Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:13

Ach :oo :(:)
Altijd zielig ;(

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:17

Jaa vreselijk. Dierenarts denkt een reactie op dezen steken ?? Nooit gehoord dat ze daar 2 dikke benen van kunnen krijgen..
Verder kan hij 27/7 zelf naar buiten of binnen dus ook geen stal benen. Wondjes heeft hij ook niet wel ineens sinds vanmorgen heel doffe vacht ?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:19

Hmm ik zou zelf eerder denken aan te veel suikers momenteel in het gras? Dazenbeet is hier heel plaatselijk, kan wel flink dik worden. Maar 2 benen opgezwollen?

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:22

Hij staat momenteel niet in het gras dus daar kan het ook niet van komen.
Hooi is ook niet veranderd?

Bix is ook hetzelfde gebleven enige is dat hij een klein beetje muesli krijgt nu nadat we wat gedaan hebben. Maar heeft nu 2 dagen rust gehad?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:27

Wat raar. Word het wel weer dun van lopen? Misschien toch van de muesli, zitten meestal ook veel suikers in.
Hopelijk snel weer de oude. :(:)

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:32

Vanmorgen onze 1e les gehad en ik heb heel wat peentjes gezweet hoor :o

Bleek dat er nog iemand wilde rijden (Tsja dat kan gewoon bij de vereniging natuurlijk). Maar die had ook een jonge pony, en die ging aan de longe. Ik scheet ‘m echt. We waren daar nog maar 1 keertje geweest en toen was er niemand. Durfde eigenlijk niet op te stappen. :o

Maar goed, toch gegaan. En uiteindelijk aan alles gewerkt wat ik spannend vond. Deuren die open en dicht zwaaiden, rijden met een ander paard in de bak, met een paard op de poetsplaats, een ruiter in de grote hal ernaast die flink aan het rijden was. De spiegel die aandacht vraagt van Lars en enge hoekjes en geluiden. En gewoon over de hoefslag ipv non stop voltes rijden. Degene die lesgaf was echt positief maar wel streng genoeg om door te zetten in wat ik eigenlijk niet durfde.

Allemaal stress van mijn kant hoor, Lars vond alleen het andere paard interessant en was er een pietsie kijkerig naar eventjes.

Ben trots op mezelf dat ik dit weer overleefd heb maar de eerste paar minuten waren echt lijden ipv rijden :')

Ik haat mezelf op deze momenten maarja het wordt vast beter.


Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:39

mirjamalvaro schreef:
Wat raar. Word het wel weer dun van lopen? Misschien toch van de muesli, zitten meestal ook veel suikers in.
Hopelijk snel weer de oude. :(:)


Na lopen en koelen idd weer dunner maar niet weg. Muesli krijgt hij al een tijdje na het werken maar nu 2 dagen niet gehad omdat we niets gedaan hebben. Zou het dan nog van de muesli zijn?

Xapple wat goed dat jullie het toch gedaan hebben !!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:03

Wat goed xapple en blijft toch spannend. :D

Miesje, geen idee. Maar dazen lijkt mij ook ver gezocht. :o

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:15

Dazen lijkt mij te ver gezocht. Misschien gewoon reactie op de warmte

Apple, komt vast goed! Hoe vaker goede ervaringen, hoe minder zenuwachtig je wordt!

Meike_koomen
Berichten: 4
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:22

het zou een sllegische reactie op iets kunnen zijn, kan ook van een insectenbeet zijn, of iets wat in de voeding zit. ik zou het in iedergeval overleggen met de dierenarts.
hoe zijn de bewegingen verder in het lichaam? je hoort vaker van paarden die lekker paar daagjes rust krijgen en daarna wat opgezette, stijve spieren hebben... (anders maandagziekte)
evengoed heel vervelend hopelijk knapt je paardje snel op.
Laatst bijgewerkt door Meike_koomen op 21-07-18 14:25, in het totaal 2 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:23

@Miesje: WoW wat vervelend..En raar ook. Geloof dat dazen verhaal niet helemaal maar je zou denken dat hij ervoor gestudeerd heeft he :+ Wel k.lote in ieder geval.. Hopen dat hij snel weer lekker loopt :(:)

@Ilsey; Jaaaaahoor doe maar stoer _O-
@Mirjamalvaro; Lekker even vakantie. Door de warmte/ga je zelf weg of..?
@Melissa93: Ah leuk! Begeleiding op ponykamp <3 Dat lijkt me nou echt leuk (ik ben ook pm’er) maar sowieso lijkt dat me leuk.

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:25

Haha ja dezen vond ik ook wat gek inderdaad. Misschien toch van de warmte..
Hij staat nu natuurlijk ook meer stil doordat het zo warm is..

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:49

Xapple ze lijkt niet helemaal rad op een achterbeen. Alleen is het wat wazig. Dus krijgt ze gewoon even lekker vrij, mocht er iets zitten kan dat rustig genezen. :P

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 16:45

xApple: nee echt, niets met stoer te maken, maar ik ben echt nog nooit van een paard gevallen. Wel dat ik helemaal in de nek zat of hing, en dan maar afstapte omdat dat het ook niet echt was :+ was bij een pony vroeger die graag in de hoek plots een noodstop maakte, die kon zoveel rondjes goed doen en dan plots 'gedaan' denken. Maar echt gevallen nog nooit. Ook nog nooit op een paard gezeten die wild werd. Wel eens een steiger uitgezeten (maar da's niet zo moeilijk als een noodstop met de nek naar beneden zoals die ene pony deed, of een bok-sessie). Nuja, ik rijd ook nog geen tientallen jaren hé. Ik heb als jonge tiener enkele jaren gereden en pas sinds kort terug. Mijn tijd van vallen komt misschien nog wel :')

Fijn dat het op verplaatsing allemaal goed ging met Lars, hij is heel flink geweest!

