Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:26

Jullie zijn allemaal zo lekker actief bezig en ik ren me te pletter tegen de klok heb ik het idee de laatste tijd. Ik ben al blij als ik de stallen heb uitgemest en gevoerd, ik vind er echt geen ^@%#^@ aan, die korte dagen nu.

Melissa Ken mee naar les gehad, fijn dat het braaf ging, dat is het belangrijkste!

jackii Groningers zijn absoluut geweldig :D, kan ik alleen maar beamen.

Sanne jij gaat echt hard zeg! Ook al buiten de bak. Wat is je paard mooi schoon! Sneeuw verraadt altijd prima als ze vuil zijn. Ik had een mooie schimmel en ik dacht dat ze wel schoon was, totdat ik haar in de sneeuw zag staan hahaha.

nouklime balen van je zadel! Leuk die sneeuwfoto's (en jammer dat er niet meer actie kwam haha)

Ik heb dus ook geen mooie sneeuwfoto's kunnen maken, want ik was aan het werk gisteren. Toen ik vrij was en me naar huis had gehaast om toch nog even mijn paardjes in de sneeuw te kunnen zien werd het alweer donker dus pech gehad.

Ondanks tijdgebrek, toch wel leuke plannen. Ik heb ons vandaag aangemeld bij een rijvereniging (en de knhs) zodat we straks toch ook echt wedstrijden kunnen gaan rijden :D . Nu de entingen nog op orde maken.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:33

Nouklime balen zeg dat je zadel niet meer goed ligt.. Je hebt deze nog niet heel lang toch?
Hopen dat de zadelmaker gauw kan!
Wel een knappie!

Murosch wat leuk dat je bij de vereniging en KNHS bent aangemeld! Wanneer ben je van plan te gaan starten?

Ken sinds donderdag ook niet meer opgezeten, ook iets van tijdgebrek en sneeuw :') Morgen maar even meenemen naar de clubles, denk wel even voor zekerheid vooraf longeren.

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:47

Melissa ik heb nog geen idee hoor! Maar ik ken mezelf en als ik dit niet doe dan ga ik straks uitstellen. Als ik alles heb geregeld dan moet ik wel,anders is het ook zonde van mijn lidmaatschap en startkaart-geld. Dus een stok achter de deur voor mezelf haha.

Ik heb vanmiddag eindelijk weer eens heerlijk kunnen rijden. Veroon deed super haar best, voelde fijn aan. Galop ook netjes beide kanten goed aangesprongen. Ik ben weer blij :)

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:33

Haha Murosch ze is van zichzelf eigenlijk vrij schoon! En ik heb ook een schimmeltje gehad, dit is een stuk makkelijker in onderhoud _O-
Even kort boenen en de meeste vlekken zie je niets meer van :')

Wat stoer dat je lid bent geworden! Mooie stok achter de deur inderdaad haha!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 20:48

Leuk murosch :D

Ik heb al 3 startpassen, Kya moet nog ff wachten. :') :$

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:00

Ik ben nog nooit officieel gestart :))
Nooit een paard beschikbaar voor gehad, en het heeft me ook niet echt getrokken haha.

Maar wie weet gaat mevrouw daar ooit wel aan geloven!

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:02

Hoihoi! Mag ik mij ook melden? Ik zit sinds 3 weken op onze Friese fokmerrie! En wat is ze braaf! Ze is een 8 jarige merrie heb er een paar jaar terug op gezeten verder niet ivm veulens. Nu begon dr rug wat minder te worden en mijn andere paard is helaas overleden. En toen met een vriendin besloten deze te beleren! Ilse is een 2e premie stermerrie van maurus :)Afbeelding
Ik was zelf heel bang maar hier zit ik er toch echt op!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 21:17

Welkom Francien! Leuk die heb je, goed dat je die angst overwint *D


Wij hebben nu voor het eerst les gehad onder het zadel en ze deed het zo goed <3
Juf was blij, ik was blij en pony was moe :')

Gewerkt vanuit het rechtrichten, van die rechterschouder af, mooi recht maken, netjes buigen om binnenbeen, voorwaards blijven denken, baby schoudervoor en baby pasjes wijken meegepakt.

Juf had niet verwacht dat ze het allemaal al zo goed zou doen :D dus ik zweef nog even rond op m'n roze wolkje.

Morgen komt de zadelmaker weer voor een check.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:48

Ah ja komt vanzelf Murosch!
Heerlijk gereden, super!

Haha Ken is (hoort) zwart, maar ze houd van water/drek. Vorige week ging ze gewoon in de waterplas rollen :') Dus ze is nu meer bruin/grijs dan zwart :P

Sanne gewoon kijken hoe het loopt inderdaad, wel heel leuk!

