Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:12

@Kabayo, chapeau hoor, zo door weer en wind trainen! Ik heb vandaag een rijles gegeven in de sneeuw maar dan was het genoeg geweest hoor :brr: m'n eigen knol moest niet meer werken dus :D

Ohjee, wat een zonde die beide foto's van die geknipte manen, als je ziet hoe mooi ze lang zijn, ooooh. Maarja, ik vind geknipte manen in een sportcoupe altijd lelijk :+


Muronia

Berichten: 19493
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:30

Haha, bedankt voor jullie mening, die is duidelijk. Ikzelf hou wel van een nette sportcoupe (en ook geknipt en niet getrokken), maar ik zal me nog een tijdje gaan inhouden dan met Veronia. Straks als ze mee mag op concours ontkom ik er toch niet aan.

Kabayo wat doet Zilver dat netjes zeg! En jij hebt ook een goede conditie :D

Art hoe groot denk je dat Limo nu is? Ze schelen nog wel een stukje van elkaar. Wat jammer dat hij toch even weer aan de kletter ging met het zadel op vandaag. Ik zou in zijn geval toch de bak nog steeds wat kleiner houden als ik aan de longe ging werken met hem totdat het echt goed is bevestigd.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 20:42

Euhm ik schat limo dik einde D maat begin E maat.
Harley mijn vorige pony was 1m40 en Limo is duidelijk groter.

Leef en laat leven.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:40

Sow! Jullie hebben weer heel wat pagina's vol gekletst!

@Art, vanaf de foto's zou ik echt niet zeggen dat Limo een pony is, hij toont groter.
Wat jammer dat hij in de bak toch weer schrikkerig is. Is het misschien idee om het paard van je zus mee de bak in te nemen, zodat hij wat mentale steun heeft tijdens zijn training?

@Murosch, ik ben ook van de praktische kapsels, zodra Jaimy echt aan het werk gaat en ze wedstrijden gaat starten, krijgt zij ook een kort kapsel. Gelukkig hoeven we voor de endurance niet te knotten, dat scheelt weer een hoop werk.

@Kabayo, wat kan Zilver al lekker sjouwen, dat lijkt me niet makkelijk om bij te benen.

Van het weekend vond ik het te glad om met twee paarden tegelijk op pad te gaan. Dus heb ik Jaimy maar alleen aan de hand meegenomen en een wandeling van 6km gemaakt. Ze vond het geen probleem om alleen het erf af te gaan, Dana had er meer moeite mee dat ze niet mee mocht en achterbleef.


Afbeelding


Afbeelding

Toen ze in de gaten had dat we op de terugweg waren, werd ze wel een beetje drammerig, dus dat is wel een puntje waar we aan moeten gaan werken.

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:08

Stelvio hij kan ontspanning vinden bij grondwerk, niet bij longeren in draf. Maar omdat mijn.zus hem longeerde met het zadel op besefte Limo niet dat het zijn eigen mest was wat tegen zijn been kwam. Hierdoor schoot hij in een sterke galop en bokte erbij.

Leef en laat leven.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:01

Gisteren in decathlon opnieuw een regendeken gekocht.
Had in november al ene gekocht maat 135 maar deze was echt te groot.
Nu had ik Limo opgemeten en zou hij 125 moeten passen.

Máár de 125 regendeken valt toch nog erg ruim. :/
Sorry slechte foto maar is wel duidelijk genoeg hoop ik?
Helaas is 125 de kleinste maat van dit deken.
Afbeelding

Het fleecedeken van decathlon is volgens het etiket 125 maar valt kleiner (te klein voor limo eigg) en na nameten is die 115cm.

Leef en laat leven.

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:57

Ik kan de deken niet helemaal.goed beoordelen artflicious. Maar op het borst lijkt hij goed. Een warme kont is ook niet verkeerd toch :P Is lange lijnen niet iets voor Limo? Dan went hij wel aan iets op de achterbenen. Vervelend hoor ..

Hihi stelvio nee klopt! Ik heb zelf helaas ontstoken longblaasjes (soort bronchitis) dus ik krijg bij inspanning snel last van mijn longen. Ik doe dit meestal ook niet lang :+ dat overleef ik niet haha. Maar zeker goed voor mijn conditie! Vind het ook super leuk om te doen :)
Wat zien die wandelingen er toch fijn uit! Ik wou dat ik zo fijne omgeving had hier..

Murosch haha die conditie mag ik nog wel aan sleutelen :P

Ilsey Ik was toch mijn broer aan het helpen met het opgooien van de mestbult (hij op de kraan en ik schuiven) dus ik was al lekker warm. Dus ik dacht ,ach ik sta nu al in de natte sneeuw , dan kan Zilver ook nog wel wat doen :o

Dankje zoe!

Ik heb maandag nog prachtige sneeuw fotos gemaakt van zilver. Even stiekem in het land gegooid := was pa ook zo blij mee :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na die tijd nog heerlijk klein stukje gewandeld. Voor het eerst alleen aan neckrope!! Zo trots <3

Eerste meters met halster
Afbeelding
En daarna zonder !
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:07

@Kabayo ziet dr goed uit hoor! En altijd prachtig met al die sneeuw

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:19


If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:46

Leuke fotoserie kabayo, alleen soms jammer dat ze meer een silhouet is en je niet echt diepte in je prachtig paard ziet.


