Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:39

Klinkt goed zeg! Reageerde ze totaal niet op de sporen?


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:41

Wat braaf zeg. Heel fijn dat je zo kan opstappen na een tijdje vrij. Sommige kunnen dat met hun opgeleerde paard niet eens ;)

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:11

Cera_D schreef:
Klinkt goed zeg! Reageerde ze totaal niet op de sporen?


Denk ook niet dat ik spoor gebruikt heb, ze heeft iig niet gereageerd erop. :')

Waait hier ook best wel, dus was extra blij met haar. :))

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 13:29

Jaa kan ik me voorstellen! Braaf paard

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 14:59

reageer niet maar lees wel regelmatig mee maar wel leuk om te zien hoe iedereen al lekker rond rijdt en hier en daar al lest. zal vanaf nu weer proberen actiever te zijn volgende maand ergens zal Kallistos vanaf de wei wel weer naar stal gehaald worden en gaat voor hem ook het echte werk beginnen deze zomer heeft hij 1 x in de week/2 weken aan de longe gelopen dus zo meteen is het oppakken en dan hopelijk voor het einde van het jaar erop en dan volgend jaar rustig wat jonge paarden competities doen en zijn moeder waarschijnlijk weer dekken
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:20

xApple wat gaaf dat je gewoon kon opstappen zonder hulp

Sbravour ik herken het helemaal, dat je zelf spanning hebt en je paard zich dan afvraagt whyy, het gaat toch goed human?

Melissa prachtige foto's! Kun je idd goed zien hoe snel en hoeveel ze nu groeien he met het beleren .
Mooi filmpje, mooie regelmatige takt en balans heeft Ken al! Cera had het al genoemd van het neusje, dus dat ga ik niet nog eens doen;). Komt helemaal goed met jullie

Murosch, alleen opgestapt, nice! voel je je alweer beter? les is altijd goed :D. mooie foto!
Fijn dat je je steeds meer vertrouwd voelt met de galop, is toch best een dingetje. Spannend hoor naar het strand! Wij gaan over een maand op fotomeeting, dat is zo'n zelfde idee van stok achter de deur :D

K_m fijn dat de les goed ging! Ben benieuwd hoe het met zweepje gaat! Dapper hoor dat je helemaal alleen hebt gereden

Nouklime hoe gaat het nu na de verhuizing?

Melanie mooi filmpje , vindt Rockstar echt al best stabiel lopen hoor, mag je trots op zijn.
Mooie deken ook. hier geen deken op, hij wordt niet dik in vacht, heeft een sloopvriendje (wel meer vriendjes hoor, maar 1 die sloopt) al hoorde ik van de stalbaas dat Fabian ook de dekens sloopt van het paard van de stalbaas, whoepsie, en hij staat veeel en lang buiten dus wil hem zijn vacht niet ontnemen.
Daarnaast was het echt weer bizar warm vandaag, liep weer in hemdje rond, zo gek deze tijd van het jaar verwacht dat niet meer haha.
Oeh nieuw zadel, zo gaaf!

SCC ik heb gelukkig dat issue niet gehad, maar als hij dramt gewoon naar achter zetten. Vinden ze irritant, maar heb je wel duidelijk wat je wil, met ho of stilzetten breng je naar mijn idee minder duidelijk de boodschap over. en ik zou castreren, want drammen is deels ook hengsteigen maar dat moet je helemaal zelf weten :D. Ben het ook eens met Patty haar tips!

Pattypaard wauw lijkt me écht gaaf als je zo'n terrein tot je beschikking hebt. haha het stuur missen heb ik vandaag ook mogen ervaren. ben benieuwd of de osteo nog wat vindt en of je verschilt merkt

Mirjam haha wij gaan ook lang niet zo snel hoor, je bent niet de enige :D Wauw wat gaaf dat je haar zo weer kan oppakken waar je gebleven bent. En wauw dusook gewoon opstappen wegrijden, heeel fijn! Cool dat ze ook niet verschoot van je sporten. en je bent verder dan wij want jullie kunnen al galopperen :D gaaf hoor

Cera gaaf! leren bekappen, wil ik ook, ooit haha. Hier ook ijzerloos, als het niet nodig is lekker niet doen en wij lopen ook gewoon over het asfalt zonder problemen, worden de hoeven lekker sterk van.