Welkom Francien! Leuk paard

Sanne heerlijk voor het eerst gelest, super!

Ken vanavond meegehad naar de clubles, eerst even een beetje boef. Behoorlijk trekken/plakken op haar vriendinnetje. Wel heel fijn kunnen afsluiten :)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:23

@Melissa ik heb dit zadel nu 4 maanden dus zou wel heel goed kunnen dat hij eruit is gegroeid qua breedte dan. Ik kijk hem ook elke week groter en breder whaha maar dat ligt aan mezelf! Dus hoop dat het opgelost is door het zadel aan te passen anders ga ik echt huilen en moet ik even verder zoeken wat er aan de hand is.

@Murosch ik heb mij ook al aangemeld bij een vereniging per februari 2019 zodat ik wedstrijden kan gaan rijden maar ook om clinics mee te rijden dat lijkt mij namelijk ook erg leuk en leerzaam!

@xSannee wat fijn dat je les zo goed ging! Heerlijk dat roze wolk gevoel.

@francieen welkom!


Donderdag, morgen dus om half 2 komt de zadelmaker dus fingers crossed!

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:49

Welkom Francieeen!

@xSannee Wat fijn dat je les zo goed ging!!

@nouklime Ik ga voor je duimen!! Wij hebben morgen ook een afspraak bij de zadelmaker voor ons eerste zadel dus duim je ook voor ons :D

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:44

Nouklime ja dan kan dat idd heel goed, hopen dat ze het zadel zo kunnen aanpassen dat het weer kan!
Wel fijn dat hij zo snel kan komen!
Leuk dat je ook bij een vereniging bent aangemeld!

Gaan jullie ook clublessen volgen?


Hier de zadelmaker ook weer bericht voor een check.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:52

Super leuk! Net voor het eerst alleen opgestapt. Mn pa (die me helpt) was wat later dus ik was aan het wachten. Dus ik denk ik stap gewoon eens alleen op en ze bleef net zo netjes staan. Echt blij!!

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:25

We doen hier gezellig alles tegelijk :')
Vorige keer met die tandarts ook! En nu de zadels haha!

Hier is alles goedgekeurd. Heb wel een prinses op de erwt gekocht hoor haha!

Probeerde een singeltje 5cm korter & met elastiek. Hierdoor schoof het zadel een klein stukje met hangen. (Doe ik nog even kort voor ik opstap) Maar echt maar een mini stukje. Nou, mooi niet dat ik kon opstappen hoor. Mevrouw zei NEE. M'n oude singel weer gepakt en toen zat ik er met 2 tellen op :')
Diva...

Ik weet niet of er hier mensen zijn die het leuk vinden, maar we hebben tegenwoordig een instagram account; equine.nova!

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:04

Oke dus een heel verhaal getypt wil ik het plaatsen weg....

@Jacqii spannend eerst keer zadelpassen! Hoop dat er wat tussen zit voor jullie!

@Melissa ik word alleen startkaartlid. Heb met mijn andere paard wel 3 jaar op de vereniging gereden maar vond het zoveel gehaast vanuit werk naar huis snel omkleden snel naar stal ik was ook laat thuis en vond de bardiensten draaien ook erg veel naast een fulltime baan en een paard en een soort van social life.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:13

Leuk Murosch! Hele goede stok achter de deur haha
Welkom Francien! Goed van je dat je je angst hebt overwonnen :)
Klint goed Sanne, fijn dat ze alles zo goed oppakt. En een echte prinses haha. Opzich ook wel fijn dat ze aangeeft wat ze wel en niet prettig vindt.

Hier weer even een wat vervelends. Harvey weer aan het hoesten en snotteren. Nu de scoop erin gehangen om te kijken. Alles vol met snot en slijm. Dus nu aan de antibiotica, slijm oplosser en respulmin. Nu echt hopen dat dit zorgt dat die (waarschijnlijk bacterie) hoest weg gaat. En anders moeten we gaan kijken in het stalmanagement maar daar wil ik nog niet aan denken. Is vrij onmogelijk op de huidige stal waar ik sta om daar wat aan te veranderen ;(

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:00

Hopen dat, dat hoesten en snotteren snel over is paljaspaula!

