Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miesjex

Berichten: 2957
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:21

Melissa, leuk he die pubertjes }>

Paljaslaura, wat fijn dat ie goed reageert op dit bit!

Mirjam, zag de plaatjes al op fb voorbij komen. Super schattig weer al die veulentjes <3
Wat leuk dat het met Iden zo goed gaat. <3

Heerlijk he die blubberbakken op het moment.


Hier is jackie behandeld door de Fysio dus voorlopig nog even niet rijden. Komt binnenkort nog een keertje en dan kunnen we het weer rustig opbouwen.

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 09:49

Even goed nieuws om jullie op te vrolijken, de regen is (voorlopig) voorbij en het voorjaar komt eraan *\o/*

We hebben hier echt weeeeeken niks gedaan, geen zin in die natte bende en die wind steeds. Alleen Veroon is af en toe mee geweest naar les en 2 weken geleden hebben we een keer gestart. Dat verliep niet zo soepel, omdat Veroon de baan niet netjes rond wou gaan. Een korte zijde zat vol monsters, dus dat kwam mijn proefjes niet ten goede zullen we maar zeggen. Ik had graag nog een keer ergens binnen willen starten maar dat gaat hem nu niet meer worden dankzij corona.

Ik heb wel weer een filmpje van mijn les van gisteren. Ik zat zelf niet heel lekker in mijn lijf, veel fibromyalgieklachten, maar ik vond het wel weer heel leerzaam:


Veroon is wat slap aan de achterkant, dat wist ik wel, maar door zo te trainen kan ik haar sterker maken waardoor met name haar draf verbeterd kan worden.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:03

Mirjam dat ziet er al netjes uit!

Sanne de modder getrotseerd. Wat een water de afgelopen dagen he

Miesje even een korte vakantie dus.

Muronia jaa zo fijn dat het voorjaar lijkt te worden :D
Ja jammer he dat alle wedtrijden gecanceld zijn. Ik snap het wel maar had ook wel weer zin om te starten.
Wij zouden eigenlijk vandaag op pad. Nu gaan we maar inplaats een buitenrit maken vanmiddag :p
Filmpje ziet er netjes uit!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:09

Ja voorjaar graag {:}

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:11

Klinkt als een fijne lessenreeks zo Muronia!

Hier was het vandaag een beetje voorjaar. Dus de deken mocht af, dat vind ze wel fijn _O-

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:48

Lekker Sanne haha.
Vind het maar een hele bizarre situatie. Wij worden verzocht op stal je ding te doen en meteen weer te gaan.
Balen met dit mooie weer maar de algemene gezondheid is nou eenmaal wat belangrijker.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:49

Ohoh Sanne :')

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:30

Sanne Nova heeft dus goed gebruik gemaakt van de situatie zonder deken haha

Laura ik vind het ook maar bizar. Onwerkelijk dat er van alles gewoon gesloten is, je bijna nergens naar toe kan/mag. Maar inderdaad gezondheid voor alles.
ben beniieuwd hoe snel dit onder controle is, ik denk dat het nog wel even gaat duren

Vandaag ook maar bezig geweest om de vakantie te annuleren. We zouden eind april naar Duitsland, Zwitserland en Italie, dat gaat m dus gewoon echt niet worden. Eens kijken of we nog iets vergoed krijgen maar ik ben er bang voor ;(

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:19

Ik vind het ook heel bizar... het is echt aftasten ook wat nog wel en niet kan.

We hebben wel wat afspraken gemaakt op stal, maar we zijn echt een kleine doe het zelf stal dus ik kom eigelijk altijd maar max 1 persoon tegen. Daar afstand van houden & handschoenen dragen hebben we afgesproken.

Balen van de vakantie Melissa.. misschien als er dan nog een reisverbod op staat dat je wel een tegoedbon van de reisorganisatie krijgt bijvoorbeeld.
Maar dat is denk ik niet zo als je zelf annuleerd.

Nova maakt het goed, maar kan me niet voorstellen hoe het zou zijn als ik daar niet meer naartoe mag....
Zeker omdat we zoveel zelf doen zou dat echt gekkenhuis zijn voor de staleigenaar :+
+ zou het echt heel erg missen, even een momentje naar stal... daar gaat al m'n harde werk aan training _O-

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 22:43

Oei dat is balen Melissa.
Ik zou dus 6 maanden naar Ierland gaan. Werken op een handelsstal. Naja dat gaat dus ook niet door. Hopelijk kunnen we t doorschuiven naar volgend jaar.