Miesje: aw, hopelijk snel in orde met de benen!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:15

Haha, ik startte mijn paarden'carriere' op 5 jarige leeftijd. Toen nooit gevallen, totdat ik mijn 5 jarige anglo-arabiertje op 11 jarige leeftijd kreeg… Die heeft mij 3 keer flink laten weten wat nou échte rodeo is, tot aan achterover op haar rug laten vallen toe. Omdat dat er toch wel heel flink inhakte die verkocht, waarna ik een super leuke pony heb gehad. En nu het moment van overgang naar paard, zullen wel weer een paar rodeo's aankomen als we écht gaan rijden over een tijd :D

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:17

Ik ben er veel te vaak afgeknald ben ik bang, tot ziekenhuisbezoek aan toe. Hoeft van mij niet meer. :=

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:29

Ik ben ook jong begonnen en er vroeger vaak genoeg afgevallen (alleen al 3x toen ik zonder zadel ging springen en we heel slim een hindernis vlak voor de kant hadden gezet en pony wilde na de hindernis links en ik rechts bijvoorbeeld xD)
Maar ondertussen is mijn laatste val iets van 2 jaar geleden *even afkloppen*. Laatste 6 jaar 4x gevallen waarvan 2x met paard en al door domme pech, uitgegleden en balk tussen de benen. De andere 2 ook domme pech trouwens. (Mijn andere) paard haalt genoeg capriolen uit en dan val je er af bij een simpele bok nadat ze schrikt xD

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:38

Zandhappen is inderdaad beter om over te slaan haha

Hwn hopen dat je een passend zadel gaat vinden!

Mirjam Kyara even lekker vakantie. Ook niet erg!

Dat doe je goed Ilsey!

Wat naar gezich Miesje.. Stalbenen door de warmte?
Oh lees het al.. Wat gek zeg zeker in combi met eendoffe vacht.. HOpen dat ie gauw opknapt!

Xapple wat super dat je je zelf zo overwonnen hebt!! Gaat ht de volgende keer alleen maar makkelijker van
En dan je zelf haten, heel herkenbaar haha. Ik had/heb dat ook met bepaalde dingen waar ik onzeker over ben en als ik me zusje dat dan heel simpel zie doen dan baal ik zo van mezelf haha

Na mijn eerste shetlander waar ik op het gras vaak koprol van afdeed omdat ie gras wou eten heb ik een A pony gehad. En daar lag ik met de ponyclub wekelijks naast :') Halverwege geen zin meer begon die te bokken en lag ik er weer naast. Heb de grond al zo vaak van dichtbij bekeken haha

Ken gisteren even weer gedaan. Wat word ze fijn als ze de hand gaat opzoeken. Zoveel lossigheid en ruimte in de draf, echt genieten <3 <3

Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 11:53

Melissa wat fijn dat ie zo je hand op zoekt !!

Kane is gelukkig al een stuk beter. Allee rond kogels wat dik nog. Heb hem aan longe gestapt en toen trok het helemaal weg. Wat het nou was geen idee?
Vanmorgen heeft ze er weer even op gezeten en gestapt voor het eerst. Ook dat ging weer super goed!! Ik ben weer blij

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:01

Wat goed allemaal meiden! Gelukkig beentjes ook weer dun! Scheelt weer wat zorgen...

Wij weer lekker even erop gezeten en paar pasjes gestapt. Ook weer het trailerladen gedaan Afbeelding
Afbeelding

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:11

wauw heb de laatste twee pagina's weer bijgelezen, is even hard gegaan, ben wat afwezig geweest van bokt :)

hebben jullie ook Instagram pagina's? leuk om te volgen :D
die dikke benen zijn wel gek ja, heb er geen ervaring mee, zou lekker beweging blijven geven, zo min mogelijk op stal.

xApple ziet er goed uit toch? liever wat te voorzichtig hoor met die jongkies. Je wilt ze ook niet meteen overdonderen en gas is niet alles.
Ook moeten ze niet gewend raken aan het tong klikken en been geven, als ze terug zakken in tempo, dan geef je been bij. zo vind ik het het prettigst. en als ze in het begin langzaam gaan en terugvallen, joh, netjes corrigeren, en niet te druk maken :D Ziet er heel fijn en ontspannen uit!

ik stel het zadelmak maken nog weer uit. Ik kan gerust gaan hangen, we doen wat roundpen werk, werken aan de hand. en ik dénk dat ik gewoon op kan stappen en dat hij het prima vind!
maar hij is weer gegroeid, en nu zijn zijn achterste kniebanden ietwat slap.
dus veel stappen. en niet belasten op volte werk en zéker nog niet erop gaan zitten.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 12:47

Ja heb Instagram, maar gebruik dat niet echt voor paarden, mijn facebookvriendjes belast ik daarme :D In de story plaats ik wel regelmatig een paardje! Je mag het wel volgen hoor: sylviavdvliet Hoe heet jij?

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 13:08

Ik plaats wel veeel op insta Haha. Heb een account waar ik eigenlijk alleen van de paardjes dingen opzet : @manon.is.on is mijn account :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 15:52

Ik volg je! Leuk account :)

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 16:04

Heb geen instagram, wel FB :P