Nou de zadelmaker is geweest. zadel lag perfect. wij naar de rijbaan om te longeren en hij deed wat hij de afgelopen keren ook deed keihard bokken rug bollen en een pijnlijke blik in zijn ogen. terug naar stal. ze stond een beetje voor een raadsel maar wilde even wat experimenteren omdat er soms paarden zijn die niet volgens het boekje werken. Groter kopijzer erin, echt te breed. wij terug naar de rijbaan niks aan de hand. ik erop maar toen kwam hij toch wel dicht op de schoft dus bontje eronder nog steeds niks aan de hand. Dus van het weekend weer longeren en erop. Ze had een hele theorie waarom hij die waarschijnlijk fijner vind maar ik kan het niet zo goed uitleggen haha.

jacqii

Berichten: 333
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:13

nou ik hoop dat het goed blijft gaan nouklime! Hij geeft het in ieder geval duidelijk aan als het niet goed is!

Wij zijn ook geslaagd voor een zadel!!! Helemaal blij en blut, haha! *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 18:18

Mijn merrie heeft dat ook, moet ook flink breed bij de schoft, terwijl zij zelf smal is. :=

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 19:37

Wat fijn Jacqii!!! Herkenbaar dat blut maar wel gelukkig whaha!!

@Mirjam ik ben een soort van blij dit te horen Haha! Ben benieuwd hoe hij het zaterdag doet en hopen dat het probleem hiermee is opgelost!

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:41

Ga even mijn vraag hiertussen gooien, volg het topic wel in lichte mate.

Ik ben bezig met mijn B pony beleren, die staat ook te koop maar zo lang die hier staat leer ik 'm nieuwe dingen bij. Nu zit stap er vlot op en stuur en rem maar momenteel heb ik hem nog niet zo ver dat die meer draaft dan enkele passen.

Nu vraag ik mij een beetje af wanneer de stap te nemen om naar buiten toe te gaan? Is op zich start, stop en stuur genoeg of wachten jullie tot alle gangen er op zitten? Ik heb niemand om voor te rijden dus in het beste geval iemand te voet of op de fiets de eerste keren. Buiten 1 drukke straat waar we moeten oversteken zitten we in rustige wegen die hij ook kent van het lange lijnen en wandelingen aan de hand.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 22:48

Sanne ze laat dus wel duidelijk merken wat ze wel en niet wat vind :')

Nouklime je bent dan verplicht om bardiensten te draaien? Dat hebben wij gelukkig niet. Alleen paar keer per jaar helpen met wedstrijden, maar dat moet met alleen startpas lid ook

Laura wat vervelend zeg dat hij weer verkouden is.. Hopen dat de medicijnen aanslaan!

Nouklime hopen dat het zo met breder kopijzer goed gaat!

Jacqi mooi dat jullie een zadel hebben gevonden! Wat is het geworden?

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 00:06

Heeft een van jullie ervaring met trillen onder het zadel? Mn paard doet dit heel erg. Ze heeft geen pijn, pas is alles na gekeken. Ook word ze ik stap erg vervelend. Kan natuurlijk gewoon uitproberen zijn maar vroeg dit me af

xSannee

Berichten: 4348
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 01:36

Ze laat zeker goed merken wat ze er van vind :')

Soms zijn ze een beetje apart Nouklime! Hopen dat hij hier beter mee loopt!

Trillen onder het zadel? Als in trillen met de huid? Dat herken ik niet eigenlijk. Kan me voorstellen dat het wel uit ongemak komt.
Hoe weet je dat het geen pijn is? Wat is er nagekeken?

Vandaag weer wat grondwerk meegepakt, vriendin kwam langs om even te kijken hoe ik dat allemaal doe. En ze heeft het ook zelf even geprobeerd haha. Grappig om te zien hoe ze een "nieuw" iemand uitprobeerd aan het begin!
Weet niet of de link werkt maar hier een klein stukje travers:
https://www.instagram.com/p/BrpuQqSBhd4 ... rz1hm9no7o

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 09:59

xSannee schreef:
Ze laat zeker goed merken wat ze er van vind :')

Soms zijn ze een beetje apart Nouklime! Hopen dat hij hier beter mee loopt!

Trillen onder het zadel? Als in trillen met de huid? Dat herken ik niet eigenlijk. Kan me voorstellen dat het wel uit ongemak komt.
Hoe weet je dat het geen pijn is? Wat is er nagekeken?

Vandaag weer wat grondwerk meegepakt, vriendin kwam langs om even te kijken hoe ik dat allemaal doe. En ze heeft het ook zelf even geprobeerd haha. Grappig om te zien hoe ze een "nieuw" iemand uitprobeerd aan het begin!
Weet niet of de link werkt maar hier een klein stukje travers:
https://www.instagram.com/p/BrpuQqSBhd4 ... rz1hm9no7o


Zadel en zijzelf. Ik heb het idee dat het spanning is oid