Hoi wennie!

WIJ HEBBEN EEN NIEUW ZADEL *\o/* *\o/* *\o/*

Ook hier waaide de wind flink, maar scheen ondertussen ook heeerlijk het zonnetje.
Zadelmevrouw geweest, eerst gemonsterd en gemeten en toen een stuk of 5 zadels op zijn rug gegooid.

Bleven uiteindelijk twee over waarvan de 1 wel aangepast kon worden in de toekomst (verwisselbaarkopijzer) en de ander niet, dus de keuze was wat dat betreft gauw gemaakt.

Toen gingen we rijden, eerst zonder juf en dat ging in stap echt super goed, lekker ontspannen
Toen heel ambitieus gaan draven, maar daar was hij zonder juf en met wind toch best stuurloos haha, nog nooit meegemaakt. maar hij was iig niet stout, het was gewoon onwennig.

Gelukkig kwam de juf al snel en hebben we beide kanten op aan de lijn kunnen draven. WEl tot de conclusie gekomen dat het zadel naar rechts zakt met rijden, maar in stilstand ligt hij goed en het is een nieuw zadel dus de kussens zijn gelijk. Dus ook maar een pad erbij met inlages, omdat hij natuurlijk die bespiering rechts nog wel gaat krijgen. en een nieuwe banaansingel omdat mijn eigen singel het zadel naar voren trekt waardoor je extra druk aan de voorkant krijgt.

Zooo fijn joh een zadel waar we de komende tijd lekker mee vooruit kunnen :D. het is een thorowgood T4 cob geworden. Veelzijdigheid

Edit: foto's toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Als we straks weer verder zijn in het beleren kunnen de beugels langer en komen m'n knieën minder voor het zadel uit

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:27

Joepie een zadel!! Nu lekker rijden. :D

Ik gebruik zadel van de ruin voor Kyara. Maar wel met bontje eronder. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 17:58

Een fijn zadel maakt het allemaal voor jullie beide zo veel beter, dat kan echt veel uit maken. Nu durf je zeker ook wel net iets meer door te trainen omdat je nu weet dat het lekker past.
Ook fijn dat hij zo lekker braaf is, en ik vind z'n stippen toch ook nog steeds echt heel gaaf <3

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:35

@Annetteflame ben vandaag voor het eerst opgestapt nadat hij een weekje heeft mogen wennen. Gelijk samen een rondje gereden door het land met mijn zusje en mijn oudere ruin. Wat voel je je dan rijk! Vind jou sikkel zo gaaf! Je moet echt meer plaatsen!

@wennie19 wat een koppie zit erop!

Even een foto van mijn zusje en Wodka en van mij en Jack. FAMILIEFOTO!

Afbeelding

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:55

Ken staat ook zonder ijzers. De ander wel 4-kant ivm de wedstrijden

Mirjam wat super zeg, heerlijk!!

Wat een stoer paard Wennie! Ga je m zelf zadelmak maken?

Cera/Anetteflame het klopt absoluut dat het neusje er nog meer uit moet.
Bedankt voor het compliment!

het is inderdaad gek weer. Al waaide het hier wel flink vandaag

Anettflame gaaf een nieuw zadel! Wat voor een is het geworden?
Beetje onwennig dus met sturen, maar wel heel fijn dat ie braaf bleef!
Oh lees het al haha

Nouk wat gaaf na een week zo opstappen en dan ook nog lekker naar buiten!

