Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:27

Wie regel jij elke keer als fotograaf Murosch? Gave foto's weer! Inderdaad prachtig met die zon! Past ook gosd bij d'r kleur natuurlijk, leuk dat ze zulke blonde manen heeft...
Hoe groot is ze? En hoe lang ben jij?

Hier gaat het aandraven aan de kaptoom/hand nu beheerst & naast me in plaats van paniekerig en voor of achter me langs :))
Dus we boeken vooruitgang. Morgen wil ik eigenlijk een rondje buiten wandelen met dit mooie weer <3


Muronia

Berichten: 19407
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:37

Haha nou mijn camera ligt meestal bij de bak als er wordt gereden en ik heb een paar verzorgsters voor mijn andere paarden die het wel leuk vinden om foto's te schieten. :). Dat vind ik wel prima natuurlijk.

Veroon was een maand of 2 geleden dik 1.68 en ik ben zelf 1.80.

Fijn dat de paniek weg is, dan kun je er ook echt wat mee werken. Veel plezier morgen!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:01

Mooie foto’s murosch! Ziet er goed uit.

Ik had longeersingel om. In stal om gedaan. Naar de bak gelopen en daar nog gaatje strakker omdat het anders schuift. Zat dus echt niet strak strak :+ maar gister boeide het m al weer niet meer en toen heb ik m wel meer “aangesingeld”.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:51

Melissa, Oei klem tussen de voorstang, dat is toch altijd een beetje mijn angst. Wat ik daarvoor doe om te voorkomen bij onervaren paardjes, is de voorstang losmaken. Kun je ook mooi ongedwongen doorlopen zonder te moeten stoppen of bukken. Scheelt heel wat stress tijdens het laden. Wij hebben van het weekend dan ook voor het eerst de achterstang erachter gehad:
(Ik ben niet diegene met rapunzelhaar hoor, daar heb ik het haar niet voor Hahahaha!)
Dat is een super lief stalgenootje!Afbeelding

Super braaf. Volgende keer klep dicht en stukje rijden denk ik zomaar.

Na 2 weken niet gereden te hebben ook weer eens opgestapt gisteren, oh wat was ze weer braaf. Weer even links rechts sturen, halt en versnellen vertragen. 6 minuten was ze alweer klaar :D
Afbeelding

Het ligt allemaal op een laag pitje, haar op maat gemaakte bareback is namelijk nog niet hier dus echt stappen maken ga ik niet doen :D (de huidige past minder fijn vind ik op haar schoft)

Murosh hoe gave foto’s! Ik zie wat je bedoeld, maar soms hebben ze zo een dagje. Ook wel eens tijdens het longeren. Misschien koude wind over dr rug gehad vannacht?

Sanne leuk zeg! Heb je ook een fototje. Leuk om te horen dat er nog iemand bezig is met handwerk.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:14

Haha ik moet ook maar een camera bij de bak van stal neer gaan leggen Murosch! :P

Sbravour ziet er heerlijk relaxt uit! Zowel op de trailer als wanneer je er op zit haha!

Een foto van het grondwerk? Nog niet, wie weet krijg ik iemand zover binnenkort. Ben nu nog zelf aan het prutsen maar binnenkort komt de juf ook weer!

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:28

Zie weer een hoop leuke foto's en filmpjes.

Murosch haha. Nou heel druk met verbouwen en wedstrijden.
2 stallen erbij met binnenruimte, paddock met looppad naar de weide zijn we allemaal aan het realiseren. En dat voor 29-10 :')
Kyara heeft het dus alweer wat rustiger, maar maakt niet uit met haar 3 jaar. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:24

Net weer eens gelongeerd terwijl ze met het dak van het huis bezig waren. Zeil, dakpannen werden naar beneden gegooid. Iemand die dus over dak liep. Ze was super braaf en liep gewoon ontspannen haar rondjes. :') :+:

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:06

Stoer hoor mirjamalvaro!!

Iemand vroeg foto's van het grondwerk, hier was geïmproviseerd. Is nu nog heel basis maar ze gaat met sprongen vooruit :+:
Gaan we veel aan hebben onder het zadel!

Afbeelding

En een rondje buiten gewandeld. Was spannend maar ze bleef braaf bij me :+:

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:15

Wat leuk. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:59

Leuke foto’s! Wat apart zo om in de beginfase er naast te lopen. Ik heb altijd geleerd om te beginnen in de achteruitlooppositie. Heb je daar een speciale reden voor? Ze ziet er fijn uit!

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:19

Hoe zie ik dat voor me? Sta je er dan recht voor met je gezicht naar d'r toe? Of wel naast/voor? Waarom kies jij voor die positie? Is het niet heel "remmend" als je echt naar ze toe gericht bent? Ik merk juist dat als ik te ver naar voren loop ze echt niet meer wilt aandraven omdat ze uit mijn ruimte wilt blijven.