Heb dinsdag sinds een tijdje weer gesprongen met Harvey. Althans poging tot. Hij had zn duivelsoren weer op dus het hele circus kwam weer voorbij. Zijn 5 kwartier !! bezig geweest, waarvan 20 min aan de longe tussendoor omdat ie echt debiel liep te doen. Gisteren maar weer en even op een andere manier losgereden. En hij was een engeltje haha. Dus kijken of die andere manier van losrijden blijft werken.
Is trouwens gewoon op een volte draven/galopperen > moe maken. En instappen aan de hand zodat ik meteen gas kan geven als ik erop zit :P

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:36

Sanne ja vliegticket kunnen we inderdaad omzetten naar een later moment in het jaar tot oktober.
Het vervelende is dat we niet via een reisorganisatie geboekt hebben maar alles los. 1 hotel hebben we inmiddels bericht van de kosteloos willen annuleren, de rest helaas niet. Nog maar even afwachten tot 1 of 2 weken voor de eigenlijke vertrekdatum, misschien dat ze dan anders denken. En anders hopen dat we de hotels ook kunnen omzetten naar het najaar.
Treintickets zijn tot 26 april kosteloos te annuleren, laten wij die trein nou net de 27e hebben. Het is helaas niet anders. Jammer van mn vakantiegeld :')

Sanne zou inderdaad toch echt verschrikkelijk zijn als je helemaal niet meer naar het paard toe kan/mag.

Laura ook balen zeg! Hopen dat je het naar volgend jaar kunt verplaatsen.. Zou je het paard meenemen daarheen?
Die Harvey is er wel een met een gebruiksaanwijzing ofniet? Hopen dat de andere manier van losrijden goed werkt!

Ken zit goed in zn vel op moment, blij ei haha.
Met rijden berefanatiek. Ben afgelopen 3 weekenden elke zondag naar buiten geweest en dan mag ze in de zandpaden lekker voorwaarts galopperen, dat vind ze echt geweldig. Alleen als we nu in de bak gaan galopperen dan wil ze ook hard haha. en aan de longe van de week ging ze toch uit de plaat. Was blij dat ik er niet op zat :')

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:01

Harvey is een beetje apart ja haha. Denk dat het met trainen wel minder wordt. (en mss met de leeftijd ook? :P )

Heerlijk naar buiten! En top dat ie zich goed voelt haha

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:04

Jaa wijsheid komt met de jaren zeggen ze altijd toch? :+

Wij hebben weer een heerlijk rondje buiten gereden <3
Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 16:38

Hoe gaat het met iedereen? Allemaal nog corona vrij? En ook jullie naasten?

Wat een rijkdom dat wij nog lekker naar onze paarden kunnen als afleiding zeg...

Dit is mijn 2de week dat ik vanuit huis werk en ben echt heel blij dat dit mogelijk is! Maar mis mijn collega's wel! Ben je net weer 2 weken aan het werk na 3 maanden niks doen zit je weer thuis haha! Met Jack gaat alles goed. rijbaan is helaas door het droge weer onwijs zwaar dus rij voornamelijk nu in de wei. Heb wel zin in het weide seizoen!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:21

Hier nog coronavrij! Mijn vriend werkt in de zorg als ergotherapeut en werd gebeld dat zijn patiƫnt positief getest was. Dus we hebben elkaar even niet gezien, maar hij lijkt er goed vanaf te komen gelukkig!!

Ik ben ook heel blij met de paarden als afleiding... enige balen is dat ik nog niet weet wat ik moet met m'n les.

Ging altijd daarheen, maar het is een manegebedrijf en ze weten niet zo goed wat nu wel en niet mag.

Dan zou ze eventueel naar ons op stal kunnen komen, maar ze houden met z'n tweeen alle manegepaarden in beweging / verzorgd dus ze zijn ook druk zat :+

Verder is ze wel een engeltje! Mama wandelt er gerust mee door het bos (met mij op veilige afstand haha) <3

Afbeelding

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 17:38

Gelukkig maar Sanne! Het is niet een heel fijn virus om op te lopen... Net op afstand boodschappen gebracht naar mijn oma en buiten in het zonnetje op anderhalve meter afstand een kopje koffie met haar gedronken, zij is het helemaal zat! Normaal gesproken eet ik 2x in de week bij haar maar dat doe ik nu niet en ze vind het verschrikkelijk haha!

Ja lessen wat is wijsheid... 1 op 1 lessen mogen nog wel zeggen ze.. ik les op dit moment ook niet en al een tijdje niet gedaan trouwens haha want voordat het mooi weer werd en corona kwam was het vooral nat en koud!

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:00

Ja sneu he, ik heb mijn opa en oma leren videobellen! Dat vinden ze erg leuk!
Oma heeft net een hartoperatie gehad, dus die heeft echt verhoogd risico. Die mogen gewoon echt even niet naar buiten..

Ja lastig, het gaat bij mij om de lessen van grondwerk tot rijden zegmaar, dus echt om de stress aan te pakken. We gingen echt de goede kant op haha, dus hoop dat we het door kunnen zetten...

Ondertussen maar lid geworden van de Featherlight Acadamy als tijdverdrijf voor het binnenzitten _O-

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:40

Hier gaat het goed! Gelukkig gewoon gezond.
Ja echt heel veel geluk dat we onze paardenvriendjes hebben :D Nouklime wel fijn inderdaad dat je vanaf huis kan werken, maar leuk lijkt het mij ook niet..