Ken mocht weer even mee naar de clubles vanavond, nu met haar andere vriendinntje. Eerst enorm veel hinniken als haar vriendinnetje aan de andere kant van de bak was maar na 10 minuten was het goed en liep ze wel wat fijne stukjes. Nog niet zo als het bij huis gaat maar ze leert hier wel mooi van zo.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Muronia

Berichten: 19408
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:56

Ohh even egootje hier hoor. Vanavond zouden we voor het eerst met Veronia op pad met de trailer. Dat is helaas iets anders gelopen. Veronia wou liever thuis blijven zeg maar.. een kapot halster, hoofdstel en kippenren verder maar madam staat nog met 4 voetjes op de grond. Dat ze het eng of spannend vond kan ik niet zeggen. Ze stond met een beentje op rust op de rem voor de trailer. Bij iets druk op 2 achterbenen en als het lukt om je om te draaien op die achterbenen dan is er ook ruimte om even een hapje gras te plukken of een appel uit de appelboom waar de trailer bij stond. Frustrerend zeg maar.. we hebben dus wat te doen de komende weken. Diva-dame ervan overtuigen dat een ritje met de trailer leuk is en dat ze er gewoon zelf in kan/mag/moet lopen. *zennnnnn*

Zo dat moest ik even kwijt sorry.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:58

He klote!
Wij moeten trailer oefenen ook weer op pakken.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:30

Ik meld me ook even :o :o Afgelopen mei de trotse eigenaresse geworden van deze super groene maar o zo lieve NWR merrie genaamd Starwins Anita. Ze is in juni 5 geworden en we zijn nu bezig met grondwerk en beleren. Afbeelding Trailer gaat hier gelukkig goed.
Wij hebben vooral problemen met het vaststaan. Ze gaat snel hangen. Dus nu veel oefenen met kort vaststaan. Tips zijn welkom :D
Afbeelding

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:35

Oh dat is naar zeg van die trailer! Ook een van de minder leuke dingen om aan te werken vind ik.

@Ingrid, welkom! Ze is wel heel knap, is ze zo uit de wei geplukt of heeft ze voor jou ook nog wel iets gedaan?
Ik zou het zelf aanpakken door haar te leren stil staan, dus het commando stil/ho = ook echt stil/ho. En pas als ze netjes op de poetsplaats stil kan blijven staan haar weer vastzetten. Er kan zo veel misgaan als ze gaat hangen.
Weet je ook waarom ze gaat hangen? Is ze niet gewend stil te staan? Of vind ze het juist eng om vast te staan? Daar moet je eigenlijk eerst achter komen om het goed aan te pakken.

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:40

IngridP schreef:
Ik meld me ook even :o :o Afgelopen mei de trotse eigenaresse geworden van deze super groene maar o zo lieve NWR merrie genaamd Starwins Anita. Ze is in juni 5 geworden en we zijn nu bezig met grondwerk en beleren. [ Afbeelding ] Trailer gaat hier gelukkig goed.
Wij hebben vooral problemen met het vaststaan. Ze gaat snel hangen. Dus nu veel oefenen met kort vaststaan. Tips zijn welkom :D
[ Afbeelding ]



Heee die ken ik! Die stond bij mijn schoonvader op stal, daar heeft Fabian ook een jaar gestaan :D

Edit: balen van de trailer Murosch :(

Edit2: gelijk maar op melissa en nouklime reageren. Elke ervaring is er 1 voor Ken ;) Leuke foto Nouklime!

wennie19

Berichten: 1250
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:58

nouklime leuk zo'n familiefoto
Melissa_93 ja heb zijn moeder toen wel weggebracht maar daar uiteindelijk heel veel werk aan gehad om der goed onder het zadel te krijgen dus nu maar meteen zelf en niet eerst een ander laten klooien
murosch balen is dat hopelijk met wat oefenen staat ze er binnenkort zo op
ingridP welkom

:+: Ehnlay :+: Kallistos Birthday Present :D :+: Y;( Jolly Jumper 25-2-2016 Action D.N. L1+11 sabatini 11-06-2010 mis jullie nog iedere dag Y;(
[ITP] met Ehnlay op het strand tijdens een fotomeeting

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 22:16

Cera_D;Wel kleine dingetjes voordat ze bij mij kwam zoals zadel en hoofdstel om gehad maar was alweer een tijdje terug. Ook bekend met longeren maar was ookal even terug. Was eerst echt wel een tuttebol. Zo van ik vind alles eng en spannend maar sta wel op rust. Ze wordt nu al meer relaxter in haar gedrag en begint wat meer haar hoofd te gebruiken. Echt al een heel verschil.