Ik heb het zo aangeleerd gekregen vanaf het begin. Juf doet zowel dit als gewone dressuur en we beginnen eigenlijk altijd zo. Werkt voor mij heel prettig maar heb ook geen andere methode uitgetest haha

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:47

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer? Ik heb lekker 2 buitenritjes gemaakt deze week. Wat een cadeautje met dit weer.

@ melissa_93 : Ja ik *\o/* Ik ben zaterdag de hele dag bij de military te vinden! :)

Famboline

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:53

@xSannee, ziet er leuk uit! Wil ik mij ook nog in gaan verdiepen met Harvey. Met de oudere Mickey heb ik het wel geprobeerd maar die vindt het echt helemaal niks :')

@mirjamalvaro, heerlijk dat ze braaf is! Ideaal.

@SBravour, fijn dat de trailer goed ging! Voorstang weghalen doe ik in het begin idd ook met 'nieuwe' paarden. Al paar keer hard mijn hoofd gestoten..

Vandaag ook lekker genoten van de zon en met mijn andere paard het bos in geweest :D Harvey was lekker vrij.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:57

Op deze manier! Is even wennen maar na een paar minuutjes snappen ze het principe. Dit is eigenlijk een heel vaak voorkomende basis positie in de academische dressuur. Vanuit deze positie werk je in de traver sbw zijgangen etc. Daarna werk je verder uit naar de partnerpositie bijvoorbeeld waarbij je dan teugels gebruikt.
Je ziet minder vaak of eigenlijk had ik het nog nooit gezien, op dat je er zo naast loopt ook in draf. Maar wat werkt werkt, ik heb er helemaal niets tegen hoor!!

Afbeelding

Afbeelding

xSannee schreef:
Hoe zie ik dat voor me? Sta je er dan recht voor met je gezicht naar d'r toe? Of wel naast/voor? Waarom kies jij voor die positie? Is het niet heel "remmend" als je echt naar ze toe gericht bent? Ik merk juist dat als ik te ver naar voren loop ze echt niet meer wilt aandraven omdat ze uit mijn ruimte wilt blijven.

Ik heb het zo aangeleerd gekregen vanaf het begin. Juf doet zowel dit als gewone dressuur en we beginnen eigenlijk altijd zo. Werkt voor mij heel prettig maar heb ook geen andere methode uitgetest haha


Wandelen langs de weg doen wij wel! Rijdend zijn we nog niet mee bezig, alleen in de weide zijn onze ‘buitenritjes’. Genieten met dit weer echt heerlijk.

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:06

Grappig! Heem leuk om te zien dat anderen het ook doen! *D
Ik pak bij travers inderdaad wel een iets andere positie maar sb blijf ik redelijk vooruit lopen. Hangt een beetje van het paard af ook.

Maar als je wel draaft, loop je dan ook achteruit? :oo

Ik zocht filmpjes van m'n vorige pony waar we ook echt bezig waren mer verzamelen in draf e.d. maar daf kan ik niet vinden haha.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:10

Hier niet echt genoten.. Mijn mini had/heeft koliek helaas dus echt een k avond gehad.

Gelukkig lijkt het nu iets beter te gaan.

Lars ga ik morgen scheren en dan eventjes rijden of longeren (ja je leest het goed) :')

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:13

@murosh, leuke foto's zo ziet er heel braaf uit!

@sbravour, doet ze goed en rustig zo in de trailer!!

@sanne, ik ben er niet in thuis het hele grondwerk dus durf je geen tips geven, maar ik vind het er wel ontspannend uitzien!

@apple, ik zag het op insta! Gaat het wel weer beter nu na de injecties??

Ik had vandaag les van een andere lesgever, degene die ik eerst had voor callie toen we gingen zadelmak maken (voor al onze troubles). Zo echt ik had echt weer m'n typische callie knol hoor. Stilstaan, niet vooruit willen. Ze zette me echt gewoon voor schut, thnx callie :+ Maar desondanks was het wel heel leerrijk, hij legde dingen heel duidelijk uit. Ik durfde nogal snel mijn binnenhand er goed aanhouden, terwijl hij mij toch echt heel duidelijk aangeeft van buitenbeen er aan en ze zo laten wenden, en buitenhand gebruiken en binnenhand zo goed als niet. In stap moesten we 'vierkantjes' rijden.