Vandaag bij Limo geweest.
Bij het afdoen van het deken deed hij weer angstig. Dus... ik heb het deken opgegooid (ja echt erop gegooid) en afgedaan en weer herhaald. Toen keek hij alsof hij wou zeggen "was dat het?". :')

Heb een stapje verder gegaan. Heb voor de eerste keer gehangen *\o/* dit 3x gedaan. Wel in de stal maar Limo bleef toch mooi staan en ging zelfs afkauwen wat toch positief is.
Afbeelding

En omdat het zo goed ging...
(Hier zie je hem afkauwen)
Afbeelding

Ben blij met deze vooruitgang, maar voorlopig laat ik het wel bij deze ene keer. De angst in de piste moet eerst aangepakt worden voor ik er daar kan opgaan.

Ps. Ik was niet alleen, mijn stalinstructrice keek toe vanaf de buitenkant van de stal.

Leef en laat leven.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 18:59

Zo! Dat zijn flink wat stappen in 1 keer gezet :oo Fijn dat hij braaf was +:)+ +:)+

Ik ga vanavond lekker longeren (jippie!)
En ga zo even de rest bijlezen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:02

Het voelde als een goed moment om dit te doen. Wou het al eerder doen maar elke keer heb ik het idee uit mijn hoofd gezet omdat het geen goed moment voelde.
En ik doe alleen iets als het voor mij ook goed voelt.

Heb ook nog betere foto's van het deken
Het opnieuw omdoen was ook geen probleem meer :')

Afbeelding

Afbeelding

Leef en laat leven.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:35

Art, de deken zit ruim, maar naar mijn idee niet 'te groot'. Limo heeft gewoon nog plaats om breder te worden ;)

Dana 968 km klasse III
Tip-Top 526 klasse II
Klava 477,5 km klasse II
Jaimy 135 km klasse II

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 22:59

Stelvio, naar nader bekijken is het idd beter passend als hij eenmaal meer uitgezet is.

Leef en laat leven.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:23

Leuke foto's van Zilver!
En Art, goed bezig!

Carlos <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:15

Xapple hoe ging het longeren?

Thnx brechtcarlos.

Heb na mijn grote stap natuurlijk ook voor ontspanning gezorgd.
Ben meteen daarna met Limo gaan wandelen, onderweg stop ik tussen de plantages zodat hij gras kan knabbelen.
Helaas was de wind wel erg hard aanwezig waardoor limo niet echt rustig kon knabbelen, hij draaide zich vaak om en schrok zelfs even van een takje wat naar beneden viel.
Een passerende wandelaar heeft Limo geaaid en complimentjes gegeven omdat ze hem zo braaf en mooi vond :)
Het draven naast mij vind Limo wel nog steeds erg leuk en hij kent zelfs mijn handgebaar nog waarmee ik duidelijk maak dat hij mag draven.

Van draven had ik weer een filmpje, iets onduidelijk maar vond deze still wel erg leuk :)
Afbeelding

En op de oprit van de manege:
Dat omkijken is ook door de wind.

Leef en laat leven.

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:23

Wauw artflicious wat een goede en grote stap!! Super! Klopt inderdaad . Ben niet zo'n held in foto's maken :')

Dankje brechtcarlos!

Deken lijkt idd wel goed zo


Ik ben zo trots!! Voor het eerst een (hele lichte race ) band gesleept! Echt. Ze deed helemaal niks! Uiteraard even samen met mijn vriend gedaan. Eerst zo gelongeerd. Daarna alleen met zweng en toen de band.
Eerst eventjes aant hoofd mee genomen, mocht ze het super eng vinden heb ik haar zo en kunnen we het los maken ipv dat ik erachter zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:43

Jeej! Wat goed van zilver !! :D Echt heel knap. Die wordt vast super braaf voor de wagen +:)+

Kabayo

Berichten: 13875
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:14

Dankje xapple!!

Na de tijd trouwens nog lekker uitgestapt
Afbeelding
Afbeelding

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:48

Ooh, leuk hoor Kabayo!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:21

Leuk kabayo fijn dat ze zo rustig is :)
Bedankt voor je complimentje.
Binnenkort ga ik kijken naar een zadel die perfect past :)
Waar eindejaarspremie al niet goed voor is :o

Leef en laat leven.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:37

Wauw dat ziet er leuk uit met Zilver! Knap werk. Ik heb vandaag ook weer gewerkt met Estrella. Gelongeerd met zadel op. Ze is best een pittige kruising dus ze gaat af en toe over de zeik, maar vandaag heeft ze gewoon gestapt zonder uit zichzelf te gaan draven. Blij mee!
Knappe essie;
Afbeelding

Carlos <3

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:45

Het ziet er bij iedereen echt super uit!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:48

Na een tijdje ook weer een update van mijn kant, en nog een positieve ook!
Ik ben er gisteren weer op gestapt en dit keer voor het eerste los, gewoon rustig gestapt door de bak en een beetje wennen aan het stuur. Ik heb er uiteindelijk in totaal 15 min op gezeten en alleen maar gestapt. Dit is voorlopig nog een leenzadeltje, mijn eigen komt met een maandje binnen.

Eerst nog een foto voor het opstappen die ik zelf ook wel mooi vond
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze eerste oren foto tijdens een mini stukje door de buurt (incl mijn moeder die ons nu nog begeleid)
Afbeelding

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 18:46

Wauw, dat ziet er super relaxed en ontspannen uit. Fijn hoor. Hoe oud is hij/zij? Oogt al zo volwassen.

Carlos <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alenthe05, Avatar22, Claudia1993_, Flip00, Grassh0pper, ikkedus, J30d, Jara, Mieke, MiekeFS, noordje, Punz, tjee en 105 bezoekers