AnnetteFlame; Wat leuk..!! Ze komt van Wijnjewoude. Grappig dat je haar dan zo hier op bokt weer tegen komt..!!

FemkeMarije
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 23:53

Meld me ook maar ff! Ga dit lotgenotentopic iig maar even volgen :D
Mijn vierjarige ruin (ApachexLancetxHamlet) moet er dit jaar namelijk zeker aan geloven, hij ziet er inmiddels paard genoeg uit om echt aan het werk te gaan... Twijfel nog steeds wel een beetje zelf doen/wegbrengen, maar kan er inmiddels op en af stappen, en ook een rondje erop stappen (aan een halstertouw) is inmiddels een feit. Dankzij grondwerk het afgelopen jaar hebben we een goede band opgebouwd, dus neig nu wel naar zelf uitwerken. Hij is gevoelig, maar ik kan lezen en schrijven met 'm...

Leuk om de ervaringen van andere hier te lezen! Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen (heb net al even wat terug gelezen...) Tot snel!

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 07:55

Welkom FemkeMarije

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:43

Mirjam wat rot dat ze er niet in wilde.. Uiteindelijk wel erin gekregen?
Ken had vorige week ook even zo'n periode. Er voor staan, achteruit lopen en nog verder achteruit en er niet in willen. Van het weekend even geoefend en afgelopen dinsdag ging ze er wel weer zo op.
Leuk dat jonge spul he haha

Welkom Ingrid, knappe pony!!

Welkome FemkeMarije. Heb je een foto van je paard?
Als ik het zo lees zou ik het zelf doen met hulp vanaf de grond. Als jullie samen al zo;n goede band hebben zal ze op jouw ook het meest vertrouwen?

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

FemkeMarije
Berichten: 59
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 19:22

Dit was m:
Afbeelding

Dit is nu:
Afbeelding

Ff snel, moet nog werken!

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:09

@FemkeMarije,Welkom! Wat een leuk paardje heb je zeg. Ik zou het ook lekker zelf doen met begeleiding, je bent nu toch al zo goed onderweg.

Gisteren m'n moeder kunnen overtuigen om een rondje mee te fietsen zodat ik niet helemaal alleen was als ik een paar pasjes galop zou proberen (ik doe dat voorlopig alleen nog maar buiten omdat hij in de bank nog heel erg die balans mist). En toen heb ik wel weer echt z'n dravers bloed gevoeld hoor :D echt niet normaal hoe hard hij kan draven! Was natuurlijk ook wel mijn fout dat hij de galop hulp niet helemaal begreep, pas toen ik bedacht om ook de stemhulp van het longeren eraan te koppelen sprong hij meteen aan. Vervolgens zat hij er zo lekker in dat de remweg ook weer ietsjes langer werd dan gepland :') . Maar voor de rest was hij echt mega braaf en blij, en bleef hij zelfs bij de stukken die hij echt spannend vond goed bij me.

Gebruiken jullie trouwens in het begin ook de stemhulpen om het werken op de grond te koppelen aan het rijden? Of hebben jullie daar andere tactieken voor?

mirjamalvaro

Berichten: 14615
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 08:13

Ik gebruik stemhulpen :j
Knp om dat zo buiten te doen!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:01

Jaaa vet goed van je cera om dat buiten te doen!

Wij beginnen/begonnen ook met stemhulpen! En dan ook druk met kuit, en dan niet de druk opvoeren maar gewoon je been eraan houden en dan met stemhulp helpen als hij niet reageert of het niet lijkt te snappen :)

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:41

Idd stemhulpen gebruiken en dat dan koppelen aan beenhulp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Amazonbot, Carowl, Dartel, JPitty, Macs, MairiMacBran, Mieke, SunnyHorse en 39 bezoekers