Draf ging ook echt voor geen ene meter, was echt niet nice hoe ze deed. Lesgever dacht volgens mij dat we echt nog nergens stonden, terwijl het echt goed gaat meestal :') Ging tot overmaat van ramp ook nog de buiten verlichting van de piste kapot. Het stopcontact begon helemaal te roken enz. Dus moesten we in de schemer rijden met enkel de buitenlampen tegen de muur :+

Nu twijfel ik zo erg! Mijn lesgeefster die ik altijd heb heeft ons zo geholpen, weet hoe callie kan zijn en weet ook dat we het wel kunnen. Geeft dezelfde tips uiteindelijk en is ook echt heel begaan met ons. Lesgever van nu heb ik het idee dat ik zelf sneller door heb wat ik wel of niet mag / kan doen, maar heb het idee dat hij ons echt 2 klungels vind na vandaag :+ Maar was wel heel duidelijk. Bv ik ging snel mijn binnenbeen er aan leggen in een volte, terwijl ze daardoor net naar buiten ging draaien en niet haar voorhand ging wenden zeg maar. En dat vertelde hij zo duidelijk en goed, ik snapte het echt goed dat was zo fijn! Maar andere lesgever kent mij en callie gewoon heel goed.

HELP haha! Ik vind het zo moeilijk, dacht mss kan ik wat afwisselen maar dat vind ik ook niet zo handig. Ik denk dat ik even met deze lesgever verder ga, zodat ik ook kan laten zien dat we het wel kunnen. Hij wou bv graag terug een touw rond de nek doen zodat ik mijn buitenhand daar mee aan kan houden, terwijl me dat echt niet meer nodig lijkt. Dus vind het moeilijk, voelde me onzekerder maar leerde wel veel bij. Terwijl ik me bij m'n andere lesgeefster zeker voel en ook veel bij leer! Moeilijk moeilijk :+

xSannee

Berichten: 4334
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 21:21

Oh wat oliebol xApple! Sterkte!

Oh dat lijkt me een lastige keus k_m! De tweede klinkt heel fijn! als ze dat soort dingen goed kunnen uitleggen! En dat klungelen wordt vanzelf beter toch, daar les je voor!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 06:06

Km, noet schamen hoor. Daarvoor heb je toch les! Ik zou voor de tweede gaan denk ik :)

Apple, hou je ons op je hoogte??

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:20

Thanks Murosch! Ik vind het zelf ook totaal niet vervelend dat hij nog zo zoekende is duurde al 2 maanden voordat hij ging nageven haha dus ben zelf heel erg blij met dit beeld!

@K_M Ben het met Sbravour eens daar heb je les voor en je hoeft je totaal niet te schamen!

Ik zag het op insta Manon wat vervelend! Gaat het al wel wat beter?

Wodka Lime: He´s my own little fairy tale - Z1+9 geblesseerd & fulltime levensgenieter
Jaqguard-D: #Babyjack M1+3

Wodka Lime, Mijn fulltime levensgenieter + 1 jaar samen met #Babyjack

mirjamalvaro

Berichten: 14614
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:44

Apple sterkte met mini :(
K-m lastig, toch maar kiezen bij wie je het meeste leert. Je moet je echter wel fijn voelen tijdens de lessen.
Voorstang trailer laat ik er altijd in, veel te bang dat ze door het deurtje gaan. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 08:47

Ja voorstang lieten wij er ook in, denk dat ze anders door de deur weer naar buiten zou lopen idd :+

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:10

Tja, moeilijk, KM! Was je paard niet vervelend doordat ze de nieuwe aanpak niet snapte? Ik zou beide even afwisselen, en met de eerste overleggen over de aanpak van de tweede, vermoedelijk hebben ze allebei hun argumenten.

Als je paard blijft moeilijk doen bij lesgever 2 en niet bij 1, dan zal ze de keuze voor jou maken denk ik.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 09:18

hwn schreef:
Tja, moeilijk, KM! Was je paard niet vervelend doordat ze de nieuwe aanpak niet snapte? Ik zou beide even afwisselen, en met de eerste overleggen over de aanpak van de tweede, vermoedelijk hebben ze allebei hun argumenten.

Als je paard blijft moeilijk doen bij lesgever 2 en niet bij 1, dan zal ze de keuze voor jou maken denk ik.


Ze deed na 1 minuut al ‘stilstaan en geef maar zoveel been als je wil! :+ was wel eerste keer in kunstlicht denk eerder dat het daardoor was.

Verder werkte ze wel goed mee (buiten aandraven) en de tips werkten ook wel. Dus ga het even een kans geven dan kan ik vergelijken! Deze is ook meer dressuur gericht en de andere spring dus kan als we verder staan nog afwisselen!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 15:38

k_m schreef:
Ja voorstang lieten wij er ook in, denk dat ze anders door de deur weer naar buiten zou lopen idd :+


Je kan deurtje dichtdoen. Ik heb zadelkamer dus daar passen ze sowieso niet langs :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, Googlebot, tienus63, vilheide en 45 bezoekers