan niet een beetje oren in de nek, maar echt aanvallen met ontblote tanden). Toen heb ik een goede instructrice erbij gehaald en sindsdien gaat het telkens een stapje beter en leren we met de dag meer van elkaar.

Ook nog als extra toevoeging aan mijn eerste bericht; hij heeft echte dravers knieën (lees heel zwak) dus we zijn eerst bezig met dat sterker te maken voordat het echte rijden begint. Dit doen we door veel schouder voor, achteruit, balkjes draven en lange stukken naast de fiest

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:14

Wat een verhaal, jullie gaan dat goed doen hoor denk ik. Top dat je hem de kans gegeven hebt!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:32

Ben ik zelf ook heel blij mee! Hij doet het ondertussen super