Hier de afgelopen 2 weken alleen gezeten op kantoor waar we normaal met 4 zitten. Was ook niet echt heel tof, zeker gezien dit een van de drukste periodes is bij ons op het werk. Vandaag gelukkig weer een collega meer aan het werk, dat scheelt teveel met de telefoon

Kendall doet het fijn, we proberen elk weekend wel even een rondje naar buiten te gaan en voor de rest lekker trainen voor ons L1 debuut, wanneer die gaat zijn is dus nog wel een vraagteken.
Startpas voorlopig opgezegd, die liep af eind april. Ga m wel weer activeren als we weer kunnen starten.

Sanne wat schrikken van je vriend zeg! Gelukkig lijkt het goed te zijn gegaan
Volgens mij mag je niet op een manege/pension stal lessen volgen. Althans ik mag het op moment helaas ook niet bij mn instructrice
Heerlijk zo aan de wandel, we hebben op moment ook wel geluk met het weer!

Mijn oma is er ook helemaal klaar mee, we mogen wel komen van haar maar normaal is ze door de weeks altijd druk met allerlei clubjes en nu ligt dat ook allemaal stil.

Wij gaan morgen de stal een grote schoonmaakbeurt geven. Werd wel even een keer weer tijd. En daar is nu wel tijd voor :)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:02

Hier is nr 2 ook geboren nu.
Afbeelding
Afbeelding

En Peertje groeit goed door.
Afbeelding
Afbeelding

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:16

Gefeliciteerd Mirjam! Wat een heerlijke veulentjes <3
Hij heeft goed in de verf gedaan! *D

Klopt Melissa, dus ik mag niet naar de juf toe. Misschien dat ze een keer naar ons kan komen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:53

Mijn oma kan net aan sms'en Sanne haha videobellen gaat ons denk niet lukken...

Gelukkig heb je nog werk Melissa! Veel bedrijven hebben het nu zwaar dus dat jij het druk hebt is wel positief! Ben ook benieuwd wanneer wedstrijden weer mogen. Ik moet nog 2 punten dan mag ik naar het L2 train daar de komende tijd gewoon lekker voor verder. Nou das niet waar ik train vooral basis omdat Jack zo lastig is in zijn aanleuning zijn we eigenlijk meer daar mee bezig en de overgangen.

Prachtige veulens Mirjam!

Ik heb gisteren eindelijk na lange tijd mijn paarden hun benen gewassen die zijn nu weer wit! Had dat zeker al maanden niet gedaan omdat de paddock zo nat was haha. Was een mooie dag gisteren!

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:08

Wat een leuke veulens Mirjam! Gefeliciteerd :)
Heerlijk buitenrijden Melissa! Kan niet wachten totdat ik mijn oudere paard weer op stal heb haha.
Gezellig Sanne! Fijn dat je zo kan wandelen samen.

Ik heb gisteren ook even staan ouwehoeren met mijn oma via de trap :+

Dan is een mini pauze misschien nog ergens goed voor Nouk! Kunnen jullie na de crisis weer shinen in de ring :D

Ik heb gisteren weer in de buitenbak gereden en zelfs wat huppeltjes gemaakt. Heb Harvey nu even goed gelongeerd van te voren en in de bak meteen eigenlijk aangegaloppeerd. Want van de week was het weer bal -O- Dus nu maar steeds opwarmen aan de longe en dan erop meteen galopperen. Dat lijkt tot nu toe (2x) te werken :Y)
In de binnenbak is er dus ook niks aan de hand dus hij is gewoon te snel afgeleid en gaat dan dingen bedenken om niet aan het werk te hoeven want dat is vermoeiend en lastig }>

Afbeelding
Hij keek ook wel lief toen we klaar waren haha

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 11:30

Wat een draak die Harvey! Heeft hij nog last gehad van zijn val in de sloot? Hoop dat we kunnen shinen ja haha!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:35

Mirjam wat een onwijs knappe veulentjes!!

Nouklime lekker doortrainen voor t L2, kan je straks ook mooi vlot over!
Basis blijft ook belangrijk toch!
Ja absoluut fijn dat het bij ons nog wel druk is! Bij de tankstations merk je wel een afname in de liters maar de leveringen van diesel aan boeren en loonwerkers etc is erg druk momenteel, dus dat is positief.

Laura hopen dat deze manier gaat werken voor harvey!
Grappig dat ie binnen niks doet, inderdaad dan gewoon snel afgeleid. Hopen dat dat in de loop van de tijd nog wat beter wordt

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 09:46

Nee van de sloot is ie helemaal hersteld gelukkig!

Gisteren dressuur gereden en opgenomen voor een online eventing wedstrijd die door Bavaria is opgezet!
Dus nu een keer dressuur beeld van Harvey.
Hij gaat het toch best leuk doen al zeg ik het zelf :D
Afbeelding